Januari 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meliske, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Heb gestemd hoor!

Enne Faye heeft ook nog maat 56 en soms 50 ;)

2. Writer

Writer Niet meer actief

miss79
    hier ook een buikslaper , selmen slaapt ook bijna nooit op zijn rug , overdag hier in woonkamer doe ik hem op zijn buik ,idd kan hem dan goed zien , snacht lig ik hem opzijn zij ,anders slaapt hij echt niet hoor heeft echt probleem met zijn op zijn rug slapen denk ik , maar tot nu toe gaat heel goed gewoon s'nacht op zij proberen selmen kan trouwens zijn hoofd heel goed optillen en draaien , soms ligt ik hem op zij ligt hij heerlijk te slapen draait met zijn hoofd naar andre kant en gaat gewoon verder slapen zo grappig om te zien , ook tilt hij zijn hoofd om tv te kijken :) mij vriendin moest zo lachen toen ze dat zag , gelijk heeft ze foto's en flimpjes van gemaakt

3. Niet meer actief

Nou hier hetzelfde! Faye leggen we ook wel eens op dr zij maar dat vind ze ook niks meer....
    En idd als ze op dr buik ligt draait ze regelmatig om met dr hoofd. En..... (erg handig) als dr speen eruit valt kan ze m er zelf weer in doen!

4. Niet meer actief

we zijn trouwens al een heel stuk verder als de januari 2007 mama's!

Goed ik ben er vandoor moet naar verjaardag en heb geen zin.....

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Dag dames, ben vandaag wel een paar keer online geweest, maar Ymke bleef jengelen, dus ben nog niet aan posten toegekomen. Vanochten is ze weer wakker geweest en vanmiddag heerlijk geslapen, er zit al een aardig ritme in dus!
    Vannacht ook goed geslapen, de nachtfles ietsje voller doen heeft hier dus goed geholpen!

Linda, zijn jullie er al uit wat er met de hond gaat gebeuren? Ik zou ook niet blij zijn, je bent al druk genoeg lijkt me...

Berna, Jesse alweer een maand joh! Moet je nagaan, een maand en 1 dag geleden liep je nog te balen dat je zo overtijd liep, gek idee toch!

Meesa, ik bewaar alleen het water in de koelkast, de melk doe ik er pas in als het water opgewarmd is uit de magnetron. Fijne verjaardag alvast!

Waarom hebben jullie eigenlijk grotere spenen? Ik heb gewoon een speen met 1 gaatje, dat is toch voor jonge babies bedoeld?

Onze mobiel in het bedje is trouwens een onding, hij maakt heel veel herrie bij het opwinden en daarvan schrikt Ymke wakker uit haar half slaap. Ik gebruik hem dus niet meer. Maandag gaan we een goede uitzoeken voor in de box!

Roxy, super dat je de hyves hebt aangemaakt zeg! Ik zal eens kijken of ik er al op mag.. En dan maar snel foto's maken weer!

mss79, lastig zeg! Kan je niet een aerosleep of purflo matras kopen? Dat is ademend, al weet ik niet of het gegarandeerd veilig is als ze op de buik slapen.

Over dat slapen; Ymke leggen we steeds op haar rug, maar ze draait haar hoofd dan opzij, steeds op dezelfde kant. Kan ze daar ook een scheef hoofd van krijgen? Anders moeten we haar maar op haar zij leggen, want rollen doet ze nog niet.
    Lastig hoor, die kleine dingetjes!

6. Niet meer actief

guppie: Faye deed dat ook, het cb zei dat we haar dan bv andersom in bed moeten leggen. Het schijnt trouwens dat baby's met hun hoofd naar het licht draaien. Faye ligt de ene week met haar hoofd aan het voeteneinde en de andere week andersom...

