rust reinheid regelmaat... ritme en regelmaat zijn ongeveer hetzelfde sorry dat ik me ermee bemoei alles goed bij de januarimama's?
dag dames daar ben ik ook weer brian is 2 keer ziek geweest en tussendoor ik nog flink griep. maar we zijn allebei weer opgeknapt dus heb nog weer wat meer tijd om bij te kletsen hier. sorry dat het even duurde. brian krijgt 5 flessen van 175 ml en 1 fles van 200 ml voor het slapen gaan. drinkt deze goed leeg. kristy wat vervelend zeg van je man. brian krijgt savons de laatste fles rond 21.15/21.30. slaapt dan tot 3.00/4.00 en komt dan rond 7.00/8.00 weer. zo slaapt hij al sinds dat hij 2w eken oud is, dus dat is wel lekker zo. brian krijste ook de eerste 4 weken zijn bed bij elkaar. we hebben hem gewoon laten huilen en na 10 minuten sliep hij. nu huilt hij niet meer als je hem in bed legt en weet hij dat er toch niemand komt. en als het echt menens is dan huilt hij wel en dan hoor ik ook echt aan zijn huiltje dat er wat mis is. meestal heeft hij dan gespuugd en ligt hij in het spuug. veel babys zijn verkouden. ben dinsdagavond op kraamvisite egweest bij een vriendin van mij. haar kindje is nu 2 weken oud en die was ook heel verkouden kon niet meer door haar neusje ademen. knorde heel erg. kon ook niet eten want ze krijgt borstvoeding en drinken en ademen door je mond gaat niet zo makkleijk. was echt zielig om te zien. zo weer een heel verhaal. xxxxx
goedemorgen! Joey had een regeldag gisteren, VERSCHRIKKELIJK! Hij janken, ik janken niet normaal meer! Was ook erg gezellig thuis komen voor Mike gisteravond. Hopelijk gaat het vandaag een stukkie beter! Dat aanstippen schijnt best nog zeer te doen bij die kleintjes of heb ik het mis?
Kristy, wat vervelend voor jullie zeg! Ik hoop maar dat je man snel terecht kan in het ziekenhuis! Wat krijgen jullie kindjes al volle flessen zeg! Volgens mij krijgen jullie totaal andere adviezen dan ik, want ik moet tot 6 weken gewoon 7 keer blijven voeden. Ze krijgt nu nog 8 flessen van 100 cc, omdat ze 's nachts ook komt. de bv flesjes doe ik voller, omdat ze daar meer van nodig heeft. 120/130 cc ongeveer. Helpt het echt om de laatste fles wat voller te doen, bijvoorbeeld 120 cc? Slapen ze dan langer? En moet ik dan een ander flesje wat minder vol doen, of maakt dan niet zoveel uit? Ymke ligt weer in het ledikant, maar volgens mij heeft ze het koud in haar bedje! Ik heb gisteren de deken al dubbel gedaan, maar nog koud. Vandaag 2 kookkruiken van te voren in haar bed en ze huilt niet, maar ze slaapt volgens mij ook niet, aangezien ze behoorlijk ligt te ah-en en eh-en.
Guppie, hier ook nog maar 100 cc hoor! Pas als we op het CB zijn geweest moeten we misschien veranderen
nou die van mij drinkt de 100 nniet eens leeg , meestal bij 90 cc houdt het op moet ik me zorgen maken> hij drinkt dat soms om de 3 uur , soms wel eerder ik ga zo dochter ophalen van school , tot laters
het CB zei tegen mij dat hij niet elke fles leeg hoefde te drinken, zolang hij maar een natte luier heeft bij elke verschoning Meesa
meesa, het gaat ook een beetje op gewicht he! Ymke zit al bovenin de curve, is al op een behoorlijk gewicht hoor! Vraagje; als je boodschappen doen met de kinderwagen, leg je dan gewoon de boodschappen onderin voor je naar de kassa gaat? Niet dat ze denken dat ik het jat ofzo, maar heb geen idee waar ik het anders moet laten...
Zijn hier eigenlijk nog meiden die fulltime BV geven (zoals ik)? Ik lees vanalles over flesjes. Ik heb 2 keer afgekolfd maar ik vind dat te omslachtig. Hoeveel Hazel binnenkrijgt weet ik dus niet maar ze groeit goed (400 g op 2 weken). Het slapen overdag blijft een probleem, meestal zijn het hele korte slaapjes. Ik loop dan ook op eieren, bang dat ze weer wakker wordt. En met dit rotweer kunnen we niet gaan wandelen, vervelend! Ik merk dat ik me vandaag nogal eenzaam voel. Komend weekend alweer mijn schoonouders over de vloer. Ik moet daar wel nog aan wennen, dat ze nu zo vaak komen, nu er een kleinkind is. Anders kwamen ze maar 2 keer per jaar en gingen wij daar om de 6 weken wel eens heen.
ja of in het netje, ik ga echt geen mandje op Joey zetten hoor! en met 1 hand sturen en 1 hand een mandje vind ik ook geen optie!
