haha rox nou dan leg je toch lekker een kruikje erin? is het lekker warm denk niet dat dat zo erg is toch?
nee klopt, en hij ligt nu heerlijk te slapen! ff afkloppen hoor! Hij ligt op zijn bedje in zijn babysleep en een kruikje boven de dekens. BEN ZO TROTS! Vanmiddag lekker wandelen, lekker pronken op het winkelcentrum!
missme, koop je zo'n slaapzakje dan gewoon in maat 56 ofzo? Ik wil ook niet dat ze erin verzuipt en dat het dan weer gevaarlijk wordt! Anneliesje, het viel mij wel op dat de kh zo'n beetje alles af raadde... Kan aan mij liggen natuurlijk, maar dan zijn er wel veel gevaarlijke produkten op de markt! Berna, ik doe daar niet moeilijk over hoor, als ze ietsje eerder honger heeft. Wat heeft een baby er nou aan als je hem/haar laat huilen als ie honger heeft? vivian, nog steeds aan het nestelen joh! Ik heb er ook eindelijk last van, mocht eens tijd worden Mamalou, je hebt er er maar druk mee zeg! Ik hoop voor je dat het bergopwaarts blijft gaan en dat je wat meer tijd voor jezelf krijgt! Geraldine, wat een pech dat je de boel ontstoken had zeg! Gaat het nu wel beter? Missfrodo, bij mij op het cb zeiden ze ook dat gekookt water zachter is en beter ivm krampjes. Je kan gekookt water 24 uur in de koelkast bewaren. Ik ben nu een week bezig met afbouwen en heb pas 2 voedingen vervangen. Mag al wel weer een nieuwe voeding laten vallen, maar ik heb (licht) rode plekken op 1 borst, dus ik doe even rustig aan San, wij hebben ook gewoon de c1000 doos gekregen hoor! hier in Zwolle opgehaald. Marij, hier gaan de luiers ook snel hoor! We moesten van de week al over op een maatje groter, en daar zit iets meer in een pak! Marije, wat jammer van die collega zeg! Ik wil in de toekomst ook iets gaan doen met kinderopvang, grappig zeg! Het lijkt me alleen dat je dan in het begin zoveel uren moet maken en dat is weer wat minder gunstig... Roxy, hier hetzelfde hoor. Ze slaapt veel liever in de reiswieg. Maar het ledikant is dan ook echt kouder. Ik ga maandag even een slaapzakje kopen, misschien helpt dat! Jullie hebben wel plannen allemaal zeg! Ik ga vandaag lekker heeeel rustig aan doen, ben zo moe van de afgelopen dagen. Uitslapen mocht al niet van mevrouwtje, kwam er te laat pas achter dat ze haar hele bed nat had gespuugd en toen lag ze al naast mij te slapen. Was ook gezellig! Vanavond krijgen we de buren op visite, die we eigenlijk alleen maar kennen van "hallo" en "hoe gaat het". Vind het maar een raar idee, straks hebben we elkaar niks te vertellen, haha!
Pfff hier ook een mama die het best zwaar vindt met 2 kids! Mamalou ik herken je verhaal helemaal. Anna is de laatste tijd ook steeds onrustiger en is heel lastig met in slaap vallen, inderdaad vooral in haar eigen bedje is het een ramp. En het lijkt wel of ze het ruikt als ik alleen thuis ben met de 2 kids, dan is ze nog wat onrustiger en moeilijker dan anders.... Ik vind het ook vervelend dat ik mijn zoontje niet alle aandacht kan geven die ik zou willen. Ik ben er soms echt best somber van eerlijk gezegd... Je hoort zoveel over een roze wolk enzo, maar ik heb dat echt nog niet. Hoogstens roze momenten. Ik ben echt heel blij hoor, met 2 prachtige mooie kindjes, maar ik vind het nu zo zwaar! Gisteravond was ze helemaal over haar toeren, totaal uitgeput maar blijkbaar had ze teveel prikkels gehad (kraamvisite geweest). Ze kon niet meer in slaap vallen. Ik heb de kinderwagenbak dus naast mijn bed gezet en eindeloos haar handjes vastgehouden en mijn pink in haar mond. Steeds deed ze van die hazenslaapjes en werd dan weer huilend wakker. Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot ze iets groter is. Ik weet van mijn zoontje dat het allemaal steeds leuker wordt en dat hou ik me ook maar steeds voor. Maar ik heb nu soms dat ik denk: ik vind er gewoon even helemaal niets aan! En dan schaam ik me ook weer dat ik dat denk. Op deze leeftijd is het ook gewoon een kwestie van steeds weer voeden, en verschonen en dat is het dan zo'n beetje. Hoe groter ze worden hoe meer je ook terugkrijgt, als ze gaan lachen en dat soort dingen. Dus ik hoop dat ze dat snel gaat doen! Dan kan deze mama er ook weer even tegen... Sorry voor mijn klaagverhaal maar ik moest het gewoon even kwijt!
