He Rox, wat een opluchting he! Hopen dat Joey er baat bij heeft en het nu opgelost is. Ja ik ben er ook wel uit hoor, na het verhaal van de HA over de mirena-spiraal wordt het hier ook de nuvaring. Gewoon proberen, als het niet bevalt kunnen we altijd verder kijken voor wat anders. Ga even met het eten aan de slag, krijg vanavond mijn collega op bezoek. Gezellig! Liefs Marije
Linda, ja ik geef borstvoeding dan zal het daar aan liggen. Succes met je sollicitatiegesprek en succes met beslissen lees ik nu. Roxy fijn dat ze nu een diagnose hebben gesteld, dan kan je het gericht gaan aanpakken, succes ermee.
Ok. Heel weekend en vrijdag niet geweest. Ben beduidend minder op het forum dan tijdens zwangerschap. Maar ja: wandelen, visite, huishouden. Zo'n beetje elke 3 uren voeding. Soms beetje bijslapen overdag..... @ roxyrox: mooi dat er naar je geluisterd is. En: lief dat je vraagt hoe het bij de kinderarts was. We zijn vrijdag naar de kinderarts geweest. Doutzen is nu 51,3 cm (45,5 bij geboorte en week later 48) en weegt 3070 (2770 bij geboorte en laagste gewicht was 2515). Haar longen zijn goed en de srts verbaasde zich over hoe sterk haar nekspieren al zijn. We moeten 25 maart weer heen en als het dan goed is, hoeven we niet meer met haar terug naar het ziekenhuis. @ marloes: ik geef ook bv - gaat goed, maar Doutzen drink heel langzaam, dus ben uur bezig met voeding e verschonen. Wij doen dus ook niet aan "entertainen", want dan wordt ze veel te moe. In het ziekenhuis mochten we ook maar 15 min proberen aan de borst, anders werd ze te moe voor de fles met gekolfde melk. Zaterdag zijn we de stad in geweest en dan neem ik afgekolfde melk mee (ik durf echt geen bv te geven ion het openbaar) @anits: hier ook een baby die vooral 's nachts wakker is en overdag slaapt - moet nog ff andersom..... @missfrodo: ik maakte me ook zorgen over lipje, dus fijn dat je antwoord gaf op iemand anders'vraag daarover! @marjan: nog gefeliciteerd! In het ziekenhuis adviseerden ze ons trouwens de dodi fles met 123speen. De was....ja, lig ik mee achter. Strijken? Dat doe ik eigenlijk nooit.... Werken.....Ik moet er niet aan denken! Ik ga straks (na de zomervakantie) 3 dagen werken en mijn man 4 (voor 1 jaar een papadag). Ik werk in het middelbaar onderwijs als docente Engels. Over dire lachjes.....geweldig,. he? Jammer dat ze nog niet echt zijn.....Zijn alleen nog maar reflexen. Hier moet er nog 12 van de 22 kilo af.........Poeh! Dat gaat niet zomaar. En linnen mag nog niet ivm bv. Dus ik loop ook nog in positiekleding.....Bleh! Ik heb trouwens standaard alle benodigheden in de luietas zitten; dan kan ik zo weg. Vrijdag naar kinderarts geweest, zaterdag de stad in en gisteren ergens lunchen en naar m'n schoonmoeder. Dat is al organisatie, omdat de kleintjes nog maar 30 min achteren in maxi cosi mogen, dus op visite is wandelwagen en maxi-cosi mee en een flesje. Dan is het wel handig dat alles verder klaarstaat.
Linda, lief van je! Volgens mij zijn alle mama's hier stuk voor stuk hartstikke lief! Vraag me weleens af hoe mama's het zonder forum doen Bianca, wat fijn dat het zo goed gaat zeg, hopen dat het volgende keer ook nog zo goed gaat, dan zijn jullie al snel bij de kinderarts weg! Ymke heeft vandaag echt naar me gelachen. Ik verdacht haar al een paar keer erop, maar nu was het een echte lach en een uur later alweer. *zucht*
Das goed nieuws zeg! Beetje jammer alleen dat een bevalling dan opeens pijnloos genoemd wordt. Ik heb nog genoeg pijn gehad, ondanks de ruggenprik. De geboorte op zich doet toch nog hartstikke veel pijn!
OO wat lief Guppie een echte lach! Leuk he ik smelt er echt nog elke keer van als Jesse dat doet! Nee helemaal pijnloos kan niet maar na de pijn die ik had gehad voor ik de ruggeprik kreeg vond ik het persen toch niet heel heel heel erg vervelend..
nou ik vond het persen bijna traumatisch, maar was ook aardig in paniek moet ik toegeven. Achteraf gezien is er best veel fout gegaan bij mij, maar artsen zijn ook maar mensen dus ik neem het niemand kwalijk hoor...
