o wel zonde Guppie Veel plezier morgen! Ik ga nog ff voetbal kijken en dan Jesse wakker zien te krijgen... zo zielig altijd om 2300
oei, wat hoor ik nou over die mirena-spiraal? Dat was ik dus ook van plan. Nou ik moet maandag naar de huisarts, dus dan hoor ik het wel. Pfff die vergeetachtigheid is hier dus nog volop aanwezig... had net zoveel wat ik wilde vragen en vertellen hier, maar ben het echt HELEMAAL KWIJT, grrr ik ben vandaag aan het proberen of Sten het met 5 voedingen van 150+5 aankan. Volgens mij was hij er echt aan toe. Hij was wel heel wakker vandaag. Slaapt nu eindelijk. Nou ja, das ook niet echt aardig van me, want hij lag erg lief in de box tegen zijn mobile te pruttelen. Wat een schat is het toch ook. Heb zoveel gulle lachjes van hem gehad vandaag. Net alsof je weer een verliefde tiener bent, zo voel ik me af en toe als ik naar hem kijk, hihi Nou ik ga maar eens verder. Ik weet echt niet meer wat ik wilde zeggen en vragen. Morgen weer een nieuwe dag.... Liefs Marije
Wat een gedoe he met die anticonceptiemiddelen Heb wel ff 50 gratis condooms besteld via m'n ziektekostenverz. Agis, beter! Ik ga toch maar een keer op consult bij m'n ha, ff babbelen over de mogelijkheden. Marije, hoe je me op de hoogte over je Mirena-ervaring? Idd is de Mirenaplaatsing minder pijnlijk wanneer je bevallen bent. Maar toch! Ben geen mietje, maar heb na goed nadenken toch geen zin in gedoe daar beneden. Tis net 6 weken geleden Had ik alleen moeten bedenken voordat ik de afspraak maakte, maar goed, ben nogal impulsief aangelegd Ben benieuwd hoe vannacht zal gaan, geef Marit zo 140cc, kijken hoe ze het daarop doet, tot hoe laat ze slaapt, hopelijk komt ze na 4 uur pas Vanmiddag kreeg ik trouwens een hele grote lach van haar! Of had ik dat al verteld?
oh die lachjes.... zucht. lief he! daar doe ik het voor hoor! Casper is hier sinds dinsdag van slag. weet niet precies hoe het komt, er is wel een oplossing, hem op mijn arm nemen. maar ik heb geen zin in hem 6 uur op de arm houden! vind knuffelen heerlijk met hem, maar denk echt dat hij ook zelf moet slapen. wel enorm frustrerend als ik hem hoor huilen en ik weet dat ik het binnen een seconde kan oplossen door hem op te nemen. Maar ik heb ook nog een ander kind, ik kan nie tde hele dag casper bij me dragen. nog een weekje proberne of hij toch niet kan wennen aan zelf in bed slapen, anders moet ik me er maar bij neerleggen denk ik. hij doet op de arm overigens wel steeds hazeslaapjes. hij slaapt heel licht dan. doet ie als ie in bed ligt op die momenten ook. gek he! herkent iemand dit? het ging zo lekker, en nu ineens is het over! hij huilt niet continue trouwen, hij kan 20 minuutjes stil zijn ,dan weer 5 minuutjes huilen, dan weer 15 minuutjes stil zijn, dan weer 10 minuutjes huilen ,dan weer 20 minuten stil zijn en 3 minuutjes huilen etc. als ik ga troosten is hij ff stil, om daarna weer in hetzelfde patroon verder te gaan. als ik hem in mijn armen neem valt ie in slaap, maar slaapt hij erg licht. als ik hem slapend neerleg is hij binnen 3 minuutjes weer wakker. wat is dit? iemand een idee? nou ja, misschien wil ik ook wel teveel. hij is pas 7 weken natuurlijk. maar toch.... hij kon prima zelf in slaap vallen steeds, en nu lijkt het na 2 voedingen per dag ineens niet meer te lukken. hij wil wel, maar het lukt hem niet. hij heeft ook geen krampjes dan, geen honger, geen poepluier. kortom, ik weet het niet! kreeg ik de gebruiksaanwijzing er maar bij. of kon hij mij maar vertellen wat er aan de hand is. sorry voor dit egogezeur. moest het ff kwijt. wij zaten ook met die anticonceptie. wij kunnen niet zonder hulp zwanger raken, hebben bij beide kids de medische molen nodig gehad. we hebben nu maar besloten om geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken. de kans dat we toch zwanger raken is zo klein, en alsh et wel gebeurd is het voor ons gevoel ment to be (aangezien het eigenlijk niet kan). dus we doen niks aan voorbehoedmiddelen. oh, en vrijen mag zodra je daar weer zin aan hebt hoor, tenzij je andere instructies mee hebt gekregen. ik vond de 1e keer wel eng (3 weken na bevalling via een keizersnede), maar deed geen pijn. weet niet hoe dat voelt als je een ruptuur of knip hebt gehad.... meiden, wil hier ook graag meer zijn, maar red dat soms niet als casper aan het rommelen is, of als ik aan de wandel ga. maar lees wel alles mee, en probeer te reageren als ik het kan!
