Oh Linda, nee je bent geen slechte moeder! Denk erom dat mag je niet van jezelf denken hoor. Het is toch logisch dat je af en toe ven de nadelen ziet van je veranderde leven? Ik met zeggen dat ik die verandering heel erg mee vind vallen. We slepen hem overal mee naartoe hoor. We gaan er heel makkelijk mee om, moet hij maar aan wennen hoor. Niet dat hij niet aan zijn slaapjes enzo toe komt hoor. We houden natuurlijk wel rekening met hem, maar hij slaapt dus niet altijd in zijn eigen bed. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik deze week pas echt "houden-van-gevoelens" voor Sten heb. In het begin had ik meer het idee dat ik aan het oppassen was. Daar voelde ik me dus heel schuldig over, maar las dus overal wel dat je eerlijk ook echt moet wennen aan elkaar. Nou vanmorgen ben ik echt voor hem gesmolten hoor, hihihi, ik ben weer gerustgesteld, ik HOUD ECHT VAN HEM! JOEPIE! Zo zal iedereen wel iets hebben denk ik waar je eerst onzeker over bent. Jeetje ik mag echt mijn handen dichtknijpen met ons makkelijke kereltje merk ik al wel. Hij slaapt echt de hele dag. Na een voeding is ie vaak al weer uitgeteld en gaat ie terug in bed, na een knuffelpartij met mama (hihi). Af en toe blijft ie een klein uurtje wakker en gaat ie ook even in de box. Vannacht heeft hij van 23:30 tot 7:15 geslapen! Joepie! Ik heb dus gistermiddag en avond een fles van 100 cc gegeven, ipv 120cc. En om 23.00 een fles van 150cc. Blijfbaar slaapt ie dan toch fijner. Hij heeft om 5 uur wel even 5 min. gemekkert, maar was duidelijk geen `honger`huiltje. En toen heeft meneer dus lekker doorgeslapen tot 7.15! Want een voorbeeldig kind he Van dat naveltje aanstippen voelen ze inderdaad niets. Ik dacht eerst dat ze het dicht gingen branden, en dat wilde ik dus niet hebben. Maar die man moest een beetje lachen en heeft me gerustgesteld, het is een niet brandend goedje, gewoon koud iets op een wattenstaafje, wat het naveltje dus op een pijnloze manier dichtbrand. Ik ga nu maar eens kijken of Sten niet eindelijk eens wakker wordt, wnat hij slaapt dus al vanaf 2 uur! De slaapkop! later! liefs marije
Hallo dames! Ik ben bianca. Vooordat ik zwanger werd, schreef ik al zo'n 6 maanden op het forum. Omdat ik 4 maart uitgerekend was, heb ik vanaf 5 weken zwangerschap meegeschreven met de maart mama's, waar ik nog steeds meeschrijf en meeleef. Maar ik heb nu wat minder met de zwangerschapskwaaltjes en wat meer met babypraat. Mag ik hier meeschrijven? Zoals gezegd: uitgerekend op 4 maart. Maar mijn meisje kwam 5 weken te vroeg. Op 30 januari met 35 weken werd Doutzen geboren. Even een korte schets: Op 1 februari zou ik met verlof gaan (ben lerares Engels op een middelbare school). Op 29 januari had ik nog tot half 6 een vergadering. Toen ik thuis kwam, waren mijn man (leraar Nederlands) en ik beide zo moe, dat we uit eten gingen. Terug thuis ben ik op bed gaan liggen TV kijken. Om 21.00 voelde ik een plop. Besteedde er verder geen andacht aan. Vanaf dat moment kreeg ik buikpijn en rugpijn, maar geen harde buiken. Ik dacht niet aan weeen, want er was niet iets dat om de zoveel minuten terug kwam. Ik heb op de wc boven xzitten lezen, toen beneden, toen kon ik niet meer lezen, dan weer ff op bed, dan weer naar wc en op een gegeven moment op de vloer gaan liggen. Om 23.15 heb ik mijn man wakker gemaakt; er gaat iets niet meer goed, ik slaap zo echt niet; we gaan het ziekenhuis bellen (ik liep bij de gyn vanwege epilepsie). "Nou, mevrouw; komt u maar even langs en neem wat toiletspullen en een pyjama voor