Ow, ik smelt hier van al die lieve filmpjes, vooral lachende Luna, liefffff! Vanmiddag lekker een uur gewandeld en nu na veel protest slaapt madame! Ze heeft echt gebruld net, maar ik ben een ontaarde moeder en laat haar brullen.... Hee, dus ik ben niet de enige Marieke, nou jaaaaa.... Haha! Vanavond terugkomavond van Samen Bevallen, heb er zo'n zin in!
Ow Anita, ik moet het ff kwijt (zat op de hyve te spieken!) wat heeft Enzo toch een wijs koppie! Ik zal hem eens aan Marit laten zien
Er wordt aardig wat afgekoppeld zie ik alweer hier. Emi heeft bijna de hele dag niet geslapen, waren vandaag aan het winkelen en hoewel ze erg moe was bleef ze maar overal naar kijken. Net viel ze na haar bad en fles in slaap maar nu ligt ze toch te bleren, ik wacht maar even af of ze zo in slaap valt, waarschijnlijk moet ze even alles van zich af schreeuwen ofzo. Wel moeilijk blijft dat. Wat een leuke fimpjes ladies!
Ik moet nog heel veel bijlezen! Hoe doen jullie dat toch? Ben ik dan de enige die niet aan het forum toekomt? Hazel is overdag vaak niet in slaap te krijgen of heel snel weer wakker, dus...Gisteren was ze zeer lastig, maar misschien kwam dat door de inentingen van maandag. Na een voeding wil Hazel wel altijd wat spelen maar wat ze nooit doet is zonder huilen meegaan naar een supermarkt of andere winkel. Ik zie in de stad vrouwen lopen met kindjes in de baybjorn die gewoon braaf rondkijken. Waarom doet Hazel dat nooit? Ze zit niet graag in de draagzak, terwijl kinderen dat toch net fijn moeten vinden dicht bij de mama zijn. Ook als ze ligt te slapen in de kinderwagen en je staat even stil (bv in een winkel) wordt ze meteen wakker en begint ze te krijsen. Ik word daar dan heel zenuwachtig van. Ik durf al niet meer naar de supermakrt met haar. Zijn er nog meiden met zo'n baby? Zou dit beteren als ze eenmaal in een buggy kan zitten (ipv liggen)? De laatste dagen had ik ook de indruk dat ik niet meer zoveel melk had (ik geef nog steeds volledig BV). Ik drink als een gek, water, vruchtensap, BV-thee. Vandaag lijkt het wel weer een beetje op peil, maar ik ben soms bang dat Hazel niet genoeg krijgt. Afkolven is ook geen oplossing want Hazel heeft nu moeite met van het flesje te zuigen (terwijl ze dat een maand geleden wel zonder moeite deed). Soms voel ik me wanhopig, zeker na zo'n slechte dag als gisteren. O ja, als er bezoek is krijg ik Hazel ook nooit in slaap. Ik lees dat er filmpjes geplaatst zijn, ik ga even op zoek.
KAthy wat lastig. kan me voorstellen dat je zo erg gebonden bent door Hazel. Jesse slaapt ook niet elke dag goed overdag hoor. Zoals vandaag bijna hele dag wakker maar gisteren sliep hij bijna de hele dag. Voordeel is dat hij zich goed in de box kan vermaken en als we naar de supermarkt gaan ofzo dan kijkt ie goed om zich heen . maar ook hij heeft wel eens dat als we stilstaan met de kinderwagen hij gaat huilen maar met een speentje is hij dan wel weer snel tevreden. Krijgt Hazel een speentje? Je zegt als er bezoek is je haar niet in slaap krijgt.. komt dat door teveel prikkels misschien?
Amber heeft nu ook regeldagen is bijna net zo oud als Hazel, ze heeft om 6.30/ 9.30/ 11.30/14.00/16.00/17.3o gedronken... Misschien heeft Hazel daar ook las van? Je kan er het beste aan toegeven, des te eerder is je productie weer op peil. Succes meid het valt soms niet mee!