ps. doorslapen doet casper ook nog niet hoor. hij slaapt maximaal 5 uur aan een stuk snachts. is ook al lekker vind ik. maar ben wel lichtelijk jaloers op de wel doorslaap baby's 8) geniet ervan meiden!
Marij, dit klinkt als een sprongetje! (oei, ik groei!) Casper is toch iets te vroeg geboren? Rond 5 weken hebben ze een sprong, zou dus kunnen kloppen....
Marieke, heb tot nu toe goede ervaringen met mirena (ga nu voor vierde keer laten plaatsen). Menstruatiegevoel tijdens inbrengen (ibuprofan). En uithalen is peanuts. Maar je hoort wel eens andere verhalen ja (maar goed, vaak zo dat als iets goed gaat hoor je er niemand over...) Gr. Tamar
Hier ook de uuhh hoe heet dat ding ook alweer In ieder geval de koperen spiraal gehad ga er nu weer voor! Geen hormonen beviel me altijd prima! Straks eerst nog aan de friemel met condooms Ik heb er tijdens het inbrengen ook niet echt last van gehad. Marieke wat leuk die glimlach ik krijg ze hier ook wel helaas zijn dit nog stuipjes haha. Nou ik ga weer aan de uitkook vaste prik s'morgens!
Marij ik denk ook aan een sprongetje wel vervelend natuurlijk! Pff hier is het doorslapen van korte duur geweest geloof ik. JEsse kwam weer om half 5 vanmorgen en beroerde was, daarna kon ikniet meer slapen.. en om 6 uur moest Mark eruit .. OM 7 uur viel ik eindelijk weer in slaap maar half 9 kwam Jesse weer. Heb net geprobeerd nog te slapen maar dat lukte niet helaas. Ga Jesse toch weer terug doen naar 6 flessen nu hij 's morgens zo vroeg komt elke keer
Marije: Romano heeft dat ook een aantal dagen gehad! wist ik ook niet wat er aan de hand was...steeds maar ff slapen een paar minuutjes en weer wakker! en idd als ik hem vast pakte sliep hij meteen, het is ook weer over gegaan hoor, hij slaapt nu goed ook overdag!..denk dat het periodes zijn Hier weer een normale nacht gehad, hij kwam om 0400 en 0830, heb hem nog wel een grotere fles proberen te geven gisteravond, de laatste maar die drinkt hij niet leeg, dus maar weer bij de kleintjes gebleven, blijf het wel aanbieden die laatste, wie weet wanneer hij hem leeg drinkt! haha Misschien dat ik hem wel een hele dag een grotere ga aanbieden dan kan hij daar aan wennen en als hij hem toch niet leeg drink is het niet erg als ik nog op 6 voedingen zit...ik zie wel En hebben ze die gratis condooms bij Avero Achmea ook? hihi ben er nog niet uit welke anticonceptie ik zal nemen, de ha adviseerde ook de mirena, heb nog geen idee eigenlijk...de ha zei tegen mij dat het pas na 3 maanden na de bevalling kon..maar bij jullie is dat dus 6 weken? ik vind het zo vreemd he al die verschillende adviezen, je gaat zo twijfelen dan of het wel de juiste is toch? Oh en die lachjes...heerlijk! hij gaat echt steeds vaker lachen ik vind dat echt geweldig! Trouwens ik deed romano altijd voor de voeding verschonen, maar nu heeft ie gisteren al de hele dag dat als hij een halve fles op heeft dat ie moet poepen! hij heeft dus bij elke fles een poep broek! en het is best dunne poep, dat moet ik wel ff in de gaten houden als hij dunne poep heeft toch?
