Januari 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meliske, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Marieke wat is ze goed gegroeid!

Ik vrees hier voor de nacht.. Jesse is om half 6 in zijn reiswieg in slaap gevallen om 19.15 moest ik hem wakker maken voor zijn badje.. daarna de fles en toen sliep hij alweer.. heb hem in zijn bed gelegd en hij slaapt nog steeds... ik hoop maar dat hij vannacht dan nog moe genoeg is om te slapen ga hem nu ook niet wakker maken om moe te maken is ook zielig

2. Niet meer actief

Daar ben ik ook altijd bang voor Berna, maar heb dagen gehad dat ie echt de hele dag sliep en 's nachts ook hoor!

3. Niet meer actief

Hoe is het gegaan Berna? Stef werd vanmorgen rond 6:20 uur wakker, dat mag ie van mij blijven doen hoor ;) Tussen 6 uur en 7 uur wakker worden, is wat mij betreft heel fijn :D

Moet om 9 uur naar het CB, ben benieuwd hoeveel ie weegt.

4. Niet meer actief

Hier ook een goed nacht gehad, flesje om 3.00 uur en toen om 7.30 pas weer.
    Ik moet om 9.45 bij het CB zijn.

5. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    oo lInda jij hebt het helemaal luxe
    Jesse kwam om 5 uur heb hem heel even in bed genomen toen ie echt sliep weer terug gedaan ( hij had dus geen honger) maar om half 7 had ie echt enorme honger hoor dus fles gegeven en nu ligt ie nog te pitten zou mooi zijn als hij het tot half 11 redt dan kan ik vandaag 5 flessen van 150 + voeding geven

Anita jij ook een lekkere nacht gehad, fijn! Succes bij CB!

6. Niet meer actief

Hier ook weer een goeie nacht! weer 04.00 uur en 08.00 uur, vanavond de laatste fles maar eens wat meer proberen te geven, hij drinkt zijn flessen nu goed leeg..misschien dat ie dan wat langer slaapt
    En berna ik moet Romano de laatste dagen wakker maken voor zijn laatste fles en dan slaapt ie ook meestal al vroeg, slaapt 's nachts ook nog gewoon! hoe is het gegaan?

7. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ja goed dus ging meteen weer verder slapen na zijn laatste flesje haha

8. anita1975

anita1975 Niet meer actief

goede nachten lees ik hier, nou hier eigenlijk ook wel.
    12 uur had hij zijn laatste fles en om 5 uur was hij wakker, zijn flesje heeft hij toen niet leeg gedronken, maar is wel gelijk gaan slapen weer tot half 9. Misschien had hij wel geen honger ofzo,.

Vandaag heeft Tycho zijn 3e gehoortest gehad en deze was eindelijk goed! Deze test was anders dan de anderen. Wel leuk om te zien, helaas kon ik geen foto's maken omdat ik Tycho op schoot had.
    Hij had oordoppen om zijn oor en stickers op zijn nek, hoofd en borst.

9. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Goed zeg Anita! Fijn!

Roxy hoe is het vannacht bij jou gegaan?

10. 12309

12309 Niet meer actief

roxy: hoe is het nu? Dikke knuf meis!
    Berna± ik zit ook 1 maat te groot qua kleding, zwaar frusterend. Ik was ook veel afgevallen en zat 3 kg boven mijn streefgewicht toen ik zwanger werd. Ik ben nu maar een paar kilo zwaarder, maar mijn heupen en buik zijn helemaal uit hun vorm.....
    Geluukig kan ik mijn oude ondergoed weer aan, heerlijk!
    Timo heeft vaak na 16.00 dat ie niet wil slapen. Van 17.30 tot 19.00 hebben we m meestal op schoot en van 19.30 tot 21.00 heeft ie zijn standaard huiltijd. Het enigste wat iets werkt is m troosten en na 21.00 valt ie uitgeput in slaap en moeten we m om 23.00 wakker maken voor de laatste voeding.
    Gisteren teveel gedaan, mijn hechtingen deden zo zeer! Vandaag is de pijn gelukkig stukken minder. De honden zijn gisteren sinds tijden weer in het losloopgebied geweest met me. Ze waren helemaal gek. Vooral Jochem luistert alleen naar mij, dus manlief durfe het niet aan om ´m los te laten.
    Ik ga zo mijn mannetje lekker in bad doen!

