He meiden, Jullie allereerst gefeliciteerd met jullie wonders. Ook ik wil vragen of ik me bij jullie mag aansluiten. Ik was begin februari uitgerekend, maar afgelopen zaterdag is Ruben geboren. De afgelopen week heb ik als heftig ervaren. Vooral mijn hormonen en emoties zijn zo dubbel allemaal. De bevalling was pittig, mijn ontsluiting vorderde niet en uiteindelijk is Ruben geboren middels een keizersnee geboren. Ik ben tot dinsdag in het ziekenhuis gebleven en nu weer thuis. Met een hele lieve kraamhulp die tot en met maandag komt ondersteunen. Verder ben ik super gelukkig het is een ontzettend lekker ventje en hij doet het goed. De borstvoeding verloopt zeer voorspoedig dus wat wil een mens nog meer. Het enige wat ik echt moeilijk vind is dat ik door de keizersnee nog niet zoveel zelf kan, maar goed, ik word hier ook steeds wat handiger in. liefs bd
Hoi Bigdream Nogmaals gefeliciteerd. Leuk dat je hier komt kletsen. Ik heb de eerste dagen helemaal geen last gehad van mijn emoties maar sinds de kraamhulp nu weg is jank ik om alles. Dat is dus echt niks voor mij he maar goed ik laat het maar gaan. Ik heb ook een lange zware bevalling gehad die niet vorderde bij mij waren ze ook bang voor een keizersnede maar heb het toch nog zelf geklaard gelukkig met behulp van pijnstilling tussendoor om op adem te komen. Ik hoop dat je snel herstelt! Fijn dat de BV zo goed gaat!
He meis, Ja ik heb ook een ruggenprik gehad, maar de ontsluiting wilde echt niet vlotten. Daarbij ging mijn bloeddruk omlaag en de hartslag van Ruben heel hard naar beneden, ik was zo blij met het verlossende woord dat het een keizersnee is geworden.
Toch heftige bevallingen zeg.. Mijn bevalling is erg snel gegaan en ik heb het niet als zeer pijnlijk ervaren... in het ziekenhuis aangekomen had ik al 4 cm ontsluiting en binnen anderhalf uur al naar de 9... vliezen doorgeprikt, toen kwamen de persweeen deze nog weggepuft en met de 10 cm ontsluiting mocht ik meepersen.. binnen 50 min was ons meisje op de wereld. 44 cm groot en ze woog 2545 gr! Ook hier is borstvoeding goed op gang, alleen het kost ons meisje nog erg veel moeite om alles zelfstandig uit de borst te drinken... hierdoor krijgt ze ook nog flesvoeding en als ze echt te moe is krijgt ze de rest via de sonde! Vandaag wel weer een mijlpaaltje bereikt want ze had net 37 cc uit de borst gedronken en de rest 20 cc uit fles! Hoezo een trotse moeder! liefs jollie
Wat een heldere blik heeft Enzo! Super hoor Anita. Gelukkig dat het nu wat beter gaat met voeden Berna! Wat een rust nog hier meiden! Hier gaat alles prima. Mijn lichaam is zich echt weer in record tempo aan het herstellen. Volgens mij ben ik ong. nog een kilo of 5 te zwaar, maar mijn buik is alweer zo goed als plat (hetzij nog een beetje blubberig) Niet normaal zo snel als dat het gaat. Verder doet onze dame het geweldig. De nachten gaan prima. Ze komt nu al een aantal nachten om de 4 uur (soms zelfs iets langer) Ook groeit ze prima. Ze zat gister alweer boven geboorte gewicht. Mijn stuwing wordt gelukkig al iets minder. Hoe gaat het bij de andere mama's?
Liza dat is fijn! hier nog 13 kilo te gaan hoor ben er nu 11 kwijt.. straks als het weer beter wordt maar veel wandelen. Wijkverpleegkundige is net geweest en JEsse groeit goed. Weegt nu iets meer dan 4000 gram en geborotegeiwcht was 3585 dus dat gaat goed! Vannacht hebben we ook heerlijk geslapen. Na de voeding van 22.00 moest ik meneertje om 4 uur vanmorgen wakker maken omdat mijn borsten op knappen stonden hihi
Hey meiden, Ik zie dat jullie hierzo ook alweer lekker aan t kletsen zijn, hopelijk kan ik lekker mee kletsen! Zal snel de boel hier eens bij lezen! groetjes!
