Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Streepjes, Ik zou maar even bellen als ik jou was. Als je kindje is ingedaald kan hij/zij als stop dienen. Dan druppelt het dus ipv een hele plens in één keer.

Berna en mamalou, wat een mooie kindjes! Super.
    en Berna, wat een verhaal. Vind het wel gerustellend dat je zegt dat het het waard was. :)

Linda, nog 2 dagen hè. Spannend.

Anita & Lexie, nu zijn we officieel overtijd. Weten jullie al wat meer over het verloop qua ziekenhuizen/halen etc.?

Nou meiden, ik heb hier zojuist gegrepen naar het ultieme redmiddel nl. WONDEROLIE! hahaha. Ik weet dat het laxerend werkt hoor, maar ik had mijn oma aan de telefoon, en die vertelde dat ze bij mijn vader met 40 weken pilletjes van de dokter kreeg omdat hij altijd zei: "tijd is tijd". Toen ze zwanger was van mijn tante ging ze naar haar volgende huisarts, maar die wou toen geen pilletjes geven. (mijn oma is heel slank van zichzelf, en je zag bij beide zwangerschappen amper dat ze zwanger was) De dokter was bang dat ze misschien toch nog geen 40 weken was. Hij zei toen dat als het tijd was en mijn oma niet wou wachten ze maar gewoon 3 eetlepels wonderolie moest nemen. Dat heeft mijn oma uiteindelijk om 6 uur 's avonds gedaan (dan maar laxeren dacht ze) en om half 10 braken haar vliezen, ze is toen gaan slapen en om 3 uur werd ze wakker met persweeen. Overigens heeft ze er nooit van naar de wc gemoeten. :oops: Zoals jullie begrijpen ben ik dus toch maar aan de wonderolie. :) Nu staat er op het flesje max. 2 el pd, en ik heb er dus wel 3 genomen. :) Ben benieuwd.. hahahaha. Zal jullie in ieder geval op de hoogte houden.

Wat een rust trouwens, hier op het forum. maar 2 pagina's erbij!

2. Niet meer actief

Berna, meid, heftig hoor, mooi beschreven en super resultaat, een prachtige knul!

Marije? Joehoe!

Melissa, ik denk ook aan jullie, sterkte!

Ik wilde graag thuis bevallen, ben uiteindelijk ook in het zks terecht gekomen en vond het geweldig!
    Als ik ooit weer zwanger mag worden ga ik lekker naar het zks. (denkt nog even terug aan ravage op bed daar.... :) )

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Nou t zal mij benieuwen of het wat doet bij je Lizab!
    Houd ons vooral op de hoogte.

Ik hoef pas met 42 weken naar het ziekenhuis om ingeleid te worden evt mocht het dan nog nodig zijn.
    Eerder doen ze het niet in dat ziekenhuis.
    Dus tja ik heb nog ff zal ik maar zeggen..
    Heb onze vks ook nog helemaal nooit wat horen zeggen over strippen ed, dus ik weet niet wanneer ze dat doen. Wellicht als je klaagt over veel voorwerk ofzo dat ze dan gaan kijken of je al wat ontsluiting hebt...

4. Samama

Samama Niet meer actief

@ Lexie; Strippen doen ze vanaf 41 wkn, zou er ook gewoon naar vragen als ik jou was. De kleine van ons is er ook nog niet en moet dinsdag weer op controle komen, dan ga ik vragen of ik die vrijdag weer mag komen omdat ik dan 41 wkn ben en ze me dan eventueel kunnen strippen.

Ben het echt zat, wil zo graag dat die kleine komt!

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Lieve Meliske,

Ik wil je bij deze een hele dikke knuffel geven en hoop dat je alsnog een leuke dag hebt ondanks dat Danischa* er niet bij kan zijn.

Liefs Roxanne

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hoi allemaal!

Wat een bagger weer vandaag he?

Heb alles bijgelezen maar geen fut om te reageren. Heb last van mijn rug en komt met vlagen opzetten en daarna zakt het af.

Berna, wat is Jesse een lekker mannetje! Jeej wat een bevallingsverhaal!

ik duik zo de bank weer op!

7. Niet meer actief

Jee Berna net je verhaal gelezen, en ik moet zeggen lijkt veel op de mijne! had na bijna 20 uur ook nog maar 4 cm. ontsluiting en ook een ruggeprik gehad, daarna ook wee opwekkers...een knip en uitgescheurd en een nabloeding gehad, daardoor ook teveel bloed verloren! Maar zoals je zei: echt allemaal de moeite waard! maar wat een heftig verhaal zeg, Hoop dat je je energie al een beetje terug hebt? Bij mij gaat het nu redelijk, ben ook nog ontzettend moe en ontregeld door het vele bloedverlies, maar de borstvoeding gaat nu goed en heb een geweldige kraamverzorgster! En Romano is een geweldig tevreden kereltje...hij komt maar 1 x 'snachts! tot nu toe dan he hahaha
    Ik hoop dat het met iedereen hier allemaal goed gaat verder?
    groetjes!

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Liza, kijk je wel uit met dat spul? Het schijnt ook laxerend voor de baby te zijn, daarom doe ik het niet!
    Mijn familie spreekt er ook lovend over, maar durf het niet hoor...

Strippen hier ook met 41 weken, ik moet maandag naar de vk en dan gaat ze iig kijken of ik ontsluiting heb en of ze iets voor me kunnen doen. Ik ga uiterlijk vrijdag naar de gyn, maar als ik geen ontsluiting heb denk ik dat ik wel eerder mag. De beeb zal er vrijdag uitmoeten, want over de 42 weken hoef ik niet te lopen!

