Januari 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meliske, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik ben er nog niet uit waar en wat we gaan sparen voor JEsse..
    Hier ook 2 dagen KDV vrijdag intake ben benieuwd...

En Guppie zag inderdaad pas later die hoge verzendkosten hij kost 100 euro in de winkel

2. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Jor heeft het meest avonddiensten hier en ik ga voorlopig alleen maar dagdiensten draaien dus voor mij even geen avond en of nachtdiensten meer. Op die manier is er altijd iemand thuis voor de kids vind ik zelf een heerlijk gevoel.

Guppie succes morgen!

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Vivian, Wat leuk! Slapen onder de douche.. :)

Guppie, Wij sparen 50 eu pm. voor Fenna + wat er nog bij komt van opa en oma etc. (mijn kant van de familie dan) Bij de geboorte kregen wij ook al geld van mijn vader + stiefmoeder, mijn moeder en van mijn opa en oma. leuk begin dus. Wij sparen gewoon bij ABNAMRO op een Pardoesrekening. We hebben wel gekeken naar verschillende plannen, maar ik hou er niet van om het vast te zetten, je weet nooit wat er gebeurd. Ook wil ik het niet beleggen ofzo. Ik spaar een bedrag dat voldoende is om van te studeren oid, de rente is leuk, maar niet noodzakelijk. Geen risico voor ons dus. :)

Berna, Wanneer gaat Jesse naar het KDV? Ik heb nl. nog geen uitnodiging voor intake terwijl Fenna in principe per 1 april zou starten. Morgen toch maar even bellen.

Ik ga lekker tv kijken. Fijne avond meiden!

4. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Jesse gaat per 31 maart

5. Niet meer actief

Wij hebben een rekening geopend voor Marit bij Triodos, 4% rente!

Maarre, Liza, jij hoefde toch niet te lijnen zei je? of ben ik nou ik de war?

Ik ga niet sb doen, te weinig eten. Heb het al wel eens gedaan, viel je echt goed van af. maar probeer geen tussendoortjes te eten en matig bij de rest van de maaltijden. maar kost me wel moeite...
    Als ik echt iets wil lukt het, maar dan moet ik het wel echt willen :(

Hoe zou het met Meliske gaan?

6. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ben ook benieuwd hoe het met Meliske gaat, en Marij en Mamasu heb ik ook even niet gezien hier..
    2de lijndag ook goed gegaan alleen net een plakje cake maar volgens mij mocht dat nog wel. Alleen die 2 liter water lukt me niet. In de zomer makkelijk maar nu echt niet vergeet steeds te drinken

7. Niet meer actief

goed idee, ik pak ff wat water....

8. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

He meiden, ik MAG weer even! ;)

Ehhhh voor ik alles terug lees ga ik eerst weer even een ego bericht plaatsen! :oops: :)

Ik heb gister die rainforest speelkleed gekocht via ebay, kost me nu 64 euro inclusief verzending dus dat scheelt stukken, vind dat ding zo mooi!

Ik heb vandaag toch het besluit genomen om de bv af te bouwen en langzaam om te schakelen naar flesvoeding.
    Gisteravond had Romano weer erge last van krampjes dus heb ik wederom de hele avond boven gebivakeerd, echt zo zielig voor het manneke! :(
    En toen dat eindelijk over was en hij eindelijk sliep werd hij keihard krijsend wakker omdat er maagzuur in zn keeltje schoot, wat vond ik dat erg, net een lam op een slachtbank, vreselijk.
    Vandaag gaf hij ook weer heel veel voeding terug, echt, als hij wakker is ben ik de hele tijd bezig met zn mond afvegen en elke dag heb ik weer een zooi slabben en doekjes bij de was. Nou probeerde ik het weer met nutriton maar een kwartier later kwam het er net zo hard weer uit met wat voeding.
    Vanmiddag heb ik hem een flesje kv gegeven, ik heb kruidvat comfort staan, speciaal voor het spugen.
    En ik zweer het meiden.....hij heeft tot zijn volgende voeding niet gespuugd, geen druppel! Dus het werkt goed!
    HIj had wel maar 80 ml gedronken maar dat vind ik niet zo erg.
    Ik probeer wel langzaam af te bouwen want ik wil die krampjes niet verergeren want die heeft ie nog wel natuurlijk.
    Maar het is al 1 verbetering, want ik ben het echt beu nu!
    Ik zit net 5 minuten achter de pc heb nog niet eens kunnen lezen hier of hij ligt nu alweer te huilen boven....echt ik ben het zo zat he?
    Ik wil verdorie nu eindelijk eens tijd voor mezelf! Maar het is me niet gegund geloof ik! :evil:

Oh meiden echt, ik ga nu maar weer even naar boven maar ik probeer echt nog bij te lezen vanaovnd en uiteraard te reageren op de verhalen van jullie, maar het lukt me nu helaas even niet....sorry!

