Hmm Jesse lijkt niet echt tevreden meer na zijn fles.. hij krijgt 5x150 zijn er hier al mama's die overgegaan zijn naar 180+6? Jesse weegt nu 5,1 kilo
Berna: ja goeie slachtoffers ja die mama's die allemaal verliefd zijn op hun kindjes! ze zijn zooooo leuk Guppie: slaapt Ymke op haar buik? Romano ligt hier ook elke ochtend bijna tot boven aan zijn bed, gister slaapzakkie aan en ging stuk beter,kan ie niet zo friemelen OOOh Rox! komt zeker goed ja! met je portemonnee hihi Bij de vk was alles goed! ze heeft gekeken naar de knip, omdat ie niet goed gehecht was dus, maar hij is dicht! vond het zo eng met scheren enzo omdat de huisarts had gezegd dat het wel 3 maanden kon duren voordat ie dicht was gegroeid, maar het is dus meegevallen ik mag weer de boel weg scheren en sexen! wahahahahaaaa zal angelo blij zijn
Ja al een aardige tijd zitten wij op 180+6 en dan 5 keer per dag. Gaat niet altijd op maar vaak wel. Heb trouwens nooit een bericht over de hoeveelheid voeding gekregen op het CB.
Ja maar Emi is wel stukje ouder he? Ik heb hem net nog 30 cc extra gegeven dus 1 fles 180+6 Mark legt hem in bed en hij slaapt.. Ik heb een boekje van CB over voedingen en zou pas met 3 maanden meer mogen verhogen maar als ik op het pak Nutrilon kijk dan zou hij nu al 180+6 mogen 5x per dag.. jij biedt het dus gewoon aan en kijkt wel of het op gaat? Ben zo bang dat ik hem teveel ga geven al zit hij niet boven in de curve
Berna: hier ook 180+6 5x per dag sinds een weekje denk ik, heb voorheen 180+6, 150+5, 180+6, 150+5 en 180+6 gedaan. Guppie: Ook Tim lijkt steeds meer honger te hebben maar er komt ook erg veel terug (2 uur na de voeding!) en dan is hij echt helemaal overstuur dus ga dit wel even bespreken op het cb dinsdag..... tim weegt trouwens al wel 7 kilo denk ik...... Ik heb wel een richtlijn gehad van het cb over max hoeveelheid per dag en daar zit ik nu weer onder Tim mag nu hij 3 mnd is 850 tot 1000 ml per 24 uur, ik bied dus 1000 per dag aan maar hij drinkt niet alles op.
Ja Berna maar moet die 6 weken er steeds aftrekken in leeftijd zeggen ze dus... Ben gewoon op mijn gevoel afgegaan en op haar gewicht. Ze dronk meteen toen ik met fles begon 6 x 150 en toen ben ik overgestapt naar 5 x 180 en inderdaad zie ik wel of het op gaat. Soms wel en soms niet.
nou ik ga even opletten na welke fles hij niet tevreden oogt en geef die wat meer.. denk de fles van 19.00 Ik keek bij het topic van de kraamverpleegkundige hier en die schreef dat je pas richting de 4 maanden naar 180+6 moet gaan.. nou dat duurt nog 2 weken!
Meiden die al het sprongetje van 8 weken hebben meegemaakt: Klopt het dat drinken ineens lastiger wordt? (normaal zo fles leeg, nu met veel pauzes en soms niet leeg) Dat de kleine steeds rechtop wil zitten? Dat de kleine veel meer kletst en lacht? Dat de kleine huilt om een 'scheet'? Want dan zit Marit er middenin!
Ja rechtop zitten ken ik hier en als ik zijn handjes vastpak als hij half zit gaat ie dus ook zitten meer kletsen en lachen ja Maar met 8 weken sprongetje was het wel jantje huilt jantje lacht bui sloeg ineens om sinds paar dagen niet meer dus wij hebben hem al gehad.. ( Jesse is nu 8 weken maar ik moet er 2 bij optellen)
Oho stoute ik, toen ik dit deed was Emi nog niet eens 3 maanden. Heb gewoon op de verpakking gekeken. Heb ook een voedingsvraag: Ik moet binnenkort weer gewone flesvoeding introduceren, dit om te kijken of de klachten terug komen of dat haar darmen inmiddels klaar zijn zeg maar. Nou begrijp ik van een aantal dat Friso goedkoper is dan Nutrilon dus zit ik eraan te denken om dan Friso te nemen of zal dit niet slim zijn?
Marieke wij hebben het 8 weken sprongetje ook al gehad, moet ook 2 weken erbij optellen. Rechtop zitten vind Ymke idd heel fijn en veel huilen doet ze eigenlijk niet, maar ze huilde wel als ik haar neer wilde leggen en ze wilde niet meer in de box. Duurde maar 2 dagen hoor. Drinken doet ze altijd prima. Berna, volgens mijn schema van het CB mag je bij 5 kg max 900 ml geven, daar kom je wel bovenuit met 5x180+6, je zou dan 2 flessen 180+6 en 3 van 150+5 mogen geven. Ik houd me wel aan dat schema, maar meer om er niet onderuit te komen Babies kunnen trouwens niet dik of te zwaar worden, het maagje kan niet meer aan dan dat het aankan, anders komt het er gewoon weer uit. (zoals bij Ymke, ze wil wel meer, maar het past niet)
als het kan zou ik bij het merk blijven wat je nu hebt, als dat niet kan dan maakt het volgens mij niet uit welk merk je dan gaat gebruiken
missfrodo, waarom zou dat niet slim zijn? Iedere standaard voeding lijkt me goed toch? Ik ben aan het overstappen op Friso. Vind 3 euro verschil per pak toch echt wel de moeite waard!
Tja ik weet niet waarom ik daarover twijfel. Lijkt mij ook dat het niet uit moet maken as ik toch over moet stappen. Nouja overstappen eerst proberen of de klachten wegblijven of terugkomen natuurlijk.
ik denk idd dat elke voeding gewoon goed is maar nu moet Emi gaan wennen aan standaard voeding en ook nog eens een ander merk.....friso schijnt toch een meer verzadigd gevoel te geven. Maar of dat wat uitmaakt in het geval van Emi durft ik niet te zeggen.
Zit ook wat in Citroentje, denk dat ik tegen die tijd maar even overleg op het CB. Moeten nog 1,5 week deze voeding dus heb nog wel even.