En telt u even mee Bloemetje was dus ook over de 40 weken en toch een vlotte bevalling! Kijk dat zijn verhalen die we graag horen ))
ach ja, elke bevalling is weer anders, ik zie het allemaal wel hoor! maak me er niet druk over, heb ik niks aan en de baby ook niet.
Je zou toch bijna zeggen dat bevallingen na de 40 weken sneller gaan. Dan heb je meer voorweeen gehad en is het allemaal wat opener.. Of niet? Nou ja ik ga uit van een vlotte bevalling, hoop dat het binnen 3 uurtjes klaar is Ach maakt me ook niks uit, áls het dit weekend maar komt! Haha.. Heb zonet de wasmachine nog maar even aangezet.. lijk ook wel gek, krijg het natuurlijk nooit klaar voor 11 uur maar ik kon er niet tegen dat die rommel hier nog een nacht voor de wasmachine moest liggen.. Maar slaap vanavond toch op de bank dus dan hoor ik de droger vanzelf uitgaan..
Dames ik heb sinds een uur of 20:15 om de 5/6 min weeen denk ik. Ze houden idd een minuut aan ongeveer en trekken dan weg. Alleen trekken ze (nog) niet door mn buik, maar met name door bovenzijde van mn doos. Ik heb geen idee of dat normaal is of niet. Bevallen mama's enig idee? Is dit het nou? Ik puf me een ongeluk
hoi hoi nou wij zijn ook bevallen van een prachtige dochter! vorige wk donderdag de 10e begonnen half 6 sochtends de weeen.gelijk om de 5 min had ik er een.snel werden dat dus om de 3-4-5 min.dat tot half 1 smiddags.toen kwamen ze achter elkaar de ene weg de volgende erachteraan.zeer pijnlijke rugweeen...om 1 uur was de VK er en wou me toucheren...maar ik was te gespannen dus lukte t niet.dus moesten naar t ziekenhuis. krijg je pijnstillers zei ze en kunnen ze beter kijken. dus wij spullen gepakt (stond grotendeels al klaar gelukkig)en honden naar mn ouders gebracht papieren bij de vk opgehaald. en naar t ziekehuis.kwamen er rond 3 uur aan....werdt aangesloten op n apparaat en ze gingen mijn weeen meten en de hartslag van de kleine.ging goed met de kleine.mijn weeen bleven stevig aanhouden..kreeg er wat voor om de scherpe kanten eraf te halen maar bleef zo'n pijn hebben om de min.hun kijken.lukte niet.gynecoloog kijken en zei dat ik nog geen enkele cm ontsluiting had. dus na 14 uur om de 2-3 min. zeer pijnlijke rugweeen te hebben gehad .zonder enige ontsluiting.ik vroeg of t kon dat ik doordat mn bekken licht gekanteld staan t niet wou lukken... kwamen ze na een paar min terug...met t voorstel n keizersnee te doen.ikkon nog wel 2 -3 uur die pijn hebben en afwachten....en alsnog n keizersnee of meteenen ik had dan na een half uurtje mn kleine beet.wij overlegd....doe maar.... jemig....ze gingen me een ruggenprik geven...lukte niet....vele prikken later(mn vriend zag mn rug en zei dat ik iets van 10-15 gaatjes in mn rug had zitten van t prikken)eindelijk wel..verschrikkelijk.... toen voelde ik de pijn van mn weeen (en de cateter die ze me gegeven hadden en ook pijnlijk)wegzakken.alles was verlamd....ik kreeg volgens mn vriend n glimlach op mn gezicht omdat ik zo opgelucht was....15 min.later ofzo was t zover en de kleine was er...mn vriend heeft alles mogen filmen (nog niet terug gezien natuurlijk,nog niet helemaal aan toe)we hebben heel de zwangerschap gedacht dat t n jongen zou zijn.gewoon t gevoel....de verassing was enorm toen ze zeiden dat we een meid hadden!tranen in zn ogen,zo mooi.... 3980 gram en 52 cm.we hebben haar "Bridgett Loreen" (Britt) genoemd.ze is werkelijk prachtig met donker haar en heeft net als dr vader vroeger had een klein blond plukje achter dr linkeroor.... prachtig.... ik heb tot woensdag in t z.h. gelegen en zei tot gister...omdat ze erg geel was en onder de lampen moest.... uitslagen waren gister goed waardoor ze naar huis mocht (na 8 dagen)...t is alleen zo eng....daar huilde best veel omdat ze onder de lampen lag denk ik...maar vandaag heeft ze veel geslapen....vanmiddag moest ze gevoed worden en was ze zo slaperig dat ze gewoon bleef pitten.... slapen ze nou allen maar als ze zo jong zijn?we hebben vandaag maar 4 uur kraamhulp gehad doordat we daar lagen....en gister 3 dus is helemaal niks....ga ook mn beklag nog ff doen bij hun....ze gooien je gewoon in t diepen....maar goed...alles is voor zover we weten allemaal goed...nu gaan genieten....
inkie1980, van harte met jullie dochter! wel vervelend dat je flinke weeen hebt gehad zonder enige ontsluiting, auw! Volgens mij slaapt je baby inderdaad bijna de hele dag, maar ik kan me voorstellen dat je je onzeker voelt, dat heeft elke nieuwe mama wel.
