Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    citroentje voor spruw moet je zeker even naar de huisarts! niet dat het heel ernstig is hoor, maar wel vervelend.

Berna, ben blij voor je dat het nog lekker doorzet. Wat zul jij opgelucht zijn, dat je lichaam het toch nog zelf doet!

Mamalou, ook voor jou succes.

Jullie zullen morgenochtend allebei wel bekaf zijn, al hoop ik natuurlijk dat het sneller gaat!

Hier helemaal niks meer sinds vanmiddag. Straks naar de vk en weet nog steeds niet goed hoe ik het aan ga pakken. Ben op het moment wel weer vol vertrouwen en wil nog wel wachten, maar maak me ook veel zorgen over de conditie van de baby. Het lijkt soms wel alsof jullie om de haverklap ctg's en dat soort dingen krijgen... Misschien dat ik me gewoon teveel aan het fixeren ben, maar als ik in deze toestand toch niet onzeker mag zijn ;)

2. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik heb eerste CTG ook pas gehad bij 41 weken + hoor en dat zal jij ook krijgen.. zolang je haar nog goed voelt moet je je niet druk maken. Ik voel die van mij vandaag een stuk minder maar dat zal wel door de weeën komen.. ik denk dat de vk sowieso een afspraak voor je maakt voor volgende week voor echo en CTG..
    Ik hoop dat het voor jou ook doorzet vanavond!

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Berna, ze zei vorige week dat ze pas bij 42 weken een ctg maken. Omdat ik niet over de 42 weken heen wil zal het dan meteen inleiden worden. Ziekenhuizen en verlokundigenpraktijken hebben verschillend beleid he, dat frustreert me soms best wel.
    Hier in het ziekenhuis laten ze je lopen tot 43 weken als je wilt wachten, zo belachelijk! (vind ik hoor)

4. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Guppie wacht geen 43 weken! Heb ik bij de eerste ook gedaan, was totaal gesloopt en ja ik vindt het ook belachelijk!

Berna en mamalou kom op meiden!

Citroentje ik zou zeker even naar de ha gaan want als de kleine echt spru heeft doet dit zeer. Succes meis.

Nou ik rommel niks meer :( Ach we zien het wel!

5. Niet meer actief

guppie, gisteren was ook mijn eerste CTG, maar dat komt door mijn afwijking dat ik hem kreeg, (die van vorige week, kwam door pijnklachten anders had ik die ook niet gehad hoor!)
    Maar ik vind het Sophia ziekenhuis ook wel laks hoor, ze laten mij ook gewoon tot 43 weken lopen, nou ik wil echt niet verder dan 42! ga ik ze volgende week wel zeggen.
    (ik heb trouwens nu weer een vrouwelijke arts, die is stukken begripvoller, dan de man die ik had)

6. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Raar he, die verschillen in beleid per ziekenhuis?

Ik heb trouwens van een paar van jullie het 06-nummer in mijn telefoon gezet (van die belboom die San ooit eens had gemaakt) dus mocht ik nieuws hebben morgen dan stuur ik wel even een sms-je...

Kom misschien vanavond nog even spieken hoe het met Berna en Mamalou gaat! Succes meiden!

7. vivianbraak

Weet je wat het vervelende is met die artsen ( tenminste zo heb ik het ervaren met de eerste ) ze zien je als een nummer. En mij lieten ze toen ook 43 weken vol uitlopen de kl**tzakken :p Gelukkig is mij nu verzekerd dat dat niet gebeurd! Mij laten ze nu echt niet zolang doorlopen ik heb er gewoon bijna een trauma aan overgehouden. Maar goed ik wil geen oude koeien uit de sloot halen maar sta op je strepen dames! Vandaar dat ik er nu alles aan doe om op tijd te bevallen acupuntuur en staan er afspraken vast tussen de vk en mij.

8. vivianbraak

Spannend voor jou mamasu morgen!

9. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    o joh ik dacht dat het landelijk was.. nee hier is 42 max gelukkig

10. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Mamasu succes morgen!

11. Niet meer actief

mamasu, die belboom zit ook in mijn agenda, ik sms direct als ik bevallen ben een willekeurig persoon, die nog niet bevallen is en hier nog typt natuurlijk.

12. vivianbraak

Zal ik mijn nummer anders ook doorgeven hier ik denk dat ik wel 1 van de laatste zal zijn. 0640882050 kom maar op met al dat babynieuws!