wij gebruiken er ook 1 van de hema deze heeft alleen geen mouwen dus doen we er nog wel een lakentje over ;s nachts.. en onze verwende man krijgt elke nacht nog een kruikje hihi
kan me voorstellen mamasu ik zou het ook erg zwaar vinden als ik er nu nog een kleintje bij zou hebben.. ff doorbijten deze weken straks is het natuurlijk heel leuk zo samen!
Marieke: Stef dronk ook echt supersnel, duurde soms maar 5 min. voor ie zn flesje op had. Maar hij spuugde de laatste dagen ook heel veel, daarom ben ik dat broodpitmeel gaan gebruiken. Hij doet nu zo'n 20 min. over zn flesje en spuugt tot nu toe niet meer. Het lijkt dus heel goed te werken! Geraldine: gelukkig dat het weer wat beter gaat! Anita1975: wat vervelend zeg! Is de WV al geweest? MissFrodo: ik gebruik gekookt water voor de flesvoeding. Maak al wat vooruit en zet het in de koelkast. Ik warm het dan op in de magnetron. Ik ben de BV nu aan het afbouwen trouwens. Stef krijgt nu 3x kunstvoeding op een dag en ik kolf ook nog 3x. Zolang als dat goed gaat, blijf ik dat voorlopig zo nog doen. 1 voeding laten vallen in 2 dagen, is perfect hoor! Berna: dat hebben wij dus pas ook gehad muizen, hebben er een stuk of 8 gevangen zelfs... Ik had het er eerst ook niet op, maar toen we er eenmaal een paar gevangen hadden, vond ik het niet eng meer haha. Roy heeft wel de muizenvallen en zo moeten zetten hoor! Marij: de pampers vliegen er hier ook doorheen! En ons mannetje heeft ons al verschillende keren onder gepiest Marije: wat leuk dat je een eigen kinderdagverblijf op wil zetten! Fijn om te horen dat sommige mijn gevoel herkennen. Ga zo maar eens een hapje eten en dan Stef zn flesje weer geven en dan lekker wandelen. Roy heeft het er gisteren trouwens eens lekker van genomen. Hij ging 's middags even naar een beurs en was vannacht pas om 4 uur thuis! Waren nog uit eten geweest en wezen stappen. Lang geleden dat ie dat gedaan heeft, vond het wel ff saai alleen thuis, maar ben blij dat ie een leuke avond gehad heeft.
Hmm mamasu kan het me ook voorstellen dat het heel zwaar is hoor met 2 van die ukkies! en zie het niet als een klaagverhaal hoor, het is gewoon moeilijk! hoop dat je er snel van kan gaan genieten! denk dat het vanzelf allemaal goed komt! En bij de hema en zeeman hadden ze die slaapzakjes met mouwen niet..alleen zonder mouwen, ik heb hem bij de prenatal gehaald, de allerkleinste zou niet durven zeggen wat voor maat het is want die maten werken weer iets anders, maar heb om de kleinste gevraagd met mouwtjes...kost wat maar dan heb je ook wat! haha en hij verzuipt er niet in hoor, alleen de mouwen zijn nog wat lang, die sla ik om en rond zijn nekje sluit redelijk goed aan
hahah linda, Joey heeft mijn moeder ookal onder gepiest! en de 1e week toen ik zijn temp opnam heeft hij mijn handen onder gepoept! Mike kwam niet meer bij! Werk belde net, volgende week woensdag komt er een club meiden langs.
