Januari 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meliske, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

nieuwe foto's van Joey op zijn beebiesite!

2. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Tim is trouwens in 5 weken 1269 gram aangekomen, dus iets meer dan 253 gram per week.

3. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    mooie foto's roxy!

4. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Zo ik ben uitgeslapen haha
    Jesse kwam om 7.15 en daarna hebben we samen ( wel in zijn eigen bed hoor) nog tot half 10 geslapen nu is hij wakker.. ik ga hem er maar uithalen ook al is het geen flessentijd ik denk dat hij gewoon niet meer die slaapjes van voeding tot voeding nodig heeft.

Vivian fijn dat Luna nu meer drinkt!

OO ik heb spierpijn zeg! haha maar wel lekker weer dat sporten. Ik hoop vandaag net zo'n goede dag te hebben als gisteren!
    Ik vul nu van te voren op valtaf.nl in wat ik ga eten en sporten en dan moet ik me daar aan houden en dan kan ik zien of ik nog een extra koekje ofzo kan nemen. Ik probeer tussen de 1200 en 1500 kcal te blijven

5. Niet meer actief

Goedemorgen!

Stef vond het vannacht nodig om om 3 uur wakker te worden, ben ik niet van hem gewend!

Sinds ik gestopt ben met de Nutriton is zn ontlasting trouwens wat groen en hij heeft erg moeite met poepen lijkt het wel... Even in de gaten houden!

Ik ga hem nu in zn tummy doen, spreek jullie strakjes weer!

6. Niet meer actief

Leuke foto's Roxy!

7. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Zou ik zeker in de gaten houden Linda.
    Jesse is trouwens ook voor het eerst sinds weken wakker geworden om 4 uur. Nou ja wakker ik hoorde hem zoeken naar een speen dus gauw er in gedaan voor ie echt wakker werd en daarna heb ik hem niet meer gehoord. MOest jij Stef voeden?

Citroentje wilde je nu al naar de 4 flessen? Ja wel zielig om die kleintjes wakker te maken maar ja als ze die hele fles nog opdrinken hebben ze het toch nog nodig denk ik?

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Zo ben weer terug.
    Ymke is weer even helemaal nagekeken en gezond verklaard. Ze groeit goed, ook in de lengte, weegt al bijna 5 kg. Haar spuug is onderzocht op maagzuur en dat zat er niet in. Zeker geen reflux of de verborgen variant dus. Aan allergie dacht ze ook niet, omdat kindjes dan veel ongelukkiger ogen (ze heeft de hele tijd gelachen tijdens het onderzoek) en ze huilen echt veel meer.
    We moeten nu proberen minder voeding te geven. Ik ga terug naar 120+4 en evt naar 90+3. Als ze hongerig lijkt gewoon meer flessen aanbieden, voeden op verzoek dus.
    Als dat niet helpt gaan we kijken of aangepaste voeding iets voor haar kan doen, bijvoorbeeld Nutrilon A.R of een forte variant.
    Afwachten maar weer dus!

Roxy, fijn dat het nog steeds goed gaat! Gaat het met de diaree ook al beter?

Ik kan wel stoppen met werken, maar ik wil het niet. Ik vind werken leuk en ik vind het ook zeer prettig dat we geld hebben om uit te geven/te sparen. Misschien egoistisch, maar ik denk niet dat ik mijn kind te kort doe. We gaan wel allebei minder werken.

Linda, groene ontlasting heeft Ymke ook gehad. Volgens de arts mag je dan een week aankijken.

9. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    O Guppie wel fijn dat het geen reflux is.. misschien inderdaad eerst even stapje terug met de flessen.. ach ze is nog zo klein ook die 5 flessen komen straks vanzelf wel weer. Al bijna 5 kilo gaat hard he! Jesse is nu ook over de 5 kilo. Als je dan de verpakking leest van de voeding zou hij nu al 180+6 mogen! Nou dat krijgt ie echt niet weg hoor. ..
    Hier denk ik het zelfde over werken. LEkker even iets voor mezelf, me op een andere manier nuttig maken even onder de mensen en inderdaad dat geld kunnen we goed gebruiken.

