Januari 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meliske, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Anita ja misschien is het nog wel van het sprongetje, maar ja ik hou het even in de gaten. Ze heeft trouwens weer haar fles niet leeg ze heeft nu 60 cc op.

2. vivianbraak

Zo citroentje dat klinkt lekker! Je hebt groot gelijk dat je nog even gaat genieten van Tim meis! Ben jaloers! :D

3. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Even een egobericht deze keer.

Emi heeft haar 2de vaccinatie gehad vandaag en is nu zo zielig, verhoging en huilerig, mama ging zelfs een beetje meehuilen net.
    Ook een slechte ervaring bij het cb vandaag, hadden een stugge arts die mij het gevoel gaf dat ik overdreef ofzo. Vertelde dat de Pepti verschil maakte maar dat ze wel weer brokjes in haar ontlasting had en dat haar eczeem ook niet weg was.
    Och die brokjes dat was helemaal niet erg, terwijl er dus vorige keer door haar collega gezegd werd dat dat betekende dat haar lichaam de voeding niet goed verteerd. En die eczeem ach dat viel allemaal wel mee.
    Ging er echt met een rotgevoel vandaan en het feit dat ze zich nu zo rot voelt maakt het ook niet beter.
    Ze is wel goed gegroeid, ze is aan een inhaalslag bezig en weegt nu 5390 gram en is 57 cm lang.

Zal morgen wel weer op de rest reageren ben nu niet gezellig.

En nou heb ik ook nog steeds de voetbalsmurf niet, wel ladingen dubbele maar geen voetbal te bekennen :cry:

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Marieke, we hebben niet gezwommen met Ymke. Ik ben morgen pas over de "6 weken grens" en ivm infecties durfde ik het niet aan. Ymke vinden we nog veel te klein en kwetsbaar om te zwemmen. We hebben wel in het warme gebouw gezeten, was al genoeg te zien en beleven voor haar!

Ymke heeft net haar fles ook niet leeggedronken, ik denk dat ze te moe was. Ze zal de dagelijkse drukte ook wel meteen oppikken denk ik.

Ik MOET trouwens Ymke woensdag naar mijn moeder brengen, ik moet naar de mondhygieniste en heb intake op het KDV. Kan haar wel meenemen, maar ik wil goede afspraken maken en je zal net zien dat ze dan slechte zin heeft. Wel goed voor mij, zo voor het blok. Ik merkte het eerste weekend met de hele familie dat ik wel erg bezitterig ben... :(

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    he missfrodo, das niet leuk als je niet begrepen wordt! Gelukkig merk je zelf wel verschil, al kan ik me voorstellen dat je er nog steeds niet gerust op bent!

Wat geven jullie trouwens voor merk flesvoeding? Ik denk erover om over te stappen omdat Friso echt 3 euro goedkoper is. Eerst maar even afwachten hoe ze het op het KDV doen!

6. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Guppie was het niet zo dat in Friso minder zit?
    Wij geven Nutrilon Pepti.
    Maffe is dat wij eerst helemaal niet bezorgd waren maar door haar collega's op koemelkallergie gewezen waren enzo. En dan doet zij ineens alsof wij overdrijven grr.

7. vivianbraak

Missfrodo lekker zijn die artsen dat ze je zo'n kut gevoel geven he! Hou altijd vast aan je iegen gevoel, hij zal wel gewoon geen zin hebben.

Guppie geen idee meis maar friso lijkt mij ook goed anders mogen ze het ook niet op de markt brengen ao denk ik er altijd over.

Zit trouwens lekker aan een glaasje baileys jummie :) :D

8. vivianbraak

Zou de baileys nu al inhakken zie al twee schrijf fouten in het berichtje hier boven hahaha :)

9. Niet meer actief

Hahaha, vivian, ben benieuwd hoe de rest van je berichtjes worden geschreven ;)

Missfrodo, echt vervelend van die arts van het CB, kan me voorstellen dat je een naar gevoel hebt overgehouden. Ik heb trouwens een formulier achter in het groeiboekje zitten waarmee je klachten of onduidelijkheden kunt aangeven over het CB, misschien hebben jullie ook zoiets, het gaat toch om de gezondheid van je kleintje en dan moeten ze niet zo onverschillig doen.