11. Niet meer actief

San: Stef heeft ongeveer dezelfde tijden dat ie niet wil slapen.

Op het CB was alles goed. Stef weegt nu 4310 gram. Arts gaf het advies om te proberen 4 uur tussen de voedingen te laten zitten. Maar ik zit ff met het volgende, vraag me af hoe jullie dat doen. Hij zou nu 645 ml binnen moeten krijgen, dat is dus met 5 voedingen 130 cc, maar als hij 's nachts nog wel komt zijn dat 6 voedingen, dus 110 cc. Hoe doen jullie dat? Want je weet vantevoren toch niet of hij 's nachts wel of niet komt? Denk dat ik hem overdag 120 cc ga geven (krijgt nu nog 110) en dan de voeding van 23:00 uur 140 cc of zo?

12. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Het blijft een gepuzzel met die flessen he..
    Jesse zat toen al op 6 flessen van 120 cc met voeding dus totaal 130 cc per fles en dat ging er met gemak in..
    als hij het nu goed doet met 110 kan je inderdaad 120 per keer proberen en de laatste fles wat meer..
    Maar hoe maak je de voeding aan dan als je 120 geeft? gooi je de rest weg? want als je 120 water met voeding doet zit je aan 130 cc in totaal..

13. Niet meer actief

Nee ik maak de voeding al klaar voor zo'n beetje de hele dag. Dat doe ik in een kan zeg maar, dus gooi maar 120 in zn flesje. Maar eens kijken hoe het zo gaat.

14. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    hallo,

Ben gisteren met Tim naar het cb geweest. Hij weegt nu 6145 gram :confused: en is 59 cm.
    Verder heeft ze hem niet onderzocht, we hebben het even over de thuissituatie gehad en de verpleegkundige komt volgende week bij mij thuis om Tim goed te onderzoeken en om te kijken of zij kan achterhalen waarom hij na de voedingen zo huilt. Hij begon op het cb ook te huilen en zij vond dat hij zich nogal aanspande dus dat wil ze ook nog verder bekijken. Echt fijn want dan heeft ze in principe de hele ochtend de tijd!
    Verder heeft Tim zijn 1e prikken gehad, in elk beentje 1! echt zielig om je kleintje zo te zien huilen!

Ik las dat jullie het hadden over voedingen...Tim krijgt nu 4 x 180 cc (ik maak dus 180+6 en giet dan wat weg) en de laatste voeding krijgt hij 180+6 Tim slaapt tussen zijn fles van 18 uur en 23 uur meestal door ik moet hem dus om 23 uur wakker maken, doe ik dat niet dan komt hij midden in de nacht, ook hier gaat de verpleegkundige mee naar kijken hoe we dat het beste kunnen oplossen want ook ik vind het heel vervelend om Tim wakker te moeten maken voor een fles. Tim's schema is ongeveer 6, 10, 14, 18 en 23.

15. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Goedemorgen!

Nieuwe ronden nieuwe kansen vandaag!

Goede nacht gehad, om 3.00 een flesje en om 7.00 pas weer!
    Vanmorgen na zijn fles (7.00) was meneer jengelig, en had zijn wakkere uurtje. heb hem om 9 uur toen hij in slaap was gevallen op bed gelegd, half 10 werd ie weer wakker. Badje gedaan en flesje gegeven, Meneer ligt nu prinsheerlijk te slapen.

Die flessen van 60+2 gaan niet werken, geef hem gewoon 90+3 en een half schepje JBPM en dat gaat iets beter gelukkig, over een paar dagen ga ik over op 1 heel schepje en dan kijken wat het doet.

