zo was niks aan de hand met selmen ,lekker gegeten couscous potje want we hebben pittig eten gehad , daarna toetje en fles wou hij maar 100 cc , toen tanden poetsen aan de aanrecht stond ik met hem , kreeg over mij hele lijn overgeef mij hele shirt bh tiet alles gewoon , hubbie gelijk van mij overgenomen kon ik gelijk onder de douch , papa heeft hem schoon gemaakt allen deed hem gewoon een dikke trui aan die jongen moet slapen hoor dat kan niet met dikke trui haha hij kreeg nog andere helft van fles en slaapt net pffffff guppie waar door merk je dat nederlanders flink in de grond worden gestampt door buitenlanders? ik vind juist goed dat kinderen geen verschil maken van wit of zwart , mij kinderen gaan gewoon naar openbare school , een super school en iedereen word geaccpteerd daar dat vind ik heel blangerijk
Met Faye gaat het trouwens weer de goeie kant op. Wel verhoging maar geen koorts. Alleen ze wilt niet eten of drinken.... Vanmorgen 80cc pap op en vanmiddag ook en net nog half potje fruit.... Wel wat ze erg ondeugend zei Mike, dvdspeler uit de kast trekken enz. En erg weinig geslapen. Toen ik thuis kwam moest ik dr optillen en ze legde meteen dr hoofd op mn schouder dus heb dr in bed gelegd en sliep meteen. Ze trouwens net als mij een luchtweginfectie, alleen ging het bij haar dus wel vanzelf over en bij mij niet. Iedereen heeft vandaag van mn baas en soort fitpakket gehad, met fruit enzo haha Heb verder geen puf om te lezen, vannacht weer erg weinig geslapen, dacht neem mn pilletje niet in ivm autorijden heb dus tot 01uur liggen hoesten voor ik in slaap viel.
trouwens vooral basis school ,de kinderen zijn nog heel onschuldig daar en gaan leuk met mekaar om , dochter heeft verschillden vrienden , ene keer kom natastje dan weer selma , ik wil mij kinderen leren dat ze geen verschil gaan maken met mensen qua kleur of geloof , anders ben ik beng dat over 20 jaar nog erger dan nu word met dicriminatie
Val wat naar zeg, maar idd goed over na denken. Meesa fijn offerfeest. Wat vervelend dat Selmen niet lekker is. Hopenlijk goed slapen vanacht! Guppie, gewoon ff een knuf, heb even geen woorden maar leef met je mee.. Sab gewonnen? waarmee dat dan? Wel leuk natuurlijk! Kleine boompie staat heir inmiddels ook, zal later nog wel foto maken. FIn dat jullie opknappen! Onze keuze qua school valt ook op christelijke school. De openbare hier om de hoek is voornamenlijk zwart en niet een deel. Ik heb toch liever dat het half om half is of toch grootste deel blank. Niet discriminerend bedoelt. De normen en waarden van die christelijke school sluiten ook meer aan op de onze dan die van deze openbare school. Vandaar.
Das een prima streven Meesa en inderdaad kinderen zien het verschil niet. Hier zijn beide scholen volgens mij even zwart/wit en beide even groot dus ga maar op mijn gevoel af. Ik vind het wel belangrijk dat ze leert van verschillende culturen. Verder denk ik dat Guppie heel goed kan beoordelen welke school het beste bij Ymke past en als dat toevallig een witte is dan is dat niet truttig maar dan past dat gewoon bij jou/jullie/Ymke
Nou, gezien het feit dat de wijk waar wij in wonen voor 80% buitenlands is, vind ik dat Joey daarmee genoeg omgaat. Joey is en blijft een Nederlander, en hoeft wat mij betreft niet mee te krijgen wat een Offerfeest inhoud. Daar krijgt hij toch ook geen vrij voor?
