Januari 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meliske, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

dat kan echt traumatisch zijn he?

2. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ja zeker als je ervoor zoveel moeite hebt gedaan om af te vallen maar goed komt wel weer.. ik wil te snel

3. ProudMum

doe je een dieet?

4. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    oxy ik kan mij heel goed voorstellen dat je hier wanhopig van wordt. Geloof mij het gaat goed komen maar je moet wel een lange adem hebben.

Berna, ze krijgt 5 flessen van 150+5 en vaak komt ze daar dus iets boven met fles 6. Ze drinkt ze niet allemaal helemaal leeg.
    Bij de vorige weegbeurt woog ze 4210g.

5. ProudMum

Als het goed is komt mike eerder naar huis dan kan ik even "vluchten"

en verder kijk ik uit naar zaterdag, lekker naar de kapper toe!

6. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Missfrodo
    wij zitten dus nu aan 120+4 en dat 6 keer
    gisterenavond voor slapen gaan om 2300 ook 150+5 gegeven
    Ik wilde dus ook naar 150+5 en dat 5 keer per dag maar dan zit ik inderdaad met een extra fles als Jesse eerder komt..

Ik ga denk ik morgen ook maar beginnen met aanbieden van 150+5 Jesse moet maar bepalen wat hij aankan.. want net met de fles van 1300 had hij nog honger en heb ik nog 30 cc extra gegeven

7. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Hoe zwaar is Jesse nu Berna?

8. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Hoi dames,

ik schrijf dan wel niet zo vaak mee (maar lees wel heel trouw ;)) maar wil even reageren op Roxy.

Hoe weten ze bij de HA-post zo zeker dat het geen reflux is? Joya heeft eigenlijk al van begin af aan dat zij heel erg moest huilen (eigenlijk meer krijsen!) na bijna elke voeding. We waren er dan al gauw anderhalf uur mee bezig om haar weer stil te krijgen. Op zo'n moment was ze echt ontroostbaar. Ze verkrampte volledig, het was gewoon een stijve plank en kneep gewoon het bloed uit haar eigen vingers. Ik heb dit bij de kraamhulp aangegeven en ben ervoor bij het cb geweest, maar het werd maar afgedaan als krampjes.

Omdat het alleen maar erger werd ben ik naar de HA gegaan met haar. Ook zij gaf aan dat het waarschijnlijk gewoon maar darmkrampjes waren, en dat ik het nog maar een dag of 3 aan moest kijken. Ik moest daarnaast gaan proberen in verschillende houdingen te voeden, venkelthee drinken of aan haar geven, letten op mijn eigen voeding, melk afkolven en via de fles geven, enz. Dit waren allemaal dingen die ik al lang en breed geprobeerd had natuurlijk. Drie dagen later stond ik dus opnieuw bij de HA. Op het moment dat de HA haar wilde gaan onderzoeken werd ze net wakker, en begon aan een van haar verschrikkelijke huilbuien. Dit was voor de HA pas voldoende om een verwijzing naar de kinderarts te geven. Hier konden we vorige week maandag terecht.

Eenmaal bij de kinderarts binnen kreeg Joya weer een van haar huilbuien. De kinderarts heeft toen direct besloten om Joya direct ter observatie op te nemen.
    Dinsdags is de zaalarts en de dienstdoende kinderarts langsgeweest. Wat zij te vertellen hadden kwam er kortgezegd op neer dat ik maar niet te veel moest verwachten, met de helft van de baby's die werden opgenomen vanwege overmatig huilen was niets aan de hand, dat waren gewoon huilbaby's. In principe zou ik haar de volgende dag alweer mee naar huis mogen nemen. Dit heb ik niet gedaan, omdat mijn gevoel zei dat Joya pijn heeft, en niet zomaar huilt.
    Tijdens een huilbui donderdags heeft een van de verpleegkundigen Joya meegenomen naar de zaalarts, om te laten zien hoe haar huilbuien eruit zien. Zij had ook het idee dat het geen gewoon huilen was wat Joya deed, maar dat er echt iets meer aan de hand moest zijn. Geen van de artsen was komen tijdens haar huilbuien. De huilbui heeft zoveel indruk gemaakt op de zaalarts dat ze diezelfde dag nog een PH-metrie gedaan hebben. Hieruit blijkt dat Joya dus reflux heeft! Ze is sinds zaterdag weer thuis met medicatie. Het gaat al een stuk beter met haar!

Als jij het gevoel hebt dat er iets niet goed zit, laat je dan niet met een kluitje het riet in sturen! Ik heb dat in het begin wel gedaan, en mijn dochter heeft voor mijn gevoel nu onnodig lang pijn geleden. Jij bent de mama, en jouw gevoel zit goed!

Ik weet precies hoe machteloos jij je voelt, als je Joey niet getroost krijgt. Ik wil je wel meegeven dat als je merkt dat je geirriteerd raakt omdat je hem niet stil krijgt, roep hulp in en neem zelf even afstand om op adem te komen. Die kleintjes pikken jouw stress op, en reageren hierop. Ze gaan meer huilen, waardoor je zelf weer geirriteerder raakt, en zo kom je in een neerwaartse spiraal!
    Ik weet als geen ander hoe moelijk het is, maar het werkt echt! Sterkte!

9. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Jesse weegt 4500 gram maar is wel een stuk jonger dan Emi he

10. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Ze hadden eigenlijk even oud moeten zijn toch? 3 januari was voor beide de dag..

11. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    klopt nu je het zegt :D

12. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ach Roxy wat naar zeg! Ik kan er ook zo slecht tegen als ze veel huilt. Je weet gewoon niet wat je doen moet. Het schiet ook niet op dat hij van het een meer gata spugen en van het ander juist weer krampjes krijgt.. Pfff Sterkte hoor. En idd afstand nemen als je zelf geirriteerd raakt, is echt belangrijk! Dikke knuf

MissFrodo, ik heb de slaapzakjes binnen, ze zijn superleuk, ben benieuwd hoe ze ze vindt vanacht ;)

Wij zijn vanochtend bij het CB geweest voor het eerst. ze weegt inmiddels 3680 gr en is 51 cm lang. Alles volgens schema werd er gezegd. Voor haar droge huidje kregen we de tip insmeren met vaseline, dus dat doen we nu. En haar naveltje, daar ontwikkelde ze wat wildvlees, dus dat is aangetipt en als dat volgende week nog niet beter is, moeten we daar nog een keer mee terugkomen.
    Als Demi het hebben wil mogen we de voedingen opvoeren naar 110 tot 120 cc per keer.

Ik schrijf ook in een boekje voor Demi, dingen die ze meemaakt. De eerste keer dit en eerste keer dat ed. Leuk voor later. Qua foto's weet ik nog niet wat ik doe. Meneer Lex wil graag een fotoalbum samenstellen met de digitale foto's en dan laten drukken (je weet wel zoals kan bij dixons, hema, kruidvat ed) en ik wil wel graag een scrapbook voor dr maken. Maar ene gewoon plakboek is natuurlijk ook leuk met allerlei dingen extra. Ik weet het nog niet....

Ik heb van het weekend voor beide oma's een fotoboekje samengesteld bij Dixons digitaal met foto's van Demi en ons. Leuk voor in hun handtas ;) Volgende week kan ik ze ws ophalen, ik ben benieuwd.

13. pacific

pacific Actief lid

22 mei 2007
    374
    0
    0
    Almere
    Wat wordt er veel geschreven zeg!

Guppie doet de ketel het alweer?

Roxy ik hoop dat het snel beter gaat, het is zo frustrerend als niets helpt lijkt me.

Hier komt donderdag iemand van het cb langs. Kijken wat die zegt over op de kamer slapen :D
    Martine huilt vandaag iets meer, waarschijnlijk een regeldagje maar ik mag nog steeds niet klagen als ik de verhalen zo hoor.
    Stond er vanochtend opeens onverwacht bezoek voor de deur. Ze kwam maar 10 minuten langs maar ik lag nog in bed toen ze aanbelde ( was al 11.00 uur :oops: ) maar ik was moe en lekker even blijven liggen.
    Heel lief van haar, het is iemand die ik behandel en ze moet best een stukje rijden, maar ik hoop niet dat meer mensen dat gaan doen.
    Oei merk net dat ik lekborsten ga krijgen, Martine huilt.

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Zo, hehe...
    toen de ketelman weg was, werd Ymke meteen wakker om vervolgens niet meer in slaap te vallen. Ze huilt dan niet ofzo, dus echt erg vind ik het niet, maar je hebt dan niet bepaald je handen vrij!
    Ketel viel uiteindelijk mee, een kleine 200 euro. Daar hadden we sowieso wel op gerekend.

Berna, is er een reden voor dat je 5 flessen wil geven? Is dat beter?
    Ymke krijgt nog 8 flessen, maar nu ik jullie verhalen zo lees ga ik ook maar eens proberen meer tijd tussen de flessen te krijgen.

Roxy, fijn dat hij zo goed gegroeid is zeg, dat moet een hele opluchting zijn! Hij is ongeveer net zo zwaar als Ymke en zij krijgt 100 cc, om de 3 uur ongeveer.

suuzje, jeetje zeg wat een verhaal! Wat fijn dat die verpleegster zo voor jullie kindje gevochten heeft dan en helemaal fijn dat het nu zoveel beter gaat!

pacific, ik zou lekker zelf bepalen waar je kindje slaapt als ik jou was ;)

Heb Ymke net maar een flesje van 60 cc gegeven, want eigenlijk is ze over een uur pas aan de beurt. Toch lijkt het er niet op dat ze gaat slapen, ik hoor al dat ze begint met jammeren.
    Ik denk dat ze mijn ketel-stress heeft opgepikt en dat ze die even af moet reageren. Gelukkig heeft ze vanmorgen goed geslapen!

15. Niet meer actief

Anita1975: een babysleep heeft een rol achter de rug en een kleintje bij de buik, je legt hem daar tussenin, zodat ie niet op zn buik kan dragen. Omdat Stef een beetje een voorkeurshouding begon te ontwikkelen, is dit een goede oplossing!

Roxy: ik hoop dat het werkt! Kan me voorstellen dat je er doorheen zit als hij al zolang aan het huilen is, dikke knuffel! Je moet je niet slecht voelen meis, in het begin moeten jullie allebei nog aan elkaar wennen, dus het is echt niet zo dat je een slechte moeder bent omdat je hem niet zou begrijpen!
    Zaterdag lekker naar de kapper, groot gelijk meid, je even lekker laten verwennen!

Suuzje: jeetje dat is ook niet niets allemaal! Fijn om te horen dat het inmiddels stukken beter met haar gaat!

Guppie: dat valt mee idd voor de ketel. Je bent snel veel geld kwijt hè? Gelukkig dat ie gemaakt is!

Wat bedoelen jullie met de hoeveelheden die jullie je kleintje geven +3 (of +5 bijv.), wat wordt er bedoeld met die +?

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    pfff ik weet even niet meer wat ik moet doen om haar te laten slapen, dus ik denk dat ik haar nu maar eens ga laten huilen.
    Maar eens proberen of ik dat 10 minuten volhou...

17. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nou dat is me zowaar 3 minuten gelukt. Door merg en been gaat het, brrr!

18. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    moeilijk he guppie...

@ linda: +3 of +4 zijn de schepjes voeding die je er bij doet

19. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Hopelijk slaapt Hazel nu een beetje vast want ze wordt soms zo snel weer wakker, vannamiddag is het weer zo. Er wordt hier zoveel geschreven dat ik het niet allemaal kan lezen. Even wat reacties op wat ik nog onthouden heb:

Hier wordt er net aangeraden om de eerste 6 maanden je baby bij je op de kamer te zetten, en overdag in de woonkamer. Dat hoort bij de tips tegen wiegendoodpreventie. Wij hebben Hazel in haar wiegje bij ons op de kamer.

Laten huilen doen wij ook niet echt, een keer 5 minuutjes maar niet langer. Je moet gewoon je moederhart volgen. In het begin kun je kindjes nog niet verwennen. Ze moeten zo wennen aan de wereld buiten de baarmoeder en ze hebben zoveel warmte en liefde nodig.
    Er komt vanzelf een ritme in. Sinds Hazel kan rondkijken en spelen en zicht zelf bezighouden heeft ze ook een ritme gekregen: eten, spelen met mama, spelen/rondkijken zonder mama, en dan haar jasje aan waar ze zo lekker mee slaapt en dan slapen in de kinderwagen (al dan niet met een wandeling). En 's avonds meestal haar badje en dan inbakeren, laatste voeding geven en dan slapen in haar wiegje.

Vannacht heeft Hazel geslapen van half 12 tot 6 uur (dat is eigenlijk al doorslapen he) en dan van half 7 tot half 9 nog weer.

Marieke, onze dochtertjes lijken inderdaad wat op elkaar met die donkere haartjes. En Hazel heeft net hetzelfde pakje (van de hema met die bloemetjes).

Hier hebben we ook nog veel kraamvisite te gaan. We zitten nog niet op de helft geloof ik.

Pacific, wat is Martine een mooi meisje! Ik keek toevallig in je album. Ik ga nog eens wat neuzen in andere albums.

20. Niet meer actief

missfrodo, wat een vreemd verhaal zeg van die huisarts, ze wissen je gewoon even, pfff, zou ook pissig zijn zeg.

guppie, balen van de ketel zeg, wat een mooie foto van Ymke in haar spijkerjurkje, echt leuk!

Berna, hier was ik ook meer dan normaal hoor, al die ondergespuugde of doorgelekte kleertjes en de hydrofiele luiers vliegen er hier ook doorheen.
    Doe Enzo nu een slabbetje om met het flesje, ik legde altijd alleen een spuugdoekje neer, maar dat helpt niet echt.
    En wat een nacht zeg, heerlijk, Enzo komt nog om de 3-3,5 uur.

Roxy, wat ontzettend vervelend dat joey nog steeds zo aan het rommelen is met de voeding, ik hoop dat er snel een oplossing komt.
    Ben benieuwd wat het CB zegt. Dus je moet weer naar 60 ml? en dan vaker, las ik al, ben benieuwd of dat werkt.

Linda, ook al zo'n lange nacht gehad, wow, wat doen jullie toch in die flesjes ;)

hier vandaag druk geweest, 2 x visite gehad en 's middags ook nog de hostess van felicitas.
    Ik heb een boek gekocht "kind en gezondheid", en een abbonementje op het blad "kinderen", de rest heb ik alleen aangehoord.
    Mijn moeder heeft nog een hele serie van "Dotje" besteld bij haar, gek mens, was namelijk hartstikke duur. Dat gaat ze Enzo straks voorlezen :) .

Enzo is zo'n beetje de hele dag al wakker, hij wil gewoon niet in slaap vallen, zit heel wijs in de domoo seat voor zich uit te kijken, hij heeft nog maar 2 uurtjes geslapen vanaf vanochtend 10.00 uur, moet niet gekker worden :confused: .

Deel Deze Pagina