Januari 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meliske, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik ben gestopt ja maar kolf nog wel om af te bouwen dat mix ik af en toe met de kv omdat als ik alleen moedermelk geeft hij er niet voldoende aan heeft
    Het gaat heel goed met Jesse is echt tevreden.

2. Niet meer actief

Hé meiden,

Kom snel hier mee kletsen hoor! Morgen is de laatste dag van de kraamzorg en is Roy weer werken. Zal dan wel wat meer tijd hebben om achter de pc te kruipen.

Bevallingsverhaal komt en natuurlijk ook een foto van ons lekker manneke!

x Linda

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Hee meiden, kom even klagen hoor...

Ik voel me zo ontzettend onzeker... Vanmorgen ging het weer goed aan de borst, goed geslapen ook. Helaas vanmiddag weer hetzelfde liedje. Ze viel na 10 minuten drinken in slaap en als ik haar dan weglegde werd ze vrijwel meteen weer wakker. Zojuist heb ik beide borsten afgekolfd en dat in een flesje gedaan, ik wist het echt niet meer! Heeft ze na dat flesje de helft in 1 keer eruit gespuugd, zo eng om te zien! Ik barste meteen in tranen uit en weet nu eigenlijk nog niet wat ik ermee moet doen.

Ze slaapt nu wel maar ik wil eigenlijk steeds kijken of ze nog ademt, zo eng vind ik het. Ik ga morgen maar het consultatiebureau bellen denk ik, dan maar een ongeruste zeurmoeder...

4. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ach gos guppie kan me voorstellen dat het je onzeker maakt.. hoeveel had je inhet flesje gedaan dan?
    Jesse spuugt ook wel eens na de voeding en dat kan best veel zijn.. let er alleen op dat het niet te vaak gebeurd
    maar sowieso goed om morgen consultatiebureau even te bellen en horen wat zij zeggen

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik had 70 cc in het flesje gedaan, maar dan had ze ook al vanaf een uur of 3 geen borst meer leeggedronken (het was 8 uur)

Ik vind dat ze vandaag best veel spuugt, vandaar ook dat mijn alarmbellen gingen rinkelen...
    Rinaldo is veel nuchterder, die denkt dat er gewoon teveel in het flesje zat.

6. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    aah mooie grote ogen zeg!

tja over dag spugen zou inderdaad consultatiebureau even bellen hoor

7. Niet meer actief

Mooi meissie hoor!
    Guppie, gewoon je gevoel volgen, dat is altijd goed meid!

8. Niet meer actief

Staat een nieuwe foto in m'n album 8)

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Agoss Marieke...
    Ze groeit best al of niet? Ze heeft echt een prachtige bos met haar!

10. Niet meer actief

Ja, ze groeit goed geloof ik :D
    Ga de 19e voor het eerst naar het cb, dan wegen en meten, ben zo benieuwd!
    En er staat nog een foto in m'n album 8) :baby:

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Lief hoor... Dat truitje heeft Ymke ook!

Ik heb besloten dat als ze straks met de voeding weer zo gaat spugen dat ik meteen bel en als het goed gaat bel ik morgenochtend...
    Heb echt hoofdpijn van de zorgen, en ik dacht nog wel dat het over zou zijn na de geboorte van een gezonde baby, domme ik!

12. Niet meer actief

Gewoon bellen idd, daar zitten ze voor, scheelt jou weer wat hoofdpijn!
    Ik vind het ook allemaal erg heftig, je maakt je voor de bevalling een voorstelling van je nieuwe leven, maar je hebt werkelijk geen idee :confused:

Maar, het komt allemaal goed heb ik me laten vertellen!

Rustig aan meid!

13. Niet meer actief

Wat een mooie beebjes hebben jullie! :D echt prachtkindjes zeg! :D

Romano kan hier ook flink spugen af en toe, maar das ook meer met bv dan spugen ze uit wat ze teveel hebben he.. Ik zou ook gewoon bellen hoor als je je zorgen maakt! dat neemt bij jou veel stress en zorgen weg als dan alles goed is! en beter een keer teveel bellen dan te weinig vind ik!