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Nou ik heb ook al op mijn strepen gestaan hoor! Ik word uiterlijk met 41wk en 6 dagen ingeleid, omdat 42 weken precies op zaterdag valt.
    Maar als de verloskundige al eerder het advies inleiden geeft heeft de gyn nog steeds het laatste woord neem ik aan.
    Ik ben ook niet zo te spreken over het ziekenhuis hier, maar je moet het er maar mee doen he!

14. vivianbraak

Ja indd Guppie. Ik ben nog steeds voor een weeén pompje thuis hahaha :) Nou ik duik met de kleine ff het bad in vindt ze leuk ben benieuwd of het nog past 8)

15. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

@ Vivian, goed idee! Heb je nummer op geschreven dan stuur ik jou een sms. Kan alleen nog wel even duren. ;)

Ik zit dus nog steeds thuis maar de weeen zijn nu wel heviger geworden en komen ook wat korter op elkaar nu, net zat er 6 minuten tussen en soms wat korter, maar vind ze nog niet hevig gneog om nu al te bellen.
    Ik denk dat mijn lijf een beetje wacht tot Mikey op bed ligt en das met een uurtje ongeveer. Rene gaat hem zo onder de douche zetten.
    Ik wil graag dat de avond zo normaal mogelijk verloopt voor hem en op wat zuchten en steunen na lukt dat prima!
    Hopelijk heeft hij dan niet eens door morgen dat we weg zijn geweest! ;)
    Mn vriendin weet ook dat ik haar straks bel en dat ze haar telefoon bij de hand moet houden vanavond.

Net weer een wee gehad, weer na 6 minuten en houden 45 seconden aan...
    Rene zei al: dus we moeten zo? Ik zeg nee, doe maar rustig aan ik vind ze nog niet hevig genoeg!
    Hij zegt: misschien worden ze ook niet heviger.....
    Hmmmm.....hij heeft een punt natuurlijk.....
    Ik wacht toch nog even een uurtje, ik ga zo nog ff lekker douchen!

16. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

@ Citroentje, Je moet idd even naar de huisarts. Daar krijg je een middeltje mee voor de spruw! Je kunt ook alvast wat smeren met sinaasappelsap. Het is namelijk een schimmeltje die niet tegen zuur kan.
    Als b.v. geeft moet je ook iets voor je tepel halen anders blijven jullie elkaar besmetten. Wacht niet te lang hiermee, nu zal hij nog geen last hebben maar als je niks doet krijgt hij er wel last van.

Wanneer je sinaasappelsap gebruikt kun je dit met een gaasje op zn tong en wangetjes aanbrengen.

Succes! ;)

17. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hier ook 45 sec en ze zeggen een echte goede wee houdt een minuut of langer aan...
    Ik ga zo lekker in bad ontspannen kijken wat dat doet.. ik ga er vanuit dat ik morgenvroeg nog met weeën zit hoor ik hoop dat de vliezen snel breken dat brengt het vaak wel op gang

18. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

@ Berna, nou ik vind deze anders al 'goed' genoeg hoor!
    Ik ga zo ook ff douchen!
    Hou er rekennig mee dat het met warm water een stuk heviger gaat worden hoor! Tenmminste, zo heb ik het destijds wel ervaren, ik kon niks meer hebben op mn rug!
    En o wee als je vliezen breken, dan kom je in een storm en gaat het hard! :confused:
    Succes meid! Hopelijk spreken we elkaar zo nog even, ik ga nu ff douchen!

19. Present

Present Actief lid

12 nov 2007
    110
    0
    0
    USA
    Spannend Berna & Mamalou! Hopelijk zet het door vanacht!

Gisteren bij de VK geweest, en er is een datum geprikt om in te leiden.
    Ja, ik zat echt zo :confused: Bedoel je dat als ik zeg de 22ste dat dat ook goed is? Ja dus.
    We hebben afgesproken om als het er nog niet is de 28ste dan in te leiden, 1 week overtijd.
    Ik had het er gister over met Scott en zei, in Nederland laten ze je soms zo 3 weken doorlopen als de baby niet in gevaar is en hier is het allemaal zo makkelijk.

20. vivianbraak

Present wij zijn ook 1 van de laaste landen waar ze je door laten lopen, wist ik eerst ook niet maar andere landen is of 41 de max of 40. Gek he!

Berna en mamalou toi toi!

Deel Deze Pagina