Hopelijk tot zo...... :(

9. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Mamalou sterkte zeg ik hoop zo dat het snel beter gaat en je lekker kan genieten. Wat zal dit zwaar zijn.
    Maar euh jij hebt hem goedkoop gescoord op ebay! Was jij het zeker die mij elke keer overbood haha

10. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Jeeetje wat gaat het tekeer! Ik dacht shit Jesse is wakker maar dat is gewoon de regen op zijn schuine dak.. ik hoop dat ie er niet van wakker wordt

11. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

He, gelukkig heb ik hem weer even stil gerkegen...

@ Berna, grote kans dat hij gewoon lekker doorslaapt op dat geluid! (hoop het tenminste voor je ;) )

Haha nee hoor, ik heb jou niet overboden......ik zou niet durven.... :D
    Nee, ik zag hem staan en heb hem in mijn favorieten gezet, op het moment dat de veiling bijna afloopt plaats ik mijn maximum bod, dat geeft nog iets speling als er mensen zijn die overbieden, ik had 60 geboden en heb hem uiteindelijk voor 57 en een beetje gewonnen en daar komt dan nog verzending bij.
    Maar die verkoper heeft er veel meer hoor want er staat er weer 1 op, nu al 41 euro op geboden en deze loopt nog 5 dagen.
    Ik blikf ze in de gaten houden want een wipper heb ik ook nog niet....ik vind het een mooie serie, die rainforest, alleen jammer dat het weer zo schrikbarend duur moet zijn!

12. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    op die andere heb ik geboden ja 45 euro dus nog niet overboden

13. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Ik heb zijn hoofdeinde iets verhoogd (hij slaapt nog naast mij op een aankleedkussen, vanwege zijn onrust anders blijf ik opstaan)maar het helpt niet.
    Na de voeding zet ik hem vaak in de maxicosi zodat hij goed rechtop zit maar ook dat helpt niet.
    Nutriton helpt ook niet, hij geeft zowel mondjes als golfjes op en dat gaat gerust door tot de volgende voeding, mits hij slaapt.
    Continue heeft hij oprispingen, de hik en boertjes.
    's Nachts gaat het stukken beter omdat hij nog tijdens het voeden meteen in slaap valt.
    Terwijl hij in principe na een voeding echt heel rustig ligt, dus ik snap het niet echt..... :(
    Net na het eten ruik je het natuurlijk niet tot weinig maar later gaat het wel steeds zuurder ruiken en zitten er brokjes tussen.

14. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Probeer bij te houden wanneer hij precies afloopt en doe dan vlak voor het eind een bod te hoogte van wat jij er maximaal aan uit wil geven, dan gaat ebay automatisch voor jou verder bieden als iemand een tegenbod doet, vaken geven ze dan snel op hoor!
    Ik duim voor je!

15. Niet meer actief

Jee Marlou: ik hoop echt dat het met de fv beter gaat! jij bent straks na je verlof helemaal uitgeput! sterkte meid! ben je trouwens al met hem naar de ha geweest?

16. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Nee nog niet, weet ook niet of ze me daar kunnen helpen, eerlijk gezegd.
    Die fv van middag heeft wel geholpen, dus ik ben benieuwd maar wil ook weer niet te snel overschakelen vanwege darmkrampen.
    Ik heb gister wel mijn zorgverzekeraar gebeld om te informeren wat ze vergoeden als ik naar een osteopaat stap.
    Ik heb zo het idee dat die mij wel verder kan helpen want zijn buik is een gevoelig punt heb ik gemerkt.
    Nou helpt het heel goed als ik mijn hand erop leg, daar word hij heel rustig van maar ja, dat is geen oplossing voor de hele dag natuurlijk. ;)

Jij bent ook bij een osteopaat geweest he? Hoe gaat dat in zijn werk en moet je daar contant afrekenen?

17. Niet meer actief

ik ben ook geweest ja! merk nog niet zo heel veel verschil maar kan ff duren, en ze kon bij hem ook niet zoveel blokkades vinden, maar ik ken een aantal mensen waarbij de kindjes echt blokkades hadden en waarbij het geweldig geholpen heeft! dus het is idd het proberen waard! ik heb gewoon een afspraak gemaakt en met haar afgesproken dat als ik een 2e afspraak maak ik contant bij haar afreken, als het verbeterd was en die 2e was niet nodig stuurde ze een rekening op, ik geloof dat ze van mijn verzekering een derde van de rekening vergoeden! en ik moet 50 euro betalen, dan is ze 3 kwartier bezig geweest...

