Januari 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meliske, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    krijg je dan geen transfusie in het ziekenhuis?
     
  2. little hope

    little hope Actief lid

    7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    ey ey

    ik zie dit nu pas hahaha
    ik meld me hier dus ook :D

    Thijs is 11 januari geboren om 23.21 uur na een bevalling van 8,5 uur...
    3 uur smiddags begon de weeenstorm na 2 keer gel om in te leiden (had nog geen minuut om bij te tanken) 7 uur braken mn vliezen spontaan... 11 uur mocht ik persen en 10 voor half 12 was mn stuk er :D

    Heb een hoop pijn gehad, tijdens mn zwangerschap...jaar slecht begonnen... bevalling is me zwaar tegengevallen... maar.......

    Kijk in mn album, dan zie je dat lekkere manneke, en is het alle pijn dubbel en dwars waard geweest
    Ben helemaal verliefd op m !

    knuffel Ilona
     
  3. AnneLiesje

    AnneLiesje Fanatiek lid

    4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Berna, Mamasu en Lexie, die pijn met aanleggen gaat echt over! Ik voel nu al niets meer van het aanhappen, alleen het toeschieten blijft een beetje vervelend, maar dat is maar enkele seconden.

    Hier ook 4 hechtingen, en als ze eruit zijn heerlijk! Ik was alleen erg bang voor de eerste keer ontlasting, maar zelfs dat ging vanzelf.
    Dat doorgezakte gevoel heb ik nu af en toe nog als ik teveel doe.

    Nou ja daar heb ik op het moment geen last van lig al sinds zaterdag ziek in bed :(

    Liitle hope lekker ventje hoor!

    Heb ook een fotootje van Amber in mijn foto album gezet.

    Volgens de wijkverpleegkundige is ze een model baby, eet goed, heeft al een goed dag (om de 3/ 4 uur) en nacht (om de 6! uur) ritme, huilt niet en is heel tevreden en ontspannen.
    We volgen ook in alles heel sterk ons eigen gevoel, ze valt in mijn of in papa's amen in slaap dan naar bed, en als er visite komt, jammer als ze slaapt gluren ze maar even in de wieg.
    Als ze wakker is wil ik ook alleen dat mensen haar vast houden waar ik een goed gevoel bij heb.
    Niemand heeft er nog wat van gezegd!
    We houden haar ook weg van prikkels, geen tv/ radio aan als ze in de buurt is enz. Dat werkt echt super.

    Zo ik ben mijn verhaal ook weer kwijt ;)
     
  4. little hope

    little hope Actief lid

    7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    wat een mopje is Amber...

    zo ideaal die tijden joh...

    smorgens gaat Thijs met mij mee naar bed... vind ie heerlijk (en ik ook haha)
    en ik ben nu zo bezig, dat ie overdags beneden is... licht dus dag
    en snachts naar boven... donker is nacht.

    dit is me zo aangeraden dus ben benieuwd hoe die hierop gaat reageren.

    smorgens ben ik wel gebroken als die een rot nacht heeft gehad, maar als die dan naast me ligt, ben ik zo gelukkig als t maar zijn ken.
     
  5. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    laat je hem dan in de box ilona om te slapen?
     
  6. AnneLiesje

    AnneLiesje Fanatiek lid

    4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ilona, ik heb gewoon de gordijnen open boven, dan is het ook licht. Maar wel wat rustiger. Misschien is de overgang naar de stilte 's nachts dan niet zo groot?
     
  7. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo meiden!

    Ik meld me hier ook.

    Fenna is 21 jan. geboren om 2.18 uur na een super vlotte bevalling. (zelfs maar 11 min. persen)

    Ik moet nog even foto's uploaden, maar deze zal ik snel plaatsen. Het is echt een plaatje van een dochter met een gigantische bos haar. :)

    Verder gaat hier alles helemaal top. De voeding loopt vanaf moment `1 als een trein. Ze drinkt erg goed en ze was vandaag zelfs al geen gewicht meer verloren!

    3780 gr 21 jan
    3595 gr 22 jan
    3600 gr 23 jan

    Ze maakt een heel tevreden indruk en is echt zooo mooi. :)

    Ik kom snel wat meer meekletsen. Voorlopig ben ik in ieder geval een mega trotse mamma!
     
  8. little hope

    little hope Actief lid

    7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    hij ligt nu in de wagenbak, en 1 keer doe ik m dan per dag naar boven met de luxaflex los... maar dan slaapt hij bijna niet
     
  9. berna1981

    berna1981 VIP lid

    10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Anneliesje dat geeft de burger moed ik hoop echt dat het gauw minder wordt want het is toch wel heel speciaal verder dat borstvoeding.
    Eerste dagen heb ik JEsse veel bij me op bed gehad ook als er visite was maar nu in zijn eigen bedje en als ie slaapt dan gluurt de visite inderdaad maar in zijn bedje. Ik merk dat dat veel rustiger is voor hem en dan gaat het voeden ook beter.
    Vandaag een emo dag.. beetje verlaat? Denk weer terug aan de bevalling en toen ie werd geboren en 's nachts in zo'n bakje naast me lag waar ik de hele nacht naar hem kon kijken.. ben zo bang dat gevoel kwijt te raken. Ook kraamverzorgster voor het laatst, heb toch het gevoel dat je weer wat afsluit, De afgelopen dagen waren zo bijzonder ik wil dat vast houden en wil nog helemaal niet in een normaal ritme komen.. pff moeilijk hoor.
     
