hmm ik ben het daar niet helemaal mee eens, in islamitische landen doen ze dat toch ook niet? Ik heb alle respect voor die mensen en van mij mogen ze doen en laten wat ze willen, vind het prima, maar een nationale feestdag vind ik niet nodig hoor, Nederland is nou eenmaal een christelijke samenleving, vind dat dat zo moet blijven net zoals een islamtisch land een islamitsche samenleving is en blijft, dat weet je van te voren als je hier komt wonen.. Maar vind het idd wel goed dat je gaat kijken idd naar de scholen, ga ik waarschijnlijk ook doen
guppie volgens mj werk je juist met probleem jongeren? begreep ik uit je brichten , miss heb ik mis hoor ,maar dan krijg je zowizo de rotte appels te zien ik vind juist als ze nog zo klein zijn heel onschuldig kunnen ze makkerlijker met elkaar omgaan ,dat ze nou gaan schrikken van zwarten lijkt me dan sterk voor zo kleine kind en ben het met je eens guppie dat somige jongeren heel moelijk zijn buitenlanders dan , maar dat heb je ook bij nederlanders hellas ,afgelopen tijd zijn veel mensen die in onze zaak werkte aangehouden door diefstal ,bijna allemaal nederlanders jongeren die meer werken voor flesje bier en jonintje dan zakgeld maak me soms best zorgen over mij kinderen , ook al wil je je kind zo graag vrij opvoeden en geen verschil maken ,zie je toch mensen die alles over een kam scheren ,later hoop ik dat dochter en sel niet veel van dat rasistishe gedoe krijgen ,als nou iedereen bij zich zelf begint en eens gaat kijken dat wereld geen verschil moet maken met huidskleur zou wel mooier zijn maar goed maar goed iedereen zijn ding en mening , en ik begrijp heus echt dat mensen niet een school kiezen die allenmaal buitenlanders op zitten , zou ik zelf niet eens willen anders had ze wel op islamische school gedaan
Sja ik maak nu ook pas mee wat de Islam eigenlijk inhoudt hoor. Toch vind ik dat essentieel voor de opvoeding, je hebt nu eenmaal te maken met Islamitische medeburgers en dan mag je best een beetje respect voor elkaar hebben, en ik vind dat je dan ook moet weten wat zo iemand eigenlijk gelooft. Ik heb op Christelijke basisscholen gewerkt en daar geven ze net zoveel waarden en normen mee als op andere scholen hoor. De Christelijke waarden zijn niet zo heel anders dan de waarden die heel gezond zijn om te hebben vind ik. Ik heb op een samenwerkingsschool gezeten, das redelijk openbaar. Ik vind echt niet dat ik minder waarden heb meegekregen. Normen hebben ze ook op elke school, dat zijn gewoon regels Ik geef ook echt niet zo heel andere waarden mee dan mijn vriendin die op een openbaar VO werkt. Wat wel zo is dat het VMBO behoorlijk gemengd is en stel dat Ymke daarop terecht komt (grote kans, want daar gaan de meeste leerlingen heen) dan moet ze toch echt wel sterk genoeg in haar schoenen staan om met al die culturen om te kunnen gaan! Nou ja, ik heb er een heleboel meningen over, maar wat ik er nou precies mee wil is me nog niet duidelijk. Die ene school spreekt me heel erg aan om de kleinschaligheid en het onderwijsconcept. En ook omdat ze de BSO goed geregeld hebben, al verwacht ik nog steeds dat ik dat dan niet meer nodig heb.
maar missme , in arabishe of islamtishe landen heb je weinig europse of christelijk mensen , hier is wel erg gemengd een vrije land dus andere geloven worden van zelf verspreid van mij hoeven ze geen feest van maken hoor , vind al dat gedoe en kerst wel genoeg
Meesa je hebt wederom gelijk hoor! Er zitten idd moeilijke mannetjes bij mij op school, ik moet niet vergeten dat er ook vast wel niet criminele Antilianen bestaan En idd, de Nederlanders kunnen er ook wat van. Valerie ik vind de Nederlands samenleving niet Christelijk, maar multicultureel!