ja Meesa daar heb je ook helemaal gelijk in, meteen leren dat er geen verschillen zijn. Maar Ymke komt er met haar 4 jaartjes dan pas achter dat er zoveel verschillende kleuren mensen zijn, om het zo even uit te drukken. Ik heb in mijn omgeving geen allochtone (vind het een rot woord) mensen, behalve op school dan. Ik vind dat bij mij op school de allochtone leerlingen heel onrespectloos jegens Nederlanders kunnen zijn, ze kunnen zo afgeven op het land waar we allemaal wonen en het zogenaamde thuisland word de hemel in geprezen. Daar kan ik niet goed tegen, ik zeg ook altijd; als je in Nederland geboren bent, ben je Nederlander. Klopt misschien niet, maar is wel hoe ik het zie. Ik vind dat je voor iedereen respect moet hebben. En al is de media niet altijd even respectvol naar allochtonen, dat wil niet zeggen dat je als Marrokaanse (of Turkse, of Antiliaanse) jongere onrespectvol naar Nederlanders moet zijn. Misschien moet ik maar eens een afspraak maken op een paar scholen in de buurt en mijn "zorg" gewoon uitspreken, wie weet hebben zij er wel een heel mooie visie op!
poeh heb er nog niet over nagedacht, weet ook niet of ik wel voor een openbare school ga Openbare scholen zijn vaak het uiterste, daar zitten alle buitenlandse kindjes op, niet dat ik daar iets tegen heb, maar ik denk er een beetje hetzelfde over als het meerendeel hier denk ik, maar goed hier is er geen wachtlijst dus heb nog ff om erover na te denken haha Maar ik ben het wel met Truus eens eigenlijk Ik heb net 2 canvasdoeken besteld! als verrassing voor Angelo voor kerst! 1 van hem met Romano en deze uit mijn banner allebei zwart wit ben benieuwd of ze mooi worden!
Oh en ik vind dus wel dat Ymke moet leren wat het offerfeest inhoudt net zoals de ramadan. We leren Islamitische kinderen toch ook wat kerst en pasen is? Ik vind zelfs dat het nationale feestdagen moeten worden, en dat is geen persoonlijk belang. Ik vind dat we dat moeten doen om te laten zien aan onze Islamitische landgenoten dat we hen accepteren zoals ze zijn! Waarom is samenleving gebaseerd op Christelijke feestdagen? En ik ben ook wel benieuwd wat de verschillen zijn in normen en waarden tussen een Christelijke en een openbare school!
ja maar truus , door dat jullie met 80% buitenlanders wonen ,krijg joey toch kennis van offer feest denk ik .daar hoef je geen vrij voor te krijgen , dat krijg mij kinderen ook niet ,gaat om idee dat kinderen gewoon met iedereen kunnen omgaan
Oh hebben jullie de AH folder al gezien? Leuke houten kerstboom en heel leuk servies voor kids! Guppie inderdaad slim om even te bekijken wat waar de visie is en je gevoel daarbij volgen.
Dit ben ik volledig met je eens Gup! Ik heb hier het idee dat de kids op een christelijke school meer normen en waarden meekrijgen maar das op de scholen die ik hier ken. De 2 scholen die straks bij mij om de hoek zitten weet ik dat niet van, das ook de reden dat ik gewoon ga kijken bij allebei.
Waarom zijn er nergens babyhapjes in de aanbieding....of heb ik niet goed gekeken en heeft iemand wel ergens een aanbieding gezien?
Sorry maar offerfeest wat is dat? Net als Sint maarten en eeeuh 3 koningen en dat soort dingen, ken ik allemaal niet en ik heb op een openbare school gezeten. Maar dat komt denk ik door de provincie... In Walcheren doen ze bv geen carnaval en dat soort dingen. Ik kom uit een dorp en toen ik met mn 12e naar de middelbare school ging zag ik voor het eerst een gekleurd iemand!
Heb trouwens van Mike een soort van kinderbijbel gehad om al die dingen dus wel te leren kennen.... Straks komt met FAye met vragen en moet dan wel antwoord kunnen geven
Haha thuisstudie Maar das best een goede tip denk ik inderdaad. Haha ik weet wel veel van boedhisme en wicca en dat soort zaken en ik heb ooit wel bijbelles gehad maar daar weet ik eigenlijk heel weinig vanaf en Jan heeft helemaal niets met dat soort zaken dus helemaal geen gek idee denk ik.