  10. AnneLiesje

    AnneLiesje Fanatiek lid

    4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Berna, ik heb de eerste dagen Bepanthen zalf op mijn tepels gesmeerd, dat koelt. kun je gewoon bij de drogist laten halen.
    En waarom zou je al een gewoon ritme willen, gewoon lekker doen waar jij zin in hebt. Al loop je de komende weken heel de dag in pyama met Jesse te kunffelen!

    Ik word geroepen door mijn dochter
     
  11. berna1981

    berna1981 VIP lid

    10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Die zalf smeer ik ook vanaf het begin.. ik moet gewoon even doorzetten en nog ff kromme tenen houden ben ik bang
     
  12. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo meiden,

    Ik heb foto's van Fenna in mijn album gezet!
    Hebben jullie eigenlijk allemaal last gehad van kraamtranen? Mijn kraamverzorgster had ons ervoor gewaarschuwd, maar voorlopig van kraamtranen nog geen sprake. Ben vooral helemaal in de wolken. :)
     
  13. berna1981

    berna1981 VIP lid

    10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hier een mindere dag vandaag.. werd wakker van Jesse heb hem gevoed en toen ineens allemaal bloed uit mijn tepel. Het zat er aan te komen het deed zo'n zeer elke keer ben gewoon bang om hem aan te leggen vanwege de pijn.
    Lactatiedeskundige ingeschakeld en die heeft me geadviseerd even een dag of 2 rust te nemen en te gaan kolven. Pff wel tegenvaller aan de borst is zo bijzonder maar het lukt nu echt even niet. Tepels zijn helemaal kapot en pijnlijk. En nou is ie vandaag voor het eerst ook erg jengelig wil niet slapen enzo dus das wel ff jammer. Ik hoop niet dat ie nu de borst mist ofzo..
    Ik hoop hem iig snel weer aan de borst te hebben
     
  14. little hope

    little hope Actief lid

    7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    jeetje berna dat is niet niks.. hoop dat t snel weer beter gaat.

    hier een zeer vermoeide mama...
    Thijs komt heel moeilijk in slaap...
    hij had zn laatste flesje om kwart voor 12 en half 2 ging die pas slapen :|

    ben egt onwijs moe nu mja... alles voor me menneke he
     
  15. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    Ilona, duik zo lekker nog een uurtje terug meid als Thijs ook een tukkie doet!
     
  16. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Berna, vervelend zeg van die BV! Het doet bij mij ook nog steeds wel erg pijn, maar ik denk (hoop?) dat het al ietsje minder wordt. Bloed lijkt mij wel erg schrikken om ineens te zien. Hopelijk is het gauw beter!

    Wie schreef dat nou over 's nachts 6 uur doorslapen? Anneliesje? Wat heerlijk zeg! Onze Anna krijgt rond 23:00 uur een voeding en dan weer om 3 uur 's nachts. Dan redt ze het de laatste 2 nachten tot 7 uur. Op zich prima dus, eigenlijk maar 1 echte nachtvoeding. Maar het blijft toch wel vermoeiend he, zo 's nachts je warme bedje uit voor een voeding! Ach het hoort er allemaal bij, en verder is het zo'n lief tevreden rustig meisje! Je hoort haar nauwelijks!

    Ongelofelijk he, dat we ineens allemaal (nou ja, bijna allemaal) een kindje hebben? Je weet het al die 9 maanden maar het blijft een wonder vind ik.
     
  17. berna1981

    berna1981 VIP lid

    10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Nou kolven gaat redelijk hier soms heel veel en soms komt er bijna niets uit heel apart. Meneer was overdag gisteren erg jengelig maar vannacht van 23.00 tot 4.00 geslape en toen weer tot 9.00 haha we schrokken wakker!
    Nu ga ik me aankleden en gaan we kijken of we voor het eerst met hem naar buiten kunnen.. ik ben benieuwd hoelang ik het zelf volhoud. Daarna lekker in badje met hem.
    Ga daarna proberen aan te leggen met en tepelhoedje kijken of dat minder pijn geeft...
     
  18. Jollie

    Jollie Fanatiek lid

    5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    Hey dames...

    Ik was officieel een feb. mamma in spe.. maar mijn meisje vond een datum in januari toch leuker dan februari... mag ik dan toch hier met jullie mee kletsen!?

    Omdat ze vijf en een halve week te vroeg is verblijft ze nu nog in het ziekenhuis... ook ik ben bezig met borstvoeding en kolven!

    groetjes Jollie
     
  19. AnneLiesje

    AnneLiesje Fanatiek lid

    4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Jollie, tuurlijk mag je meeschrijven! Hoe klein was je meisje bij de geboorte?

    Berna, hoop dat het met tepelhoedje beter gaat? Balen zeg, maar goed dat het kolven goed gaat.

    Weet niet of ik het al geschreven had maar Amber woog afgelopen donderdag 3565 gram! Ik ben echt trots dat is ruim 600gram erbij.

    Wij gaan een stukje wandelen. Fijne dag allemaal
     
  20. berna1981

    berna1981 VIP lid

    10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    gaat zeker beter maar morgen komt de lactatiekundige nog wel even meekijken wel zo fijn..

    oo wat groeit je meisje goed zeg!
     

Deel Deze Pagina