Januari 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meliske, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geraldine1986

geraldine1986 Actief lid

16 aug 2006
    439
    0
    0
    Hof van twente
    Heey meiden!
    Hebben we Januari mama's hyves?
    Ooh gaaf.. voeg mij ook ff toe dan ;)
    Mijn naam op hyves is geraldine29..

Verder gaat het hier wel lekker alleen Justin heeft vanaf het begin last van stik neigingen.. onwijs eng! Normaal had ie het 1x in de week maar gister 4x :( We zijn naar de huisartsen post geweest.. Ze konden niks vinden :cry: Maar ik moet maandag weer naar da huisarts.. Vind het wel eng.. Hij heeft het nu nog niet weer gehad gelukkig!
    Ze hebben hem gewogen en hij weegt nu gewoon 4kg :confused:
    Echt gewoon 500gr aan gekomen in 2 weken.. haha
    Was weer helemaal trots!

Over het buik slapen.. Ik vind het persoonlijk wel eng maar als hij het hoofdje goed kan bewegen... Waarom zal het dan fout gaan toch?
    Misschien ff met de cb overleggen?

Liefs, Geraldine

Liefs, Geraldine

2. Niet meer actief

Vandaag gaan we de ooievaar weghalen uit de tuin en de kaarten-slingers en cadeautjes die hier allemaal uitgestald staan.

Zal wel wennen zijn, staat wel gezellig al die kaartjes die hier hangen :D

3. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    marieke de slingers buiten waren al weg de kaarten hangen nog ik haal ze volgend weekend weg denk ik...
    Hier heeft JEsse om het moment erg kramp zo zielig je hoort hem gewoon kreunen en dan windjes laten

Geraldine wat eng zeg kan het geen reflux zijn ofzo?

4. Niet meer actief

Oke dames, piemeltje dus wel gewoon naar beneden, dan deed ik hetzelf dus toch goed ( al die andere verhalen, maar jullie zeggen allemaal hetzelfde, gelukkig, thanks)

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hoi allemaal. Hoe herken ik Reflux?

Joey gaf gister zijn halve fles op en vanmorgen weer! Gisteravond was het zo erg dat het via zijn mond en neus eruit kwam en dat hij stopte met ademen. Dacht echt dat Joey stikte en ben heel de avond van slag geweest.

Weet niet meer wie het vroeg:

ik geef Kruidvat extra care, tegen moeilijke ontlasting en krampjes. Het gaat boven verwachting erg goed en een pak kost 8.89

Meesa; ik mocht op dag 10 na de bevalling alweer beginnen met de pil.

Kristy, ik maak jou ook medebeheerder. Dan zijn we met zijn 4en; AnitaJ, Marieke, jij en ik!

Geraldine, ik zal je uinodigen meid

6. Niet meer actief

7. ProudMum

Ook prima!

8. Niet meer actief

Oh shit, wij gaan lekker langs mekaar heen, hahahaha

9. ProudMum

hahahaha, beter zo dan anders toch?

10. Niet meer actief

ja, precies ;)

11. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Hey meiden,

Sorry dat ik er alweer ff niet meer ben geweest...
    sinds de bevalling hier alleen nog maar pech gehad wat betreft mezelf...
    Ik heb jullie toch verteld dat ik gevallen was in bad... (die foto met dat blauwe oog van me) nou dat is niet het enige wat ik er aan over gehouden heb... naast m'n hersenschudding en dat geweldige blauwe oog heb ik dus ook een gebroken stuitje... (hij is fijn :evil: )
    Ik kreeg er steeds meer last van sinds vorige week en ben van toch maar eventjes langs de dokter gegaan... die heeft gekeken en nu blijkt het dus gebroken te zijn... minimaal 8 weken mee zoet :x
    Zitten gaat dus niet zo geweldig, lopen is het fijnste dus dat doe ik ook erg veel (is wel lekker zo met de kleine zoveel wandelen hoor hihi)

Ik heb niet alles terug gelezen maar zag zo wat dingen voorbij komen...

Hier afgelopen week ook de borden uit de tuin gehaald en de kaarten opgeruimd... (de kraamvisite is alleen nog lang niet allemaal geweest, moet ongeveer nog de helft komen :rolleyes: )

Maatje 56 kan onze Jayden al weken niet meer in :oops: maatje 62 past nu lekker... en heb dus ook al weer tassen vol met kleding die hij niet meer aan kan...

Zag dat iemand een buikslaper heeft... een kennis van ons had dat ook en die laat hem gewoon ook echt 's nachts op zijn buikje slapen...
    Als onze Jayden dat zou willen mocht hij van mij dat ook gewoon hoor, zolang je maar op let dat er niks voor het gezichtje kan komen liggen dan kan dat volgens mij niet zo heel erg veel kwaad...

Hier slaapt hij 's nachts steeds beter door, overdag netjes om de 4 uur een voeding en de laatste 2 voedingen moeten we hem wakker maken...
    Overdag krijgt hij 180 (dus met voeding is dat 190 ongeveer) en die drinkt hij helemaal leeg, de laatste 2 voedingen (als we hem dus wakker moeten maken) drinkt hij ongeveer 150 op... en dan krijgt hij tussen 00:00 uur en 01:00 uur de laatste voeding en slaapt dan door tot een uurtje of 6... dus we mogen niet klagen!

