gelukkig weer allemaal goede echo's. Meliske ik heb ook een mk gehad, maar omdat je nu nog niet zo veel ziet en het nog altijd kan misgaan doen ze de echo liever niet zo vroeg.
hoi, allemaal goede berichten mooi zo! Linda, we zitten ook qua echo voor dezelfde periode, ik mag 25 juni eindelijk.... Mooi hoor van dat engeltje Meliske! Vannochtend maar meteen bloed geprikt. Ik ben niet zo'n held daarin, dus heb ik het maar meteen gedaan. Volgens de verpleegkundige heb ik een geweldige ader...... Ze sturen de uitslag meteen door naar de Vk, ben benieuwd wat eruit komt! Vannavond naar vrienden, hun zoon is geslaagd voor het vmbo. Morgenavond een ouderavond, ik heb echt geen zin... Groetjes, Sandra
moppie, fijn dat het allemaal goed is met je kleine wondertje! Leuk dat je hem/haar ook al heb zien bewegen! guppie, ow das niet zo mooi meid. Veel beterschap ermee! Je mag wel gewoon paracetamol innemen. pacific, ow sorry dat wist ik niet san, ikke ook niet zo'n held in bloedprikken, gelukkig hoefde het nu niet meer omdat het vorige keer al was gedaan maar ook jij bent er nu vanaf.
hoi guppie normaal krijg je bij de 10 weken een echo hier maar omdat het de vorige keer mis gegaan is bij 8 weken kreeg ik een extra echo. om mij gerust te stellen. je moet elke 4 weken op controle bij de verloskundige maar krijg dan niet steeds een echo hoor. balen van je wortelkanaalbehandeling. au
Nou, ik ben een beetje een uitzondering, heb geen mk gehad (gelukkig) en geen med. voorgesch. maar standaard krijg je bij mijn vk praktijk de eerste echo rond de 8-10 weken. De termijnecho krijg ik extra, zijn ze net mee begonnen en dan evt. met 20-weken nog één. Wij doen geen nekplooimeting, maar dat had ik geloof ik al gezegd, omdat het een kansberekening is. Trouwens, een van onze vk's vertelde dat er laatst 2 zwangerschappen zijn beëindigd, nadat bij de 20-weken echo was gebleken dat het kindje een hazenlip had Meiden die vandaag een super echo hadden: gefeliciteerd!
Ik heb pas weer een echo over 6 weken, en daarna pas elke 4 weken. Enneh een hazenlip, daar laat je toch geen kindje voor weghalen? Bij ons is het kindje zoiezo welkom, maakt niet uit als het wat mankeert hoor... Ik heb zo'n pijn, auuwwww. Ga zo maar een paracetamol nemen, denk niet dat het helpt hoor.
Krijg gelijk tranen in mijn ogen. Een kindje weg laten halen omdat het een hazenlip heeft? Ik zou dat echt niet kunnen hoor!
het zou verboden moeten worden! snap niet eens dat het mag, na 20 weken nog een kindje weg laten halen, het is al helemaal klaar en bijna levensvatbaar! owwwww daar kan ik zo boos om worden!
berna, stel dat je een verhoogde kans hebt, laat je dan ook de vervolgonderzoeken doen? Die lijken mij niet prettig, daarom hebben wij gekozen het helemaal niet te doen.
vroeger kon ik me niet voorstellen dat je die testen zou laten doen. Nu ik echter al een dochter heb, heb ik er wel wat langer over nagedacht. stel je voor dat je een zwaar gehandicapt kindje zou krijgen. dat heeft niet alleen gevolgen voor mij zelf, maar ook voor het kindje wat er al is... dat maakt het toch anders... Ik dénk dat wij de testen nu niet zullen doen. maar ik weet het nog niet zeker. en als we dan die test zouden doen, dan zou ik zeker ook de vervolgtesten laten doen. wat heeft het anders voor zin? Meiden, wat fijn om zulke goede berichten te lezen voor wat betreft de echo's! gefeliciteerd hoor allemaal! fijn he, om te zien dat alles goed is! Hier gaat het ook goed. Ik denk dat mijn bloedverlies van mijn bloedverdunners (mede) afkomstig is. heb om te testen gisteren geen bloedverdunners geslikt, en voila, vandaag geen bloedverlies, precies zoals ik al dacht. ben er erg door gerustge4steld. Nu slik ik wel weer die bloedverdunners, want die zijn bij mij nodig voor een goede aanleg van de placenta, maar nu ik weet dast dat de reden is dat ik een hele dag bloedverlies, maak ik me er niet meer zo druk over.... Nu leef ik toe naar volgende week woensdag, want dan mag ik naar de gyn en krijg ik opnieuw een echo! en die bevestiging is wel erg fijn hoor!