uzelf mee; misschien willen we u een nachtje houden". Om ong. 0.00 kwam er een gyn bij ons in het ziekenhuis. Ik was nogal verkouden dus er werd niet vanuit gegaan dat ik al weeen had. Na een kwartier zei een verpleegster: het lijkt wel of ze weeen heeft. Toen vertelde de gyn dat ik 3 cm ontsluiting had. Toen is mijn man nog snel wat dingen gaan halen; camera enzo (we wonen 5 min van het ziekenhuis). Om ongeveer kwart voor 5 kreeg ik persweeen. Mijn man heeft toen een verpleegster gehaald. Ik zei nog: "het kan vast nog niet, maar ik denk dat ik moet persen". Verpleegster: "Nee, dat kan nu nog niet; blijven wegpuffen". Mijn man heeft me echt gesteund met het wegpuffen, maar na 10 minuten had ik per ongeluk al paar keer geperst; kon hert echt niet tegenhouden. Weer verpleegster gehaald en die heeft direct gyn gehaald. Die was nog maar amper binnen en riep al: persen maar! Om 5.05 mocht ik persen en om 5.24 werd mijn dochter geboren. Omdat ze 5 weken te vroeg was, wilden ze niet te lang door laten persen terwijl het hoofdje al stond, dus heb ik een knip gekregen. Direct na de geboorte werd ze op m'n buik gelegd en nadat ze gecontroleerd was, mocht ze nog even bij ,me liggen; dat vond ik heel fijn. Daarna werd ze in de couveuze gelegd en is mijn man met haar naar de couveuzeagfdeling gegaan terwijl ik gehecht werd. Voor mijn idee heb ik vanaf het moment dat ik in het ziekenhuis te horen kreeg dat ik al aan het bevallen was tot het moment dat ik persween kreeg, geslapen. Volgens mijn man heb ik hooguit 2x 5 min geslapen tussen de weeen door. Het persen vond ik ook niet vervelend; het tegenhouden van persweeen was zo moeilijk dat ik het echt een opluchting vond. Het enige wat echt pijnlijk was, was het hechten. Mijn meisje is ter werewld gekomen met d'r armpje een beetje raar, dus heeft ze van binnen bij mij wat gescheurd, dus ik moest eerst binnen gehecht worden en daarna nog 4 buitenhechtingen van de knip. Tijdens het hechten wrrd me verteld dat ons meisje een goede start had gemaakt, msaar dat ze waarschijnlijk 2 weken in de couveuze moest. Na het hechten kregen we beschuit met muisjes en ontbijt en daarna mocht ik douchen en toen werd ik in bed naar de couveuze-afdeling gereden. Na 2 dagen mocht ons meisje uit de couveuze. In haar ziekenhuistijd is ze wat geel geweest, maar na bloedprikken bleek dat ze niet onder de lamp hoefde (onder de lamp zou bloot moeten, dus dan had ze weer in de couveuze gemoeten). Er is ook 2x sprake geweest van sondevoeding, maar ook dat wou de kinderarts nog even afwachten. Op dag 6 besloot ik dat ik op dag 8 uit het ziekenhuis zou vertrekken (wilde wel naaar huis, maar wilde ook dicht bij meisje zijn). Op dag 7 begon een verpleeegster weer over sondevoeding. Ik heb geen rust gehad in het ziekenhuis; was snel weer op de been, want moest steeds bij m'n meisje zijn. Dat heb ik toen ik thuis kewam geweten hoor! Ik vond het zo nu en dan ook erg moeilijk dat Doutzen op de couveuze-afdeling lag..... En op dag 8, net voordat ik uit het ziekenhuis onslagen werd, kregen we te horen dat ze mee mocht! Op die dag en de dag erna hebben we nog 3 uuurtjes kraamzorg gehad om alles thuis wat op te starten (verzorging en voeding hebben we vanaf dag 1 zelf gedaan in het ziekenhuis, dus dat wisten we al). En nu zijn we dus al een week thuis! En alles gaat goed. Ik vind het heerlijk om naast ons kleine meisje te kunnen slapen (ze ligt in de wieg op onze kamer). Beetje lang verhaal, maar lijkt me gored om iets van elkaar te weten als je hier samen kletst.
