Januari 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meliske, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Berna ik snap je echt helemaal hoor! en je hoeft je echt niet schuldig te voelen...als er 1 het geprobeerd hebt ben jij het wel! En nu weer een ontsteking pfffff als ik jou was was ik ook gestopt! je hebt het echt geprobeerd en wat ie binnen heeft gehad, heeft ie gehad toch? vind het echt ontzettend knap van je dat je zo hebt doorgezet en het is beter zo he! Niet rottig erom voelen hoor! let maar op Jesse is straks ook veel tevredener...zijn jullie allebei een stuk meer happy! Knap gedaan meid!

2. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Lief van je!
    Ik moet nog even afbouwen dus ik maak de 3 weken wel vol met moedermelk.. heeft iig de start gehad..
    Maar het doet wel pijn ons momentje samen niet meer... maar goed dat moeten we dan maar op een andere manier doen.
    Jesse heeft dus gisteren hele fles kunstvoeding gehad en heeft hele nacht doorgeslapen weer dus hij is inderdaad veel tevredener. Ik denk dat hij uit mijn linkerborst gewoon niks kon halen. Ik krijg er met moeite 3 druppels uitgekolft..
    Ik ga weer mijn bed in voel me ook echt beroerd.. hoofdpijn enzo bleeh gelukkig geen visite vandaag

3. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Berna volkomen logisch dat je er mee stopt meis, je mag trots zijn op jezelf dat je het zolang hebt volgehouden! En die momenten met Jesse kan ook gewoon met de fles hoor voel je daar niet schuldig over! Beterschap meis!

4. Niet meer actief

Ja met de fles kan je ook zo'n moment maken! ze zeggen dat als je hem als je de fles geeft op je blote huid legt dat dat ook goed is voor de band! dat zeggen ze vaak tegen vaders dan he..maar dat kan jij toch ook doen!
    Ik zit er ook aan te denken om de laatste voeding flesvoeding te gaan geven, Romano is weer 3 x wakker geweest vannacht, zit net 2 uur tussen en is heeel vermoeiend! dinsdag eens overleggen met de wijkverpleging..welke voeding en hoeveel dan enzo want dat weet ik niet..
    beterschap berna!

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Berna, je mag echt trots op jezelf zijn dat je zo hebt doorgezet! Ik vind dat echt knap hoor. Ik begrijp het ook volkomen dat je ermee stopt! Ik hoop voor je dat je omgeving het je niet moeilijk zal maken, daar ben ik dan wel een beetje bang voor...
    En dat momentje kan je toch ook met de fles hebben? Of gewoon lekker op je buik laten liggen, ook goed voor de nekspieren!

Hier gaat de BV de goede kant op, overdag tenminste. Uit mijn rechterborst drinkt ze nu goed, niet pijnlijk bij mij en ze is tevreden daarna. Mijn linkerborst hapt ze nog niet zo goed, dat is echt een klus als die kant aan de beurt is. Ik blijf die borst wel kolven, ben bang dat de productie anders terugloopt.

's nachts is de BV wel een beetje rampzalig, al denk ik dat het meer aan mij ligt hoor. Ik heb best moeite met wakker worden en uit bed gaan (in bed blijven is geen optie, ik val zo weer in slaap).
    Iemand tips voor mij?

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Poeh Guppie, geen idee joh....

Berna, meid je hebt groot gelijk!
    Ik heb dan niet zoveel ellende met de bv als jij hebt gehad, maar zelfs ik zit al eens stiekum te denken om 50/50 te gaan doen of helemaal kappen met de bv. Ik vind het zooooooo vreselijk vermoeiend en neemt zooo ontzettend veel van me.
    Ik ben vaak bekaf.
    Kraamverpleging zei dat ik elke borst 15 min moest geven. Nou als ik dat doe komt ze een half uur later alweer. Als ik haar laat drinken tot ze uit zichzelf loslaat, dan ben ik gerust per borst 3 kwartier zoet = 1,5 uur! En dat 6/7x per dag. Ik kom nergens anders meer aan toe heb ik het idee.

Meneer Lex denkt dat mn voeding misschien niet voldoende voed ofzo. Morgen komt het CB en ik hoop dat zij hier helderheid in kunnen geven. Want ja ik kan haar thuis niet wegen, heb niet zo'n precieze weegschaal.

Voor vandaag hebben we afgesproken dat ik ook ga kolven zodat hijeen voeding over kan nemen.

Weet 1 van jullie trouwens wat normaal is aan hoeveelheid dat je afkolft in een minuut of 15?
    IK heb een duo-kolf en heb zo'n 15 min gezeten totaal zo'n 70 cc gekolft, zou dit normaal zijn?