goedemorgen dames, Heb weer goed geslapen Ymke kwam om 5:00 pas en daarna om 9:00 weer. Ze houdt zich netjes aan het nieuwe schema dus! Moet voor zo wel even creatief doen, want ze moet eigenlijk een fles als we net in de stad zijn. Die doe ik wel even wat eerder. Als ze wakker blijft doe ik haar ook in bad, nog niet eerder alleen gedaan dus spannend! Marieke, kan me voorstellen dat je "daar" geen gedoe meer wilt! Het lijkt mij ook een lastige keuze hoor, juist goed dat je nog een keer naar de HA gaat! Marij wat lastig zeg, dat Casper zoveel huilt. Misschien is een draagdoek een idee? gratis condooms? Heb ik zeker weer de verkeerd verzekering... hahaha! Van wie kwam de tip over het boertje doen ook alweer, mamasu of marij? Hoe dan ook, bedankt want het werkt hier erg goed! Al kijkt Rinaldo me wel raar aan als ik het zo doe hoor...
Rox hoor je die S fles van Difrax wel "aanzuigen" aan de kant waar de ventilatiegaatjes zitten? Want dat hoort ie te doen, en dan doet ie t wel goed. Wij hebben 6 Difrax S flessen waarvan er maar 2 dat doen, de rest werkt allemaal niet... misschien dat ie daardoor krampjes heeft? Nikita had het in het begin ook hoor, maar nu doe ik 1 x per dag cinebaby door haar flesje en nu gaat het goed ( even afkloppen )
hey meiden ik moest heel wat bij lezen zeg, ben alweer vergeten waar ik op wil reageren maar ik ben weer op de hoogte nou ik heb een folder en daar staat in als je ongi bent je baarmoedermond wat open staat en je er dan minder pijn van zal hebben. en de tummy, ik draai mijn vingers een beetje en is heel makkelijk...gaat eigenlijk automatisch... heb me net voor het eerste geergerd aan het buiten lopenmet kinderwagen in de regen, bleh.... de regenkap waaide steeds omhoog door de harde wind. trouwens Esther, las dat jij Emi liet slapen na een wandeling, boodschapjes, doe ik hier ook hoor. Als Tycho slaapt doe ik het dekentje een beetje af en laat hem lekker koesen... berna, bubbels in de fles moet toch, anders komt er toch geen lucht bij en moeten de kleintjes meer zuigen voor ze wat uit de fles krijgen en kan de speen vacuum zuigen hier gebruik ik ook de AVENT fles en bevalt me prima.
Nou zeg, jullie gaan zo snel, het is niet eens meer bij te houden voor me! haha. Maar ik lees wel trouw iedere dag mee! Nikita heeft onzettende uitslag op dr gezichtje, echt gisteren had ik haar gewassen en deed Natusan baby olie ( parfumvrij nog wel ) op dr gezichtje en binnen een minuut was ze vuur en vuur rood! Dit had ik ook al met zwitsal bodylotion, terwijl ze daar op de rest van haar huid geen last van heeft... heb nu maar balneum gehaald, kijken of dat werkt. Qua voeding zit ze nu op 6 x 135, eerst gaven we 6 x 110 maar dan bleef ze huilen van de honger, nu gaat het wel goed. Doorslapen doet ze nog niet, maar ze komt iedere nacht rond 3.30 uur en dan 's ochtends pas weer dus we mogen niet klagen. Maandag komt eindelijk de wijkverpleegkundige, ze waren ons vergeten omdat de overdracht van de hielprik niet goed was verlopen... grrr.
Nou, dan heb ik allemaal miskleunen denk ik. Maar ik ben overstag, morgen nog een grotere AVENT halen!
uuhhmmm... kijken of ik het goed kan uitleggen; Je zet de beeb op je schoot met je duim en wijsvinger onder de okseltjes en de andere vingers achter het nekje. Dan ga je rustig rondjes draaien met het bovenlichaampje. Soms laat ze dan het boertje al, soms doe ik een paar rondjes en dan weer tegen mijn schouder. Het boertje komt er eigenlijk altijd wel uit.