de buikdrager vond ze ook fijn, maar de draagzak is toch fijner bij krampjes! Heb net een beetje te ver gelopen met de hond en de kinderwagen, maar het was ook zo lekker! Mijn spieren kloppen er nog steeds van, ben helemaal rozig ook. Als Ymke zo slaapt ga ik ook even liggen!
Lekker Guppie, is alleen maar goed voor je! Hier is de zon ver te zoeken ineens... Ben maar weer met de was bezig tjonge jonge wat een berg elke keer
Marije van harte! Volgens mij moet je je pas druk maken als ze 38 graden hebben toch? Heerlijk bij de kapper geweest vanochtend, voel me weer als nieuw!
O heerlijk Rox, dus je hebt jezelf lekker verwend! Ik wil mijn haar een kleurtje gaan geven alleen nog geen idee wat... 8-[
dacht ik ook Rox, maakte me ook nog niet erg zorgen over de temp. Met Sten gaat het wat beter! Joepie. Gisteravond hebben we de laatste voeding over geslagen omdat hij toen net in diepe rust was. We hadden ons voorbereid op een "ouderwets" nachtritueeltje. Maar meneertje kwam pas om 6 uur! Had zijn slaap dus echt nodig na zo'n vreselijk slopende huildag denk ik. Vandaag is hij weer beter te pas. Hij heeft alleen nog steeds geen ontlasting gehad. Denk dat hem dat dwars zit, want hij blijft wel steeds kreunen. Heb hem nu dus maar druppels van VSM gedaan voor harde ontlasting. Hoop dat hem dat een beetje helpt. En ohhhh wat voel ik me ineens volwassen nu de "2" weg is, hahahaha. Dames, vraag maar raak aan deze ervaren vrouw. UCH UCH! Tot morgen, want vandaag zal ik geen tijd meer hebben tussen alle visite door denk ik. Liefs Marije
ehm wat is het verschil tussen een draagzak en een buikdrager? De draagzak draag je toch ook aan voorzijde?
Hier hetzelfde als gisteren, arme meisje wordt gek van de kramp en wij dus ook. Balen dat we moeten wachten tot dinsdag. Sorry even geen zin om te reageren op iedereen.
Hier zit joey aan de Cinababy en aan de Kindicol, ene flesje krijgt hij Cinababy, en de fles erna Kindicol, hij poept zooooo slecht, gisteren had hij geen een poepluier en hij heeft er echt last van. Nu maar hopen dat het werkt voor onze jongens he?
Zo madam ligt weer op bedje. Hopelijk vind ze zo meteen de kracht om in slaap te vallen. Vind dit zo zielig voor haar, en voor mijzelf eigenlijk ook best een beetje. Nouja net wel een flinke poepluier dus qua krampjes zou het nu beter moeten gaan. Roxy die Cinababy doet hier volgens mij niets of heel weinig. Wat is Kindicol? Ik heb hier beetje geruimd, vast voor de tijdelijke verhuizing en verbouwing, en daarom het volgende te koop: Lodger Shelter Mini Monkey Moby Wrap Baby sleep Fisher Price wipper Even linkje naar Marktplaats: http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 65c%23bids En bij interesse, stuur maar een pb!
Het is hier helemaal niet zonnig Vandaag visite, dus ook niet gewandeld. Morgen gaan we naar vrienden die ook een kleine hebben (exact zo oud als Marit, van de zw. cursus) dus dan kunnen we wel wandelen, joepie! Marije, gefeliciteerd! Old wief Hoeveel tijd zijn jullie aan het 'spelen' met de kleine? Marit blijft na het voeden even lekker bij me zitten en dan 'spelen' we nog wat, maar ze is vaak erg moe en dan gaan we of wandelen of gewoon naar bed. Heb soms het gevoel dat we te weinig met haar doen. Maar de box vindt ze nix, wippertje ook niet. Hoe doen jullie dat qua entertainen? :
Marieke, misschien is Marit net nog iets te jong voor de box en het wipstioeltje. Bij Hazel veranderde dat van de een op de andere dag. Nu is het meestal: eten, daarna leg ik haar op het verzorgingskussen en speel ik wat met haar, dan leg ik haar op haar speeltapijt in de box of zet ik haar in het wipstoeltje, tot ze moe wordt (na een half uurtje ofzo) en dan ga ik of met haar wandelen of ik wieg de kinderwagen wat heen en weer tot ze slaapt.