Lexie, zou je al begonnen zijn?, spannend zeg! Ik heb ook alwel elke dag flinke steken in mijn doos, maar dat zijn bij mij geen weeen, want ze duren heel kort, ik zie het maandag wel weer in het ZH.
wanneer was Lexie dr slijmprop ook alweer verloren..? Gisteren toch? Ben de mijne ook kwijt sinds vanavond dus ben wel nieuwsgierig... Hoop voor je dat het doorzet meid!
lexie... ik heb ook geen weeen door mijn hele buik gehad, alleen in mijn onderbuik en onderrug... ik weet niet of dit kwm door de inleiding, maar in ieder geval, ik had t dus ook niet door mijn hele buik dus wie weet is t begonnen meid.. succes alle bevallen dames GEFELICITEERD voor de overige dames die nog niet bevalen zijn... nog even en dan hebben jullie ook jullie moppies in de armen
inkie van harte meid. lexie spannend hoor. hier zal ik voor je duimen dat het voor je doorzet. hier is het vreselijk stil. heb mezelf er ook bij neergelegd dat de beeb niet thuis geboren zal worden. knuff.
Arme Kristy... Je gaat het record zetten met meeste aantal dagen overtijd, dat dan weer wel Ik heb het even opgezocht in mijn boek met feitjes en daar staat toch dat bevallingen na 41 weken langzamer en moeizamer gaan. Nou dat moet dan maar, het kind zal er toch uitmoeten! Ik kom morgenavond wel weer een keer kijken, ik word een beetje kriegel van al die beginnende bevallingen, wil er niet steeds zo mee bezig zijn...
ik ga zo maar ween naar bed, kheb overal van die halfzachte krampjes, rug/ onderbuik etc. wordt er wel gaar van.... tot morgen maar weer
Lexie is het aan het doorzetten? Spannend! Kristy echt balen voor je meis wanneer wordt je ingeleid dan maandag? Guppie lekker dan bevallingen na 41 weken moeilijker, hoe zou dat komen? Nou ik heb nog een vraagje aan jullie? Hebben jullier er ooit van gehoord dat een warm bad slecht is tijdens deze periode van zwangerschap? Gisteren een verjaardag gehad en daar werdt toch echt op mijn hart gedrukt dat niet meer te doen. Nou ik heb er nooit van gehoord.
Geboren 20 januari 2008 om 03.10 met een gewicht van 3340 gram; onze dochter Demi Aagje Gezina, roepnaam Demi. Om 20.15 (nietsvermoedend Idols aan het kijken) bemerk ik krampen die toch eik wel met golvende beweging lijkt te komen en gaan. Maar eens klokken. En idd om de 5 minuten en ze hielden gemiddeld een minuut aan. Half 9 belt meneer Lex datttie komt eten. HIj komt thuis ik zeg dat ie beter thuis kan blijven, want het is begonnen. Ik begin wat bloed te verliezen, maar niet gek veel, hoort nog bij de slijmprop waarvan ik al delen eerder verloren ben (vrijavond) Na een ruime uur wegpuffen der weeen die inmiddels ook in kracht toenemen vk gebeld en de kraam. Vk komt tegen 23:00 even kijken, tis de eerste dus zal zo'n vaart niet lopen, wordt er gedacht. Ik ga onder de douche en merk dat dit prettig is om de weeen op te vangen. De vk checkt hoe ver ik ben; hebben we ijskoud al 4 cm! :eek Ik had alles verwacht maar niet zoveel in anderhalf uur! Vk geeft aan wanneer we weer mogen bellen en gaat nog even slapen op de praktijk. Ik ga weer onder de douche, meneer Lex blijft bij me en praat met me tussen de weeen door Dan de bel de kraamhulp is meteen maar gekomen en wat is dat heerlijk. Ze coachet me meteen verder door de weeen heen en legt met meneer Lex alles klaar wat er nodig is. Dan komen de weeen langzamerhand nog sneller en krijg ik ook persdrang, steeds heftiger. INmiddels is het 0:30 uur en de kraam geeft Meneer Lex opdracht de vk te bellen. Zij is er binnen een 15 minuut (godzijdank want deze weeen waren pittig en kwamen inmiddels om de 2 min en hielden lang aan) Weer een check, hoera we hebben 7cm. Ze gaat mn vliezen breken en helpt met haar hand de laatste randen weg. Ineens voelen de weeen heel anders aan. Ik mag proberen er op te reageren zoals mijn lichaam wil, voorzichtig meepersen. Het persen blijkt bij mij wat moeilijk te gaan. Het duurt wat lang voor er echt schot in komt. Ik mag op de hurken om zwaartekracht te laten helpen, dit voelt voor de verandering ook wel prettig even. Dan weer terug op bed. Dan hoor ik de vk zegggen dat ze even gaat kijken of het wel zo gaat lukken. (met zo'n ondertoon van, anders moeten we andere maatregelen nemen) Tja toen dacht ik, nee, dit gaat lukken, ik ga niet nu alsnog naar het ZH, no way. Dus nog meer kracht gebruikt en ja we kwamen verder. Op het laatst heeft ze een knip gegeven en toen was ze er zomaar...(4 hechtinkjes) En om 03:10 uur hoorden wij onze dochter voor het eerst huilen en lag ze op mn buik.... (terwijl er iig 1 kat onwennig onder het bed rondjes liep en af en toe mauwde omdat ie er niets van snapte) VK is rond half 5 vertrokken en de kraam rond 6 uur. Nadat Demi aangelegd geweest was diverse keren ( ze is een natuurtalent op dat gebied :lach ) Ik heb geprobeert te slapen, maar wie kan dat nou als je zo'n wonder ziet liggen en af en toe hoort kreetjes uitkramen.... Kortom hier spreekt een in en in gelukkig moeder.