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

vannacht heeft Joey zichzelf en zijn bedje weer onder gespettert. Was ik wat minder blij mee maargoed, de wasmachine draait wel weer toch?

11. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Dat is waar roxy,
    Leuke foto's!

Guppie, wel fijn dat het in ieder geval geen reflux is. Wie weet dat de voeding iets doet.

Vivian, fijn dat Luna nu meer drinkt!

Citroentje. Tim al bijna naar 4 flessen? Wauw. Gaf hij gewoon zelf aan dat hij meer wou drinken en dat er langer tussen zat of heb je het een beetje geforceerd?

Linda, ach, als het maar bij 1 keertje blijft is hetn iet erg. Gewoon hopen dat hij vannacht niet om 3 uur wakker wordt.

Hier lag Fenna vanacht geluidjes te maken in haar bedje en toen vond melvin het nodig mij wakker te maken. Pfff. Ze ligt wel vaker geluidjes te maken, dat wil nog niet zeggen dat ze trek heeft! Toen ik ging kijken, was ze gewoon aan het dromen. Uiteindelijk toch maar wakker gemaakt en de borst gegeven, maar echt nodig was het niet.

Even een vraag. (ik blijf bezig. sorry! Ben ook zo onzeker over sommige dingen) Wij hebben nu avent flessen. In principe gaat het wel prima. Ze doet ong. 10 min. over haar fles. We hebben nog steeds de kleinste speen. Nu moet ik vandaag nieuwe flessen halen, dus ik vroeg me af: welke fles hebben jullie en welke speen?

Ik weet niet of 10 min. goed is of te snel. Het enige nadeel van de avent flessen vind ik dat liggend op haar zij voeden erg lastig gaat, en dit was fenna met de borst wel gewend.

12. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik ga trouwens 4 dagen pw werken en melvin over 4 maandjes ook.

Voorlopig gaat fenna 4 dagen naar het kdv, maar over 4 maanden nog maar 2. Melvin zijn'"2e vader" gaat dan vervroegd met pensioen, en wil graag oppassen. Het is gelukkig dus maar tijdelijk. Financieel gezien zou ik wel kunnen stoppen, maar ja, we rijden nu allebei een eigen auto, we willen in de toekomst of hier verbouwen, of een vrijstaand huis kopen (nu 2 onder 1 kap uit 1900), en we willen ook wel ruim leven. Als ik minder dan 4 dagen ga werken, is mijn carriere ook omzeep. Toch jammer, want ik heb er hard voor gestudeerd, en als ik over een paar jaar manager ben, kan ik alsnog 3 dagen gaan werken. Ik vind voor FEnna die 4 dagen wel teveel, maar 2 dagen KDV vind ik reuze meevallen!

13. Samama

Samama Niet meer actief

Zo bedoel ik het dus ook! :D

14. Samama

Samama Niet meer actief

Leuke foto's rox!

15. 12309

12309 Niet meer actief

Hoi!

liza: ik gebruik de difrax, ligt heerlijk in de hand. Timo heeft bijna nooit krampjes. Maar een vraag voor jou ik dacht dat je elke 6 weken nieuwe spenen alleen hoefde te kopen of moet er ook een nieuwe fles gehaald worden?
    Leuk om te merken dat Timo helemaal over zijn sprongetje heen is. Hij slaapt veel beter en is veel blijer (en mama dus ook!) Hij reageert nog meer op alles. Vanochtend zat hij zijn handje tot een vuist te ballen en dan weer te strekken. Op een gegeven moment wil ie het beter bekijken en zwaait met een gebald vuistje richting zijn oog, maar geeft zichzelf een mep op zijn voorhoofd. Hij zat toen heel verbaasd te kijken wat doe ik nou, echt grappig!
    Linda: Timo wordt ook af en toe 's nachts wakker en dan geef ik 'm een fles. Soms heeft ie alleen een vieze luier, maar is ie zo boos dat ie pas slaapt met een volle maag en soms heeft ie echt trek.
    Ik geef voeding op verzoek van Timo qua hoeveelheid. Hij krijgt nu 6x 120 ml en soms 's nachts 1 extra. Als ik merk dat ie echt honger heeft dan ga ik de hvh verhogen. Nu is ie echt vol en geeft soms een mondje terug.
    Als ik het financieel kon zou ik zo stoppen met werken. Ik geniet van het thuis zijn met Timo. Gelukkig hebben we in het onderwijs veel vakanties!

16. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    je hoeft idd enkel nieuwe spenen tekopen, maar ik heb niet zoveel flessen, dus ik wil er wat bij. vandaar...

17. 12309

12309 Niet meer actief

ok, dan doe ik het toch goed (hoe bedoel je onzeker....)

18. Niet meer actief

Rox: leuke foto's ! en zo blijven we bezig met wassen he! :)

Guppie: fijn dat het geen reflux is! nu hopen dat het met het voeden zo beter gaat he!

Berna: heerlijk uitgeslapen! lekker slaapkoppie heb jij he :D

Samama: oh zo! ja snap ik wel! ff eruit is voor jezelf ook lekker he! dat je onder de mensen blijft en het sociale leven wat niet alleen om baby's draait! is straks ook wel lekker denk ik

Lizab: ik heb ook de avent flessen, vindhet prima flessen en heb nu speen nr.1 binnenkort eens kijken voor een nr. 2 maar romano doet er ook 10/15 min over over een fles en volgens mij is dat prima! denk niet dat dat te snel is

Nou romano ligt nu lekker te slapen, maar hij vond er niks aan! 2 prikjes heeft ie gehad in allebei de boven been 1, en hij liep helemaal rood aan! was ff krijsen daarna heel zielig schrokkerig huilen! :( dus mama ook huilen haha :D was echt niet leuk om te zien! in de maxi cosi met zijn teutje was ie weer rustig, toen we thuis kwamen gelijk eten gegeven als troost een beetje en hij was zo moe dat ie in slaap viel, dus nog ff geknuffeld en lekker in zijnbedje gelegd, hoop dat ie er een beetje overheen slaapt, nu maar afwachten of ie er last van krijgt

Hij was goed gegroeid! 180 gr. de afgelopen week en dat was goed zei ze. dus nu weegt ie 4480 gram en is 55 cm in lengte was ie ook goed gegroeid en hij was heel sterk! trok zich helemaal op tot zit! hihi dan ben je trots he :oops: :D

19. 12309

12309 Niet meer actief

Hoe bedoel je hormonen? Ik heb ze in ieder geval nog volop....
    Ik kreeg gister een mailtje van een collega of ik het werk al mistte. Ik gaf als antwoord het werk niet, maar wel mijn mentorklas. Nu had ze terug gemaild dat de klas mij ook behoorlijk mist en toen kwamen de traantjes al bij mij.....

20. Niet meer actief

Liza, ik heb de s-fles van difrax en Marit heeft eigenlijk nooit krampjes. Met een small speen, de kersvorm.

Roxy, mooie foto's van Joey!

Missme, gelukkig heb je het gehad, die prikjes, ik trok het ook ff slecht, van die waterige oogjes.... :(

Marit krijgt nu 5x 150+5 en vannacht heeft ze nog 70 cc gehad. Het dametje was om 5:30 wakker en gister had ze een fles niet leeg, dus had ik nog een marge.

Guppie, fijn dat het geen reflux is! Het blijft uitvogelen he hoe jouw kindje reageert en wat ze nodig heeft....

Zo leuk, houden die kleintjes van jullie je ook zo in de gaten? Als ze gevoed wordt dan volgt ze me helemaal.... Liehiefff!

De flesjes zijn weer gesteriliseerd, water gekookt en de was wacht! Hopelijk is het strax een beetje droog, kan ik nog lekker even wandelen.

Gister op m'n werk was ook weer zo leuk met Marit, ze ging lief lachen naar iedereen en lag ook lekker te slapen. Ideaal! Kan daar zo een tijd zitten, zonder problemen. Kun je je dan trots voelen he als mama :D

Deel Deze Pagina