Oh ik kan wel janken... Hoe goed het vanmorgen ging, zo erg zit ik er nu alweer doorheen. Heb vanaf half 3 om de 2 uur de borst gegeven, maar ze blijft maar huilen en smakken. Net heeft Rinaldo haar wat gekolfde melk NA de voeding gegeven en ze slaapt nog niet. Ze heeft alleen nog maar van 11 tot 3 geslapen, verder tussen de voedingen maar wat bij ons gelegen. Wat kan dat een gevoel van onmacht geven zeg! Sorry voor mijn ego bericht...
GRRRRRR> Ik ben echt zo geirriteerd. Had echt een heel verhaal getypt, druk ik op ok stopt mijn internetverbinding. ALLES WEG.. Morgen weer een dag. Fijne avond!
Dag meiden, Citroentje, wat ontzettend naar zeg van je moeder, heel veel sterkte! Wat moet dat moeilijk zijn, kan ze wel een beetje genieten van Tim? Misschien doet dat haar wel goed? Ik vroeg me eigenlijk af hoeveel jullie kindjes nu drinken, Amber heeft vandaag voor het eerst een volledige voeding afgekolfde melk gehad ze dronk 120 ml! Nu krijgt ze ook aardige wangen, dus dat zal wel goed zitten. Guppie, sterkte meid, misschien heeft ze al last van een regeldag?
Ja, ik klets verder met de februarimama's! Maar net als Jollie ben ik in januari bevallen en had verder nog niemand om tegen aan te kletsen, vandaar dat ik hier kwam buurten! Ik vind het wel leuk om hier af en toe mee te lezen, als dat mag. Liefs bd
tuurlijk bigdream! hoe gaat het nu? Guppie wat vervelend zeg. Ik ben ergens nu wel blij dat Jesse flesvoeding krijgt.. doet het er zo goed op vannacht weer van 2300 tot 5.30 geslapen en nu slaapt ie sinds 6 uur alweer en ik heb hem nog niet gehoord. Gisteren kreeg hij om 8 uur fles afgekolfde melk en is hij tot 2300 jengelig geweest dus ik denk echt dat hij niet meer verzadigd raakt van mijn melk.... Anneliesje er is een rekensommetje als je het gewicht in kilo's doet maal 150 en dat deelt door het aantal voedingen per dag weet je ongeveer wat ze per keer moet drinken.... HIer is de koorts gezakt maar heb nog wel knallende hoofdpijn en mijn borst is nog steeds pijnlijk. Krijg er met geen mogelijheid meer iets uitgekolft ik weet niet of dat schadelijk is?
Met mij gaat het goed, begin langzaam in een ritme te komen! Wat rot voor je van de borstontsteking, maar wel heel fijn dat Jesse de fles goed pakt en nu geen trek meer heeft! Je niet rot voelen hoor, je hebt het geprobeerd en wat je zelf al zegt de belangrijkste eerste melk heeft hij binnen. Het is veel fijner als jij ook gewoon lekker in je vel komt te zitten! Liefs bd
Jee citroentje wat verschrikkelijk van je moeder! heel veel sterkte en hoop dat het snel beter gaat! Guppie: Misschien ook eens een flesvoeding proberen? of wil je dat niet? kan ook zijn dat er niet genoeg voeding in je bv zit en dat ze er niet vol van raakt...wel vervelend he! sterkte Berna: fijn dat de koorts is gezakt, ik heb geen idee of het schadelijk is dat er niks meer uit komt, volgens mij niet , alleen stopt dan wel je productie...als je wilt afbouwen moet je ook niet kolven he, dan blijft het volgens mij ook zitten... Hier gaat het wel, romano had om half 12 bv gister en om 2 uur was hij er ook weer! en daarna was hij klaarwakker! pff dus tot 3 uur met hem gezeten, daarna heb ik hem maar naast met gelegd in bed, (vriend zit toch in de nacht) met zijn teutje en op een gegeven moment na veel gemopper viel hij in slaap haha...toen tot 6 uur geslapen, daarna terug in bed gelegd, was hij het ook niet helemaal mee eens! maar uiteindelijk is ie toch in slaap gevallen tot 9 uur, dus dat ging redelijk..maar het is zoooo vermoeiend! ik ga vanmiddag wat fles voeding in huis halen en gewoon eens proberen vanavond.
citroentje wat erg van je moeder.ik lees het nu pas.sterkte meid. probeer wanneer je kan lekker te genieten van de kleine. guppie hier ook zo'n mannetje.ik ben overgestapt op de fles en daarna zelfs op friso1 extra.mannetje blijft hongerig en slaapt hooguit 2 uurtjes en zo af en toe wel meer dan 4.het is nog even zoeken hoe en wat.verder gaat het super hoor. probeer op je eigen gevoel af te gaan meid en anders kan je je vk bellen voor steun,die doen namelijk ook nazorg.