Hier zijn ze net van het cb geweest en Romano weegt nu 4120 gr! vorige week maandag was het nog 3660! dus hij groeit echt ongelofelijk goed! ik hoef niet bang te zijn dat er niet genoeg voeding in mijn bv zit...wel hebben ze vaak last van krampjes als ze zo hard groeien en dat is ook de reden waardoor hij vaak komt en niet zoveel drinkt zegt ze...als ze dan zuigen helpt tegen de krampjes...en overdag kan ik het rekken door hem zijn teut te geven, dat houd ie dan wel ff uit, maar 's nachts ga ik echt niet hele nachten met hem op zitten met zijn teut totdat ie slaapt, dan geef ik hem meestal gewoon de borst, dan slaapt ie verder, maar dat is zo vermoeiend, dus in overleg ff met het cb mag ik hem de laatste voeding flesvoeding gaan geven in de hoop dat ie dan zo vol zit dat ie langer doorslaapt en dan heb ik ook weer meer voeding in mijn borst, dus dan heb je ook kans dat hij meer uit mijn borst drinkt als ie midden in de nacht komt...dus ik ben benieuwd! was wel leuk om te zien dat ie zo goed groeit!

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Fijn missme, dat hij zo goed groeit!

Marieke, jij vindt het dus ook best heftig op z'n tijd? Pff fijn om te horen dat ik niet de enige ben hoor!

Ik moet me iig geen zorgen maken, want temp en plasluiers zijn goed. Ik kreeg de tip om toch alleen de borst te geven en zo weinig mogelijk op kunstmatige manier. Als ze dan te weinig drinkt daarna gewoon weer aanleggen. Ze leert vanzelf dat ze goed moet drinken.
    Vannacht ging het erg goed gelukkig, ze heeft heel goed geslapen! Mijn tepels doen ook geen pijn meer, dus we kunnen er weer tegenaan!

We gaan zo even bij oma op bezoek, wat een onderneming! We zijn al een half uur bezig met spullen verzamelen en aankleden, haha!

15. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    fijn dat het zo goed gaat Guppie! Had ik ook graag gewild maar ja.. is niet anders..

straks komen ze van het consultatiebureau ben erg benieuwd wat Jesse is aangekomen. Ze gaan ook nakijken op spruw ik denk dat ik het sowieso heb, erg jeuk velletjes op tepels en pijn na het kolven..

16. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    meiden wat super dat het met onze pukkies zo goed gaat.
    nog heel even en dan zijn alle januari mama's weer compleet.

micko is gisteren weer gewogen en hij weegt 4400gram.donderdag was het nog 4200 gram.hij is weer lekker aan het aankomen.

vanochtend samen onder de douche geweest.hij vond het echt lekker.

yorrick is ook heel erg lief.echt een zorgzame grote broer.keek er even tegenop omdat hij zolang alleen is geweest maar het gaat super.helpt met het in bad doen en geeft een flesje.alleen de poepluiers vindt ie maar niets.

ga vandaag voor het eerst met micko naar buiten.paps heeft waarschijnlijk weer een hernia en heeft met spoed onderzoeken vandaag.om 14:50 krijgen we meteen de uitslag,daar zijn we naruurlijk bij.yorrick moet uit de psz gehaald worden dus vandaar dat icko lekker mee gaat.

meiden lekker genieten van onze beebs

17. Niet meer actief

Guppie en Marieke, wat een lekkere kindjes zeg! mooie foto's.

Hier heeft Enzo vanochtend aardig wat gehuild, dus ik zijn luiertje verschoond en hem wat eerder voeding gegeven dan de bedoeling was en toen was het goed. Meneer had dus gewoon honger!
    Hij wou alleen niet slapen daarna, dus heb ik hem voor het eerst in de domoo seat gelegd, ideaal ding, hij kon lekker rustig de kamer rondkijken, dus ik wat spelen met een muziekknuffeltje, en toen viel ie lekker in slaap en hij slaapt nu nog!