En nu ga ik echt weg haha

7. Writer

Writer Niet meer actief

dan zou ik me niet veel zorgen maken miss79 ,gewoon af en toe chekken ,ik maak me ook weinig zorgen omdat weet dat hij erg handig is met zijn hoofd draaien ,als hem benouwd is gaat hij wel kreunen en gillen dus het zit wel goed , ik doe hem ook vaak bij mij op bed gewoon op zij liggen dus vind hij heerlijk kan langer door slapen , nu ligt hij ook op zijn buik hier in kamer met speentje in mond zoo lieff

nou probeer toch genieten van verjaardag

guppie ik heb mobiel heel mooie zachte muziekje bij de hema gekocht ;)
    ik heb ook nog steeds gewone speentje met een gat , wel heb ik gat ietsje groter gemaakt toen bleek dat hij moeite had met zuigen
    dankjewel ik heb wat gebakjes gehaald en ook zelf cake gemaakt bovenop glazuur en letters ( trotse mama van 26) geschreven :D

het is zijn voeding tijd maar hij slaapt zo lekker dus laat hem gewoon even word zo wel wakker denk ik

8. Writer

Writer Niet meer actief

meiden die flesvoeding geven , wanner mag je weer met pil beginnen? ,mij vertelde vk met eerste dag ongesteld maar dat kan toch even duren en ik wil geen risico nemen :( hebben paar keer geknuffeld zonder niks en ben nu toch beetje bang

9. anita1975

anita1975 Niet meer actief

meesa alvast gefeliciteerd.

Guppie ze kunnen indd een scheef hoofdje krijgen, ze adviseren ook om het martrasje om te draaien elke keer bij het verschonen. Tycho ligt op de rug en draait onder het slapen ook met zijn hoofd...

miss79 ik heb ook 2 buikslapers gehad....best wel eng eerst maar ja als je kind niet anders wil...
    gewooon ff wat vaker kijken en als ze goed met haar hoofdje op zij blijft liggen valt het mee....

bianca, leuke foto's hoor op hyves enne ik heb gestemd, waaro wonen je ouders in friesland, kom er ook weg namelijk.

marieke, is maarten jarig of nog niet nou alvast gefelciteerd....

pacific, mooie foto's hoor

rox, ik wil ook wel beheerder worden hoor...
    maar als je al hebt moet je het maar zeggen.
    ik wacht nog op toestemming trouwens...
    Oh en rox welke voeding gebuik jij nu, welk merk?
    enne andere mama's wat gebruiken jullie?

10. anita1975

de vk vertelde mij na 3 weken....ivm met trombose (kan dat?)
    en je hoeft niet te wachten tot je oongesteld word volgens mij.

hier nog niks gedaan, ik wil geen pil en denk aan een spiraaltje, maar die kan je het beste laten zetten als je ongesteld bent las ik. Dus moeten we nog maar ff wachten, roland wil geen condooms dus ja...........haha

11. Writer

Writer Niet meer actief

anita ik gebruik similac heb ook voor mij dochter gebruikt een stuk goedkoper en heel tevreden over :D
    nou dan heeft deze vk toch verkeerd gezegt om te wachten tot ongesteld word ,we knuffelen gewoon dus maak me even zorgen ,ga vanavond al mee beginnen dan hoor ,zit al onder puisjes en dat heb ik allen met zwanger zijn :confused: :( nou ja zo snel kan nog niks gebeuren toch

12. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    oei meesa, zou inderdaad wel oppassen nu hoor. Wij gebruiken nu wel condooms hoor. Ach het heeft ook wel weer iets moet ik zeggen. Geeft weer het gevoel alsof we elkaar net kennen, hahaha. Ga volgende week even langs de huisarts voor een gesprekje. GA denk ik voor de mirenaspiraal. Lijkt me het prettigst, wil echt niet meer aan de pil.

Meesa, gefeliciteerd trouwens! En Marieke ook nog met je hubbie!

Wij gebruiken Friso voeding. bevalt prima.
    Ik weet niet meer wie het ook weer zei, maar hier doen we zijn piemeltje altijd naar beneden (is ons verteld) en hebben geen last van doorlekken hoor.

