Berna en Mamalou, zet 'm op meiden. Ik ga er vanuit dat er morgenvroeg meer nieuws is van jullie hoor.... duim voor jullie! He Anita, ben jij ook in Zwolle in het sophiaziekenhuis toevallig? Mijn nicht is daar ook geweest voor een echo en ik dus ook met 20/27 weken bij dezelfde kerel (van Eijk) en die zegt dus echt totaal verschillende dingen, echt vreemd hoor. Lexie, ik had vandaag ook echt een rotdag. Een raar gevoel. Beetje gevoel dat het begint, maar toch ook weer niet. Ik word een beetje moedeloos van hoor. Ben ook zo moe! Ik hoop voor je dat het doorzet. Ik heb ook steeds het gevoel dat er iets loskomt, maar steeds als ik naar de wc ga is er niets. Bah! Present wat fijn dat het bij jullie zo makkelijk gaat! Jeetje ik zou willen dat ze hier ook zo snel waren (als je er zelf natuurlijk achter staat) mamasu, ik denk aan je hoor morgen! Hoop dat het meevalt en je snel aan de beurt bent! Knuf Marije
Hoi hoi, nog even wat nieuws hier.... Weeen zijn heviger geworden en komen nu tussen de 4 a 6 minuten. Ik heb inmiddels wel even gebeld en zometeen komt de v.k. langs om te kijken hoever ik inmiddels wel of niet ben, want ik twijfel gewoon, aan de ene kant denk ik dat ik een flink eind op weg ben nu en aan de andere kant ben ik bang dat als ik in het ziekenhuis kom dat ik nog heel lang moet.....en ik wil zo lang mogelijk thuis blijven.... Maar dat kan dus want ze komt zo hierheen en gaat weer toucheren. Ik hoop dat hierbij mij vliezen nog even heel blijven anders zit ik zometeen ineens in een storm en die heb ik liever pas IN het ziekenhuis! Meiden duim voor me dat ik niet zolang meer hoef! Misschien tot zo en anders z.s.m........
Marije, ja in het Sophia in Zwolle inderdaad, maar niet bij van Eyk, ik had dr. den Boon (de dokter die zei: "nou ik hoop dat we de 32-34 weken met je halen", en toen, "nou de 42 weken wordt een probleem bij jou, en daarna "nee hoor we laten je gewoon op eigen weeen wachten, ook na 42 weken!") Nu heb ik een belgische dame, die is echt beter!
oh mamalou, ik zal voor je duimen dat je al een eind op weg bent hoor en dat je maar heel snel mag bevallen! Toi toi toi Ja bij mij zei die van Eijk dat ik zeker eerder zou bevallen, ik moest maar rekening houden met een vuurwerkbaby. Nou, vuurwerk zal het wel worden ja! hahaha maar dus niet eerder....hmpf
Hallo Meiden, Succes Mamalou! Berna, jij ook, als het nu doorzet ben je nog mooi voor het inleiden. Hier nog geen baby, buik lijkt weer wat rustiger te worden. Op naar de 42 weken dus.
oh berna en mamalou, jullie maken het echt spannend! het lijkt echt wel een soap hier! ik zal onwijs aan jullie denken vanacht! zet em op he! hopelijk morgen een paar beebjes erbij! citroentje, ik zou wel even naar de ha gaan. als het spruw is moet je ukkie wel iets aan medicijnen hebben, geen probleem, maar moet je dus wel ff naar de ha. weet niet meer wie het vroeg over de voeding. ik zou gewoon meer aanbieden in een flesje dan hij/zij mag, en dan je kindje laten bepalen hoeveel hij drinkt. bied aan zodra hij wakker wordt, of als je ziet dat hij honger heeft en laat hem zelf bepalen wat hij opdrinkt. om zeker te zijn dat hij niet te weinig zou krijgen kun je in een boekje bijhouden wat hij per voeding drinkt, en dat aan het einde van de dag optellen. Ik hou de maxima wel in de gaten, maar zijn voor mij niet heilig. als je kindje honger heeft zou ik het gewoon voeden. Baby's kunnen bijna allemaal heel goed bepalen wat ze nodig hebben namelijk, dat is ingebouwd! ik doe het zo ook met casper (die krijgt ook flesvoeding) en heb het ook zo gedaan met mijn dochter die maar 1250 gram woog bij haar geboorte. iedereen deed toen harstikke moeilijk over het voeden op vraag met flesvoeding, maar iedereen keek onwijs op toen ze binnen een jaar haar complete groeiachterstand had ingehaald. vertrouw op de natuur en voed op vraag zou ik adviseren. dus ophet moment dat je kindje honger heeft én zoveel hij op dat moment wil drinken....... (is een advies hoor, doe ermee wat je wilt natuurlijk!). vandaag best een lekker dagje gehad. casper ging als een tierelier, ik heb uitgebreid gedouched toen hij weer eens lag te pitten, pas al mijn oude kleren weer (sommigen zelfs te groot! hoera) en voel me eigenlijk prima! totdat manlief en dochterlief thuiskwamen, casper net begon met huilen en ik ook nog aan het koken was. toen werd het me toch teveel. ik kan nog niet mijn eigen huishouden managen zodra het meer personen zijn dan ikzelf en de baby dus! nou ja, ben ook nog geen 2 weken geleden bevallen is dus niet erg, maar wel grappig dat ik me zo onwijs goed voelde dat ik dacht dat ik de wereld aankon, en dat vervolgens in 2 minuten bleek dat ik mijn eigen huishouden nog niet eens aankon.... ik blijf maar lekker relaxed doen geloof ik hahaha. morgenmiddag komt de wijkverpleegkundige van het consultatiebureau. en donderdag ga ik naar het weeguurtje. ben benieuwt of en hoeveel casper is aangekomen. afgelopen vrijdag woog hij 2300 gram (zijn geboortegewicht was 2280 gram, viel daarna af tot 2213, toen ging hij mee naar huis op zondag, en vrijdag woog hij 2300 gram dus). hoop dat hij bijna 2500 gram zal zijn! dan mag ik lekker veel met hem naar buiten! wat een ukkie is het eigenlijk nog he? bevallende meiden, denk aan jullie! overtijd dames... ik leef echt met jullie mee! hoop dat jullie snel aan de beurt zijn! en alle andere zwangeren..... hou vol, jullie dag komt ook binnenkort! liefs marij
