Januari 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meliske, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Wat fijn Roxy!

Jesse slaapt nu voor het eerst sinds dagen weer eens overdag in zijn bedje.. ik hoop dat hij dit vol gaat houden. Straks lekker wandelen. Ik hoop dat ie vandaag niet zoveel last heeft van zijn krampjes ga het CB toch eens bellen of ik druppeltjes mag gebruiken. Het is niet zo erg dat ik over wil stappen op andere voeding want dan moet hij daar weer aan wennen en meestal zeggen ze dat na 6 weken de ergste krampen afnemen dus dan zouden we nog maar 2 weken hoeven..

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Cinababy van VSM werkt niet direct Berna, het is meer een preventief middel. Tenminste, dat staat in mijn lesboeken.

3. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    en abc dolphilus of zoiets? heb ik ook veel over gelezen...
    ik weet dat het een fase is waar ze doorheen moeten dus het mot de boel niet in de war schoppen

4. ProudMum

Die ken ik niet, misschien dat de apotheek het wel verkoopt?

ik zal wel even op google kijken!

5. Niet meer actief

Ik heb cinababy van VSM gewoon gehaald hoor zonder overleg met het CB en volgens mij werkt het wel goed, bij Romano heb ik wel het idee dat het helpt, hij word er rustig van, en het is homeopatisch dus het kan echt geen kwaad naar mijn idee, je mag het max 3 x per dag gebruiken, soms is dat niet nodig maar als ik zie dat hij trekt met zijn beentjes geef ik het hem gewoon, het kan geen kwaad

6. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    oke want ik las ook dat het de darmen stil legde dat cinababy en dat is natuurlijk niet de bedoeling...

7. Niet meer actief

Goedemiddag meiden,

Hier gisteren een beetje een huildagje gehad (Stef dan). Maar tot nu toe gaat het heel goed. Hij werd vannacht om 4:15 uur wakker, daarna weer geslapen tot 7:30 uur en toen tot ongeveer 10:00 uur. Daarna heeft ie heerlijk bij papa liggen slapen, nu ligt ie weer in zn bedje.

Ik blijf ook wakker tot zn laatste voeding trouwens. En 's morgens neem ik me wel vaak voor om te blijven liggen, maar slapen komt er meestal niet meer van. Vooral omdat ik ook nog met dat kolven zit.

Ik ga morgen naar het CB, ben benieuwd wat ie weegt!
    Anita1975: 30 of 60 cc is inderdaad maar weinig met dat gewicht of niet? Stef drinkt 120 cc, en verwacht dat ie nu ook rond de 3900 gram zit.

Groetjes!

8. Niet meer actief

Oh daar had ik nog niet van gehoord van die darmen, Romano heeft elke dag nog wel tenminste 1 flinke poepbroek, dus tot nu toe heeft ie er nog geen last van, misschien verschilt dat ook per baby

9. anita1975

anita1975 Niet meer actief

het is indd weinig hij is is ook maar(!) 300 gram gegroeid in die 2 weken...
    hij heeft net gedronken en maar 45 gehad, half uur over gedaan, langer mocht ik niet voeden dus...
    hij sabbelt nu op zijn speen...

rox fijn dat je het om kan ruilen, enne hij is goed gegroeid indd

10. Niet meer actief

Enzo heeft net gewoon 80 cc naar binnen geklokt!
    Ik vroeg me eigenlijk af of je kindje ook teveel kan drinken? (niet dat dat het geval is hoor) of stoppen ze vanzelf als ze genoeg hebben gehad?
    Want die 80 cc is eigenlijk teveel voor hem, maar hij giet het zo naar binnen en ik wil hem natuurlijk niet dik maken ofzo.

Hebben jullie voedingsschema's gekregen?
    ik vind het zo moeilijk te bepalen wat ie nu al mag hebben, van de wijkverpleegkundige mag ie 3-3,5 kg -> 65-75 ml, maar volgens mij wil Enzo meer drinken. (7 x per dag)

11. Writer

Writer Niet meer actief

hoi meiden
    nou marieke ik moet dus goed oppassen want kans wel dat ik zwanger zal raken :x nouuu , ik heb vandaag vk proberen bellen maar die nemen niet op :x
    ik heb over dat slaafje even gelezen op google en er zijn ook genoeg nare ervaring zoals paar weken bloeden enzo dus ga niet an beginnen ,gewoon mij eigen pil weer , maar wanner moet ik die dus innemen? ik geef keer per dag kolf dus echt borstvoeding geef ik niet meer nee , eens per dag dus weet niet hoe het meer zit dan met zwanger raken ik wil alle zekerheid hoor moet nu echt niet zwanger raken

ik ga straks op verjaardag en vanavond kraamvisite :D krijg gelijk een box van ouders van mij vriendin :D lief he , zo veel lieve mensen echt superrr , heb net kinderwagen gekregen en nu box nou hoef ik niks meer te kopen :)
    ik ga eens kijken bij mij manneke nijna voeding tijd ;)oh hij is ook erg ongeduldig ,als even fles moet klaar maken gaat hij krijsen zo hard als maar kan tjongeee even geduld joh :rolleyes:

12. ProudMum

AnitaJ, alles wat ze teveel binnen krijgen spuugen ze weer uit hoor.