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Lexie, 2 keer een kwartier aan de borst is hier ook te kort hoor! Ik geef 1 borst een half uur (tot ie leeg is zeg maar) en dan nog de andere maximaal een kwartier.
    Als ik beide borsten kolf is dat ook max een kwartier per borst en ik heb dan 50 cc, dus 70 cc lijkt me normaal, aangezien jij eerder bevallen bent!

8. Niet meer actief

Berna heb nog wel wat tips voor je als borstontstekingdeskundige ;)
    De bladeren van een hele witte kool op de onstoken plekken leggen maar kan me voorstellen dat je die nu niet in huis hebt, dus als je nog kraamverband hebt die door midden knippen en onder de kraan houden in een zakje doen en in de vriezer leggen en die dan op de onstoken plek leggen. Vond ik erg fijn!

En als het kolven nu niet zo goed lukt. Dan lekker onder een warme douche gaan staan/zitten en je borst goed warm maken en masseren en dan kolven onder de douche.
    Masseren is zowiezo erg belangrijk nu!

Beterschap!

9. Niet meer actief

Oh ja had ik nou hier iets gelezen over baby's die de speen niet pakken? Of was dit nog bij januarimama's?

Ik had zelf 2 spenen in huis en Faye pakt dus alleen die van bibi. Heb er ook van Avent maar die is "recht" en die pakt ze niet, dus misschien ligt het daar aan?

10. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Nou Berna, kan me dat helemaal voorstellen! Je hebt echt je best gedaan hoor. Van de fles worden ze ook echt groot! Beterschap ook met je borst, hoop dat het gauw weer beter gaat.

Ik zit zelf ook zwaar te twijfelen of ik er mee door wil gaan. Het kost me zoveel moeite en energie en ik ben echt doodmoe! Maar ik twijfel zo erg omdat Anna het gewoon wel goed doet op de bv en dan is het ook weer zo zonde om te stoppen.
    Maar ik vind het ook zwaar dat het gewoon helemaal op mij neerkomt nu, en als ik zit te voeden kan ik geen tijd besteden aan mijn zoontje wat ook lastig is. Pff ik weet het niet hoor! Nog anderen die ook zo twijfelen?

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Jazeker Mamasu, ik dus...
    We gaan straks eens kijken of ze het flesje met bv wil hebben van mn man.

12. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Oh ja Guppie, voed jij in bed dan liggend? Kan me voorstellen dat je dan weer in slaap valt. Maar ik doe het 's nachts zittend in bed, dat scheelt nog wel. Hoewel ik ook dan vaak echt knikkebollend in bed zit hoor...

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ja ik ook, kan ook moeilijk wakker blijven. Liggend voed ik dr ook weleens en word dan eenuur later wakker... dan ligt Demi nog te lurken, soms ook half slapende ;)

Nou meneer Lex geeft nu voor het eerst een flesje afgekolft bv. Demi vond het even vreemd maar lurkt nu lekker door *trots*
    Misschien dat ze dankzij mijn gebruik van het tepelhoedje wel makkelijker de flessespeen accepteert.

14. Niet meer actief

Sjee :confused: Wat een verhalen over de bv zeg!
    Dapper dat jullie volhouden!
    Ik ben erg blij met mijn last-minute (tijdens laatste ontsluitingsweeën)beslissing om toch flesvoeding te gaan geven.
    Marit is zeer tevreden :baby: En mama ook, helemaal nu ik dit soort verhalen lees....

15. Niet meer actief

Oh ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt aangezien mijn bv best goed gaat :oops:
    vind het ook zo vermoeiend! 's nachts ga ik er meestal wel uit, want ik heb een stoel op zijn kamertje..dat is wel zo makkelijk neem hem bij me, verschoon zijn broek, eten en terug in bed, en ik terug in bed..anders blijf ik heen en weer lopen, maar ik denk dat ik volledig bv ga geven tot hij een maand is (dus nog een week of 2) en dat ik dan rustig aan ga afbouwen, dus de laatste voeding fles en zo steeds meer...dan kan ik het misschien nog wat combineren en krijgt ie het beste van allebei, als hij 3 maanden is moet ik toch weer gaan werken dus moet ik toch voor het grootste gedeelte stoppen, dan kan ik een maandje over de afbouw doen ofzo...
    fijn dat ik niet de enige ben waarbij het toch redelijk goed gaat, maar zo vermoeiend is, goed dat het zo herkenbaar is dan twijfel je niet zo aan jezelf he!

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mamasu, ik kan nog niet zitten in bed door die stomme hechtingen... Dan doe ik het dus liggend, maar das echt mijn minst favo houding!

mss79 ik heb een speen van difrax, een combi. Die lijkt op een tepel. Andere wil ik eigenlijk niet gebruiken, omdat er dan teveel verwarring kan ontstaan. Ach dan maar geen speen hoor...