Ben alleen helemaal uitgeput, gisteren toen mike thuis kwam ben ik huilend naar buiten gevlucht. Ik kon gewoon niet meer. Heb even een blokje gelopen en een frisse neus gehaald.

Vanavond zou mijn werk komen op visite (10 man) die heb ik afgebeld, anders beginnen we morgen weer opnieuw met Joey. Hij word namelijk heel onrustig als er kraambezoek is...

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Hallo, hier een blije moeder :D
    Ymke heeft vannacht van 23:00 tot 5:00 geslapen! Om 4:00 werd ze even wakker, maar met het speentje heeft ze nog een uur geslapen. Daarna een fles en nog tot 9:00 geslapen, dus ik ben trots!

Heb gisteren de verpleegkundige van het CB gemaild, van haar mag ik wel nutriton proberen, of nutrilon 1 mengen met A.R.
    Ik weet nog niet wat ik ga doen, even inlezen nog maar!

Marieke, dat jurkje is lieffff zeg! Wat zien ze er meteen leuk uit dan he ;)
    Goed gegroeid ook, logisch dat jullie blij waren!

Anita, wat vaag! Heb je het al op kunnen oplossen inmiddels?
    Fijn dat de gehoortest goed was!

missme, wij plakken de kaartjes in een fotoalbum. Hebben we ook met de trouwkaarten gedaan, leuk voor later!

Linda, Stef slaapt helemaal goed zeg, haha kom ik met mijn tijden. Ach ja, komt vanzelf...

Citroentje, Tim is al groot zeg! Dat doet ie goed.

Roxy, fijn te horen dat het de goede kant op gaat! Heel verstandig dat je even tijd voor jezelf neemt en helemaal verstandig dat je de visite afgebeld hebt! Ik hoop dat het zo blijft gaan...

17. Niet meer actief

Roxy, fijn dat het weer beter gaat met Joey. Ik had mijn collega's gesplitst in 2 groepen anders werd het inderdaad wel heel druk.

Nou, ik ben ook net weer terug van het CB, maar er ging wel weer wat aan vooraf. Ik ga op tijd weg, Maxicosi met Enzo in de auto gezet, ik wil de auto starten, start ie niet :) , ik heftig vloekend, dat heb ik weer :evil: . Nou ik heel snel een collega opgebeld, gevraagd of ze direct wou komen met de auto en die heeft me toen snel gebracht, gelukkig!
    Ik was nog net op tijd.

Enzo weegt nu 3330 gram (400 gram aangekomen) en is 49 cm (klein he :D ).
    Verder was alles prima, hij zou zowat van de tafel afkruipen daar :confused: , hij is ontzettend sterk met zijn hoofdje, tilt hem al heel hoog op als ie op zijn buikje ligt, de arts en ik stonden daar echt van te kijken.
    Wat betreft de voeding krijgt Enzo genoeg, 7 x 80 mag ik nog even blijven geven, wel wou ze inderdaad ook al snel op 6 voedingen overgaan en dan wat meer cc (6 x 90-95 cc). Ik kan dat proberen natuurlijk.
    Enzo gedroeg zich voorbeeldig ;) , hij vond alles wel prima en keek lekker de kamer rond.

18. ProudMum

Doet hij het nu wel weer Anita?

19. Niet meer actief

Nee nog niet, dus ik bel marco op. De accu is leeg, omdat marco van de week de radio aan heeft laten staan 's ochtend na het boodschappen doen, en hij kwam er 's avonds laat pas achter toen ie met de hond langs de auto liep.
    Sukkel :) , Marco lachen, nou ik vond het niet grappig hoor :rolleyes:

20. ProudMum

Handig he die mannen!

Gelukkig had je een "snelle" collega die je kon brengen!

Maar Enzo is lekker gegroeid he?

Deel Deze Pagina