Ik ben vanmorgen voor het eerst met Sten onder de douche geweest. Ahhhh smelt, smelt, wat een poepie zeg. Hij genoot er echt van. En mama natuurlijk dubbelop, hihihi
    Sten gaat trouwens liever in bad dan in de tummy. De tummy vindt hij ook wel lekker, maar hij houdt wel van een beetje spartelen en dat gaat beter in het badje.
    Hij is vandaag trouwens erg druk wat betreft trappelen. Hij heeft zich al een paar keer helemaal omhoog getrappelt in bed vandaag. Hebben hem nu dus toch maar een slaapzakje aangedaan, anders ligt hij helemaal "bloot". Eigenlijk werd dat afgeraden door de kraamhulp (dat slaapzakje) maar las dat jullie het wel doen, dus we gaan het gewoon proberen.

Wij hebben de "wonder winnie" in zijn bedje. Dat is een muziekdoosje dat licht met figuurtjes projecteert op het plafond. Hij reageert op geluid (alleen als hij echt huilt, en niet bij een klein kreuntje gelukkig) speelt dan een minuutje of wat en gaat vanzelf ook weer uit. Heel prettig en hij kijkt er ook graag naar. We doen dat ding om de week aan de andere kant van het bedje, want hij draait zijn hoofdje er naartoe, zo wisselen we dus meteen zijn ligging.

Liefs Marije

13. Niet meer actief

Anita, idd, mijn hubbie is vandaag jarig :D

Marije, tnx!
    Ik ga ook maandag m'n ha bellen voor de mirena. Ben benieuwd!
    Leuk he die condooms, ouderwets gezellig ;)

Meesa, pas op meid! Wil je niet bang maken, maar je kunt zo zwanger raken als je het onveilig doet.

Wij gebruiken Nutrilon, bevalt ook erg goed, wel duur :(

Ladies, welterusten alvast! :baby:

14. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    Goeiemorgen! Nou het ziet er dus echt naar uit dat meneer zijn ritme gevonden heeft. We hebben allemaal lekker liggen snurken tot 7:15, hmmm heerlijk zeg. Het slaapzakje bevalt nu al perfect. Hij lag rustig op zijn plaats vanmorgen. Ohhh hij is vandaag alweer 4 weken. Het gaat echt belachelijk snel he?
    Vinden jullie het ook niet raar dat je al zo snel een heel nieuw leven op kan pakken? Het is nu al alsof hij altijd al bij ons is... kennen jullie dat ook?

Ga me maar eens een beetje optutten. We hebben vanmiddag een feest van edwin zijn voetbalteam. Ben benieuwd, het thema is "Hazes". Ach zal wel weer volop flauwe kul worden, hahaha, wel een gezellige groep. Maar Sten gaat dus naar mijn schoonouders, en ik weet niet, dat voelt toch niet zo "vertrouwd" dan wanneer ik Sten bij mijn ouders achter laat. Nou ja, zij mogen ook af en toe wel even genieten van ons wondertje (meer voor mijn schoonmoeder dan schoonvader trouwens).

Later!
    Liefs Marije

15. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    goeiemorgen,

pacific wat een mooi meisje en een bos haren.

marieke hier begint de lip iets te verdwijnen.gelukkig.
    ook een klein bultje in mijn mond nu.
    het is voor jou de eerste en dan ben je toch voorzichtiger.straks ben je veel zelfverzekerder.komt vanzelf.

mss79 misschien een idee om faye in slaap te laten vallen op haar buikje en daarna als ze diep slaapt anders te leggen.

bianca mooi ventje hoor

meesa ik wacht hier ook op de eerste menstruatiedag.ik mocht 2 weken nadat micko geboren was beginnen maar dat kon ik nog niet mentaal.

marieke van harte met maarten.

vanmiddag ff lekker naar de hei,kan de hond ook even uitrazen

fijn weekend

16. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Missfrodo ik heb wel interesse in een turquoise.. wat wil je er voor hebben?
    Anita piemeltje moet juist omlaag gelegd worden toch? anders piest hij naar boven naar zijn buik?

Pacific leuk dat je ook komt kletsen!

