Januari 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meliske, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Oh jeetje missme, ik geloof wel dat je goed geschrokken bent!

Berna: Meteen maar weer sporten ;) Goed bezig hoor!

Mamalou: fijn om te horen dat het weer wat beter gaat! Lijkt me sowieso best zwaar met 2 kinderen hoor! 't Is denk ik belangrijk dat je goed aan jezelf denkt en af en toe ook bewust tijd voor jezelf neemt.

2. Niet meer actief

ja stond echt letterlijk te trillen op mijn benen, dat hoop ik echt niet vaak mee te maken getver

3. Niet meer actief

Roxy, weer een mindere nacht gehad, ontzettende balen zeg! knuffel voor jullie!

Moonie, werken... daar wil ik helemaal nog niet aan denken, ik moet over 5 weken ook alweer aan de bak, ga mijn schatje zo missen.

Linda1980, je hebt na je bevalling wettelijk recht op 10 weken bevallingsverlof toch? dus daar kan je nieuwe baas eigenlijk niet moeilijk over gaan doen, want je hebt er recht op, maar je moet natuurlijk doen wat jezelf prettig vindt, en die 2 weken kun je natuurlijk ook later opnemen, na het inwerken.
    Gefeliciteerd met het winnen van de rechtzaak! ontzettend goed.

Berna, succes bij de tandarts. ik heb ook nog steeds een gaatje wat nog niet gevuld is, ik moet 28 maart....
    Jij bent al druk bezig met sporten, goed zeg! ik durf nog niet veel, want dan ben ik bang dat de keizersnee gaat opspelen, het is deze week 6 weken geleden.

Mamalou, welkom terug meid! fijn dat het nu weer beter met je gaat.

Missme, wat zul je geschrokken zijn!

Hier hebben we ook digitale televisie met baby tv, het is zo leuk, ook voor jezelf ;), hahaha
    Enzo slaapt trouwens nog niet door, hij heeft gemiddeld zo'n 4 uur tussen de voedingen zitten, 23.30-3.30-7.30 is mijn avond/nacht.
    Ach hij zit nu op 6 voedingen per dag en dat vind ik al fijn.
    Hier ga ik deze week weer wat rustiger aan doen, ik heb een beetje last van mijn keizersnee en ik ga ook weer ongi :evil: worden deze week, blehhh. kan ik de Ibuprofen weer uit de kast halen :( .

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

goed dat je over brufen begint, moet dem ijne weer ophalen va de apotheek

5. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Anita met een keizersnede zou ik zeker nog even niet aan sporten denken nee.
    En Linda tja die kilo's moeten er toch weer af wil iig ff wat strakker in mijn velletje zitten. Merk dat ik nog wel last heb van mijn bekkenbodemspieren als ik teveel doe dus ik ga het heeel rustig aan doen, langzaam opbouwen!

Valerie wat een schrik zeg! jeetje ik zou ook ff in paniek schieten had ik gisteren in bad al. Had Jesse op mijn borst gelegd maar hij kreeg wat water naar binnen en verslikte zich liep heel rood aan ( doen ze toch al snel) vdus ik schrok ook even.. en dan kijken ze je inderdaad heel suf aan...

6. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Valerie ik kan mij voorstellen dat je daar erg van schrikt, jeetje moet er niet aan denken.

Mamalou welkom terug op het nest ;)

7. ProudMum

Esther, had je toevallig al gekeken of je het geld binnen hebt?

8. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Rox nee niet gekeken maar vertrouw erop dat het erop staat ;)

9. ProudMum

hahahahaha nou daar ben ik blij om!

10. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Dank jullie wel meiden voor jullie warm onthaal!

@ Valerie, ik kan me goed voorstellen dat je hiervan schrikt, zou ik ook gedaan hebben.

De oorzaak van het huilen....tja....dacht eerst dat het aan het spugen lag maar als ik google lees ik dat het heel normaal is dat ze regelmatig spugen.....maar volgens mij is het ook een stukje lichaamswarmte die hij zoekt en natuurlijk ook krampjes.
    Overdags gaat het al stukken beter en valt hij na de voeding in slaap en dan laat ik hem liggen en loop dan weg.
    's Avonds lig ik nog wel vaak boven met hem want dan is hij onrustiger, terwijl hij 's nachts altijd heel goed slaapt.

Ik denk dat hij zelf gewoon moeite had om in een soort van ritme te komen...