En misschien dat ie ook reflux heeft omdat ie zoveel spuugt?

18. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Zo hehe even tijd om hier te posten.

Gisterenavond nagym, alhoewel nakletsen was het eigenlijk, maar wel heel gezellig.

Vannacht heeft Emi als een roos gelapen maar vanmiddag was ze duidelijk niet in een goed humeur. Krampjes, huilerig, etc.
    Heb ook een afspraak gemaakt bij de HA ivm haar eczeem. Leek weg maar ze heeft al weken een rode eczeemachtige plek in haar hals en die gaat niet weg, heb zelfs het idee dat het roder wordt en ze had er vanmorgen meer dus wil er maar even naar laten kijken voor de zekerheid.

Iemand vroeg om flessen, wij gebruiken op dit moment de Tommee Tippee close to nature flessen en ik moet zeggen geweldig!
    Speen nr 1 en gemiddeld duurt het een kwartier voordat de fles leeg is. Het is een heel ander soort fles/speen dan gebruikelijk maar voor ons geweldig.

Berna, die van mij komt uit uit Duitsland zal zo eens kijken of het al onderweg is.

Emi kan zich tegenwoordig bloot trappelen :rolleyes:

Gaat hier lekker qua werk, in principe ga ik vanaf april weer werken voor het gezin waar ik nanny was voor mijn verlof. Nu heb ik al maanden het gevoel dat daar iets gaat veranderen, vraag me nie0t waarom is gewoon mijn gevoel. Vrijdag komt de moeder van die kinderen koffie drinken dus ben benieuwd. Hoe dan ook ik zoek een klein baantje om gewoon een arbeidsovereenkomst te hebben aangezien dat belastingtechnisch slim is en ook handig als na de zomervakantie mijn uren in dat gezin minder worden.
    Goed ik kan dus aan de slag voor de TNS Nipo zoals ik maandag postte maar ik had ook gebeld naar een leuk klein zaakje hier wat een verkoopster zoekt voor 12 uur per week.
    Daar mag ik dus morgen op gesprek komen.
    Probleem is dat ik als nanny werk op maandag, dinsdag en donderdag, tenminste als er dus niets verandert maar daar ben ik dus niet zeker van.
    Dat winkeltje zoekt iemand voor donderdagmiddag en dan de ene week de vrijdag en de andere week de zaterdag.
    Stel dat ik morgen de baan krijg al, wat zal ik dan doen :( :(

19. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

@Liza, wat een verhaal, geen leuke situatie van je vader en stiefmoeder.
    En dan moet je ook nog doen of je van niets weet, moeilijk hoor, sterkte hiermee!
    O en ik lees net dat je moet stoppen met de bv, jee wat vervelend voor je, ik kan me voorstellen dat je daar verdrietig van word! Maar je kunt trots zijn op jezelf hoor

@MissFrodo, met recht hoor dat je je mooie dochter showt, wat een plaatje en wat heerlijk dat ze zo goed geslapen heeft in haar eigen kamertje! Weer een stapje verder he!

@ Missme, gefeliciteerd met ja samenwonen zometeen! Sorry maar ik loop wat achter met lezen en reageren.
    Hoe is het gegaan met de prikjes vandaag, heef Romano nog last gehad?
    En wat fijn dat je vriend zo betrokken is en graag een vader voor hem wil zijn!

@ Joyce, is het toevallig Stediril 30? Ik heb namelijk ook jarenlang microngynon 30 geslikt en kreeg toe ineens de stediril met dezelfde mededeling. Later zag ik bij een vriendin wel gewoon de micrgynon liggen.
    Dus idd gewoon onzin, stediril is gewoon goedkoper.
    Vind het niet erg, hij is net zo goed, maar dat ze er nou om moete ngaan liegen vind ik wel zo stom!

20. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

@ missme, ik zit bij GLA en daar vergoeden ze 50 euro per sessie geloof ik en 500 per kalenderjaar.
    Ik voel dat er iets is, dat hem iets dwars zit, hij kijkt namelijk vaak serieus en moeilijk terwijl als hij lacht hij heel ontspannen is.
    Daarom vraag ik me af of er soms iets meer aan de hand is, hij is namelijk bijna altijd onrustig ook, ik zal morgen eens bellen en vragen hoe ze hier te werk gaan...

Deel Deze Pagina