He dames, ik meld mij ook weer even... Het is af en toe wel druk he, zo'n kleine? Ik heb nu nog veel hulp maar vraag me werkelijk af hoe ik het straks moet gaan doen met een peuter en een baby in huis. Ach het zal allemaal wel weer lukken maar ik weet nu nog niet hoe... Anna is meestal echt heel zoet maar laatst had ze echt een nacht dat ze alleen maar heeft liggen spoken. Ik was 's ochtends zo moe dat ik alleen maar kon huilen! Pfoe dat valt dan niet mee zeg. Gelukkig heeft ze de nacht daarna weer een stuk beter geslapen... Maar die eerste periode is toch wel erg heftig he? Tenminste ik denk dat ik niet de enige ben die dat vindt! Ben weer benieuwd naar jullie verhalen!
Mamasu ik hoor je, en of die eerste periode heftig is! Ik ben om de haverklap onzeker en jankerig omdat onze kleine veel huilt. Ze heeft zo nu en dan veel last van krampjes, zo sneu! En ze komt ook heel regelmatig de laatste paar dagen, maar goed als ze drinkt is ze wel heel zoet en zo lief, dus tja... Wel is het allemaal retevermoeiend hoor, borstvoeding vergt veel van je merk ik wel... Zo de kleine slaapt, ik ga ook nog even liggen. Tot later
Hallo, Hier zijn de 1e 2 nachten wel goed gegaan hoor, Enzo heeft 2 x een uurtje gehuild en ons de rest laten slapen. Hij drinkt netjes zijn flesjes leeg, heerlijk hoor, hij groeit al lekker. Zo, gisteren gemerkt wat stuwing is, wow, wat een pijn! mijn borsten staan op knappen zeg! gelukkig is het vandaag al wat minder. Enzo heeft net zijn gehoortest en hielprik gehad, de test was in ieder geval goed.
hier ook ff lastig hoor. Jesse wil overdag niet in zijn bedje slapen.. zodra je hem oppakt ofzo slaapt ie maar leg je hem neer is het brullen. "s nachts gaat het wel goed en slaapt ie als een roosje maar overdag poeh.. nu is ie weer aan het huilen en laat hem ook maar even huilen hoor.. ben benieuwd hoelang ik het vol kan houden om aan te horen
Missme, we zien je binnenkort wel verschijnen. Gezellig dat je weer mee komt kletsen. Anita, Fijn he die stuwing. Ik heb volgens de kv heel veel melk, dus daardoor duurde de stuwing bij mij wat langer. Wat een drama. Ik heb echt gehuild van de pijn. Berna, lastig dat hij niet in zijn bedje wil liggen. Geen idee wat je daarmee zou moeten. Heeft de wijkverpleegkundige daar geen tips voor? Roxy, nog steeds geen bevalling? Pfff. Ben je er niet goed klaar mee? Lexie en mamasu, Ik heb de eerste periode nog niet als ontzettend heftig ervaren. Nu heb ik ook wel een hele snelle bevalling gehad en een dochter die echt (voorlopig in ieder geval) voorbeeldig is. Ze huilt niet (en als ze wel huilt indien ze trek heeft, vind ik het nog niet echt huilen), ze heeft nog niet echt last van krampjes gehad, de borstvoeding loopt vanaf het begin als een trein en met slapen ook geen problemen. Nu heb ik ook nog een man die nog tot vrijdag thuis is, en het is onze 1e, dus dat is wel een luxe. Het is dus nog 1 grote roze wolk. Verder zijn we vandaag weer lekker naar buiten geweest. Ik merk dat ik echt snak naar frisse lucht. Fenna lag heerlijk wakker in de wagen met wijd open ogen. Maar wat knap ik iedere keer weer op van het even frisse lucht happen. :-D
Ja ze gaf aan er een tijdje bij te blijven.. hij is nu wel stil.. Hij heeft volgens mij ook last van krampjes waar hij elke keer wakker van wordt. Eerste week huilde hij echt amper maar sinds een dag of 3 is hij echt veel wakker overdag. Nou ja zal wel weer overgaan ik wanhoop niet hoop alleen dat hij zelf zo wel aan zijn slaap toekomt