Januari 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meliske, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Kruidvat heeft zwemluiers vanaf 6 kilo en op www.kaatjekatoen.nl heb je wasbare zwemluiers vanaf 5 kilo......kunnen jullie hier iets mee?

2. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

@ Marieke, nooit leuk he die prikjes, maar wel fijn dat ze zo gegroeid is!

Owh enne sorry meiden voor de vele berichtjes achter elkaar maar zo kan ik het op dit moment toch een beetje bijhouden en reageren want ik heb nu even een hoofd als een zeef haha! :)

3. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

@ Roxy, voor zover ik het terug heb kunnen lezen heb jij heel wat ellende al gehad he? Heel veel sterkte ermee en petje af hoor!
    Ik hoop dat het snel wat beter gaat met jullie Joey en dat hij er minder last van gaat krijgen!

Zo, ik ga er weer vandoor want er ligt er weer eentje te brullen boven, maar het is ook weer voedertijd nu he dus ik ga de melkbar weer opengooien.

Misschien tot straks en anders hopelijk tot morgen!

4. Writer

Writer Niet meer actief

mamalou het is ook je 2de toch?
    kan je vertellen dat ik soms helemaal ontplof hoor als mij teveel word
    paar dagen geleden , dochter van 5 wou niet slapen s'nacht om 4 uur klaar wakker en mama moest ook mee , nou ik was zo wat elke uur uit bed gestapt omdat selmen een regeldag had ofzo steeds kreunen en drinken en huilen en toen kwam dochter nogeens bij werd mij zoo veel had haar paar keer naar kamer terug gestuurd maar mevrouw kwam gewoon na 5 minuten weer aanlopen , heb haar gepakt naar kamer en deur hard dicht :oops: ze dacht woww mama in actie dus ging kei hard gillen dat om 4 uur nacht he :( ,kon mij even niet schelen ik was kapot moe , toen ging hubbie maar haar stil krijgen want ik had echt nergens zin in ,hubbie vond mij ook geen normale mens op dat monment ,maar kon me ook niet veel uitmaken haha
    dus jaja de dagen horen ook erbij :)
    ik ga flim kijken ,tot laterss

5. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Helemaal vergeten, wij gaan morgen een weekendje weg! Even bijkomen van alles, maandag middag zijn we weer thuis!

Fijne dagen allemaal!

6. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Lekker Anneliesje!

Volgens mij is Luna ziek aan het worden ze drinkt de hele dag maar halve flesjes en geeft heel veel op, en ze heeft diaree... :cry: Maar veder is ze helemaal niet vervelend en slaapt ze eigelijk alleen maar vanmorgen en vanmiddag temp gemeten deze was iets verhoogd net weer gedaan en nu was het goed. Ik hoop dat ze straks haar flesje wel opdrinkt geeft mama net even een wat beter gevoel!

7. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Ik heb hem niet zelf ondergedompeld hoor, schijn je ook niet zomaar te moeten doen, de 'juf' heeft het gedaan en je moet echt wachten tot ze hun mondje goed dicht doen voordat ie onder water kan. Vond het wel een beetje een eng idee maar volgens mij is het wel goed om te wennen aan het water, mijn broer was namelijk vroeger erg bang van water, als er maar een druppeltje op zijn arm kwam was het al brullen en kwam hij de eerste maanden het water weer niet in. Ik hoop dus door het zwemmen dat Tim gewend raakt aan het water zodat hij met zwemles geen last heeft van watervrees. Met 2 duikende ouders kun je geen watervrees gebruiken.......hij gaat natuurlijk strakjes met zijn papa en mama duiken! (hoop ik)

Anneliesje: ik zwem wel in een verwarmd bad (31 graden) anders koelen ze zo snel af.

8. Niet meer actief

Oh vivian: hoop voor je dat ze niet ziek word!

Anneliesje: Fijn weekend! geniet ervan

Meesa en Mamalou: kan me echt voorstellen dat het af en toe teveel word hoor! zeker als ie zo krijst marlou, zou er ook agressief van worden! ik hoop voor je dat je snel lekker wat rust krijgt!

Rox: gelukkig is het goed gegaan bij de KA. Ik hoop echt voor je dat het gaat helpen! en blij dat als het werkt dat het vergoed word! is idd niet goedkoop :confused:

Hier maar om half 8 lekker in bad gedaan, werd ie weer een beetje wakker en de fles gegeven om 8 uur. dan straks nog een flesje rond half 12/12 uur wel laat maar mijn vriend komt dan toch thuis van zijn werk, dus word toch wakker!

9. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Mamalou heel herkenbaar hoor dat gevoel dat je het even niet meer kan hebben. Volgens mij kennen we dat intussen allemaal wel.

AnneLiesje heel veel plezier.

Vivian hopelijk trekt Luna snel weer bij. Is helemaal niet fijn als je kleintje niet helemaal lekker is.

10. Niet meer actief

Mamalou: hè wat vervelend... Mss moet je een boksbal ophangen om je agressie op af te reageren! Nee grapje... Heb medelijden met je hoor! Stef heeft gisteren eventjes last van krampen gehad en daar had ik het al heel moeilijk mee!
    Natuurlijk gaat het wel goed met je! Das moeilijk hoor als er eentje steeds zo ligt te huilen, kan me voorstellen dat je daar af en toe helemaal radeloos van wordt en je even af moet reageren!

Meesa: Stef heeft soms weleens dat ie al wat eerder begint te huilen, maar das meestal maar een half uurtje voordat het tijd is. En als ik hem dan ff in de box leg of mn pink geef, kan ik het meestal nog wel een half uurtje rekken. Moest hem bij de 3-uur voedingen steeds wakker maken.
    Oh jeetje, lijkt me soms ook wel moeilijk hoor als je al een kindje rond hebt lopen die ook om aandacht schreeuwt.

AnneLiesje: wat stom dat je het CB niet te pakken kreeg. Ik heb ook zoiets van: als Amber het verder prima doet en niet steeds ligt te huilen overdag, is het prima... Zoals ik al eerder zei, de Amber van die vrienden van ons, slaapt ook al van het begin af aan overdag heel weinig.
    Veel plezier dit weekend! Lekker genieten!

Vivian: ah wat zielig als ze ziekjes aan het worden is... Ik voel me ook altijd beter als Stef zn flesje helemaal opdrinkt (doet ie meestal ook), maar ze zullen het wel niet nodig hebben als ze het niet opdrinken...

11. Niet meer actief

Linda, het gaat boven verwachting goed, geen verhoging, gelukkig!
    We komen alleen vandaag erg k* uit met voeden. Ze heeft nu net gehad en normaal kreeg ze altijd rond 23 uur. Dus ben bang dat er van doorslapen nix komt....

Marlou, owjee! kan me goed voorstellen dat je er agressief van wordt! lekker spuien hier hoor!
    En het weer, jak! Ben ik ook erg gevoelig voor....

Anneliesje, qua kilo's verliezen ben ik echt jaloers en vind het echt goed dat je het zo lang volhoudt!
    Mama had egwel traantjes toen ze zo hard moest huilen. Trek dat zo slecht, net wat je zegt, je houdt zoveel van zo'n kleintje dat kan gewoon zeer doen!
    Oma had ook traantjes trouwens....
    Fijn weekend meid!

Vivian ik hoop dat ze niet ziek wordt en lekker haar flesje leegdrinkt!

12. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    Ja daar ben ik ook weer eens....hihi Druk dagje gehad. Vanmorgen kwam mijn nichtje met haar kleine en vanmiddag ben ik bij mijn vriendin op kraamvisite geweest met Sten. OHHHHHHHHHHHHH wat ben ik geschrokken zeg. Hij is echt al een superreus naast Ize! Terwijl zij hetzelfde gewicht en lengte heeft als Sten bij zijn geboorte. Ongelooflijk hoe hard het gaat! We hebben nog wel even een foto gemaakt (voor het geval ze later een setje worden en gaan trouwen, hahaha we zaten er al lekker over te fantaseren)

linda, Sten heeft zijn tong tot aan het puntje vastzitten. Ikzelf had dat ook en heb het pas rond mijn 16e jaar los laten halen. Ik heb het ook aan mijn HA laten zien en hij wil het liever nu nog niet doen als hij er nog geen last van heeft. Ik moet het nu op het CB overleggen. Ikzelf heb het nooit echt als een probleem ervaren hoor. Alleen tongzoenen ging niet he? hahaha Ik wil Sten wel graag eerder laten helpen, maar vind het nu nog wel erg zielig hoor. Het is namelijk echt GEEN prettig gevoel, want ze branden het dicht. Ik moet dit eigenlijk helemaal niet zeggen denk ik, maar zit dus met hetzelfde twijfelgevoel als jij. Ik kan me ook geen voorstelling maken hoe ze dat bij zo'n kleintje voor elkaar willen krijgen hoor. Misschien moeten ze wel helemaal onder narcose.....