Probeer Jesse nu in zijn reiswieg te laten slapen hij is wel stil maar slaapt net hij is nu al 2 uur wakker.. nou ja heb zoiets van hij heeft iig wel rust nu en krijgt geen prikkels ook best. Dit is ook echt krampentijd ik hoor hem de hele tijd scheetjes laten wel zielig maar hij huilt er niet van. Zou de cinababy nu al werken? Mark komt zo thuis en dan gaan we lekker wandelen dan zal hij wel een uurtje slapen
Joey zijnn ieuwe voeding begint hier wel al vruchten af te werpen hoor. vannacht heeft hij nog geen krampjes gehad! Heerlijk lijkt me dat voor hem
Hier werkt de cinababy ook altijd best redelijk snel hoor berna! ik hoop het voor je! lekker als ze zo relaxt liggen he.. Romano was weer wakker dus ik denk nou ja laat maar ff wilde toch stofzuigen, dus ik ga stofzuigen kom ik in de gang en kijk in zijn kamertje slaapt ie! hahah gekkie, dus pak nu maar de stofzuiger als meneer niet wil slapen de volgende x hihi nee hoor was vast toeval maar wel apart.. hier begint het zonnetje nu ook te schijnen straks ook lekker naar buiten, als het koud is buiten doen jullie dan wel een kruikje in de kinderwagen?
hier geen kruik in de kinderwagen. ik doe hem zijn jasje aan, mutsje op en dan een dekentje + laken en dan de hoes van de reiswieg erover. zo ligt hij uit de wind en lekker warm. als ik ereen kruik bij doe zweet hij peentjes. Dus als Romano goed zijn temp vast kan houden zou ik het niet doen
ik gebruik helemaal geen kruiken meer, alleen de eerste week deden we dat. Ymke houdt haar temp gewoon goed, dan is het toch niet nodig? Ik doe alleen haar kleertjes op een kruik voor na het badje en ik verwarm haar ledikant ermee voor. Ymke slaapt nu al ruim 2 uur, ze doet dat ook overdag zo goed! ben nu echt weer aan het wachten tot ze wakker wordt, ik vind 3 uur best lang duren nog... Hebben jullie trouwens ook dat je deze weken nog best veel spullen bijkoopt? Wij hadden toch nog best veel nodig en maandag gaan we weer naar prenatal, nog zoveel wensen, haha! Kleren hebben we alleen voorlopig niet nodig, ze heeft echt een mega garderobe in maatje 62!
Roxy, gebruik jij omneo voor de krampjes of voor het spugen? Ik ben wel benieuwd of het tegen spugen ook helpt! Vannacht was zo zielig, ze wilde geen boertje laten dus ik haar toch maar in bed gelegd, kwam me daar een lading melk er weer uit. Ik dacht even dat ze erin zou stikken, dus meteen weer opgepakt. Ik durfde haar eigenlijk niet meer terug te leggen, zo van geschrokken!
ik doe ook geen kruikje meer in de kinderwagen. en casper is klein voor zijn leeftijd. mamasu en mamalou, jullie verhalen zijn herkenbaar hoor! ik vind de overgang naar 2 kindjes heel groot. ook omdat je je nu eenmaal niet in tweeen kan delen. mijn dochter moet leren wachten, maar casper ook! het is niet anders. en als mijn man dan ook nog late dienst heeft, dan heb ik rond half zes met een beetje pech een vreselijk irritante moeie peuter van 3 en een krampende baby... en dan nog moeten koken! aaargh! maar volgens mij wordt het straks echt makkelijker. ik begin al wat te wennen, accepteer nu ook maar dat ik gewoon druk ben. en mijn dochter gaat nog wel naar het KDV en een dagje naar oma. dus die is niet alle dagen thuis. is dat geen idee voor jullie ook? Ik heb niks leuks meer om aan te doen! heb me net sufgeshopt online. hopelijk komt het snel, want wil er weer leuk uitzien! voel een uiterlijkdip aankomen, had ik na mijn dochter ook. moet ook wennen aan mijn veranderde lijf, maar heb nog geen zin om te gaan sporten ofzo (ben een luilak, niet sportief dus). nou ja, hopelijk helpt wat nieuwe kleding me weer op weg! hebben jullie hier ook last van eigenlijk?