Ik heb van een vriendin een soort thee gekregen die ze op de Antillen altijd gebruiken tegen krampjes e.d. bij zuigelingen, ze schijnen er een stuk rustiger van te worden.
    Ik heb hem gister wat gegeven en hij heeft later op de avond een tijdje geslapen en zo kon ik weer even beneden zitten voor de verandering.
    Toeval? Zou kunnen, maar vanavond geef ik hem weer wat van dat spul!

Wanneer moeten jullie weer werken?
    Ik moet 7 April weer beginnen, bah!

Ik geef nog steeds volledige bv en vraag me nu al af hoe ik dat straks ga combineren.
    Kolven lukt helaas nog niet zo goed maar ik blijf het proberen en heb ook al bakjes gehaald om melk in te vriezen...
    Er staat ook al een pak flesvoeding in de kast.....stel dat.....
    Maar het gaat zo goed met voeden dat ik het jammer zou vinden om het straks op te moeten geven.....ach...we zien wel hoe het loopt!

11. ProudMum

ik begin 10 april weer mamalou

12. Niet meer actief

Knap MamaLou dat je nog steeds volledig BV geeft!

13. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Ja, maar wat me erg tegenvalt zijn de reakties uit mijn naaste omgeving (dan vooral van de mannen)als ik vertel over de onrust en het vele gehuil.

Dan hoor ik vaak: Misschien ligt het wel aan je bv, misschien heb je niet genoeg, misschien moet je eens aan andere voeding denken!

Dan kan ik zo boos worden, want hij groeit prima, zowel in lengte als gewicht!
    Van de week mijn vriend ook al: Je moet niet gek opkijken dat als je flesvoeding gaat geven dat hij ineens veel beter gaat slapen!
    Waarop ik venijnig zei: Waarom word het meteen op de bv gegooid?
    Ik snap het gewoon niet, misschien bedoelen ze het wel goed hoor maar ik geniet van het bv geven.
    Bij Mike heb ik dat maar 3 a 4 weekjes volgehouden destijds dus ik ben er gewoon heel trots op dat het zo goed gaat al 7 weken! Ondanks lichamelijke tegenslagen!
    Waarom niet gewoon: Goed hoor meid, fijn dat je het zo lang volhoudt, fijn dat het lukt?
    Is commentaar geven soms makkelijker dan het geven van een complimentje?
    Niet dat ik zonodig naar een complimentje zit te vissen, maar die commentaar wil ik eigenlijk ook niet!

......Misschien ligt het gewoon bij het mannelijk geslacht!
    Vindt ie het misschien naar dat hij mijn borsten af moet staan aan zijn zoon, al is het maar tijdelijk! :)

Maar goed, om een kort verhaal weer eens heel lang te maken......het gaat goed en ik ben apetrots op mezelf!

14. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Ben trouwens tussendoor ook aan het bijlezen.......ik zit nu op pagina 54!

:) :) :)

15. Niet meer actief

Daarom van mij een groot compliment dat je nog steeds volledig BV geeft :D

16. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Dank u dank u ! :D

17. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hier ook een compliment hoor ik had het zelf ook liever wat langer volgehouden!

18. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

@ Berna, ja dat begrijp ik wel hoor! Ik heb bij mijn eerste ook snel moeten stoppen en voelde me eerste erg schuldig terwijl dat helemaal niet nodig is. Maar elke voeding is er 1 en hij heeft toch nog een aantal weekjesvan jou meegekregen toch?! :D
    Nu heb ik er plezier in, al is het soms lastig wanneer je een dagje weg gaat, vind ik.

Maar ja, als het kolven me niet gaat lukken zal ik ook over moeten op fv.

Je hebt het niet altijd voor het zeggen helaas.

19. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Precies heb het een maand gegeven laatste 2 weken niet meer volledig maar in afbouwmelk schijnt evenveel te zitten als volledige bv op een dag dus hij heeft een goede start gehad maar na de borstontsteking en alle kloven kon ik echt niet meer en hij was ook niet meer tevreden produktie was te ver teruggelopen dus tja .. volgende keer maar weer proberen.

Heb nieuwe foto's in mijn album!

20. Niet meer actief

Mooie foto's joh! Wat kijkt ie lekker wijs de camera in! Die knuffel heb ik trouwens van de week ook gekregen.

Deel Deze Pagina