Esther is ook vooral omdat hier dus aan 3 koningen wordt gedaan (is Faye geboren ) en sintmaarten ook enzo, dus ja dan moet ik er wel wat van weten he Lexie, je kon je gegevens achter laten bij de Rabobank (zijn we lid van) en dan kon je dus een boom winnen
Nogmaals Gup gewoon je gevoel volgen dan komt het volgens mij helemaal goed. Meesa ben het met je eens hoor, helaas zijn er nogal veel mensen die wel verschil zien en/of denken dat iedereen met een gele kleur hetzelfde is. Hopelijk kunnen we onze kinderen meegeven dan het om de binnenkant gaat, als iedereen dat zou doen.... Maar goed dit soort zaken blijven toch een lastig punt vaak.
Oh maar ik zeg ook niet dat er geen ander geloven zijn, tuurlijk en dat vind ik ook prima, iedereen moet/mag geloven waar ze zelf in willen geloven, maar het is vind ik persoonlijk wel Nederland, waar nog de meeste mensen nederlands zijn en ik vind dat je de nederlands cultuur hier zoveel mogelijk moet behouden, daarom vind ik het niet nodig om islamitsche feestdagen of gebruiken te gaan overnemen. Maar dat is mijn mening he...
zo dag dames ben ik ook weer! Lekker gewerkt vandaag net ff hardgelopen half uurtje, Jesse op bed Mark tennissen dus lekker de avond voor mezelf ( hmm volgende week elke avond haha) Jesse heeft het weer gezellig gehad op KDV. Oja thuis gooit ie echt ALLES uit de box niet normaal puzzels, ontzettend zwaar speelgoed.. hij is echt sterk en hoppa met 1 hand zo uit de box ik ben er niet blij mee hij gooit deuken in het laminaat zo.. ik bestel de volgende keer een meisje LOL Joepie ik heb nog steeds niet overleg. Rox wat doen we nu? bij jouw thuis? is dat te doen met zoveel man? Indoor speeltuin lijkt me ook nog steeds erg leuk in de buurt van Utrecht... Guppie jeetje meid heftig! Is ze overdag dan niet enorm moe? Val ach gos zeg! Moeilijke beslissing. Mijn neefje is 2 weken geleden geholpen aan de keelamandelen en dat viel wel reuze mee hoor al blijft het moeilijk je kleintje achter te laten daar... Ik wil ook een euro doneren maar zou toch ook de TNT eens bellen kan toch niet weg zijn? Jesse gaat hier gewoon lekker naar de katholieke school denk ik.. gewoon kerstfeest carnaval en pasen enzo vieren haha, normen en waarden en het is gewoon een lekker klein schooltje. Voor allochtonen hoef ik het niet te doen want die zijn er nauwlijks in dit dorp en zeker niet in onze wijk. OO Esther vrijdag al! Geef je het nieuwe adres nog door?
Tja het is ws misgegaan met het pakketje omdat het verkeerde huissnmr op Yahoo stond.... Zoals ik al zei wil ik best alles nog een keer halen en dat we de kosten dan delen en dan maar met pakketpost zodat we een track en trace nmr hebben. Zou het nog aan kunnen komen dan? Is nu al bijna 3 weken geleden geloof ik....
missme ik snap je punt meid dat guppie zei dat er voor buitenlanders ook feestelijk mocht en daar op antwoorden je van dat ZIJ ,islamtishe landen ook niet aan nederlandse feesten mee doen , daar heb ik geantwoord dat hier meer multi culti is geworden ,en in arabishe landen niet daarom weten,en doen ze niks aan ...
ik zit met Rinaldo te msnen, haahahaha hoe stom! Brenda, ze heeft van 11 tot 3 geslapen en slaapt nu gelukkig nog steeds. Ymke gooit al een hele tijd alles uit de box hoor, dus een meisje is daarin niet minder lomp denk ik!
Nee idd is ook zo! en ook al zouden er wel meer nederlanders zijn zouden ze dat ook niet moeten doen! haha vind dat juist het mooie van een land dat ze hun eigen gebruiken en culturen hebben en dat moeten ze behouden... maarrree wat heb je nou eigenlijk gemaakt voor het offerfeest? ooh lekker joh van 11 tot 3 slapen! zo!
ik heb spinazie-lamsvlees gemaakt in tomaten pure lekker pittig was ook goed iedereen is ziek hier nu hopen dat ze wat sterker worden met z'n alle manlief ligt te pitten op de bank
Jaaaaaaaaaaaaaaa hij doet t weer zo dat was zweten hahaha Kwam er niet meer op zeg, en Valerie ook niet haha Maar goed nu is het te laat en ga ik slapen