Mss79 wat vervelend.. ik zou toch nog wachten met buikslapen hoor vind dat wel heel eng

Jesse past ook nog veel maat 50 hoor maar 56 gaat hem ook steeds beter passen

Guppie hier ook een met voorkeurshouding heel lastig wat ik ook doe als hij slaapt ligt zijn hoofd naar rechts.. heb nu bedje andersom opgemaakt kijken of dat wat helpt. Morgen naar het CB en dan ga ik het even aankaarten...

gisteren naar mijn ouders geweest ging best goed met Jesse.. Duurde wel eventjes voor hij sliep maar toen hij eenmaal sliep was hij niet wakker te krijgen wel fijn dus dat hij ook ergens anders kan slapen.
    We hebben hem om half 12 thuis de fles gegeven en heeft hij lekker tot 6.15 geslapen en na de fles nog lekker tot half 10 dus wij zijn weer uitgerust

17. anita1975

hier ook een goede nacht, kwart voor 1 de fles, en hi jwas 6 uur weer wakker en daarna geslapen tot 10 uur, moest hem maar wakker maken.

enne Anita indd piemeltje moet naar beneden...anders plast hij alles zijn pamper uit Wat tycho een paar keer heeft gehad id dat hij op zijn rug nat was, en toch zaqt zijn pamperte niet echt vol....

marije veel plezier vandaag!

berna, fijn he dat ze ook ergens anders kunnen slapen, tycho is ook wel makkelijk in slapen...

18. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    @ kristy1405: Doutzen is een meisje.....
    Maar mensen buiten Friesland kennen de naam blijkbaar niet. Dooitsen is trouwens wel een jongensnaam.

@ mariekepieke: nog gefeliciteerd met je man!

@ anita1975: Mijn ouders wonen officieel in Eastermar, maar wonen dichterbij Rottevalle. Zelf woon ik in Leeuwarden. Zie dat jij in Buitenpost woont: daar heb ik mijn lio-stage (lesgeven) gedaan, dus ik ben er een jaar lang 4 dagen per week geweest.

Zijn er hier nog meer meiden met een prematuurtje? Hoeveel voediingen geven jullie? Vonden jullie het ook zo moeilijk om van het strakke voedingsschema van het ziekenhuis af te stappen?
    Ik geef trouwens borstvoeding. Sinds 2 dagen alleen aan de borst. Hiervoor steeds eerst borst beetje proberen en dan fles met afgekolfde melk.

19. Niet meer actief

ik wacht ook op toestemming! :) :D leuk die hyves

Hier was de nacht ook wel ok, hij wou niet wakker worden voor zijn laatste voeding, dus maar terug in bed gelegd en toen werdhij om 01.30 wakker, toen om 05.30 en toen had ie krampjes denk ik want om 07.00 krijste hij zo hard! dus heb hem bij me gepakt en toen viel hij gelijk weer in slaap, heb hem maar naast me gelegd, vriend was toch al gaan werken en hebben we nog lekker tot 09.30 geslapen! heerlijk, gisteren een feestje gehad dus kwam goed uit! mijn zus heeft opgepast het was een personeelsfeest en duurde van 16.00 tot 22.00 maar om 20.00 had ik het eigenlijk echt wel gehad en wilde terug naar huis! ahahaha erg he...kon helaas niet want het was op een boot hihi

Heb ook al een paar keer een nat rompertje gehad, dus let er nu ook beter op dat zijn piemeltje naar beneden is! heeft niemand mij ook verteld hoor anita! volgens mij gaan ze ervan uit dat je dat weet...wist ook van niks haha :oops:

Romano heeft ook een voorkeurshouding, als hij echt slaapt draai ik zijn hoofd altijd de andere kant op overdag, als ik dan weer ga kijken heeft ie hem weer terug gedraaid haha ook maar eens andersom in zijn bedje leggen!

Marieke gefeliciteerd met je man! fijne dag vandaag

Pacific en Bianca: wat een schatjes! echt mooie kindjes!

20. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    bianca sorry meid.
    ik heb bij een jongen in de klas gezeten die zo heet.
    had ook niet verder geken.
    nogmaals sorry

Deel Deze Pagina