Januari 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meliske, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

dank je marlou! en maakt niet uit hoor :D

2. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

O let op, nu ga ik het lot tarten:

Ahhhhh het is al een kwartiertje stil boven, wat een verademing!!!

Ja sorry, moest er even uit en tegelijkertijd klop ik even af hier op mijn bureautje! :)

3. Niet meer actief

ja zou het ook proberen! al is het maar 1 keer dan kunnen ze echt al zien of er iets zit of niet!

4. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Precies! Ik ga ze morgen meteen bellen! :D

5. Niet meer actief

succes meid! en ik hoop voor je dat ze wat kunnen vinden!

Poeh hier is ie ook wat onrustig hoor! af en toe word ie huilend wakker en dat heeft ie normaal nooit!

Nou fijne avond meiden en tot morgen weer!

6. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Berna, ik den kdat je daar pas na de koop echt achterkomt. Ik kijk ook altijd bij de feedback van de verkopers.
    Mijn duowagen kwam namelijk vanuit oostenrijk bijvoorbeeld, maar dat is dus keurig gegaan allemaal!

7. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Dat had ik vorige week nog met mijn maxitaxi, ook tweedehands gekocht! Idd balen hoor!
    Face it, wij kennen gewoon onze krachten niet! :)

8. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Tegen mij zeiden ze ook dat ik hem andersom in moest brengen toen Mike nog een baby was. (dus met de platte kant eerst)
    Toen ik het mijn moeder zei verklaarde ze me zowat voor gek!
    Ooit van gehoord?

9. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Door de minder leuke momenten vergeet ik bijna de mooi momenten.

Zondag heb ik voor het eerst samen met Romano noder de douche gestaan.
    Meneer vond het helemaal geweldig! Enne......moeders dus ook! :D

Misschien dat ik het morgen weer doe!

Nou eh.....aangezien ik volgens mij de enige ben die dit forum nu nog onderkalkt.....tja ik heb soms even wat in halen he...... :oops: .......moest ik er ook maar eens een eind aan breien geloof ik.
    Ik moet zo de melkbar ook weer opengooien dus....... ;)

Tot morgen meiden, met frisse moed!

10. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    `Waarom snijd je een zetpil doormidden?

11. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Om de dosering te halveren, zeker als de baby nog heel klein is is 120mg algauw te veel van het goeie.

12. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Oh zo ik heb gewoon zetpillen van 60mg gehaald.

13. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Oke, wist niet dat die er waren? Ik haalde ze bij de kruidvat...
    Misschien is dat sinds kort of is de 120mg standaard...hmmmmm.....of het cb wist het niet?

Voor het eerst dat ik ervan hoor nu....

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mamalou toevalling zei de HA vandaag nog tegen mij dat in de maxicosi zitten na de voeding niet goed is tegen spugen! Ze zitten dan in een soort bochel waardoor het maagje in de verdrukking komt en ze JUIST gaan spugen! Ik houd Ymke altijd 15 minuutjes rechtop op mijn schoot.

Heb net zitten rekenen en ik kom dus slecht uit met flesjes van 120 cc. Ik zou haar vaker wakker moeten maken, waar ik eigenlijk niet zo voor ben. Ik ga nu de ochtend en avond fles 150+5 geven, want anders krijgt ze gewoon TE weinig binnen en dat wil ik echt niet!

Dat spaarplan was niks voor ons trouwens, ze gaan dat beleggen en je hebt maar 80% garantie van je inleg. Ik ga van de week wel eens googelen. Heb deze week al veel te vol gepland eigenlijk, ik mis quality time!

15. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Goedemorgen meiden,

Marieke, Ik heb volgens mij niet gezegd dat ik niet hoefde te lijnen hoor. Wel dat ik er niet zo goed in ben. Maar, ben wel gemotiveerd, dus gewoon doorzetten. En ik geef natuurlijk geen borstvoeding meer, dus het mag nu ook gewoon. (afbouwen ging mega snel. In 2 dagen tijd is de spanning van mijn borsten af, dus ik hoef Fenna niet meer aan te leggen)

Mamalou, het klopt dat je een zetpil met de platte/holle kant eerst in moet brengen. Dan blijft hij beter zitten. vriendin van ons is apothekersassistente en die vertelde dat laatst. Lastig dat romano zo'n last van krampjes heeft. Wie weet, helpt FV idd. Ik zou het idd wel proberen.

MissFrodo, Spannend hoor, die nieuwe baan. Hoor je meteen of je aangenomen wordt? Anders zou ik gewoon het gesprek met de moeder van het gezin even afwachten voordat je iets zegt tegen de winkel. En ach.. Je hebt altijd tno nipo nog toch?