Rox, tjee steeds weer wat nieuws he? Ik hoop dat nu snel iets echt aanslaat voor Joey! Duim voor je hoor!

He Lefbekkie, fijn je weer te zien meid! Goed om te horen dat het lekker gaat met kleine Micha. Nou alleen nog wennen aan de fles he? oepsie.. Echt ongelooflijk van je werk zeg, kan me voorstellen dat je wat anders zoekt. Duim voor je dat je snel wat vindt hoor!

Anita, het Ukkie..... daar gaat Sten straks (= eind volgend jaar pas, grrrr) ook naartoe hier in Lemelerveld. Baal alleen van die enorme wachtlijst. Fijn dat het bij jullie wel nu al kan en dat je er ook een goed gevoel bij hebt.

Oh Marieke wat is Marit een dappere dame! Ben ook erg bang voor volgende week woensdag. Heb je haar nog een zetpil gedaan vooraf. Dat hoor ik hier mensen veel zeggen, dat ze dat uit voorzorg geven. Vind dat nog niet echt wat moet ik zeggen.... of toch een aanrader? En al zo knap doorgeslapen?! JOEPIE gefeliciteerd!

Oh mamalou wat frusterend meid. Ik hoop dat je snel weer een beetje rust krijgt hoor.

Wow, Vivian, jij bent nu zeker wel een vaste klant bij prenatal? Zou me er wel raad mee wten in ieder geval. Veel plezier hoor! hihi Hoop dat Luna niet ziek wordt meis.....

Anneliesje, fijn weekend alvast meis. Lekker van genieten hoor! Sten slaapt overdag ook maar heel weinig meer hoor. Leg hem ook niet altijd meer in bed. Vandaag is hij ook de hele middag wakker geweest. Zolang hij er zelf geen last van heeft vind ik het alleen maar leuk dat hij langer wakker is hoor. Hij kan zich ook goed vermaken in de box.

Oh ik ga trouwens de rainforest luze gym aanschaffen, was helemaal verkocht toen ik dat ding zag. En oma ook, die heeft me meteen de helft van het geld in de tas gedrukt, om voorwaarde dat zij het thuis ook mag gebruiken, hahaha. Nou daar kan ik mee leven.

Morgen ga ik weer ff naar school met Sten, de kinderen hadden nog een cadeautje voor hem.... heb wel even zin om ze allemaal weer te zien. Kan ik vast weer een beetje wennen. Hmmm het is zo 2 april..... (heb nog niet echt zin nee....gelukkig is dat maar een halve dag)

Welterusten allemaal

Liefs Marije

13. Niet meer actief

Marije, ik heb wel zetpillen in huis gehaald en er even aan gedacht er een te geven vooraf, maar heb het bewust niet gedaan.
    Ik kijk hoe ze reageert op het vaccin en als ze verhoging cq koorts krijgt dan moet het er vanzelf uit komen. Met de pcm onderdruk je het alleen maar.
    Ik doe het op gevoel....

Heerlijk he zo'n oma ;)

Truste allemaal!

14. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    oke, dan denk ik dus ook om het niet te geven hoor. Kan altijd naderhand nog he? Als ie echt last heeft.
    Ja heerlijk zo'n oma.... af en toe wel een beetje te gek hoor hihi

ga nu echt slapen!

Knuf Marije

15. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    Zo ik ben er lekker vroeg bij vandaag. Sten was voor de verandering een keer uit zichzelf wakker geworden om 6:45 en ligt nu alweer vredig te knorren na zijn overheerlijke flesje.
    Gisteravond na zijn laatste fles was ie echt klaarwakker! Mafkees, "doet ie anders noooooiiiiit" hihi. Gelukkig lag hij lekker naar zijn "wonder-winnie" te kijken en heb ik hem niet meer gehoord. Ik heb hem vannacht toch maar sokjes aan zijn handjes gedaan. Hij krabt anders echt zijn hele gezicht open. en het werkt volgens mij, hij vindt het nog niet eens erg ook. Nou ik ga mezelf eens even een beetje opknappen en klaarmaken voor de start. Wil zometeen even naar de Prenatal in Zwolle om dat speelkleed te kopen. Zag alleen dat ze pas om 9:30 open zijn! hahaha normaal gesproken zou dat een mooie tijd zijn, maar aangezien ons leventje nu wat vroeger in de ochtend begint....
    Oke weer genoeg gezeurd. Tot vandaag een keer...ga straks ook nog even naar school.... leukie leukie leukie!

Liefs Marije

16. 12309

12309 Niet meer actief

Hoi!