Berna, dat goedje is ruim 26 euro en daarin zitten dezelfde dingen als Yakult

13. anita1975

anita1975 Niet meer actief

pfff...belden ze vanmorgen op om het nummer van de hielprik, die op de enveloppe staat....
    dus ik geef dat en sta er verder niet bij stil.
    bellen ze later weer, de enveloppe was zoek geraakt bij de TNT....dus moest er opnieuw geprikt worden...
    oke...zegt ze zijn er bepaalde tijden dat u niet kan, nou ik zeg hij moet half 3 de fles...ja ze komt ook rond die tijd zegt ze....oke...
    staat ze 10 voor 1 al voor de deur...nou goed dus weer opnieuw geprikt... en nu weer wachten dus...
    pfff en ik erger me zo aan dat mens he... ze deed de 1e hielprik en gehoortest ook, een week later weer de gehoortest en nu was ze er weer.....en elke keer had ze dezelfde kleren aan, en ze kan ze zeurderig praten...niks voor mij haha...

maar een schema Anita, je moet gewoon geven wat Enzo wil hebben...het moet natuurlijk niet te veel zijn...maar 80 mag hij wel hebben hoor....

14. ProudMum

wat slecht zeg Anita! Maar het is gelukkig alweer achter de rug?

15. Niet meer actief

Anita, he wat vervelend van die hielprik zeg!, ze had elke keer dezelfde kleren aan, zou ze niks anders hebben ;) hahaha.

Oh, ik word depressief van de weegschaal hoor!
    ik weeg gewoon nog 75 kilo (was altijd 60-63), grrr.... volgens mij komt het er weer bij, dan dat het eraf gaat. Holy sh*t, das niet de bedoeling....
    Ik moet straks flink sporten en dieeten denk ik :cry: .

16. ProudMum

ik probeer elke dag minimaal 45 min te wandelen en veel water te drinken AnitaJ maar ook bij mij is er nog weinig vanaf!

17. Niet meer actief

ik drink ook 1,5 liter water op een dag, dat wandelen doe ik niet elke dag maar ik denk dat ik dat ook maar moet invoeren.
    ik heb wel van donderdag tot maandag elke dag 1 uur gewandeld.

Roxanne, heb jij nog last van je keizersnede of ook niet?

18. ProudMum

nee helemaal niet meer, alleen bij koude rillingen voel ik de wond nog wel. Dan voelt het alleen niet zo fijn helaas!

19. Writer

Writer Niet meer actief

hier blijft weegschaap ook steeds op zelfde 66 :( ik ben een kleintje dus 66 is beetje veel voor mij , moet normaal 55 wegen , nou ja ik doe ook weinig moeite voor moet ik zeggen , snoep nog steeds elke dag en eet waar ik zin in heb , maar dans wel veel met me dochter :D dus wie weet

20. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    vanmorgen voor het eerst bij het CB geweest. Sten weegt nu bijna 5kg (op 50 gr na) en is 56cm lang. Hij vond het allemaal wel goed en heeft de arts meteen even laten ruiken hoe hij het van onderen deed, hahaha. Hij zit qua lengte en gewicht wel wat boven het gemiddelde, maar de verhouding was perfect. Nou gelukkig maar dan he?!
    De arts vond ik niet echt sympathiek. Hij begon meteen met "Je weet dat wij ons vanaf nu met jullie gaan bemoeien?" Ik heb hem even raar aangekeken..zegt ie ook nog "Als wij vinden dat jullie het niet goed doen, dan zeggen we dat gewoon". Ik begon te lachen en heb hem meteen maar even gezegd "dat is dan geheel wederwijds". Hij vond dat niet zo leuk volgens mij, maar dat kan me geen moer schelen, weet ie meteen wat ie aan me heeft. Ze hebben zijn nveltje aangestipt, want er komt nog steeds troep uit. Nu zou dat over moeten zijn. Afwachten dus maar. Sten mag nu 750 cc per dag hebben, dus hij krijgt toch niet te veel zoals ik zelf af en toe dacht.
    De arts gaf nog wel aan dat we best mogen proberen op qua hoeveelheid per keer te wisselen. Bijvoorbeeld smorgens en savonds voor het slapen wat meer in de fles en overdag wat minder. Op die manier zou je ook eerder de nacht door kunnen komen. Beetje uitproberen nu dus. Ben benieuwd.

Ik gebruik ook Cynababy van VSM werkt echt goed. Ik doe het door het flesje heen. Hij is er een stuk rustiger van. Wisselen van voeding moet je niet te snel doen is mij verteld, dat geeft ook krampjes inderdaad om aan voeding te wennen.

Ik moet ook nog niet denken aan weer zwanger zijn hoor. Mis mijn buik alleen in de zin van "eindelijk een strak buikie", nu is de plumppudding weer terug, bah! Nou ja, eerst mijn bekken weer op orde en dan toch maar flink sporten (is niet mijn hobby namelijk). Ik ben wel alle kilo's van de zwangerschap kwijt al, maar mijn buik is echt nog niet van ouds. Even wachten dus nog maar met mijn nieuwe garderobe. Volgende week word ik 30 (IEKS!) en dan vraag ik lekker allemaal geld voor nieuwe kleren, een schoonheidsbehandeling en een flinke kapbeurt. Lekker weer even laten verwennen. Heb er nu al zin in.
    Nou tot later!

Liefs Marije

Deel Deze Pagina