Januari 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meliske, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    Guppie, gewoon proberen hoor, wat meer in de laatste fles. Hier gaan we dat vanavond weer doen. Kijken of Sten weer doorslaapt vannacht of dat het toeval was afgelopen nacht.
    Hij is nu 's avonds ook wat meer wakker. Maar ligt dan lekker te keutelen in onze armen of in de box. Tussendoor nog even een uurtje slapen en dan nog een klein flesje. Straks als het goed is rond 12 uur komt ie dan voor z'n laatste "grote jongens fles" hahaha. Ja hij drinkt sinds gisteren uit de grote fles, want het past niet meer in het kleintje, hihi

Bianca, welkom hier trouwens. Van harte met jullie dochter! Das wel even schrikken denk ik als je ineens merkt dat je aan het bevallen bent. Was er ook een verwachting dat ze eerder zou komen? Fijn dat alles zo goed gaat joh! Genieten nu he?

Liefs Marije

2. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hey Meiden!

Ik meld me ook weer even, hier wordt al weer flink gekletst! Ik krijg dat nog niet voor elkaar om zo vaak achter de pc te kruipen :rolleyes:

Luna is een heel zoet kindje maar ik krijg mijn nesteldrang maar niet kwijt op de 1 of andere manier... Veder geniet ik hier nog onwijs morgen gaat mijn hubbie weer werken ben benieuwd of het me lukt met die twee meiden! Ik probeer binnenkort weer mee te kletsen maar moet nog even mijn draai vinden.

Luna slaapt hier veder tot nu toe ( afkloppen! ) alle nachten prima wel voeden om de 3 a 4 uur.

Nou ik duik mijn bedje in, meiden fijne avond!

3. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

He dames, ik heb ook weer heel even de tijd gevonden hierzo.
    Ik MAG weer even achter de pc van Romano, lief he! ;)
    Ik heb me naemlijk al 4 weken lang aangepast aan hem en het word nou wel langzamerhand tijd dat de rollen zich om gaan draaien he? :confused:

Dinsdag ben ik op het cb geweest.
    Romano is 1,5 cm gegroeid en 490 gram aangekomen in 3 weken tijd!
    Hij was bij zijn geboorte 3380 gram en op de laatste kraamdag 3200 gram, dus hij groeit als kool!
    Aan het vele huilen kunnen ze helaas niet zo heel veel doen voor me, dat komt grotendeels omdat hij nog veel bij me wil zijn.
    Ik zou me dus eigenlijk gevleid moeten voelen maar op het ogenblik heb ik het wel een beetje gehad eerlijk gezegd.
    Halve dagen lig ik boven met hem en 's avonds lig ik ook al rond 19.00 boven.......en maar bij hem liggen of met een pink in zn mondje om hem rustig te houden, pfffff.....
    Al ;aat ik hem ook wel eens huilen hoor want het leven naast de baby gaat ook gewoon door he en ik kan helaas niet alles voor hem aan de kant schuiven.

Ik heb ook voorgelegd aan het cb dat hij veel mondjes voeding opgeeft en heel veel last heeft van oprispingen en dat is ook 1 reden voor zijn onrust en het vele huilen.
    Daarvoor gebruik ik op hun aanraden Nutriton, ook wel johannes broodpitmeel en volgens mij zijn een aantal van jullie daar ook mee bezig als ik het goed gelezen heb in de haast.
    Omdat ik nog steeds bv geeft krijgt hij voor en na de voeding een paar lepeltjes.
    Ik moet zeggen dat er nu enig vooruitzicht in zit, al is het spugen niet helemaal gestopt hoor.
    Maar alle beetjes helpen he....?
    Nadeel is wel dat wanneer ik het na de voeding geef het spul al zodanig afgekoeld is dat hij nog wel eens wil kokhalzen van dat vieze koude smakeloze spul! Dan geeft hij dus alsnog wat voeding op.
    En ik kan wel nieuwe maken maar tegen de tijd dat ik de trap af ben en weer terug boven ben heeft hij er alweer het 1 en ander uitgespuugd.

s' Nachts is hij heel rustig en geef ik geen nutriton. Hij drinkt rustiger en korter en valt meteen erna weer in slaap.
    Ach.....het is even reilen en zeilen hierzo maar het word vast wel beter toch?
    Ik bedoel.........ik zit hier toch mooi wel 10 hele minuten te schrijven hier.....ENNNNNNN..........ik heb nog op kunnen ruimen ook!