Vannacht ben ik met Hazel in het ziekenhuis geweest voor een slaaponderzoek (= wiegendoodpreventie). Dat kon je doen in het ziekenhuis waar ik bevallen ben en heel veel mensen doen het en omdat ik sowieso heel erg bezig ben met 'ademt ze nog?' (we hebben ook de angelcare sensormatjes) hebben we beslist om dat onderzoek te doen. Het was heel zielig, Hazel kreeg heel veel elektroden op haar hoofdje en buikje en handjes en voetjes en twee slangetjes onder haar neus en een netje over haar hoofd. Ze huilde heel hard toen ze dat deden en ik moest er ook van huilen. Gelukkig was ze er snel aan gewoon toen ze daarna bij mama mocht drinken. Ik heb bij Hazel overnacht. Ze is maar 1 keer wakker geweest voor BV, om half 5 en ze heeft in totaal wel 7 uurtjes geslapen. De resultaten horen we maandag. Ik hoop dat ze geen risicobaby is. Het alarm was 1 keer afgegaan maar volgens de verpleegster was dat normaal en nog geen teken dat er iets mis was. Hazel is er precies erg moe van vandaag. Ze ligt nu bij papa te slapen. O ja, ze is nog gewogen en ze weegt nu 4300 g en is 54 cm (bij geboorte 3355 g en 50 cm).
zo wij zijn weer terug van visite half uurtje heen wandelen en half uurtje terug erg lekker en JEsse sliep lekker daar in zijn reiswieg. Marieke Jesse is ook niet veel wakker nog het is verschonen eten vaak nog 10 minuutjes knuffelen ofzo dan eventjes in de box of wipstoel kleine 15 minuten dan nog ff lekker knuffelen en dan zie ik hem al gapen en met de ogen draaien en dan gaat ie weer naar bed. Juni ben benieuwd naar het resultaat!
Juni, ben benieuwd naar de uitslag ja! Kan me voorstellen dat je dat gedaan hebt, het is de angst van iedere ouder.... Hier is het ook uit bedje halen, verschonen (dan al veel knuffelen, kan niet van haar afblijven) dan voeden dan lekker op schoot, beetje spelen en soms nog lekker even liggen en pinken en dan na maximaal een uurtje weer naar bed. Maar meestal na ruim een half uur al. Nu gaat ze naar bedje en strax mag ze weer met papa in het grote bad
hoi hoi! missfrodo, herkenbaar meid. wat ellendig dat je ukkie zo huilt en krampjes heeft! wat is er dinsdag dan? dat je nog moet wachten tot dinsdag? Marije, fijn dat sten nu weer wat beter in zijn velletje zit! Juni, wat goed dat je zo'n onderzoek kan doen. als je dan weinig risico hebt, kan je dan je kindje bijvoorbeeld wel op de buik laten slapen? of blijft dat zowiezo niet verstandig? Casper ging vanacht als een tierelier. Hij heeft van 0.30 uur tot 07.00 uur aan een stuk geslapen! had mijn man mazzel, want die had de nachtdienst Daarna heeft Casper nog 2.5 uur geslapen in zijn bedje, en voor de rest van de dag is het in bed slapen niet meer gelukt. we hebben het steeds een uur geprobeerd, met tussendoor af en toe gluren bij hem. hij huilt gelukkig niet continue, maar hij kan maar niet inslapen lijkt het wel, of alleen maar hazeslaapjes doen. HEb hem na dat uur steeds in de draagdoek gedaan, en daar sliep hij wel lekker in. Nu net om kwart over zes is hij wel ingeslapen na een half uur huilen. vind het zo zielig. en nu lijkt het erop dat zodra ik hem ook maar in zijn bedje leg, hij direct begint te huilen. kan dat, dat hij het gevoel heeft dat hij daar helemaal alleen is? en daarom begint te huilen? verder denken we toch dat hij wel last van krampjes heeft. hij moet erg veel windjes laten en kan het ene moment heerlijk slapen en het volgende paars aanlopen en inelkaar duiken of juist zijn koppie achterover gooien en de beentjes strekken. lijkt mij toch krampjes. hoewel hij de vorige keer niet goed op de frisocomfort reageerde (voeding voor krampjes) gaan we het nu toch heel langzaam weer proberen. erger kan het haast niet worden, en het is toch voeding die speciaal voor krampjes ontworpen is.... vraagje aan diegene die ook krampenbaby's hebben, zijn jullie baby's wel rustig als ze bij jullie op de arm liggen? Casper wel namelijk, al heeft hij dan ook nog wel krampjes, want hij blijft af en toe paars aanlopen en in elkaar krimpen enzo, maar hij wordt er niet echt wakker van lijkt het, als hij op de arm zit, en wel als hij in bed ligt.... stom he, voel me net een nieuwbakken moeder, terwijl ik toch al een dochter van 3 heb (die overigens een echte huilbaby was, daar is casper zo ontzettend makkelijk bij!), maar alles lijkt helemaal nieuw. komt natuurlijk ook omdat dit een ander kindje is wat ik nog moet leren kennen..... anyway, hopelijk slaapt casper snachts wel, en blijft dat ook zo. en de comfort voeding geven we nu 1 schepje van, en bouwen we eens per 2 dagen langzaam op als het goed gaat.... Guppie, wat voor draagzak heb je gekocht dan? en meiden, hoe kom ik in hyves en wat doen we daar? alleen foto's plaatsen? of ook kletsen? of blijven we hier kletsen? ben reuzeblij met jullie! je hebt vaak zoveel aan de tips van je medemama's, en zowiezo is een luisterend oor voor al je onzekerheden erg fijn he! kus! marij ps, vanavond idols! vind het zo spannend! wie gaat vanavond naar huis? van mij mag nathalie, maar ben bang dat het charlene zal zijn. Nikkie gaat winnen volgens mij!
