Januari 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meliske, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Juni wat een mooie meid zeg!

2. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Oh Hazel is mooi!

Vragen aan gastouder; ik zou in ieder geval haar laten vertellen hoe de dag er bij haar uit zal zien, wat ze belangrijk vind en kijken of dat overeenkomt met jullie ideeen over opvoeden.
    Verder is het huis veilig, is ze erkend gastouder, zijn er huisdieren of andere zaken die een andere aanpak vragen, etc.

3. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Even een egoberichtje: Het is nu echt genieten! We hebben nu een ritueel: eten, spelen, en dan slapen in de kinderwagen met of zonder wandeling. En het gaat goed zo. Ik geef nog steeds voltijds BV, ik kom niet zo aan kolven toe. Toch zou ik wel eens veel willen kolven zodat er een voorraadje is voor als ik Hazel eens bij Albert zou willen laten zodat ik nog eens in mijn eentje ergens heen kan.

Ik ga zo even proberen bij te lezen en de foto's te bekijken. Maar Hazel zal straks weer moeten eten.

4. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Berna, ik zie dat Jesse ook al lacht, wat vroeg zeg! En wat een mooi ventje!

Miss Frodo, waar kan ik foto's van Emi zien?

5. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Juni hier even snel teruggehaald voor je ;)

6. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ja vroeg al he maar komt misschien omdat hij 2 weken te laat is geboren?

7. Niet meer actief

Anita, het gaat nu alweer beter met Enzo, ik heb hem 40 cc gegeven om 12.00 uur en 40 cc om 13.00 uur en het is binnen gebleven, en hij slaapt nu als een roosje, ben ook even met hem wezen wandelen.

roxy, ik hoop voor je dat het wat wordt met de gastouders.

Juni, wat een mooi meisje zeg!

Missfrodo, Emi ook al verkouden, zielig he, bij die kleintjes, Enzo is het al vanaf zijn geboorte zo ongeveer, maar volgens mij wordt het nu ietsie minder.

Ik hoor jullie over de aanbiedingen van de pampers praten, passen jullie kindjes dan al in die grotere maten? (het zijn toch altijd de grotere maten die in de aanbieding zijn? 3 pakken voor 20 of 25 euro etc.)

8. Writer

Writer Niet meer actief

hoi meiden
    mooie kindtjes hebben jullie allemaal zeg :D
    vandaag naar cb en selmen weegt al 4760 ,al aardig goed gegroeid dus :D hij was ook meet dna 53 cm maar zijn voeten hield hij niet recht dus kan wel langer zijn
    gisteren een slechte nacht gehad van half 4 tot half 7 wakker menneer en kreunen :( drinken gehad schone luier niks hielp gelukkig daarna tot 9 uur door geslapen
    gisteren was heel gezellig dagje met mij verjaardag vriendinnen hier leuke cadou en bleven ook gezellig eten en natuurlijk iedereen die kleine man bewonderen en foto's maken ik plaats echt hele binnenkort foto's
    ik moet nu weg , tot laterr :)

9. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    MissFrodo, Emi is ook een mooi meisje!

10. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Juni dank je!

Pampers maatje 3 gebruik ik op het moment, past net maar 2 is net te klein dus....

11. anita1975

anita1975 Niet meer actief

mooi meisje juni...

anita, fijn dat hij het binnen heeft gehouden, Tycho begon net ff raar te kokhalzen, pfff maar er nis nog nisk uit gekomen, hij ligt nuin de box te slapen, en je hoort gewoon dat ie verkouden is...

nou rox, je hebt al utleg gekregen zo zou ik het ook doen....

12. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

dank voor de tips!

13. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hallo dames ben ik ook weer eens :oops:

Ik denk dat wij de drukste kraamdagen nu al wel gehad hebben ppfff! Veder voel ik me goed, en Luna doet het perfect!

Vandaag iemand van het cb over de vloer gehad, wat een tips geven ze je zeg... Luna is 1,5 week maar ze vindt dat ze al wel in haar eigen ledikantje moet slapen ipv in de kinderwagen naast ons en ze mag best elke x 20 min huilen :confused:
    Nou dat denk ik niet mama weet het toch beter :p Hoe vonden jullie die adviezen? Ik volg gewoon mijn eigen gevoel en pik eruit wat ik denk dat goed is voor haar. Ik bedoel de eerste is er toch ook niet slecht vanaf gekomen!

Nou de kleine roept tot later!

14. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

vivian, hier is niks gezegd over slapen in de wagenbak. wel dat Joey best 20 min mag huilen, maar absoluut niet langer

15. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    de pampers zijn bij de DA 3 pakken voor €20,-.
    heb ze vanochtend ook gehaald.

de zaterdag voor moederdag vorig jaar was mijn laatste werkdag.
    we hadden hiervoor bewust gekozen omdat ik graag voor de kinderen thuis wou blijven.bij de eerste kon dit helaas niet omdat paps de benen had genomen.
    nu mijn man een hernia heeft en zzp-er is is het inkomen grotendeels weg.
    op deze manier kan ik voor mijn kinderen zorgen,mijn man met het een en ander helpen en toch centjes verdienen en ik vind het nog leuk ook.
    kan wel weer bij een baas gaan werken maar mijn man kan vrij weinig en met 2 kinder gaat dat niet en de oudste gaat vanaf maart naar de kleuterschool.niet te doen voor hem dus.
    had er tijdens mijn zwangerschap ook aan lopen denken.het idee komt dus niet echt uit de lucht gevallen.

16. Niet meer actief

Bij mij gaven ze juist het advies de eerste 2 weken in de wagenbak op de slaapkamer bij ons...niks gezegd over dat je dat beter niet kon doen...en over 20 min. huilen ook niet! je eigen gevoel volgen zeiden ze tegen me, ze mogen best wat huilen, maar ze heeft er geen tijdstip bij genoemd..

Romano heeft vandaag flink last van krampjes, misschien is het omdat ie sinds gisteren vol kv krijgt, ff wennen voor hem denk ik...

17. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Meesa nog van harte!

Jesse is vervroegd in bad geweest.. zijn hele rug onder de poep pfff kon ik echt niet schoonmaken met doekjes dus dan maar in bad maar wat een gedoe alleen zeg.. kon hem niet terugleggen in bed want dan zat dat onder de poep op de commode laten liggen doe ik niet dus in een arm Jesse en met andere arm het badje.. lekker voor mijn rug :(

18. Niet meer actief

Roxy: ik hoop dat je snel een geschikte gastouder gevonden hebt!

Berna: tja, dan maar ff badderen ja ;)

Joyce: heb gemist dat je gevallen bent. Je moet een lelijke smak gemaakt hebben, als ik dat zo hoor! Beterschap!

Hier vanmorgen naar de rechtbank geweest voor dat appartement, heb ik jullie volgens mij weleens over verteld. 13 maart krijgen we de uitslag, heb er wel een goed gevoel over. Er staat 20.000 euro op het spel, dus wel spannend!

19. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    @ roxy: ik duim vooor je dat het wat is
    @ juni: leuke foto's
    @ san0976: onze vrienden en familie zijn heel terughoudend; wilden het niet te druk maken, waardoor ik soms dacht: nu mag er welo weer eens iemand langskomen. De eerste 4 dagen in het ziekehuis wel bezoek van naaste familie en beste vriendin, maar de andere vier dagen niet. De eerste dagen thuis hetzelfde verhaal. De afgelopen week had mijn man kraamverlof en hebben we wel veel visite gehad; soms ook 2 momenten op een dag. Deze week ben ik voor het eerst alleen met Doutzen en hebben we door de week geen bezoek. Komend weekend en volgende week (heeft mijn man vakantie) wel weer. Onze vrienden, familie en kennissen belllen altijd eerst wanneer het schikt zodat wij het zelf in de hand kunnen houden. Hetzelfde geld ook voor de buren.

Over voorkeur voor mama: Doutzen vindt mamma wel leuker dan anderen, maar alleen maar omdat die naar melk ruikt. Was leuker geweest als mij meer bij mij wilde zijn om mij, maar ja....haha

Doutzen heeft ook al paar keer aaan mijn haar getrokken. Vergeet het haarelastiekje nog wel eens, vooral 's nachts.

Doutzen was vannacht va 23.00 tot 2.00 wakker. Tussendooor om 0.00 nog een keer gevoed, maar heeft dus niet geholpen. Vanalles gechekt, maar echt geen idee waarom ze wakker was. Na de voeding van 2 uur is ze pas gaan slapen (en ik dus ook) terwijl ze overdag zo goed slaapt....We hebben tot 7.00 geslapen en daarna beide nog van 7.45 tot 10.30. Mijn man ging om 7.30 de deur uit.

Over inbakeren: Doutzen moet d'r handen kunnen bewegen. Ze slaapt ook het liefst met beide armpjes omhoog. Dus echt inbakeren is niets. We leggen d'r wel in een badcape (idee van de kraamverzorgster), maar met de handjes vrij.

Over kleertjes bewaren. Doutzen draagt nu nog mt 50 en de kleding die we in maat 50 en 56 hebben is sexeneutraal, dus die bewaren we sowiso voor als we een tweede mogen krijgen. Veel van wat we gekregen hebben is mt 62/68 en echt meidenspul, maar ik denk dat ik dat ook bewaar voor als de tweede misschien weer een meisje is.

Deel Deze Pagina