Guppie, ik heb friso voeding (kost hier 7,75 €) en ik moet de voeding zelf meegeven naar het KDV.

Citroentje, jullie hebben nog flinke vakantieplannen zeg, lekker meid! Spannend hoe het allemaal gaat verlopen met je baan. Lekker dat je tot half mei nog thuis bent. Kun je mooi extra lang genieten van Tim.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    oh baileys, lekkurrrrr!

Missfrodo, ik heb vergeleken in de winkel, maar de energetische waardes zijn gelijk en van alles zit ongeveer hetzelfde in bij friso en nutrilon.

Ik weet wel dat het allebei goed is, maar als nutrilon beter is blijf ik dat gewoon geven. Of het is echt zo dat je 3 euro meer betaald voor de naam, wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen...

11. Niet meer actief

Guppie wat een leuke foto's zeg!

*** Even een doorgeef berichtje van anita1975 ***
    Ze heeft thuis nog steeds geen internet (hoop ellende daarmee) dus ze kan nog niet komen kletsen hier. Met Tycho gaat alles goed, hij drinkt goed en weegt nu 4800 gram. Ik moest jullie allemaal even de groeten doen, dus bij deze!

12. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Hey meiden....

Lekker dagje achter de rug.....
    's Morgens boodschapjes gedaan met de kids, 2 uur weggeweest, lekker lopend met de duowagen, owh doet een mens goed zeg!

Verder weer lekker veel gedaan in het huishouden en het laatste uur voor het eten was ik blij dat mn ouders er even waren want Mike had weer een peuter-puberbui niet te kort en Romano had ineens weer heel erge darmkrampjes dus zat ik met 2 krijsers tegelijk.

Na het eten ze lekker 1 voor 1 in bad gedaan, eerst Romano dus kon Mike nog even lekker de tent afbreken (en dat doet ie ook echt)!
    Als die aan het 'spelen' is geweest op zn kamertje staat er behalve zn bed en kast bijna niets meer op zn plek, echt waar, hele volksverhuizingen doet ie!
    Maar om 19.00 lag ook hij, heerlijk in zn bedje!

Dus ik denk: goh heb ik ff lekkerde tijd om mijn belastingen te doen want ik moet een wijziging maken in de kinderopvangtoeslag...
    Afijn, ikke aan de slag (ondertussen 3 keer naar boven omdat Romano weer eens huilt), vul ik Romano's sofinummer in, krijg ik een foutmelding!
    Ongeldig sofinummer! What the ***?
    Dus de belastingsdienst gebeld maar die werd er ook niet wijzer van want het nummer klopt gewoon wel namelijk....
    Moet ik maandag maar even terugbellen want dan was de afdeling toeslagen weer open! :confused:
    En er gaan al een paar weken overheen voor de wijziging er door is.....
    Pfffff belastingdienst, leuker kunnen ze het niet maken..........

@ AnitaJ, Hier word ook nog niet doorgeslapen hoor.
    De eerste weken was het om 23.00 laatste voeding en dan om 4.30 en net toen ik daaraan begon te wennen vond hij het wel mooi geweest!
    Gisteren om 23.30 laatste voeding gegeven en toen kwam hij om 2.30 en nog eens om 4.30 en toen om 6.00...........
    Ik kan er hier geen pijl meer op trekken! :(
    En dan drink hij maar een minuut of 5 hoogstens 10 en valt in slaap en is dan niet wakker te porren.
    Of hij drinkt en laat los, en drinkt en laat weer los. Ik geef nog bv dus je snapt wel dat het niet bevordelijk is voor mijn tepels, auw!
    En het is zo vermoeiend he.....want je slaapt niet lekker diep.... :)
    Ach....het komt wel weer moet je maar denken! ;)

@ Roxy, Koemelkallergie? He bah......staat dat los(of is dat de oorzaak) van de reflux of komt dat er nog eens appart bij? Wat een ellende allemaal. In ieder geval fijn dat hij wel gewoon lekker groeit!
    En heerlijk zeg zo'n weekje CP in het vooruitzicht!
    Enne voor je verjaardag....?........een tegoed bon voor een paar uurtjes oppassen! En dan aan iedereen vragen he! ;)