Hallo dames, Nou hier weer heel wat kinderdagverblijf perikelen, pffff. Het KDV waar wij Enzo hadden aangemeld belt maar niet terug, grrrr, je zou ze wat (ik heb onderhand al tig keer gebeld!). Dus ik dacht, ik bel gewoon met KDV "het ukkie", en ja hoor, daar hebben ze gewoon nog plek voor Enzo, yes! niet op de dagen van onze voorkeur (maar die kunnen nergens!) maar op 2 andere dagen was het geen probleem. Morgen ga ik even langs mijn werk om het te regelen daar, ik heb mijn baas al gebeld en het was geen probleem, Yes! eindelijk geregeld. Enzo doet het goed trouwens, hij ligt nog lekker te slapen in de reiswieg naast me (die hebben we in de box gezet). Hij mag zo weer zijn flesje. Beetje stomme vraag misschien, maar ik vind het zo lastig om Enzo een boertje te laten doen na zijn flesje. Ik heb alles al geprobeerd maar soms komt ie echt niet, dan heeft ie na een uur nog geen boertje gelaten en leg ik hem in zijn bedje, kom ik 2 uur later op zijn kamertje en heeft ie dus wel een mondje uitgespuugd, grrr.... frustrerend! Wat doen jullie? en is het erg als ie niet altijd een boertje laat? (het is hier half om half, ene keer wel, andere keer weer niet) voor de rest groeit ie wel goed, hij is nu 2850 gram ongeveer (was 2780 bij de geboorte), dus dat gaat lekker.
Citroentje onwijs veel sterkte zeg, dat is niet niks! anita Jesse laat het snelst een boertje als ik hem gewoon rechtop voor me hou op mijn schoot.. meestal duurt dat een minuut of 5...
Ik heb ook weleens gelezen dat traplopen met die kleine op je arm ook kan helpen om boertjes te laten, misschien een tip? Nou hier de wijkverpleging gehad vanochtend. Zij Demi wegen, is ze nog maar krap 6 pond! Ze krijgt dus helemaal niet genoeg voeding binnen aan mijn borst. Geen wonder dat ze zo lang kan lurken als ze maar niet verzadigd raakt! Ze krijgt het er niet uit gezogen. Ik moet nu eerst om de 3 uur kolven en op aanvraag haar dat geven en even registreren hoeveel ze dan krijgt. En ik krijg zometeen een lactatiedeskundige op bezoek die gaat kijken hoe ze bij me drinkt als ik haar de borst geef. Ow daar komt ze net aan
Ik hou hem ook altijd recht voor me om een boertje te laten, maar hij laat ook niet altijd een boer..meer niet dan wel, maar dat is meer door de bv schijnbaar, dan laten ze niet zo vaak een boertje en het hoeft ook niet..met flesvoeding zit er meer lucht bij dus dan moeten ze weer wel een boertje laten geloof ik... Ik ga straks flesvoeding halen voor de laatste voedingen, maar dames welke voeding hebben jullie? staat het erop voor welke leeftijd of wat precies? Je hebt zoveel verschillende soorten, welke moet ik nou nemen? haha
Bedankt allemaal ze kan gelukkig wel wat van Tim genieten maar ze zou zo graag meer willen. Even kort wat reacties: voeding: ik gebruik friso 1 (missme: op alle voedingen staat voor welke leeftijd die bedoelt is) en Tim krijgt inmiddels 5x 170ml voeding de laatste dagen wil hij trouwens weer 6x dus ik denk dat we weer omhoog moeten. Boertje: het helpt om wat te 'schudden' (dus rechtop pakken en dan onder het kontje wat omhoog duwen, snappen jullie hem?) natuurlijk niet te hard want komt de voeding terug ipv een boertje kreeg deze tip van mijn kapster en het werkt hier goed!
oke ik dacht altijd dat friso van die speciale voeding was. Ik ga zo naar de etos, zal ik het eens ff bekijken allemaal En ik denk dat ik het flesje rond de 120 vul ofzo en dan kijk ik wel hoeveel hij drinkt, daar heb je echt geen flauw idee bij bij die bv..of hoeveel drinkt Jesse nu berna? die krijgt ook flesvoeding toch de laatste voeding of krijgt ie het al meer?
Jesse krijgt nu volledig KV ... sommige flesjes gemixt met afgekolfte melk maar voornamelijk KV nu. UIt 1 borst komt niks meer ( die nu ontstoken is) en de andere borst geeft ook niet zoveel meer..Hij drinkt ongeveer 100 CC per keer
Marit krijgt nu ook zo'n 100 cc per keer en ze drinkt Nutrilon 1 Boertje, rechtop tegen je aanhouden en beetje 'schudden' of ruggetje wrijven. Gewoon relaxed een beetje wiebelen. Marit boert ook niet altijd hoor. Goh, ik ben zowaar overdag even online tussen de bedrijven door, wow!
Zo ik heb ook voeding gehaald, friso 1, er komen geen allergieën of wat dan ook voor in de familie dus dat moet goed zijn, op de doos staat ook een tabelletje wat ze normaal gezien eten naar de kilo's dus zal het vanavond wel proberen, morgen komen ze toch van het bureautje dus dan kan ik gelijk overleggen wat ik dan met de vitamine K en D moet doen, jij bent daar waarschijnlijk dan helemaal mee gestopt he Berna? Gaat het goed met de KV en Jesse?