Fenna komt nu toch echt uit op 5 flessen per dag (stuk sneller dan dat ik had verwacht) Enige nadeel vind ik nog dat ze niet altijd die 150+5 opdrinkt. Zo liet ze gisteravond 60 cc staan en vanochtend weer 40 cc. Overigens liepen haar poep broeken terug, maar nu heeft ze er helemaal nog maar 1 per dag. (wel een zware, en een stuk dikkere poep dan met bv) Is dit normaal of is het toch echt te weinig?

Ik heb een heerlijk beetje kwark achter mijn kiezen. Nu nog een stukje fruit, en dat was dan weer mijn hele ontbijt. hahaha.

Overigens had ik met mijn suffe hoofd tegen mijn manager gezegd dat ik 8 april weer moest beginnen. Lig ik gisteravond in bed alles nog eens na te rekenen, zit ik in één keer rechtop. KUT! Ik moet 1 april beginnen ipv 7 april. :) Vanochtend maar snel gebeld, maar mijn manager gaf aan een brief van het uwv ontvangen te hebben waarin staat dat ik tot 3 of tot 5 april (wist ze niet meer) verlof heb. Zij gaf aan dat ik dus maar lekker thuis moest blijven zolang het bedrijf geld krijgt. Maar ze belt vanmiddag even terug. Hopelijk kan ze me dan ook vertellen waar ik aan het werk ga. Dat is namelijk nog steeds niet bekend. Het kan Hoogeveen, Groningen, Emmen, Leek of heel misschien Assen worden. Hangt er vanaf waar ze een ervaren intercedent zoeken en waar een plek is die ik leuk zou vinden. Spannend dus..

16. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ven snel, joey is wakker

Marlu, het klinkt als reflux ik zou even de HA bellen hoor!

17. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    MOrgen!
    Ik schrok wakker om kwart voor 8 en Jesse lag nog lekker te pitten heb hem toch maar wakker gemaakt.
    Wat een weer! Vannacht echt keiharde hagel niet normaal en die kleine slaapt er gewoon doorheen he.
    Liza Jesse heeft 1x per dag een poepluier maar hij slaat ook wel eens een dag over dus dat is niet te weinig. En qua hoeveelheid... als ze het niet opdrinkt ook niet erin proppen genoeg is genoeg. Ze gaat vanzelf wel meer drinken..

18. Samama

Samama Niet meer actief

Goedemorgen!

Wat een vroege ochtend hier! Nikita besloot na haar fles van 04.30 dat ze wel lang genoeg had geslapen en het lekker op een brullen ging zetten zodra ik haar terug in bed legde... dus heb haar maar weer bij me genomen in bed. Ik vind het ook heerlijk hoor, maar gisteren was het ook al feest en ben bang dat als ik het te vaak doe, ze eraan went. Maarja, aan de andere kant; Nikita slapen, mama ook slapen :D

Na haar volgende fles ga ik even lekker naar het winkelcentrum , moet luiers hebben dus ik heb een goed excuus ;).

Als jullie kleintje ligt te slapen, maar je moet / wil ergens heen, maak je hem dan wakker of wacht je tot de volgende fles?

Berna: heerlijk toch dat ie doorslaapt!

19. Niet meer actief

Berna: wat lekker! haha straks kan je nog uitslapen als ie zo doorgaat! heerlijk hoor!

Missfrodo: ook al word je aangenomen, dan kan je nog ff de tijd nemen om te kiezen he? wat een luxe hihi

Liza: Heb je al zin om te gaan werken? wel leuk dat je op een nieuwe plek terecht komt he!

Hier naar omstandigheden nog een redelijke nacht gehad, romano had gisteren toch wat verhoging, hij voelde flink warm aan, wilde ook niet meer dan 60/70 cc drinken, maar hij heeft daarna toch nog tot half 7 geslapen, wel wakker geweest tussendoor, lag ie steeds te kreunen. en nu voelt ie niet meer zo warm en ligt ie lekker in de box dus hoop dat ie het weggeslapen heeft vannacht, het is nog wel iets meer jengelen als normaal maar goed!

Wilde ook gaan wandelen vandaag,maar denk dat ik met kinderwagen en al weg vlieg hahaha wat een weer zeg!

20. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Samama, ik kom net van buiten en het is niet te doen met de kinderwagen. dus hoop dat je met de auto kan. mijn wagen werd door de wind weggeslingerd! (mijn nieuwe wagen!)

Deel Deze Pagina