Berna, ik zie net je foto's. Wat een mooi ventje en wat een mooie foto's! Meesa, wat is Selmen een mooi donker kereltje! En de filmpjes van Tim en Luna zijn ook superschattig! Als wij filmen wil Hazel nooit lachen, dan is ze zich te bewust van de camera Berna, ik denk inderdaad dat Hazel soms overprikkeld is, ze is wel een supergevoelig meisje geloof ik. Ik probeer haar zo vaak een speentje te geven maar doordat ze alleen maar BV krijgt duwt ze het altijd weg met haar tong. Erg lastig. Hazel heeft weer iets nieuws. Op de pakken van pampers staat zo een klein Chineesje (ivm actie unicef). Als Hazel op de commode ligt ligt ze steeds naar dat kindje te kijken en te graaien. Toen ik de pak luiers even omdraaide begon ze te huilen dus het is wel echt om dat kindje te doen. Vandaag mag ik trouwens niet klagen over Hazel. Ik ben er mee in de stad geweest en ze heeft het grootste deel geslapen. En nu slaapt ze alweer 3 kwartier, hopelijk slaapt ze nog een uur door (maar dat zal wel niet).
Hé vertrouwen hebben in je meisje he ze slaapt vast.. ach Jesse is hier ook al bijna een uur bezig huilen stil huilen stil...
Ha wat grappig dat ze zo onder de indruk is van het kindje op de Pampers. Hier heeft madam geen zin om te slapen, blijkbaar teveel prikkels gehad vandaag dus mega onrustig. Hopelijk kan ze straks haar rust wel vinden en gaat ze niet uren zo door... Heeft iemand enig idee hoe het zit met de algemene heffingskorting en andere zaken die je krijgt als je besluit voor je kindje thuis te blijven? Kortom is het financieel haalbaar om thuis te blijven en hoe hoog zijn de bedragen die ja dan kan ontvangen?
zou het niet weten missfrodo.. Zijn er hier mama's die overdag de slaapkamer donker maken? Jesse was net zo jengelig en omdat hij 's avonds altijd zo goed slaapt heb ik net zijn rolgordijn dicht gedaan... en... hij slaapt....
Missfrodo, geen idee want ik woon in Belgie. Maar net als jij zou ik wel graag een tijdje thuisblijven voor Hazel. Berna, ik durf dat nooit te doen omdat ik bang ben dat ze dan dag en nacht zou gaan verwarren. Maar misschien moet ik dat ook eens proberen. Hazel slaapt overdag altijd in de woonkamer.
hey meiden bedankt bedankt ik ben ook trots op mij knappen ventje ga nog meer flimpje maken berna selmen slaapt gewoon door overdag in box dus ook licht in kamer , maar voor somige kinderen is donker wel beter toen me meisje op kinderopvang was , hadden ze ook eigen mandtje met alle spullen erin , en luier en voeding was hun taak ,wee tniet meer hoe met voeding alweer zat morgen komt me vriendin logeren , dus druk en gezellig ze heeft me ventje ook nog niet gezien , woont in andere kant van nederland bijna 5 uur reizen
trouwens ik denk dat hij verkouden is , veel slijm in de mondtje , af en toe hoesten en verstopte neus verder doet hij wel goed ik was vandaag bij dokter voor mij knie , heb beetje last van , en toen vertelde ook dat selmen beetje verkouden is , toen zei hij iets weet niet meer wat persiec ,maar iets van dat eerste 3 maanden worden ze niet echt ziek ,omdat moeder...... beschermt ze ,ik weet niet meer ,iets met moeder iets iemand die weet wat het is?
Meesa, dat is denk ik enkel als je kindje BV heeft gekregen, dan wordt het normaal gezien de eerste 3 maanden niet ziek door de antistoffen die het heeft binnengekregen. Ik weet niet of het enkel is als je blijft BV geven of ook als je het na de geboorte hebt gegeven.