Mijn schoonvader houd gepast afstand gelukkig! mijn moeder loopt ook de deur niet plat, maar probeert wel zo vaak als ze kan te komen
OH ik zet meestal wel het mandje op de kinderwagen..heb nog zo'n harde hoes erover heen dus daar merkt romano helemaal niks van...maar als je zo'n andere kinderwagen heb zou ik het ook gewoon onderin leggen! ze zien toch wel of je langs de kassa gaat of niet? Guppie: ik heb gisteren een slaapzak met lange mouwen gehaald voor romano omdat ik ook het idee had dat hij het koud had en daardoor steeds wakker werd. hij heeft heerlijk geslapen vannacht en had niet eens koude handjes! normaal heeft ie ijsklompjes...misschien een ideetje? heb een goeie nacht gehad hierzo dus, hij heeft bv gehad om 19.00 daarna uurtje wakker geweest, in badje gedaan, en geslapen tot 00.30! flesje gegeven en toen geslapen tot 05.00! weer flesje en tot 8.30...was best ff lekker! De flesjes vul ik 120 cc en dan 4 schepjes, maar hij drinkt ze 9 van de 10 x niet leeg, laat meestal 20 erin ofzo
na een goede nacht een erg onrustige ochtend hier pfieuw. hij was 9 uur wakker dus fles gegeven om 10 uur op bed gedaan ff pruttelen en sliep hij om vervolgens om kwart voor 11 onwijs te krijsen. Echt zo zielig ik denk krampjes.. kreeg hem niet stil dus maar gaan wandelen en meteen langs apotheek.. kreeg venkelwater mee tegen de krampen maar nu lees ik overal dat er schadelijke stoffen inzitten. Ik ga zo eerst CB eens bellen. OM half 1 flesje gegeven en nu ligt hij op bed te protesteren niet echt huilen maar eh oh enzo.. hij moet toch echt even slapen nu... Hoe zwaar is Ymke nu Guppie? 800 cc per dag is best veel toch al? Jesse weegt 4,3 kilo en ik zit ongeveer op 750 ml per dag verdeeld over 6 flessen. Juni herkenbaar van schoonouders. Die kwamen ook zelden hier en wij gingen meestal om de 4 weken daarheen en nu willen ze elke week komen .. ik ga er maar vanuit dat dat na verloop van tijd weer minder wordt....
Kristy, wat ontzettend vervelend voor je man zeg! ik hoop dat er inderdaad geopereerd kan worden. Marij, Enzo is ook al vanaf zijn geboorte verkouden en snotterig, ik reinig zijn neusje met een pompje inderdaad en die zoutoplossing kun je ook gebruiken, verder kun je niet veel doen. (o ja, je kan eventueel ook nog Luuf baby balsem gebruiken voor op zijn borst en ruggetje) Guppie, hier zit ik ook nog op 7 flessen hoor (wel maar van 80 cc, maar enzo is nog klein he) Boodschappen gaan hier ook onderin hoor! en als iets licht van gewicht is zet ik het op de kinderwagen, de quinny heeft nog zo'n harde bovenhoes op de bovenkant zitten, dus dat ligt niet op je kindje. Toch lijkt het hier of Enzo toch niet tevreden is, hij komt zo vaak, meestal haalt hij de 3 uur niet eens, maar ik las iets over johannes broodpitmeel, hmmm ga me daar eens in verdiepen. (want voeding verhogen naar meer cc mag ik echt nog niet, en hij zal het er dan ook weer uitspugen) Hier komen mijn schoonouders ook elke week minstens 1 keer, eerder nooit zo vaak, nou heb ik hele leuke schoonouders dus vind ik het niet zo erg hoor! Nou ik ga me even verdiepen in de belastingteruggaaf, ik heb sinds gisteren alles binnen dus ik kan het voor mekaar maken (via internet dan). Ben benieuwd wat we terugkrijgen, (we hebben de hypotheek veranderd dus kunnen meer aftrekken nu) wij doen het altijd 1 x per jaar, dan hebben we een lekker spaarpotje met geld.