Marieke, kan me voorstellen dat je erg tevreden bent, zeker als je die verhalen leest... Ik zou ergens ook wel willen, maar iets in mij is het daar nog niet mee eens. Ben emotioneel toch al zo labiel, dat ik er maar even niet over ga nadenken ;)

17. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Nou met Tim gaat het inmiddels weer wat beter, zijn temp is niet verder gestegen gelukkig, hij is nu na de voeding nog wat huilerig wanwege krampjes maar dat is met wat extra aandacht en wat afleiding wel te doen.

Verder is het hier helemaal mis...............mijn moeder ligt nog steeds in het ziekenhuis en het gaat niet goed. ik ben vrijdagochtend gebeld door het ziekenhuis of ik wilde komen, ze wilde mijn moeder gaan verzorgen en toen zagen ze dat ze minder reageerde en haar linker arm en been minder gebruikte........(ik werk met mensen die hersenletsel hebben na een hersenbloeding of een ongeluk) ze hoefde mij dus niet meer te vertellen.....
    Dus ik er naar toe in 1e instantie met Tim want waar laat je een baby zo snel?
    Daar aangekomen kwam ook net de neuroloog, zij heeft even gekeken en ging medicatie bekijken (ze dacht ook aan een hersenbloeding) intussen begon mijn moeder helemaal te trillen, de verpleging daar wist het ook niet dus de neuroloog maar weer geroepen blijkt dat een epileptisch insult te zijn........dus kreeg ze daar medicatie voor. Neuroloog weer weg en nog geen 5 min later trok ze helemaal weg en werd haar linker arm en been helemaal stijf (ze heeft 2 jaar geleden een hersenbloeding gehad waarbij ze hetzelfde had dus ik stond alweer stijf van de adrenaline en de zenuwen) dus ik druk op de bel maar ja dat duurt natuurlijk even dus ik naar de gang gerend en geroepen dat ik nu iemand nodig had, meteen stond de hele verpleging op de kamer incl de neuroloog. Dit bleek dus een groot insult ipv een hersenbloeding. Ik dacht nog steeds dat ze een hersenbloeding had dus ik zeg tegen de neuroloog dat ze dit 2 jaar geleden ook had dus er was even wat verwarring over waar we het over hadden.
    Om het lange verhaal wat kort te houden...het ging dus niet goed doordat ze al een verslechterde toestand heeft ivm haar longen ging het zuurstof% in het bloed erg omlaag, de suiker werd erg hoog en de bloeddruk was steeds erg laag. Inmiddels het wel weer wat stabiel maar er hoeft maar iets te gebeuren en het gaat weer mis. Ze is wel enorm verward en tegendraads op dit moment en waar dat nu weer vandaan komt weet niemand.
    Sorry voor het lange verhaal maar moest het even ergens kwijt......................

18. Niet meer actief

zo he citroentje, heftig zeg van je moeder, veel sterkte ermee, ik hoop dat het snel de goede kant op gaat met je moeder.

19. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Citroentje wat naar dat het nog niet goed gaat met je moeder~! En geen excuus nodig hoor, voor dat soort praatjes zijn wij er ook hoor. Het hoeft neit altijd alleen maar over onze beebs te gaan.
    Sterkte!
    Fijn dat Tim het iig wel goed doet.

Nou hier is Demi na 50cc bv via fles vredig in slaap gevallen. Ze heeft zelfs langer doorgeslapen dan anders!
    Ik heb nogmaals gekolft en rond 18:00 uur weer via de fles gegeven. Nu dronk ze weer 50cc.
    Totaal zijn we inclusief kolfen en haar laten drinken een ruim half uur kwijt. Wat een verschil met bv aan de borst geven!
    En ze lijkt zooooooooooooveel vrediger nu! HEt verschil is echt dat van dag en nacht en zwart en wit. Ongelovelijk!

Wij hebben het vermoeden dat Demi zelf heel slecht de voeding uit de borst kan krijgen en daardoor heel lang nodig heeft aan de borst om haar voldoening te krijgen.
    Want het is nu binnen 10 min gepiept, fles leeg en Demi tevreden...
    Werkelijk ongelovelijk. Of ze moet toevallig nu een goede dag hebben, ,dat het echt puur toeval is. Maar dan nog, scheelt het al zeker een uur in tijd, wat ik normaal kwijt ben als ik dr aan de borst leg.
    Wat een rust, wat heerlijk even!

Zoals ik al zei komt het CB morgen voor intake, dus ik zal het met hen er wel even over hebben hoe of wat. Want op dit moment zijn wij erg geneigd om over te gaan op gekolfde bv per fles te geven.

20. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Citroentje wat naar dat het niet goed gaat met je moeder! Lijkt me heel moeilijk om mee om te gaan nu je net zo'n klein baby'tje hebt. Sterkte!

Deel Deze Pagina