Dames, geniet van jullie kindjes en een hele fijne avond!

4. Niet meer actief

Zowhee, wordt er al weer veel gekletst hier zeg!
    Ik heb geen laptop overdag en echt weinig tijd om achter de pc te kruipen, dus ben er niet zo vaak hoor....

Linda, ik herken het gevoel helemaal.... Ik mis ook o.a. het uitslapen....

Guppie, ik zet de mand op de wagen, gaat prima!

Vanavond zijn we bij mijn ouders geweest. Lekker daar gegeten, zijn er zo'n 2 uur geweest, ging prima met Marit :D
    Vanmorgen ben ik naar de kapper geweest en heeft m'n schoonmoeder opgepast.
    Apart hoor weg zonder m'n meissie, heb zoveel aan haar gedacht. :oops:
    Ben zo verliefd op haar!
    Marit heeft van haar oma een valentijnskaart gehad, zo lief!
    Wil ik online onze vakantie boeken, werkt die site niet goed, kan ik morgen nog bellen, grrrr!

Waarom gebruiken jullie dat johannesbroodpitmeel?
    Marit drinkt ook supersnel, kan het daarvoor gebruikt worden?
    Zijn er nadelen aan? :(:

5. geraldine1986

geraldine1986 Actief lid

16 aug 2006
    439
    0
    0
    Hof van twente
    heey meiden..
    Al zit ik er niet veel meer op maar ik wil iedereen nog even feliciteren!
    verder ben ik van plan om er weer wat vaker op te zitten.. Ben erg aan het knoeien geweest na de bevalling met mn ks! HEt was helemaal ontstoken echt geen pretje.. Dat is gelukkig bijna helemaal genezen :)
    Dus zal me vanaf nu weer wat meer laten zien!
    Groetjes, Geraldine

6. anita1975

anita1975 Niet meer actief

hey meiden,

ik kom snel weer schrijven hoor maar het gaat hier niet helemaal lekker...
    Tycho drinkt momenteel niet meer dan 35 - 45 cc per keer...en dat om de 3 uur en dan moet ik hem soms nog wakker maken. niet echt leuk...
    ik moet veel huilen, omdat ik niet weet hoe het kan.
    Morgen komt de WV weer en dan zien wat hij gegroeid is in die 2 dagen.

jullie horen nog van mij...

7. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    sterkte Anita kan me voorstellen dat je je zorgen maakt!

8. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    hey meiden,

micko had vandaag een huil/hangdag.de hele dag wou ie lekker op me liggen,vinger vasthouden of mijn pink in zijn mondje.als ik dat niet deed was het huilen geblazen.ff een baaldagje denk ik,zo klein als ie is.hij wilt zo graag zoveel meer als dat ie kan.nu ligt ie wel lekker te slapen dus kan ff bijlezen hier.

had ik het maar niet gezegt.......hij is nu weer wakker.
    laat m nog maar even liggen voor zover het gaat.

guppie ik doe de boodschappen in een mandje en die staat bovenop de wagen.bij mij staat het schermpje zo strak dat ie niet doorzakt.

san micko past ookal maat 62.wat gaat dat hard he.en ze zijn nog zo jong.
    mijn schoonvader is met het geboortekaartje naar de C1000 gegaan en gewoon een doos gekregen hoor.
    doet de super ook aan dozen dan?

het wordt echt te erg.mannetje gaat over zijn toeren.
    sorry meiden.

9. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Jeetje dacht dat ik het nu wel bij kon houden maar alweer zoveel geschreven door jullie.