Sja, je mag in dit land tot 24 weken een kindje weg laten halen.... Toen ik het gister hoorde van mijn vk kreeg ik ook een brok in m'n keel. Ik kon al niet goed tegen dat soort berichten en nu al hélemaal niet meer Guppie, sterkte meid, neem lekker een paracetamol. Hopelijk knap je snel op!
He meiden. Ben ik ook even weer. Wij hebben de folders ook doorgelezen en besloten om geen testen te doen. Wat er ook gebeurt, het kleintje is welkom. Ik zou het echt niet kunnen om het dan weg te laten halen. En met een hazelip? Jeetje wat ondankbaar, daar laat je je kind toch niet om gaan? Vreselijk zeg, ik kan daar ook ontzettend kwaad van worden. Oh mensen wat moeten we toch allemaal blij zijn met onze echo's he? Wij mogen 9 juli weer. Loop zo gauw het weer kan alleen maar naar de foto te kijken.....zo bijzonder. Hihi ik ga nu maar lekker slapen. Meiden tot morgen maar weer. Meliske, wat ontzettend fijn dat je nu echt dat bijzondere engeltje hebt voor je lieve meiske*. En guppie, sterkte, hopelijk ben je snel van de pijn verlost. Liefs Marije
Hoi! Meliske: dat was dan weer mazzel dat je niet nog een keer hoefde te prikken! Gisteren na de sportdag op school (we stonden de hele dag buiten brr) was ik echt bekaf. Ik ben nu nog moe.... Ik merk dat ik denk ik door de hormonen over van alles en nog wat pieker. Ik ben al een piekeraar, maar het is nu wel erg heftig. Eergisteren gewoon uren wakker gelegen...... Gelukkig merkte manlief het er vroeg er gisteren naar, dus vannacht heerlijk geslapen.
Goedemorgen meiden! Vandaag gelukkig maar een half dagje werken! @Marij: fijn dat je nu weet dat het aan je bloedverdunners ligt. Maak je je toch een stuk minder zorgen! Dat van die hazelip begrijp ik ook niet hoor! Dat zou voor mij ook echt geen reden zijn om de baby weg te laten halen. Kan me sowieso maar weinig dingen voorstellen waarvoor ik mn kindje weg zou laten halen... En dat het mag joh! Ik wilde nog meer dingen typen, maar ik ben het alweer vergeten hahaha. Nou ja, een hele fijne dag allemaal in ieder geval! Oh ja, ik wilde zeggen dat ik het bloedprikken ook al gedaan heb. Dacht ook: ga het maar meteen doen, dan ben ik er ook vanaf! Ben benieuwd wat en of er iets uitkomt.
marij, fijn dat je nu de oorzaak weet van het bloederlies. kan me voorstellen dat je nu gerust gesteld bent. marije, dank je san, fijn he dat gepieker Maar wel fijn dat je er met je man over hebt gehad en vanacht goed heb kunnen slapen! linda, lekker joh, maar een half dagje werken!
Marij, fijn dat je weer gerustgesteld bent. Meiden met de goeie echo's gefeliciteerd en nu genieten he! Ik ben vandaag ook om 15.00 klaar en dan vakantie joepie! 2 weken vrij! Volgende week maandag gaan we een weekje naar Ameland. Heb er zo'n zin in. Fijne dag iedereen!