Roy belt net dat ie laat thuis is vanavond. Dat wordt de eerste avond alleen met Stef dus, toch wel een beetje spannend. Haha zou niet weten waarom, want overdag doe ik het ook alleen, maar toch haha.
zo hehe! We hadden net 13 collega's over de vloer, das wel rennen hoor! Ymke was lekker wakker en super zoet, dus goede indruk gemaakt, haha! juni, ik zou willen dat mijn schoonvader iets meer interesse toonde, maar ik hoef hem ook weer niet zo vaak over de vloer. Lastig he! missme, goed idee! Ik had ook al aan een slaapzakje gedacht. Ik heb haar nu weer lekker in de kinderwagen gelegd, veel warmer! Berna, misschien helpt het als je de fles maakt met spa water, of berleduc ofzo. Ik kreeg die tip, maar Ymke heeft er heel weinig last van. Knap hoor, dat je zo je eigen gevoel kan volgen! Ik hoop voor je dat het snel beter gaat! Ymke is 4,2 kg en drink 800 cc op een dag ongeveer. Ze krijgt nog 4 keer een fles BV, en daar mag ze meer van hebben dus ik geef gewoon alles wat ik kolf. Ik had het mandje ook wel op de kinderwagen kunnen zetten, wij hebben ook zo'n bovenkantje. Nu heb ik de kleine dingen daar los op gelegd. San, Ymke heeft ook al wel maatje 62 aan, maar dan moeten de mouwen nog opgerold worden. Het eerste truitje en broekje van 56 past ze al niet meer! Meesa, ik zag oprah vandaag. Ik vond het beetje onzin, kan zo ook wel zien wanneer ze honger heeft (dan eet ze haar handen op) of wanneer ze moe is... Heb jij er wel wat aan gehad? Jeetje missfrodo, das lastig zeg! Ben wel benieuwd wat dat programma inhoudt en hoop ook dat het werkt voor jullie! Roxy, wij laten Ymke helemaal niet huilen als het echt echt huilen is. Een beetje jengelen is tot daar aan toe, maar als ze huilt dan krijgt ze de fles, want eigenlijk huilt ze alleen daarom. Linda, je bent helemaal geen slechte moeder joh! Het is voorlopig ook nog wel wennen denk ik hoor! Een vriendin van mij had dat ook een beetje en zij vond het dan ook echt leuker worden na een paar weken, omdat de baby dan ook op je gaat reageren. Misschien moet ik dat broodpitspul ook proberen, waar koop je dat? Marije, wij zijn dus ook vrij makkelijk in waar er geslapen wordt en we nemen Ymke ook best veel mee al. Maar onze meid is ook vrij makkelijk denk ik, ze valt gewoon overal wel in slaap... Lekker toch, en hopen dat het zo blijft! Bianca, welkom! Heftig verhaal zeg, maar fijn dat jullie lekker thuis zijn! Leuke naam ook, vernoemd naar het model toevallig? Ik twijfel enorm of ik vanavond haar fles van 21:00 wat minder vol doe en die van 24:00 dan 120 cc, zodat ze misschien wat langer slaapt. Wat zouden jullie doen?
Je kunt het proberen Guppie. Het is in het begin toch een beetje uitproberen allemaal... Dat spul haal je trouwens bij de apotheek of drogist. Sommige supermarkten verkopen het ook.
Bianca, welkom hier, klets lekker mee en fijn dat het nu zo goed gaat met jullie! Linda, die baby sleep is erg handig en kost haast niks 17,95
Denk dat ik dat broodpit spul ook eens ga halen dan en doe je dat dan bij de laatste voeding of bij elke voeding? Guppie: het helpt echt dat slaapzakje en wat betreft dat flesje ik zou het gewoon proberen! als je niet probeert weet je het niet misschien helpt het wel! bianca: gezellig dat je komt meekletsen! en gefeliciteerd met je dochter! aparte naam ook hoe kom je daar aan? Zo zometeen romano in bad, eten en dan lekker zijn bedje in!
Ik doe het in iedere voeding. Ik heb hier ook twee slaapzakjes liggen, maar volgens mij zijn die nog veel te groot...
ik heb er 1 van de hema maat 50/62 en die past maar er zitten alleen geen mouwen aan dus hij krijgt slaapzak en lakentje en voor de koude nacht een enkel dekentje ook nog. Die andere met mouwen is maat 70 en die is echt te groot maar ja kan hij die aan is het zomer en heeft hij die niet nodig bedenk ik me net haha. Hier gaat Jesse ook zo in bad eten en naar bed.. kijken hoelang het vanavond duurt voor hij slaapt.. gisteren bij elkaar toch wel een drie kwartier geloof ik
Hier is het ook meestal 's avonds dat ie niet wil slapen. Laat hem nog eventjes liggen, maar 't is eigenlijk alweer tijd voor zn flesje, dus zal hem zo weer wakker moeten gaan maken.
