Januari 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meliske, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Aaaah berna wat een mooie foto! word ook al een echt jongetje he! leuk hoor..

2. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    thanks! ja hoor het van meer dat je echt goed kan zien dat het een jongen is.. niet dat ze hoeven te vragen wat het is hihi

3. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Hey meiden,

Wat doen die kinders van jullie het toch goed als ik dat zo lees, er slapen er dus al verschillende door... Hier niet... meneertje word gewoon nog lekker wakker... (geniet er wel van hoor zo saampies in de nacht hihi hij van zijn flesje en ik van hem... maar zou toch fijn zijn als ie ook door zou slapen)

Vanmorgen met Jayden naar de dokter geweest, hij is str*ntverkouden... en hebben nu druppels gekregen waardoor het beter zou moeten worden, dat hopen we dus maar weer...
    Voor de rest doet ie het prima, is echt altijd vrolijk... lacht ieder moment van de dag als ie wakker is :)

Jullie hebben weer heel wat afgekletst hee zo de afgelopen dagen...

Ik ga er nu weer snel vandoor... meneertje wacht op zijn schone luier en de fles...

(hier nog eventjes snel een foto van Jayden... ben er helemaal trots op hihi :oops: )

4. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Mooie foto Joyce! Wat is hij al groot!

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    joyce mooie foto!

Berna, wat verandert Jesse snel zeg! En wat is dat voor leuk stofje waar hij opligt?

Ik heb gisteren ook een 150 cc fles gegeven voor de nacht, maar ze gaf aardig wat voeding terug. Kan haar maagje al wel zoveel voeding aan? Als ik op 5 flessen kom moeten er wel 2 wat voller namelijk.

6. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Dat is zijn boxkleed hihi

Ja als ze zoveel teruggeeft is het wel een teken dat ze echt vol zit.. of haar maag dat aankan weet ik niet? Maar dronk ze het wel vlot op?
    Jesse die doet zijn lippen stijf opelkaar als hij volzit

7. Niet meer actief

Berna en Joyce, mooie foto's hoor

missme, het was gelukkig een grote tube ;) , dus die kon ik snel pakken

8. Writer

Writer Niet meer actief

berna wat een mooie pop is jesse zeg :D echte jongen , selmen ook hoor hij is echte jongen met super donkere haartjes die alle kanten op kunnen haha

vannacht heeft hij zoo goed gedaan he ,laatste fels om 12 uur en hij kwam om half6 pas :D geloofde me ogen niet steeds naar de klok kijken of dat wel echt zo was en daarna nog tot 9 uur door geslapen die lief mag vaker doen hoor ;)

9. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    @ anita: ik heb een gewone simpele hema-luieremmer en gebruik ook die luierzakjes van de kruidvat. Ik ruik niets van de vole luiers en onze container ruikt ook nog eens frisser dan ooit. haha

@ pacific: onze Doutzen was op de 8e dag voor het eerst in de maxi cosi (veel te groot voor ons kleine meisje) in de auto - toen kwamen we uit het ziekenhuis. Op de 12e dag moesten we naar de kinderarts, dus weer in de auto en as zondag gaan we naar mijn schoonmoeder (verzorgingstehuis - ze is dement).
    De kleintjes mogen max 2 uur pd in de maxi cosi en eerst max een half uur achtereen. Als we naar het ziekenhuis gaan, nemen we ook de kinderwagen mee.

@ anneliesje: ik geef bv. In het ziiekenhuis kreeg Doutzen de eerste 6 dagen om de 3 uren voeding (gekolfde melk in fles, want ze had te weinig energie om uit borst te drinken - na 3 dagen ook steeds 15 min borst aanbieden) en daarna 2x met 4 uren ertussen ('snachts) en overdag 5x met 3 uren ertussen.
    Nu (op aanraden v kraamveerzorgster en cb) voeden op verzoek - nog geen ritme. Gisteravond bijv om 22.30 en 1.30 en daarna pas om 6.30 en 11.30 weer.

Ik heb epilepsie en dus geen rijbewijs. Vind ik wel wat beperkt - ga zayterdag met m'n man voor het eerst lopend de stad in om te kijken of ik dat al weer haal. Doe wel al boodschapjes in winkelstraat op 15 min wandelen.
    Met de bus is eerst naar station lopen (ook zo'n 10/15 min), maar is zo onhandig (geen lage instap) met wandelwagen - past niet enkrijg het er maar eens in. Ik heb wel eens moeders in bus gehlopenmet in en uitstappen.
    Ik had een knip en m'n dochter had m'n vaginawand gescheurd omdat ze met de armpjes dubbel eruit wou en ik heb dus hechtingen. Weet iemand wanneer ik weer kan fietsen? Is ook niet veel aan., want de beeb kan niet mee op de fiets, maar dan zou ik ff snel de stad in kunnen sals m'n man thuis is of als m'n moeder er is.

Ik heb het huishouden nog niet echt op regel (ben nooit zo'n huishoudster geweest); ben vooral bezig met de foto's en de papieren en de regeldingen.

Ik was altijd aan de pil, omdat ik vreselijk veel last had van ongi. Ga straks over op mini-pil (moet wel steeds op dezelfde tijd ingenomen worden om betrouwbaar te zijn, maar dat lukt denk ik wel en anders ...... we willen nog wel een tweede - liefst pas over 2 jaar ofzo, maar goed......zou geen ramp zijn om weer zwanger te zijn), denk ik. Eerst maar eens weer over op condooms. Wanneer kun je weer sex hebben trouwens? Ik heb al wel weer zin, maar vloei nog (dus dan sowieso niet) en vind het wat eng met de gehechte plek (hechtingen zijn verwijderd, maar het was toen nog niet helemaal dicht).

Ik was altijd een koukleum, maar tijdens zwangerschap had ik het altijd warm en dat heb ik nu nog. Nog hormonen?

Morgen weer naar kinderarts (vanwege 5 weken te vroeg, couveuse , moeilijk drinken vanwege weinig energie etc). Eens horen of ze genoeg gegroeid is. Volgens mij wel. We geven nu geen flesjes meer - bijna alleen nog van borst en ze lijkt echt gegroeid, dus blijkbaar heeft ze nu voldoende energie.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Berna, mooi boxkleed hoor!
    Ymke geeft het ook wel aan als ze volzit, maar ze dronk nog gewoon door.
    Met de nutriton erdoor kon ze haast niet meer drinken met de S speen, 20 cc in een kwartier, dus ik heb een M speen op de fles gedaan, daar drinkt ze heel vlot mee. (10 minuutjes over een fles)

Bianca, ik had ook een knip en uitgescheurd en een vaginawandruptuur, maar heb er nu eigenlijk geen pijn meer aan. Voel nog wel het litteken van de knip af en toe trekken. Ik denk eigenlijk dat ik wel weer kan fietsen. Niets van gehoord ook, als het kan mag het ook wel denk ik.
    Gewoon proberen als het goed voelt!

Ymke heeft niet heel vast geslapen, maar net nu ze de fles moet ligt ze te slapen. Is haast elke keer zo overdag. Ik laat haar nog maar even liggen...

11. Niet meer actief

Berna: mooie foto, hij lacht ook al zo leuk :D

Joyce: ook een mooie foto! Mooi mannetje hoor! Hoe is het met jou?

Stef is hier rond 11:30 uur in slaap gevallen na zn fles van 10:30 uur. Had verwacht dat ie nu wel zelf wakker zou worden als het tijd is voor zn flesje, omdat er nu 4 uur tussenzit, maar meneer ligt nog heerlijk te slapen... Ga hem zo maar weer wakker maken!

12. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Guppie, welke fles heb jij voor Ymke?

Had een bon uit de kruidvat doos voor 2.70 korting op een flesje van Avent. die van 125 ml. Net gehaald en uitgekookt, flesje gegeven aan Joey en GEEN KRAMPJES! Bij de S fles heeft hij die direct namelijk zodra de fles leeg is!

Ik kijk het nog een dagje aan en als het echt werkt gaan de Difrax flessen de deur uit!

13. Niet meer actief

Ik gebruik ook de Avent flessen. Ze zeggen dat deze spenen wat groot zijn, waardoor ze de fles soms te snel leeg hebben, maar Stef doet het er goed op!

14. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ik had de Aventflessen en ben overgegaan op difrax.. had het idee dat Jesse met Difrax minder krampen heeft in de Avent heb ik zoveel bellen maar heb nu de B free fles besteld die zou helemaal goed moeten zijn tegen krampen..

15. Schijndelsvolk

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Schijndel
    Hey daar ben ik weer eventjes...

Linda: ja hier gaat het op zich wel goed, mijn stuitje doet nog wel zeer, maar dat is voornamelijk met zitten... zolang ik bezig blijf is het goed...
    Binnenkort een even iets afspreken hee... wil die stoere vent van jullie wel eens komen bewonderen :) als je het goed vind kom ik een keer die kant in gewandeld... ( jaja ik is tegenwoordig sportief :D ) mits het weer een beetje beter wil worden en onze Jayden wat opgeknapt is...
    En hoe gaat ie daar? jullie al een beetje gewend aan het papa en mama zijn?

Hier de kleine nu weer lekker op bedje... ligt lekker wakker te brabbelen... hihi echt geweldig die geluidjes die ze allemaal maken hee...

Ik gebruik hier de s-flessen van difrax, jayden drinkt er goed mee en heeft weinig last van krampjes... hij drinkt nu zo'n 150 ml tot 180 ml per fles... ( nu wat minder ivm flinke verstopte neus)
    en als ie krampjes heeft dan gebruiken wij cinababy druppels van vsm... die werken ook super vinden wij...

Wat is het weer wennen zo hee om hier op het forum te komen hihi dat ik hier dagen door heb gebracht hihi baal er gruwelijk van hoor dat ik de tijd gewoon niet kan vinden om hier vaker te zijn...

16. Niet meer actief

Joyce: weet je zeker dat je hier helemaal heen komt gewandeld? Als ik naar ons mam wandel (en die woont op de Hoevenbraak), ben ik al snel een uur aan het wandelen hoor! En een uur is prima, maar je moet ook nog terug hè ;) Maar ik vind het prima hoor! Ik ben ook erg aan de wandel nou trouwens, lekker is dat hè? Jammer dat we tussen jou en mij in, geen koffieshop hebben zitten!

Zo, wat een lekker ding is het toch hè?! 14:45 uur wakker gemaakt, flesje gegeven en nu een half uur later maar weer op bed gelegd. Hij viel in mn armen alweer als een blok in slaap. Heb even heerlijk naar hem zitten kijken, in zn slaap lacht ie af en toe, zo schattig!

17. 12309

12309 Niet meer actief

Hoi!

Linda: wat houdt een blauwe lamp in, heb ik nog nooit van gehoord nl.
    missme: ja wat een mazzel dat ie zo lekker slaapt.
    joyce: mooie foto
    bianca: ik kreeg van de gynaceloog het advies om pas met 6 weken na de bevalling voorzichtig te gaan fietsen. Ik had totaalruptuur nl.

18. Niet meer actief

San: Omdat de bloedgroep van Stef botst met mijn bloedgroep (hij A, ik O), hebben ze een grotere kans om geel te gaan zien. Stef zn waardes lages precies om de grens, dus daarom heeft hij 2 dagen preventief onder de blauwe lamp gelegen. Die lamp zorgt ervoor dat ze niet geel gaan zien.

Was best zielig, want hij moest zo'n stom brilletje op zodat hij niet in de lamp kon kijken. Maar die bleef helemaal niet zitten en hij vond het ook helemaal niets! Het enige geluk was dat ie gewoon bij mij op de kamer mocht liggen, want normaal moeten ze op de couveuse-afdeling onder zo'n blauwe lamp.

19. Schijndelsvolk

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Schijndel
    linda: Ja een uurtje ben je al snel kwijt die kant in... maar is goed voor me ;)
    Ik probeer toch elke dag zo'n paar uur te wandelen hoor... (voor ie ziek was kon ik goed zo'n 2 a 3 uur wandelen op n dag... en dan gek vinden dat je geen tijd hebt om even op het forum te komen hihi)

san: thanks

20. Schijndelsvolk

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Schijndel
    Wat een flinke bos haar heeft Stef hee linda... mooi om te zien hee... en idd zielig van dat brilletje hee... gelukkig mocht ie wel bij ej op de kamer!

Deel Deze Pagina