Eerst maar even de vragen proberen te beantwoorden.
    Ze is overgevoelig wat prikkels betreft, moet dus geen gekke dingen doen. Even naar de supermarkt kan maar dan verder niets die dag. En verder proberen zo min mogelijk prikkels toe te laten.
    Wat het programma betreft, denk dat een aantal van jullie het boekje van Ria Blom wel kennen over regelmaat en inbakeren. Nou dat dus maar dan zonder inbakeren.

Ik heb even een vraag aan de dames met flesvoedingervaring. Ben aan het afbouwen met borstvoeding omdat ze met een beetje pech niet tegen koemelk kan en dus niet zo goed reageert op wat ik eet, kan alleen zelf moeilijk mijn dieet aanpassen aangezien ik al minder weeg inmiddels dan voordat ik zwanger werd emn dan nog is hetzoeken naar wat nou het probleem is.
    Hoe dan ook, langzaam maar zeker dus aan de fles. Ik geef haar Omneo ivm spuugproblemen, zag dat meer dat probleem hebben, en ivm krampjes etc.
    Ik gebruik water uit de kraan maar begrijp dat ik koud water moet pakken en dat in de magnetron kan verwarmen? Heb tot nu toe warm water uit de kraan gehaald.....
    Arme meis heeft vanavond behoorlijk last van krampjes, hoop dat het snel beter gaat als ze straks alleen nog maar fles krijgt.

Nutriton heb ik ook in huis, nu even niet in gebruik ivm de nieuwe voeding.
    Als je er een papje van moet maken omdat je borstvoeding geeft is het net behanglijm en zo smaakt het volgens mij ook aan Emi's reaktie te zien ;)

Anita sterkte, kan mij voorstellen dat het even niet zo lekker voelt.

Intussen is Emi ook weer flink aan het brullen, volgens mij geen krampjes meer maar gewoon haar onrusthuil. Hopelijk gaat ze niet zoals voor het programma 8 uur lang door. Ben toch altijd bang dat de terugslagdag net zo erg is als in het begin.

10. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Missfrodo ik gebruikte koud water maar sinds een paar dagen gebruik ik afgekookt water schijnt zachter voor de darmpjes te zijn....

nou ik ga JEsse zo wakker maken voor zijn laatste flesje wel zielig hij slaapt nu net anderhalf uur maar ja...

11. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Gekookt water zachter voor darmpjes, kijk das goed nieuws als het werkt.
    Kook je voor de hele dag en warm je dan voor gebruik op?

12. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    meestal vul ik 2 flesjes met gekookt water en zet dat weg in de koelkast als ik dan na de voeding de fles schoonmaak kook ik vaak meteen ff wat water en vul het flesje daar weer mee

13. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Dank je ga het proberen.

14. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    en de difraxflessen vind ik ook erg fijn stuk minder lucht dan die van Avent

15. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Haha dat vind ik net andersom.
    Voordeel van Difrax was dat het op mijn kolf past maar vond het helemaal niet fijn in gebruik.
    Om het over schoonmaken maar helemaal niet te hebben, zucht al die smalle stukjes.

16. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    das waar schoonmaken is een ramp

17. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    o bah ik hoor al een tijdje gekke geluiden in huis en nu hoorde Mark het net ook toen we de tv uitdeden om naar bed te gaan.. Mark denkt dat we muizen in de spouw/plafond hebben pff...

18. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Jij ook al, wij vermoeden dat we hier of muizen of een vogeltje of iets dergelijks tussen dak en plafond en meestal hoor ik dat juist als Jan nachtdienst heeft...

19. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ja wij hebben vorig jaar een aanbouw laten bouwen... en nu hoor ik dus in de aanbouw geritsel op het plafond.. echt doodeng maar de overburen hadden ook een aanbouw en hadden ook muizen dus wij vermoeden dit nu ook..
    Maandag was MArk squashen en ik heb gewoon gevraagd of hij snel na het squashen na huis wilde komen omdat ik het zo eng vond.. en nu is hij de hond uitlaten vroeg ik ook of hij snel terugkomt haha ik ben zo'n schijtert

20. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Niet bang zijn, ze zijn banger voor jou ;)

Deel Deze Pagina