Maar dat is toch dat ze geen last hebben van spugen en beter slapen dat spul? Ik heb speciaal een klein slaapzakje gehaald met mouwen, had er ook alleen zonder mouwen, hij is nu nog een beetje groot, maar hij kan er nog wel een maand of 2 in denk ik En hier slaapt hij 's avonds meestal wel goed, maak hem ook niet wakker voor zijn laatste voeding, gisteren heeft ie tot 00.30 geslapen toen pas kreeg ie weer honger...had toen zelf ook al een uurtje of 2 geslapen heerlijk!
Ik gebruik het spul voor het spugen en het lijkt te helpen. Misschien dat ik dat ook eens niet moet doen, hem wakker maken voor de laatste voeding...
hmm tja ik maak hem nog wel wakker want heb geen zin om na 2 uur wakker te worden want het duurt altijd zo lang voor ik weer inslaap
Ik maak Amber ook niet wakker, ze ligt nu weer een half uurtje te slapen, ze is rond 19.00 echt helemaal op! Vanmiddag weer gegilt van de buikpijn, de tranen liepen over mijn wangen zo zielig Anita, die baby sleep raadde de kh ons af omdat het plastic is met schuim erin en ze daarin kunnen stikken.... Linda, tuurlijk ben je geen slechte moeder! Haha ik denk ook weleens doe ik het wel goed, maar als ik naar haar kijk zit het wel goed! Voor degene die voeden op verzoek krijgen jullie ook zoveel commentaar van vooral ouderen? Ik word er gek van, ze zou er dik van worden, ze moet maar huilen! Berna, vervelend dat je zo moeilijk weer inslaapt, ik raak mijn kussen aan en ben weg gelukkig Guppie, fijn dat Ymke zo makkelijk is. Ik heb Amber eigenlijk nog nergens mee naar toe genomen Durf niet zo goed ofzo
We hebben Jesse al een paar keer meegenomen maar dat was vaak voor 2 uurtjes maar ofzo maar ging erg goed. Zaterdag gaan we bij mijn ouders gourmetten omdat ze 12,5 jaar getrouwd zijn dus nemen we nu ook de reiswieg mee zodat ie daarin kan slapen ben erg benieuwd hoe dat gaat. Anneliesje lekker blijven voeden op verzoek. Ik krijg ook wel eens de vraag hoelaat Jesse de fles krijgt maar dat is dus ook zo wisselend en dan krijg ik af en toe de vraag of hij geen ritme nog heeft? euh nee hij is 4 weken.. Ik zou niet weten hoe ik moet voeden op schema? MOet ik hem dan laten huilen als hij om 6 uur wakker wordt van de honger ipv 7 uur? ben benieuwd hoe degene die op schema voeden dit doen?
guppie heb niks aan oprah gehad hoor , heb allen beetje kunnen lachen als moeder weetje toch beste wat je kind wil en voelt toch hier maak ik hem ook niet wakker voor voeding,hij word echt om de 3 uur zelf wakker soms 4 uur maar later niet , probeer wel laatste voeding dussen 11 en 12 te geven , dan ga ik pas zelf ook naar bed ik ga zo hij is wakker en ga all you need is love kijken
AnneLiesje: iedereen weet het altijd beter, hoe je het ook doet... Berna: ik voed in principe op schema, en de eerste voeding 's morgens zou om 7 uur zijn. Maar als hij nou morgenvroeg om 6 uur wakker wordt, krijgt ie dan al hoor. Dan schuift alles gewoon een beetje op. Hij krijgt om de 3 uur voeding, maar het mag een half uurtje eerder of later zijn. Ik krijg Stef echt niet meer wakker sinds ik hem dat broodpitspul geef. Moet hem echt wakker maken, maar tijdens zn flesje valt ie weer als een blok in slaap. Hij dronk eerst veel te snel, maar nu krijgt ie zn flesje niet meer leeg. Heb hem net maar weer meteen op bed gelegd... Denk dat ik vast mn bedje in kruip. Zit alleen op de bank en dat is ook maar saai. Dan kan ik alvast wat slapen, ga ik om 22:45 uur kolven en dan Stef zn flesje geven. En dan eens kijken hoe ie het vannacht doet!
Anneliesje, de baby sleep die wij hebben heeft een badstof buitenkant dekje en schuimrubber aan de binnenkant (de kussentjes), maar het hoofdje van je kindje ligt er als het goed is niet tegenaan hoor, maar ik weet niet hoe de kraamhulp hem gebruikt