Januari 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meliske, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    Oh San, dus dat was het speciale cadeau?! Wat leuk zeg!

Het is wat met die hormoontjes he? Ik moet zeggen (AFKLOPPEN!) dat ik bijzonder nuchter ben momenteel. Ik hoop dat het zo blijft hoor.

Valerie, komt ook bij Romano wel hoor. Sten is al een heel stevige kerel (denk dat hij al wel 5 1/2 á 6 kilo is ondertussen), dat heeft er misschien ook wel mee te maken

2. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    MOrgen dames!

Gisteren verjaardag gevierd was erg gezellig. Jesse is om 20.00 lekker gaan slapen en zijn vriend Guus lag op de kamer ernaast ( 5 weken ouder) en heeft ook de hele avond geslapen ideaal! OM 0.00 laatste voeding gegeven en hij heeft tot 8.15 geslapen! Heerlijk dus!
    Marij ik vind het wel erg vroeg voor 4 flessen hoor ik zou dat zeker niet zonder overleg met cb doen weet niet hoe het zit met bloedsuikerspiegel enzo.. Ik dacht dat dat pas vanaf een maand of 4 kon...

3. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Missme indd heel vermoeiend maar mijn mannetje is vandaag thuis dus die kan lekker mee helpen vindt het vooral heel vermoeiend als hij werken is kan ik mijn handen namelijk niet vrij maken. Maar ik ben wel blij dat ik weet wat het is, sta je er toch een stuk rustiger in!

Berna een geslaagde avond dus!

Marije ik ben ook jaloers hahaha :)

He maar mag niet klagen Luna heeft ook 5,5 uur achter elkaar geslapen voor het eerst :whistle:

4. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Jeetje wat wordt er hier wat afgekletst! Ik kan het niet bijbenen, Hazel is overdag erg actief dus veel vrije uurtjes heb ik niet. Als ze slaapt heb ik altijd zoveel klusjes te doen en tegen dat ik dan aan het forum toe kom is ze alweer wakker.

Momenteel moet ik heel erg opletten dat ik geen borstontsteking krijg. aan de rechterkant heb ik heel veel stuwing en soms word ik wakker met kloppende pijn. Af en toe kolf ik wat af zodat alle melk er steeds uit is. Ik zou het heel erg jammer vinden als ik een ontsteking zou krijgen en antibiotica moest nemen want dan moet je de BV stopzetten. Ik zou het toch erg missen, die band die je hebt als je je kindje voedt.
    Hoewel ik ook wel sommige aspecten van de BV beu ben hoor, vooral altijd die stomme compressen dragen en altijd met BH slapen en dat zweten!

5. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    BERNA VAN HARTE GEFELICITEERD! wat fijn een lekker cadeautje he, dat Jesse al zo lekker lang slaapt. Leukd at je feestje geslaagd is! Vandaag nog beetje feest vieren?

Wij krijgen zometeen weer kraamvisite. Een collega van Edwin met zijn vrouw en kind. Wel gezellige mensen, dus niet erg. Ik vind het op zich wel lekker dat we de kraamvisite in het begin niet zoveel hadden, maar nu zo zachtjes aan baal ik wel een beetje dat we bijna elk weekend visite hebben. We willen zo graag een keer samen wandelen, Edwin heeft nog helemaal niet gewandeld met Sten, zo jammer. Maar ja, vandaag werkt het weer toch niet mee, dus.... volgend weekend misschien?

6. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    Ja Berna, leek mij zelf ook wel een beetje vroeg hoor. Wacht sowieso volgende week cb wel even af.

Juni, ik hoop voor je dat je geen ontsteking krijgt hoor. Knap dat je nog steeds borstvoeding geeft. En fijn dat je er zo van geniet. Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet mis. had ik wel gedacht, maar ja, ik kan het nou eenmaal niet, dus had ook geen keuze. Ik vind het ook helemaal goed met de fles.

7. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Als je een borstonsteking krijgt, krijg je antibiotica die je ook met de bv mag gebruiken hoor. Dus dan hoef je niet te stoppen!
    Ik ben juist gestopt met BH te slapen, die knelde toch af en daar kun je ook weer borstontsteking van krijgen.

Marije, jeetje wat doet Sten het goed zeg, zit hier nog op 7 voedingen (wel borstvoeding) Wij houden expres 1 dag in het weekend vrij, dan komen ze maar een weekje later hoor.

Missme, fijn dat het beter gaat! Gene comfort meer gebruiken dus

Berma, dus Jesse heeft zich voorbeeldig gedragen! Netjes hoor.

Amber slaapt ook steeds langer, gisteren van 19.30 tot 05.00 en daarna om 09.00 weer, ze had door dat het zondag was! Na de voeding van 09.00 lekker bij papa verder geslapen *smelt*

8. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ja met z'n drietjes feest vieren ja lekker rustig aan doen.
    Hier is het kraambezoek bijna ten einde geloof ik woensdag nog mensen en paar oom en tantes die nog eens willen komen maar hoor ik verder ook niks van en dan hebben we iedereen wel gehad geloof ik...

Juni bij mij voelde de borstontsteking als een beurse plek net of je er een blauwe plek had maar dan 10x pijnlijker.. goed in de gaten houden! En knap dat je het nog volhoudt!

9. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    vanaf wanneer mogen kindjes zich optrekken tot zit?
    Ik had Jesse net schuin liggend voor me tegen mijn knieën aan en hij kreeg een rood hoofd en ging helemaal naar voren toen ik voor de gein zijn handjes pakte liet ie zich dus zo optrekken tot zit.. mag dit al met 6 weken of kunnen zijn nekspieren dit nog niet aan?

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Geen idee berna maar iig VAN HARTE GEFELIITEERD!

11. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    thanks! hoe is het met Joey?

12. Niet meer actief

missme, fijn dat het weer beter gaat met de poepluiers van romano!

Vivian, een sprongetje, nou hopen dat ze snel gewend is.
    Enzo heeft hier ook 5,5 uur geslapen achtereen, wat kunnen we daar blij mee zijn he!

Marije, je mag echt in je handen klappen met zo'n voorbeeldige doorslaper zeg! vele hier zullen jaloers zijn, ik in ieder geval wel.
    En wat kun je die aanloop van visite zat zijn he, je hebt gewoon geen weekend voor jezelf.

Berna, fijne avond gehad dus! mooi zeg

Hier zijn Enzo en papa vandaag samen in bad geweest (zitbad), zo lief! Enzo vond het heerlijk.

o ja, nog even een vraagje, ik was gestopt met vloeien met ongeveer 3-3.5 week en nu is het vorige week weer begonnen, en weer aardig wat, geen ongesteldheid ofzo,
    ik ben ook alweer 3 weken aan de pil (nog 1 in de strip), vreemd toch?
    Zijn er nog meer mensen die nog zo lang navloeien?

13. Niet meer actief

Berna, van harte gefeliciteerd !

14. ProudMum

hij spuugt niet meer, wel nog last van het zuur. ik kom er niet meer uit met al die flessen en spenen en ook nog het indikken erbij. dus ik houd het op zijn oude hoeveelheid 90 ml+ 3/2 en dan vraag ik het wel aan de KA donderdag hoeveel ik er in moet doen bij 120+4....

vanmorgen heeft hij voor het eerst gelachen naar mij en heb ik voor het eerst samen met hem gedouched!

owja, ik ben ongi.... gatverdamme wat een hoofdpijn heb ik zeg!

15. ProudMum

anita, ik heb erna ook nog even nagevloeid, toen 1,5 dag niks en nu ongi

16. Niet meer actief

Berna: gefeliciteerd! nog lekker dagje genieten vandaag! Mooi dat het gezellig was en dat Jesse zo lekker geslapen heeft!

Anitadejong: bij mij was het na een week of 3 gestopt met vloeien en een paar dagen later begon het ook weer nu is het al 2 weken over ongeveer, maar als je het niet vertrouwd ff naar de ha gaan, bij mij hebben ze toen gekeken of er niet iets is blijven zitten in de baarmoeder, daar kan je ook van vloeien.

Rox: wat leuk dat ie naar je gelachen heeft voor het eerst! fijn is dat he! en hoe ging het douchen samen?

En berna: volgens mij mogen ze dat wel al doen dat optrekken tot zit maar dan moet je zijn nekje wel wat ondersteunen, stond volgens mij in dat oei ik groei boek!

17. ProudMum

Hij vond het heerlijk Valerie, maar hij ging normaal alstijd met Mike op zondag onder de douche maar nu was het een keer mama's beurt!

Wij hebben een KS gehad dus alles is bij ons weggehaald als het goed is.

18. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo meiden!

Hier heel kort bericht. Onze laptop is al een paar weken kaduuk, vandaar dat ik al een tijdje niet online ben geweest. Als het goed is kan ik hem van de week ophalen, dan kom ik weer gezellig mee kletsen.

Hier gaat alles overigens helemaal top! Hoop bij de rest ook.

groetjes!

19. ProudMum

Meiden, wat vinden jullie hiervan?

Geachte ouders,

Vanaf 17 maart zullen wij, twee ervaren onderwijskundige, "OPPAS THUIS", starten. Bij de KvK zullen we deze activiteit registreren en daarbij willen we aan de ouders overhandigen:
    1.Onze Diploma's
    2.Verklaring van goed gedrag
    3.Op korte termijn het rapport van brandveiligheid en hygiëne.

We zijn voorlopig niet als Kinderopvang geregistreerd, maar in de toekomst is dit wel de bedoeling. We zijn niet van plan om meer dan 4 kinderen per dag te ontvangen van 0 tot 4 jaar en daarmee bieden wij een veilige en overzichtelijke leer- en speelomgeving. In de praktijk zal ik met de kinderen bezig zijn en mijn partner zal mij met overige zaken helpen.

Mocht u meer informatie willen dan kunt u mij mailen, bellen en uiteraard ook een afspraak maken.

Heb even de namen gewist...

20. Niet meer actief

Ik zou de KVK gegevens wel willen weten voordat je aan zoiets begint hoor. Je weet het maar nooit.
    Kun je bij zoiets dan wel kinderopvangtoeslag krijgen? dat weet je ook niet, want dan moeten ze toch ook geregistreerd zijn.

Deel Deze Pagina