Lefbekkie: ja dan smelt ik als Timo zo lief naar me kijkt.
    Roxy: ben benieuwd hoe het nu gaat met Joey. In ieder geval fijn dat ze je serieus nemen! Heeft oma nog fel moeten zijn of viel het mee?
    Marieke: 1e prikje, wat was je meisje dapper he. Ik ben bang dat ik wel weer een traantje laat als Timo 31 maart moet.
    Annelies: veel plezier het weekend, waar gaan jullie heen?
    Marije: heerlijk zo'n verwenoma!
    Marieke en Linda: gelukkig viel het mee bij de HA. Uitloop van ruim 40 min. Alleen het oogwit is beschadigd. D.m.v. een kleuring in het oog te doen en daarna met een lampje te kijken kon de ha zien dat het hoornvlies niet was beschadigd. Ondertussen was Timo zo boos/verdrietig dat hij de HA keihard mepte. Volgens de HA is het een klein driftkikkertje (heeft ie van mij....). Binnen een paar dagen moet het genezen.
    Timo vond het allemaal weg eng. Hij was tot 20.00 echt overstuur, net alsof ie krampjes had, maar je kon zien dat ie met de dagverwerking bezig was.
    's Avonds op visite bij de buren. Daar heeft ie tot 23.00 heerlijk liggen ronken, flesje thuis er weer in. Toen om 23.30 een poepluier en tot 7.00 doorgeslapen. Dit weekend is redelijk rustig. Zaterdagochtend visite. Mijn ouders komen zaterdag de hele dag en zondag helemaal niks. Vannavond ook weer visite, heerlijk cadeautjes gna gna!

17. 12309

12309 Niet meer actief

vivian: hoe is het nu met Luna?
    citroentje: mooie foto! wat een heerlijk ventje!

18. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hoi meiden,

Na de voeding is hij nu wel wat rustiger, en hij ligt nu eidelijk eens te slapen na zijn ochtendfles! (even afkloppen want meestal na dit soort uitspraken is het weer feest namelijk)

Joey is gister gewogen : 4930 gram en ook gemeten 57 CM groot alweer!

De KA is een hele lieve vrouw, en de arts assistent die erbij was is ook degene die op de eerste hulp vorige week joey heeft gezien dus dat was ook wel weer fijn.

Nu maar uitspitten wat voo verzekering Mike heeft bij Agis, aangezien Joey bij hem op de polis staan zodat ik maandag direct Agis kan bellen als we een machtging krijgen.

Zometeen ook nog naar het CB, eigenlijk een beetje onzin aangezien Joey gister nog is nagekeken maargoed, anders word je als slechte mama gezien he? :rolleyes:

19. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Goedemorgen!
    Mark is voortaan altijd op vrijdag vrij dus wel lekker zo'n weekend samen. Jesse hebben we om kwart voor 8 wakker moeten maken daarna meteen er weer in en hij slaapt nog! Ik ben zelf ook net wakker heerlijk zeg al dat slapen hihi

Marije ik wil ook de rainforrest maar poeh wat is ie duur he. Heb namelijk ook een hele gave auto gezien bij prenatal zo'n ouderwetse zilveren loopauto en die wil ik ook hebben...

Jesse hoef ik geen sokjes aan zijn handjes te doen hij heeft iets nieuws.. ipv de speen 2 vingers zin zijn mond haha nou ja wel makkelijk voor ons..

San knuffel voor Tim!
    Roxy fijn dat ie zo gegroeid is!

Wij gaan vanavond uit eten... Jesse voor het eerst naar OPa en Oma en dan net op zijn fijnste tijd om 1700 haha dan is ie vaak jengelig maar goed ,..
    Ik ga me maar eens douchen denk ik...

20. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    Ooh Roxy hopen dat het nu echt weer wat beterder gaat met Joey. Jullie tobben zo wat af met hem!
    Denkt jullie CB zo slecht?

Hier is het even een hectische ochtend. Lotte wilde na de fles van 07:00 niet meer slapen en lag alleen maar heel hard te huilen ook echt ontroostbaar. Toen begonnen ook nog onze katten (4 stuks!) ruzie te maken tot krijsend aan toe en daarna heeft er eentje de boel onder gekotst en gescheten. Ik was toch wel een beetje licht in paniek hoe ik het nou allemaal moest regelen.
    Afijn het is toch gelukt en het is weer rustig in huis, nu zag ik alleen net dat de gordijnen onder zitten weet iemand hoe ik dit eruit krijg? Het zijn een soort zijde overgordijnen (creme).

Deel Deze Pagina