Wat betreft voorkeurshouding kun je idd ook een keer het bedje ander opmaken of het bedje anders zetten dat hij naar het licht kijkt... (jullie snappen me hopelijk wel hihi)

Hier al weer eventjes aan de pil... sinds een week of 2 nu ongeveer, moet er wel bij zeggen dat ik al snel niet meer vloeide en ook snel weer (een week na dat het vloeien gestopt was) alweer ongi werd :( Nu de eerste maand doen we het voor de zekerheid toch nog met condoom, want vind het altijd een beetje een risico zo de eerste maand weer met de pil(voor mijn gevoel werkt dat niet meteen de eerste maand, hoewel dat wel zo zou moeten zijn, maar ik neem liever geen risico)

Zo het is weer een heel verhaal geworden... maar stop er nu weer mee, de kleine moet zijn flesje zo weer en daarna weer lekker buiten wandelen!

Dames, een fijn weekend nog voor zolang het nog duurt!

Dikke kus ennuh... ik blijf wel aan jullie denken hoor ;)

PS is er nog iemand die toevallig Luiers maatje 1 van de Albert Heijn gebruikt? Ik heb hier nog 5 onaangebroken pakken staan en 1 pak waar maar een stuk of 5 luiers uit zijn... En we kennen zo verders niemand in de omgeving die nog maatje 1 kan gebruiken... Weg gooien vind ik zonde van het geld en maak er dan liever iemand blij mee voor een mooi prijsje...

12. Schijndelsvolk

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Schijndel
    oja heb me ook aangemeld voor de hyves... wacht ook op de goedkeuring...

13. ProudMum

Joyce, kan je ze niet ruilen?

14. Schijndelsvolk

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Schijndel
    Nope helaas niet, ze deden nogal moeilijk hier in de winkel omdat ik er geen bon meer van had GRRR

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Meesa, gefeliciteerd met je verjaardag!

Marieke, gefeliciteerd met je man!
    Wij hebben vorige week alles al opgeruimd, vond dat heel jammer! Ik had er zolang naar uitgekeken...

Marije, ik heb dat gevoel ook dat het zo snel voelt alsof het altijd zo heeft moeten zijn. Ik moet ook toegeven dat ik het moeder zijn nog veel leuker vind dat ik voorheen had verwacht. Net alsof mijn leven helemaal compleet is nu (boehoe, zou nog emotioneel worden, haha!)
    Wat knap dat jullie Sten al achter kunnen laten! Is goed natuurlijk, want het is ook belangrijk dat je samen leuke dingen blijft doen, maar ik ben nog niet zover hoor...

Berna, ben heel benieuwd wat het CB zegt over dat slapen. Ik begin me steeds meer zorgen te maken. Ik zal zo eens proberen of ik haar hoofdje kan draaien, maar volgens mij slaapt ze nu niet zo vast.

Geraldine, wat zal dat schrikken zijn! Ik hoop maar dat hij er snel geen last meer van heeft zeg, ik zou geen rust meer hebben!

Roxy, heb je geen nummer wat je 24 uur kan bellen? Ik zou me ook kapot schrikken zeg! Anders morgen even CB bellen, of naar de huisarts?

Joyce, wat een onwijze pech zeg! Hoop dat je goed kunt herstellen!

Over dat naar het licht kijken, dat is het dus niet bij Ymke, want ze kijkt in haar ledikant gewoon naar de muur. De wandelwagen maakt niet uit hoe we die neerzetten, ze draait haar hoofd gewoon altijd dezelfde kant op.

Wij hebben vannacht een ballen nacht gehad, ze werd op vreemde tijden wakker en we waren allebei zooooo moe. Dat gaf vanmorgen wel even irritaties, want ze wilde na 6:00 niet meer slapen. En ik was nog wel zo blij dat Rinaldo ook een fles kon geven, maar ja niets zo veranderlijk als een baby!
    We doen vannacht gewoon weer een nieuwe poging...

16. ProudMum

Misschien kan je ze kwijt in het topic : te koop aangeboden?

ik gebruik alleen Pampers voorlopig, de rest lekt door hier

17. ProudMum

ik bel morgen het CB Guppie, denk dat ze gaan zeggen dat ik johannesbroodpitmeel moet gaan gebruiken.

18. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Herkenbaar dit, Emi kwam 6 weken te vroeg en past nu dus in maatje 62 ongeveer en soms nog in 56 ;)

Wat voeding betreft is ons bij thuiskomst aangeraden om wel te zorgen dat er niet meer dan 4 uur tussen de voedingen zit. Dit hoef je alleen in het begin te doen en wij deden het al snel alleen nog maar overdag.
    Maar wel wakker maken dus, omdat ze nog zo klein is kan haar maagje niet zoveel voeding in een keer verwerken en ze moet nog groeien en hard ook om een inhaalslag te maken.
    Ik raad je dus uit ervaring aan om gewoon haar 7 voedingen ziekenhuis schema nog even te hanteren.

19. Niet meer actief

Joyce, wat heb je een pech zeg!

Roxy, wat eng inderdaad van dat spugen etc. Hoe gaat het vandaag?

Marije, ik ben er ook al helemaal aan gewend hoor, mama zijn en het bevalt me prima! lekker zeg.

Guppie, balen van vannacht, hopen dat Ymke vannacht beter in haar ritme zit.

20. Niet meer actief

ik ben ook met luiers aan het rommelen hoor, we hebben nu al 3 merken geprobeerd, en ik heb nog huggies die ik nog moet proberen.
    Enzo lekt tot nu toe overal nog doorheen (1 of 2 x per dag), maar hij heeft ook zo'n klein kontje, geen enkele luier zit hem perfect.

Deel Deze Pagina