Ik heb vandaag wel een baaldag hoor! dacht ik eindelijk dat alles geregeld was met het KDV, doet mijn werk ineens heel moeilijk, grrrr.....
    Ik ben dus al de hele dag oplossingen aan het bedenken, maar niets kan!
    Ik heb opvang op de woensdag en vrijdag, en ook op de maandag, maar nu zegt mijn werk, nee je MOET op de dinsdag komen werken i.p.v. maandag.
    Maar voor de dinsdag is dus nergens opvang te krijgen! en ik ga Enzo echt niet naar 3 verschillende opvangsoorten sturen. (nu heb ik KDV en schoonmoeder).
    Problemen hier dus! ik kan niet zeggen dat ik aan het uitrusten ben na mijn keizersnede, ben druk met allerlei regeldingen, ondertussen had de hond ook nog overal in de kamer overgegeven, blehhh....
    Ben het ff zat hoor!

18. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Marieke en Guppie heir nog zo'n onzekere moeder hoor. En idd het is allemaal erg heftig, je kunt je dat niet inbeelden voor die tijd...

Mooie foto's van mooie beebs ook!

Fijn dat de meeste beebs weer lekker zijn gegroeid, hier loopt het even anders...

HEt consultatiebureau is langs geweest gisterochtend. EIndelijk ontdekt waarom Demi zoveel huilt en ontevreden lijkt. Ze krijgt neit voldoende voeding uit mijn borst. Ze zou weer op geboortegewicht moet zitten nu (3340gr) en ze zat op (3050gr) Ik begon spontaan weer te janken. Ik voed haar zo lang, soms blijft ze rustig een uur aan een borst hangen. Maar ja ze zeggen laten drinken tot ze zelf loslaat. Kun je lang op wachten als je niet voldoende voeding produceert natuulk. En ik maar moedeloos worden, want ja waarom huilt ze zoveel, heeft ze zoveel krampjes of is er wat anders. En maar blijven aanleggen en die borstvoeding neemt al zoveel van je lichamelijk.... pfff Enerzijds voelde het een beetje als falen, maar anderszijds zijn we blij dat we iets kunnen doen om haar tevreden te maken.
    Het advies was om de 3 uur te kolven en haar via de fles te voeden zodat je ziet wat ze binnenkrijgt. Maar goed daar ben ik dus gister mee begonnen en ik probeer voorraad op te bouwen, maar ze komt zo vaak dat dat niet lukt. Ik heb gewoon niet genoeg voeding daarvoor!
    Dus vanochtend toch maar kant en klare voeding in pak gekocht van d esupermarkt en dat haar gegeven zodat ik voorraad kan opbouwen van de moedermelk. Maar jeetje ik heb echt het idee dat het nog meer terugloopt.

Maar wat een verschil in kind! Na het flesje is ze zoooooooo tevreden, zoooooo lief! En slapen! Als een os! Wat heerlijk, ook voor ons!
    IK ben zeer geneigd om 50/50 te gaan doen. Kijken wat ik kolf en af en toe kunstvoedingen geven. Zodat ze toch ook nog moedermelk krijgt,. maar ook genoeg.

Zo heel verhaal, maar eindconclusie is dat we nu een tevreden beeb in dr wiegje hebben liggen en zelf ook eens aan slaap toekomen. Heel wat waard!

En mn man is vandaag voor het eerst weer werken, dat is op zich ook wel spannend vind ik. Nu moet ik het alleen redden tot vanavond laat.

19. anita1975

anita1975 Niet meer actief

heeey

jullie zijn hier al druk aan het kletsen zie ik...
    waarom krijg ik geen mail van deze? ben wel geaboneert...
    ik dacht laat ik ff kijken hier, en zie dat er al 20 paginas geschreven zijn...

nou zal het ff in de gaten gaan houden...

ik kom ook kletsen hoor

Deel Deze Pagina