Enzo slaapt hier ook gewoon in zijn kleertjes, we hebben geen kleine pyamatjes (schrijf je dat zo?) maar al zijn kleertjes zijn wel zacht. Citroentje, hoe was het bij de osteopaat? Linda, hoe was je sol. gesprek? oh ik lees het al, goed dus! moeilijke keuze dat wel. Vivian, hier ook nog zo'n zebra/tijgerprint maar inderdaad ook wit, ik zat al badpakken te kijken maar die mag ik niet aan van mijn man (dan ga ik echt niet naast je liggen hoor,zei hij hahahaha) Marij, lekker hoor die lange nachten, dat begint er zeker op te lijken. Fijn dat het met de voeding ook goed gaat nu. Roxy, hoe gaat het nu met Joey? hij blijft maar rommelen met de voeding en het spugen he, zielig! ik hoop dat je snel een oplossing vindt. Ik zou Enzo ook geen weekend kunnen missen hoor, een uurtje vind ik al erg. Ik lees net dat het toch reflux is, nou hopen dat het snel beter gaat. Berna, die dinsdag en donderdag zijn echt problematisch op het KDV, hier kon Enzo naar geen enkele toe, ellenlange wachtlijsten voor die dagen, ik moest zelfs de woensdag en de vrijdag nemen, maar ben er nu wel blij mee hoor. Missfrodo, hahaha dat boerendans liedje, geweldig! ik ga hem ook zingen hoor. Fijn dat het wat beter gaat met Emi. Guppie, fijn dat Ymke zo goed geslapen heeft! Moby, leuke foto hoor! fijn dat alles al zo goed gaat zeg, al 6 voedingen en een nacht van 6 uur, goed zeg! Suuzje, verstopping is zo vervelend, zielig dat ze het dan niet kwijt kunnen. San, vervelend van Timo zijn oogje. Missme, 70 gram op 6 dagen is niet heel veel inderdaad, ben benieuwd of ie nog steeds zoveel blijft poepen, hier 1 poepluier en 6 plas, was het bij jullie niet andersom. Ik ga straks 24 uur werken vanaf 4 april alweer, heb er nog geen zin in. Bianca, fijn dat het met Doutzen zo goed gaat, ze groeit goed zeg! Vandaag ook wezen wandelen, ben even wezen koffiedrinken op mijn werk. Heb Enzo daar meteen even gewogen, hij weegt nu 3520 en is in 5 dagen 190 gram weer aangekomen, het gaat goed zeg! Vandaag heeft ie ook weer ontzettend veel naar me gelachen, zo lief !
he ik snap niet waar jullie de tijd vandaan halen om achter de pc te zitten overdag, ik ben continu wel bezig is het niet met de kleine dan wel met het huishouden of foto's inplakken etc. hoe doen jullie dat? misschien zo ie zo omdat onze kleine overdag heel veel wakker is, en de nacht door slaapt en omdat onze pc boven staat? ik vind het leuk om alles door te lezen maar heb er weinig tijd voor, helaas
fokje, bij mij gaat het huishouden niet per definitie voor hoor! Ik doe meestal eerst waar ik zin in heb, heb immers verlof Ben een fotograaf aan het zoeken, wil Ymke graag eind maart op de kiek laten zetten, ook alvast voor moederdag. Ik had al wat goede gevonden, maar die zijn allemaal druk druk druk. Ik hoop dat het me nog gaat lukken!
Guppie ik weet een erg goede maar weet niet of je in de buurt van IJmuiden woont. Zij heeft toen ook mijn buikfoto's gemaakt. Tijd om achter de pc te zitten, tja ik heb verlof al moet ik zeggen dat ik tegenwoordig eerst stofzuig enzo voordat ik de laptop aanzet anders komt er niets van
Ow Roxy, wat fijn dat er eindelijk naar jullie geluisterd is, sommige artsen kunnen ook zo halsstarrig zijn! Nu hopen dat het snel beter gaat met Joey! Guppie, Marit heeft hier ook al een hele tijd een prutoogje. Maak het steeds schoon met een gaasje en gewoon leidingwater. En masseren, maar dat had ik al verteld toch? Ben benieuwd wat het cb zegt! En wil na de voeding van 19 uur als we gebadderd hebben de pyjama aan doen. Dat hoort bij de avond/nacht, beetje die voorspelbaarheid erin bakken Marije, hm, geen Mirena dus.... Ik had het ook over de Nuvaring, maar ik denk dat ik toch weer aan de Diane 35 pil ga, m'n huid is weer als vanouds malafide Marit heeft vandaag dus echt een regeldagje zeg! Brullen, brullen, brullen, ik vind het zo erg Nu slaapt ze eindelijk, maar het heeft echt moeite gekost. Ik ga na mijn verlof een jaar stoppen met werken en daarna weer als ass. aan de slag denk ik. Maar kan ook zo zijn dat ik dat na een half jaar al doe, ff kijken hoe het gaat bevallen. Maar moet zeggen dat ik erg blij ben dat ik Marit niet naar een creche ofzo hoef te brengen. Owja, vandaag was hier een vriendin en Marit zat lekker op schoot bij haar, maar ze verloor mij geen moment uit het oog. Ow, ik smelt nu weer als ik daaraan terugdenk. Dat je kindje je zo in de smiezen houdt, lief! En Marit is vandaag 6 weken, wow!
