die ik erop heb gezet heb ik dus.. en die sepia heb ik in het groot en die anderen zijn ook van flink formaat hoor
Mijn reactie was zeker niet voor jou bedoelt hoor, ik weet dat je er alles aan gedan hebt! En dat het gewoon echt niet ging. Ik vind het alleen erg jammer dat er nog maar een paar mama's volledige bv geven en ik daardoor zo weinig herken in jullie verhalen en juit iemand mis om mijn ervaringen met bv te delen...
Leuke foto's Berna! Mamalou: fijn zeg! Ik heb me ook wel ff goed schuldig gevoeld toen ik stopte met BV, maar met KV gaat het super! AnneLiesje: lijkt me idd ook erg zwaar dat steeds aanleggen!
Annelies ik herken het helemaal, gaat hier vooral om de flesjes en zo en sorry daar kan ik echt totaal niet over meepraten. Dit kindje is trouwens erg tevreden hoor na zijn bv! Gelukkig maar, ook nooit mondje terug en zelden krampjes...Ik prijs me gelukkig als ik sommige andere verhalen lees. Inventarisatie...welke mama's geven nou nog BV? Kijk als het niet ging zoals ik bij sommigen heb gelezen balen erg jammer, maar sorry ben gewoon een groot voorstander van BV en ik weet uit eigen ervaring dat het ZWAAR is!
Kan me voorstellen AnneLiesje dat je hier iemand mist om je ervaringen over BV mee te delen. Is toch heel wat anders dan KV + dat het me ook echt zwaar lijkt af en toe. Er zijn er hier echt nog maar weinig die BV geven, maar nog wel een aantal meiden meer toch?
en ik reageerde niet op jou Kan me voorstellen dat je dat mist hoor.. misschien bij BV topic BV en trots?
Ben ook echt voorstander van BV maar niet ten koste van alles. Bij een evt volgend kindje ga ik dan ook gewoon weer beginnen met BV
Ja volgens mij wel.. Dat zijn er maar 4 dan... oh luchtalarm hier, ik ga weer een rondje huiskamer met kind op arm doen
Volgens mij heeft Marit geen koorts meer. Ze drinkt ook weer lekker, gister had ze minder zin. Ga vanavond ff tempen denk ik. Dit staat op de site van de bakerzak: Piep: Uw baby is prematuur of dysmatuur geboren en draagt maat 44 tot 50 Mini: Kledingmaat 56 tot 68 (het duurt lang voordat een baby echt in maat 68 past!) Maxi: Kledingmaat 68 tot 86 Maarre, ik gebruik nog de maat mini. Heb een maxi geleend en daar past ze in, maar mini is veel beter. Voorlopig past Ymke daar nog wel in hoor. Ik moet zeggen, toen ik de maxi niet had en de mini in de was zat (hihihi, mini, maxi ) liet ik Marit lekker slapen zonder en dat gaat hier prima. Denk dus dat afbouwen niet echt nodig is, stap gewoon over naar een slaapzakje denk ik. Maar voorlopig ligt ze er prima in. Waarom wil je gaan afbouwen?
Het is idd zwaar BV, daarom heb ik echt nog wel bewondering voor jullie dat jullie het zo goed volhouden, ik persoonlijk ben blij dat hij nu op KV zit, hij heeft de start meegehad en nu hebben we rust en ritme en ik ben straks relaxt uitgerust als ik weer aan de slag moet, maar nogmaals heel veel bewondering voor degene die nog BV geven, vind het heel knap!
Ja, ook ik geef nog volledig borstvoeding, al moet ik zeggen dat het wel zwaar is. Als ik af en toe lees dat sommige kindjes nog maar 5 flessen krijgen en de nachten op fv flink doorslapen dan denk ik wel eens om over te stappen (hoezo jaloers ). Maar aan de andere kant is het zo bijzonder om je kindje aan de borst te hebben. Het meest zware ervan vind ik dat ik het 's nachts niet uit handen kan geven, en een keertje kan doorslapen. Ik kolf wel af, en we geven dat ook regelmatig met de fles, maar van de fles drinkt ze gewoon niet meer dan 70 cc, en daar doet ze dan ook al makkelijk 45 min tot een uur over. Ze komt dan ook al snel weer voor de volgende voeding, omdat het gewoon niet voldoende is. Overdag is dat niet erg, maar 's nachts....
Suuzje, ik heb dat juist overdag... ik heb het gevoel dat ik nergens naar toe kan want stel dat ze honger krijgt en ik ben niet in de buurt...
Zo jullie hebben lekker gekletst in de tussentijd Gesprek bij die winkel liep goed, was gewoon even kennismaken en ik heb de indruk dat ik wel een goede indruk heb gemaakt. Ze bellen me binnenkort even want ik was niet de enige, hoef dus nog niets te beslissen en heb ook gewoon gemeld dat ik vrijdag dat gesprek met de moeder van de jongens heb en dat ik dan meer weet. Ben erachter waarom Emi gisteren en vandaag overdag ook weer hangerig en huilerig is, ze is verkouden, stom zeg dat ik dat nu pas zie Nu slaapt ze alweer een poosje. Twijfel of ze nu wel op de goede plek slaapt, het raam is redelijk vlakbij en daar zit zo'n ventilatierooster in. Normaal staat dat half open minimaal voor de frisse lucht en verder is alles dicht dus kan niet tochten. Kachel staat uit daar tenzij het echt koud is dan staat hij een beetje aan. Heb vanmorgen wel het rooster dichtgedaan ivm de harde storm maar vraag me toch af of ze van die luchtstroom ziek kan worden. Twijfel twijfel. Wat het BV/FV verhaal betreft. Ik heb met plezier bijna 3 maanden bv gegeven en had daar best langer mee door kunnen gaan maar dan moest ik op een behoorlijk dieet en das met mijn gewicht niet slim. Moet wel eerlijk bekennen dat ik FV veel makkelijker vind omdat ze inderdaad maar 5 flesjes nodig heeft ipv vaak aanleggen, en er kwam snel meer regelmaat en het is makkelijk als ik even niet er ben. Verder vind ik nog steeds dat die hele heisa van de BVmaffia moet stoppen. Tuurlijk is het het meest natuurlijke maar die totale verheerlijking vind ik erg storend en ook niet eerlijk want voor de meeste wordt het niet zo ervaren en laten we wel wezen het heeft ook zijn mindere kanten.
Esther, lastig he of het nou te koud of te warm is of het niet tocht enz... Als je de luchtstroom niet voelt zal het wel niet te tochtig zijn toch? En mijn laatste woord over de bv/ fv.... Ik vind het heel zwaar en het valt tegen, volgens mij is fv (bijna ) net zo goed en ik snap heel goed waarom zoveel mama's het geven! Maar dat lekkere melksmoeltje (ze zit er echt helemaal onder) als ze met een lach mijn borst loslaat... ja daar doe ik het voor!
Voelde vanmorgen dus wel de wind vandaar dat ik het rosster dichtgedaan heb maar dan komt er dus geen frisse lucht....Zucht wat een getwijfel en tja wie weet was ze anders ook verkouden geworden.