Ben benieuwd hoe het met kristy is, haar beeb zal toch ook een keertje geboren moeten worden!

9. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hoi hoi
    poeh druk zeg zo haha. En je denkt gewoon niet meer aan forummen op zo'n dag met visite voeden en genieten.
    Het gaat zo goed hier. Jesse huilt alleen voor de voeding en verder nooit. BV is goed op gang gekomen maar aanleggen is nog wel pijnlijk hoor.
    Ik plaats nu nog wat foto's
    Missme jij ook zo'n zware bevalling dus.. ruggeprik is dan wel een uitkomst he

Guppie meid.. loop je nu nog ik hoop dat ze snel komt weet wat je doormaakt, hou vol nog eventjes!

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oh Berna, wat lief hoe hij naar diegene kijkt die hem in bad doet! Hij lijkt op jou, of zie ik dat verkeerd?

Ik loop nog steeds over tijd ja, maar ik heb het losgelaten en ik kan weer lachen!

Vraagje trouwens, wat me wel bezig houdt de laatste dagen. Als je in het ziekenhuis gaat bevallen en er moet een gyn bij en een co en weet-ik-wie-nog-meer, lig je dan de hele tijd half naakt op bed, zo voor het oog van iedereen? Of krijg je wel iets van een laken, zodat het nog een beetje bedekt is?
    Het zal best zo zijn dat je daar op dat moment niet bij stil staat, maar ik vond het vooraf wel fijn om een beetje te weten.

11. Niet meer actief

hallo meiden,

las net op de hyves van Marije dat ze nog NIET bevallen is! ze is wel flink bezig, maar nog geen baby!

12. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ben de hele dag weg geweest.. Doe ik ook maar niet meer, had opeens een driftige schoonmaakbui want ja stel je voor dat de kraamhulp het stof ziet liggen ;)
    Hier weinig veranderingen..

Heb niet alles nagelezen maar zijn er vandaag ook dames aan 'het rommelen' ?

Vandaag een redelijk goede dag gehad, eigenlijk ben ik de laatste paar dagen heel erg emotioneel maar vandaag ging het goed..
    Gelukkig.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    die is al lang bezig dan zeg...
    Het lijkt erop dat iedereen die voor de 40 weken bevalt dat snel doet en iedereen erna daar wat langer over doet, aaaahhh!

14. Niet meer actief

Marije, heeft het idd niet makkelijk, het ZH heeft haar gewoon weer naar huis gestuurd, ze wouden niet inleiden(terwijl de VK dat wel opperde), grrrrr....... lijkt me vreselijk! haar vliezen zijn wel gebroken dus binnen 24 uur moet de baby komen.

15. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Guppie papa deed hem in bad.. lief he!
    de bolle wangen en neus heeft ie van mij en ik zal volgens mij ook een kuiltje in zijn wang die ik ook heb. Oren en handen heeft ie van Mark en de rest dat weet ik niet lekker van hemzelf haha

oke dit moet je geloven er is niemand preutser op deze aarde dan dat ik ben. Ga niet naar de sauna dat soort dingen heb een hekel aan douchen bij de sportschool en dat soort dingen. Maar tijdens je bevalling het interesseert je echt niet... ik heb altijd gezegd ik wil er geen co- assistent bij maar hij vroeg zo lief 's morgens of hij er ook bij mocht zijn dat ik gewoon ja zei.. nou dat echt bizar.
    Ik moet nu heel hard nadenken of ik iets over me geen had maar weet het weer had gewoon een laken.. over me heen die ze alleen weg haalden om de ontsluiting te controleren. En verder had ik een bigshirt aan en aangehouden tijdens de bevalling. Allen met persen ja dan moet je met de billen bloot haha en met hechten kwam ik dus in de beugels.. de VK legde het zelfs nog uit aan de co wat ze allemaal deed en het intereseerde me echt niet haha.. niet te druk om maken.

16. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    o heeft MArije het zo zwaar ja? nou ik heb ook het idee dat de meeste bevallingen voor 40 weken vlot gaan ja....

17. bloemetje23

bloemetje23 Actief lid

1 sep 2006
    138
    0
    0
    He dames,

Iedereen heel erg gefeliciteerd met al die prachtige baby's!

Ik ben maandag 14 januari na een zeer snelle bevalling van 2 uur bevallen van een prachtige zoon Finn.

Het is een prachtig gezond mannetje en we zijn erg gelukkig.

Iedereen die nog moet bevallen,heeeel veel succes, ik vond het erg meevallen (maar wat wil je ook met een bevalling van maar 2 uur)

Liefs Bloemetje

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Berna, thanks voor je uitleg!
    Ik ben net zo preuts hoor, al weet ik natuurlijk best dat je met de billen bloot moet. Toen ik jouw verhaal las dacht ik, je zal toch niet de hele tijd half naakt daar moeten liggen. Haha waar je je al niet druk om kan maken!

Leuk hoor, dat je nu al dingen van jezelf kan herkennen in je kindje. Het viel me wel meteen op, dat hij een beetje hetzelfde gezicht als jij hebt. Maar dat zul je/zullen jullie vast nog wel meer gaan horen dan!

19. Niet meer actief

Berna, leuke foto's van jullie mannetje hoor! fijn dat het zo goed gaat.

Bloemetje, wow 2 uur! gefeliciteerd met je zoontje!

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik ga nog maar weer idols gekeken. Ik zei vorige week nog zo tegen de beeb dat ik deze week niet weer met dikke buik wilde kijken!

Deel Deze Pagina