@ Citroentje.......Owh.....wat een heerlijke tijden zeg...van die avondvoeding, dat hoop ik hier ook gauw voor elkaar te krijgen. (zie mijn schrijven aan Anita hierboven)

@ MissFrodo, Bah, daar schiet je ook niets mee op als de 1 dit zegt en de ander dat op het cb.
    Idd fijn dat je zelf verschil merkt en jammer dat ze daar zo onverschillig over doen daar!

O voor ik het vergeet, Ben sinds vandaag ook weer aan de pil, Cerazette met 1 hormoon, is vanwege de bv en die moet ik ook gewoon doorslikken omdat ik toch niet ongi word(zeggen ze).
    Duurt een maand voor die veilig is maar ik heb toch nog geen zin in sex, dus dat geeft niet.
    Is dat trouwens wel helemaal normaal? De laatste keer is geloof ik zo'n 4 a 5 maanden geleden inmiddels.
    Er zijn momenten dat ik me echt af vraag of die behoefte/zin wel weer terugkomt....... :(

13. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Owh Guppie, wat is ze mooi!
    Die ogen.......wat een poppetje toch!

@ AnitaJ, balen dat Anita1975 er niet op kan! Ik hoop dat het snel opgelost is!

14. Writer

Writer Niet meer actief

guppie ik geef selmen similac denk dat alle goedkoopste is iets van 6,49 euro ,heb mij dochter ook daar mee gevoed een gezonde meisje van 5 nu ,dus ben erg tevreden over en niet duur als de anderen :D

15. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

@ Meesa, Ik heb eventjes in jouw album gespiekt!
    Wat een heerlijk manneke zeg, en wat een mooie bos met haar!

En dat groene truitje heeft Romano ook! Die vond ik zo mooi maar hij is er inmiddels alweer uitgegroeid ook!

16. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Mooie foto's Guppie!

Uit eten was lekker en het is goed gegaan bij mijn ouders. Jesse net op bed gelegd maar hij is nog goed aan het jengelen. Heeft bij mijn ouders een uurtje geslapen en heel veel gekletst haha
    Zal de prikkels nu wel aan het verwerken zijn hij zal vanzelf wel in slaap vallen alleen over 2 uurtjes moet ik hem dan alweer wakker maken..''

17. Writer

Writer Niet meer actief

dankje mamalou :D de truitje vind ik zoo leuk lekker sportief he :) ik geen foto's in je album 8)

berna heerlijk uiteten , en dat jesse zo lekekr heeft zitten kletsen haha :D

selmen vanmorgen in bad gedaan , net toen bijna klaar ,heeft hij geplast :eek: dus uit bad en dat vind hij altijd zo erg ,gaat hij heel hard gillen alsof hem in diepvries heb gelegd ofzo dus snel handdoek en weer schonen water en weer inleggen en weer uit en weer gillen maar hij stopt dan meeten ook zodra afgedroogd is ;)

vandaag kraamvisite gehad ,heb spuugdoekje gekregen 8-[ nee hoor niet allen een kleine knuffeltje erbij

18. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

@ Meesa, komt omdat ik het niet voor mekaar krijg om foto's in mn album te plaatsen.
    Al mijn foto's zijn te groot.
    En als ik ze verklein met paint dan worden ze dus zo klein als dat ene fotootje dat er wel in staat......snap er niets van?

Hoe doe jij dat dan?

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Fijn dat het goed gegaan is Berna!

Ben zo verslaafd aan die leuke vesten met grafische prints. Heb er zelf al 3 en Ymke nog maar 1 (staat zo stoer!). Nu weer een leuke nieuwe gevonden;
    http://www.kixx-online.nl/artikel/7080_Name-It-Vest

Volgens mij hadden we beter een jongen kunnen krijgen, of zou ik me daar net zo ziek voor kopen? pfff...
    (grapje trouwens hoor!!!)

Deel Deze Pagina