Ben weer terug van de vk, alles was goed! Heb het wel moeilijk gehad met beslissen, maar de vk verzekerde me dat de meeste vrouwen in de 41e week bevallen. Vandaar dat ik toch tot maandag ga wachten, al heb ik er eigenlijk de puf niet meer voor. Maandag moet ik terug komen en als de baby er dan nog niet gaan we actie ondernemen. Is te overzien wat mij betreft
Hoi! Na alle drukte hier verleden week kon ik het even niet opbrengen om hier te komen. Ik moet donderdag weer naar de Vk en ben als de dood dat er weer iets zal zijn. gelukkig heb ik een vriendin met auto achter de hand die me naar het ziekenhuis kan brengen. Ondanks dat de artsen allemaal zeiden dat het goed gaat maak ik me zo druk, maf he! Mamalou en Berna succes! Ik had van het weekend een enorme dip. Dat stilzitten en wachten thuis vind ik best wel zwaar. Door mijn bekken mag ik niet meer fietsen en teveel lopen en we hebben alleen de buurtsuper op loopafstand. Ik voel me af en toe net een gevangene. Gelukkig gaat de telefoon (gewone en mobiel) hier regelmatig af met belangstellende vriendinnen, collega's en familieleden. De nieuwe pc is er nog steeds niet, waarsch niet meer leverbaar grr. Morgen maar weer bellen en anders zoeken we maar een andere uit. Op hyves krijg ik ook leuke berichtjes en krabbels, maar de pc loopt elke keer vast.... Zo, even mijn hart gelucht en nu de schouders er weer onder. In de zomervakantie hebben we de box al gekregen van mijn zus. Box is op zolder beland en schroefjes in een laatje. Vrijdag wilden we de box klaarzetten, schroeven nergens te vinden... Het hele huis overhoop gehaald en uiteindelijk zaterdag maar nieuwe schroeven gehaald. Vrijdag ben ik even naar school geweest. Erg aandoenlijk om te zien hoe lief de kinderen op me reageerden. Alsof ik maanden weg was geweest. De collega's waren ook allemaal erg lief voor me en ze missen me nu al op school.
San, lekker rustig aan doen he, niet te druk maken hoor, is niet goed voor je! guppie, mooi dat alles goed was, voor je het weet is het maandag, en misschien hoef je dan al niet meer! (dat hoop ik ook stiekem een beetje voor mezelf )
Hoi, heb weer even de laptop gepakt, ff momentje voor mezelf! Mijn weeen duurden 45 seconden en waren goeie weeen is mij gezegd, maar wel erg pittig. MamaLou, wow, nu gaat het gebeuren! Berna, suc6, spannende tijden.... Guppie, meid, wat een geduld moet jij hebben! Sterkte! En de rest weet ik niet meer. Ik moet gewoon steeds ff kijken hoe het hier gaat en lees dan snel ff door. Zo spannend! Zet 'm op meiden! Wij gaan zo Marit weer voeden, enne geef flesvoeding! En ben zo gelukkig met mijn beslissing Knuffel!
weeën om de 8 minuten kom niet meer hier want ze zijn nu al lastig op te vangen damn en ik moet nog zo lang ze duren 1,5 minuut dus serieus denk ik... wish me luck weet nog niet hoe ik deze nacht door moet komen maar tis voor goede doel
Nou mamalou, go for it! Berna, hoest bij jou? Lizab hier ook nog niets hoor. We houden elkaar denk ik nog wel even gezelschap. San wat vervelend dat je je zo voelt hoor. Ik ken het niet helemaal, maar voel me wel af en toe een gevangene (maar dan meer in mijn lijf). Ik wil zo graag dingen ondernemen en dat kan/ durf ik niet meer aan. Vandaag wilde ik eigenlijk nog ff babyshoppen, maar het was zulk beestenweer en voelde me zo moe dat ik de gok maar niet heb gewaagd. Leuk dat ze op school zo reageren he! Doet je wel even weer goed, niet dan? Had ik vorige week ook. Zo'n heerlijke kick even weer. Ik hoor nu ook steeds dat iedereen zo enorm meeleefd op school. Ze zitten ook allemaal in spanning. Wel grappig om te weten hoe dat is, vorig jaar was een collega van mij zwanger, en was het ook elke morgen "nou, al nieuws?" Nu weet ik dat dat dus weer zo is, alleen gaat het dan over mijzelf. hihihi Oh ik hoop zo dat er hier ook snel wat gaat beginnen. Ik heb helemaal geen zin om donderdag naar de VK te gaan, dan is dat stomme wijf er namelijk, bleg! Nou Berna, ik duim voor je meid! Spannend hoor. Het lijkt inderdaad wel een soap hier zo zachtjes aan. Elke dag weer een cliffhanger! hihihi X Marije