Zo Marieke das lekker! een jaar niet werken! zou ik ook wel willen..en idd super fijn als dat kan en je hoeft marit niet weg te brengen! lekker hoor, helaas moet ik in april weer gewoon aan de slag.... Bij mij gaat het huishouden ook niet voor hoor...gewoon als ik tijd heb voor mezelf met een bakkie koffie achter de pc! fff alles bijlezen en tips opdoen vind dit forum echt geweldig! Ik ga donderdag foto's laten maken, of ze echt professioneel worden weet k niet, bij de supermarkt staat er een fotograaf, de 1e foto is dan gratis..jullie kennen dat wel AnitadeJ: ja idd andersom ja! al zit er meestal ook wel plas bij hoor, daar let ik dan ook op, maar zeker 6 poepbroeken, maar ze zeiden dat ie aan het voedsel moest wennen omdat ie nog maar een week helemaal op de flesvoeding zit, dus kijk het nog een weekje aan hoe het gaat, of ie er meer aan went, en volgende week maandag weer wegen, maar zolang hij maar wat aankwam was het goed zei de arts bij het cb, we zullen zien... Linda1980: Net voor het eerst de speen gebruikt op de 1e stand zeg maar en het ging wel behoorlijk snel hoor! maar heb hem er af en toe uitgehaald en hij heeft tussendoor geboerd en op het eind ook! zonder al te veel moeite, dus weet niet of dat toeval is of niet...vannacht nog ff aankijken hoe het gaat..ik geloof dat die speen officieel pas vanaf 3 maanden mag maar op het CB zeiden ze ook dat ik die maar moest proberen...
Zo Jesse ligt op bed. Hij heeft heel weinig geslapen vandaag elke keer een uurtje en dan weer wakker. En nu is ie nog heel zachtjes aan het jengelen hij bekijkt het maar even ( ontaarde moeder he haha) Ik doe het huishouden elke keer tussendoor. Ligt een beetje aan hoelaat Jesse wakker wordt 's morgens. MEestal blijf ik lekker tot half 10 liggen ga dan gauw douchen en eten en onder het eten zet ik de laptop aan. Dan blijf ik nog ff zitten en komt JEsse vaak die geef ik de fles ga lekker spelen en knuffelen en vaak gaat ie dan nog even in de box en heb ik weer tijd voor mezelf. Als hij op bed gaat doe ik altijd ff een wasje tussendoor de wc's de vaatwasser en dan is het weer ff tijd voor mezelf en aangezien ik geen auto heb doordeweeks is dat vaak ff lekker op dit forum kijken.... Marit alweer 6 weken! gaat snel he Marieke JEsse ook al woensdag. Mijn moeder was er net even en ze had hem op schoot en inderdaad hij zat mij de hele tijd te zoeken. Ik merk dat Jesse 's morgens veel meer goede zin heeft dan 's avonds. "s morgens is het volop lachen en brabbelen en 's avonds niets..
missfrodo, jouw foto's waren prachtig! Maar ijmuiden is wel een beetje (behoorlijk) uit de richting.. Marieke, wij doen na de laatste voeding voor de nacht de pyama aan. Lekker makkelijk verschonen ook 's nachts! Ik masseer nog steeds, ze vindt het wel fijn als ik dat doe. Het ene oogje pruttelt haast niet meer, dus ik denk wel dat het helpt! Wow een jaar stoppen, wat goed zeg! Ik ben dan mijn baan kwijt, durf dat niet denk ik... Wat leuk dat jullie kindjes jullie al zo in de gaten houden! Ymke doet dat ook wel, maar nog niet op afstand hoor. Kan toch merken dat 2 of 3 weken ouder een heel verschil in ontwikkeling is dan!
Een foto van alle yoga-babies. Schattig hè? Even checken hoe goed jullie zijn Weten jullie welke Stef is?