Marij als Jesse echt flinke krampen heeft dan heeft ie dat ook op mijn arm.. hij strekt zijn beentjes en zijn buikje is heel erg hard dan. Hij loopt rood aan en dan masseer ik zijn buikje dan wordt ie wat rustiger maar hij is niet helemaal stil. Vervelend dat Casper overdag niet slaapt Jesse had het 2 weken geleden ook maar sinds deze week slaapt hij weer prima overdag in zijn bedje.. is hij niet al te moe als je hem in bed legt?
vivian, hier is de was ook opeen een "grote taak" Ben er meerdere keren per week mee bezig, in plaats van even tussendoor! Marije, Fijn dat het beter gaat met Sten. Hij heeft nu natuurlijk ook zo'n volwassen mama Lexie, in een draagzak ligt ze en in de buikdrager zit ze rechtop tegen je buik. roxy, geef je cinebaby en nutriton nu? Ymke heeft ook meer krampen door de nutriton, maar om daar nu ook weer wat voor te geven. Ik vind het maar lastig hoor! missfrodo, ik heb goede verhalen gehoord over een duits middeltje tegen krampen. Sap-nog wat. Wel eens van gehoord? Ik kan het wel navragen als je wilt... Marieke, wat versta je onder spelen? Na de voeding knuffel ik nog best een tijdje, ligt er aan of ze al moe is. Soms hou ik haar nog wel een half uur bij me en dan babbel ik wat of zing liedjes. Ze zit ook wel in haar doomoo onder de mobiel, maar niet te lang want dat vind ik erg prikkelend. Juni wat goed zo'n onderzoek! Ben benieuwd wat de uitslag is zeg. Marij, Ymke is niet echt een krampenbaby maar als ze krampjes heeft, heeft ze die ook gewoon op mijn arm hoor. De laatste dagen heeft ze ong. 2 keer per dag een half uurtje krampen, maar ik denk dat dat ook door de voeding komt. Daar moeten ze ook 2 weken aan wennen! Linda, en andere nutriton-gebruikers, hoeveel schepjes geven jullie? Ymke ging vannacht opeens weer spugen dus ik zit nu op 3 schepjes. Ze heeft wel wat krampjes elke dag, dus ben nog steeds niet echt tevreden... Ik denk trouwens dat Ymke al aardig een ritme krijgt, of kan dat nog niet? Ze slaapt tot een uur of 8, dan blijft ze een tijdje wakker tot de volgende fles of doet hazenslaapjes. Na de lunchfles slaapt ze 4 uur en daarna is ze weer wat wakkerder. Na 9 uur slaapt ze goed, buiten het eten om dan. Knuffeltijd is dan ook veel korter. Maar je zal zien, dat het volgende week weer heel anders gaat, haha! We zijn wel allebei super super moe! Echt te laat naar bed gegaan de hele week denk ik.
hoi meiden iemand had over een dag geen poepluier , selmen heeft langer niet , hij poept zo eens in 2 of 3 dagen ,vinden cd wel goed zolang hij genoeg plasluier heeft en dat heeft hij zeker vandaag heb ik weer nageltjes geknipt en weer velletje mee geknipt arme kind moest zo huilen en bloed ohhh wat kon ik me zelf iets aan doen ,het is goed dat hij me goed gerkrast heeft met zijn nagel verdient echt straf voor me zelf hoor nou hij sliep daarna gelijk ,nu lekker beide kids op bed , heb even wat rust , vandaag was een gekke drukte met huishouding en kids verzorgen soms valt best zwaar met 2 kids ,nu hier ook een week school vakantie heb ik dus 2 kids in huis ,nou ja gaan proberen zo leuk mogelijk te doen en hoop niet te druk word 8) juni is hazel dan ook zo buikslaper? of was het gewoon voor je eigen gevoel ,selmen is echt buik slaper hou hem goed in gate maar hij is ook best sterk met zijn hoofd en nek kan draaien met zijn hoofd en goed optillen ,maar goed we moeten zeker goed in gate houden
Marij, Emi reageert ook heviger op krampjes in haar bed. Op zich natuurlijk logisch bij mama voelen ze zich toch getroost. Ik moet wachten tot dinsdag omdat ik dan voor deze kwalen weer naar het cb moet, dan gaan ze kijken of het inderdaad koemelkallergie kan zijn, ik denk zelf dat de kans vrij hoog is aangezien ze haar eten ook niet goed verteerd. Zitten witte klontjes in haar ontlasting. Als hun dat ook denken gaan we over op speciale voeding en dan moeten binnen 4 weken haar klachten weg zijn. Guppie, Duits middeltje? Zegt me niets maar ik hoor het graag van je. Hier is het ritme schone broek, fles, even tutten, soms halen we de box maar meestal niet, en dan weer bedje in. Meestal is Emi ongeveer 1 uur uit bed, soms langer en soms korter. En als we weg gaan is dat dus de wagen ipv het bedje. We zijn trouwens net weer onder de douche geweest en dat moet natuurlijk even geshowd worden hier: