Januari 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meliske, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hier ook net aan de uitkook geweest! ook vaste prik:) en alles opgeruimd, dus ff de eerste koffiepauze ingelast! hihi

Citroentje: klinkt goed! hoop dat het nu gaat helpen!

Heb ook al een paar dagen dat ik Romano echt wakker moet maken om 23.30 en dat ie dan de fles maar half leeg drinkt! ook met die 123 speen dus! hij houd gewoon zijn lippen dicht en slaapt vrolijk verder! dus misschien dat ik de laatste fles iets later als 8 uur ga geven en hem maar gewoon ga laten liggen ook! niet meer wakker maken...maar ik heb liever dat ie dat met de nachtvoeding gaat doen! kan je dat niet proberen op te schuiven op een of andere manier?

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Goedemorgen!

Vannacht ging goed, Joey heeft in zijn eigen bedje geslapen dus ik haal vandaag de kinderwagen uit de slaapkamer.

Vanmorgen heb ik Joey iets te snel plat gelegd, dus gelijk weer over zijn toeren. Dat zijn echt dingetjes waar ik nog aan moet denken.

Joey is nu ruim 4 kg maar krijgt nog steeds 6-8 flessen van 100 cc, als ik hem meer ga geven blijft hij nog steeds om de 3 uur komen.

Bianca, fijn dat alles goed was bij de KA!

ben het ff kwijt..... later meer!

3. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Rox wat goed dat Joey al in zijn eigen bedje slaapt! Bij ons ligt Luna nog steeds in de kinderwagen, vindt de stap op de één of andere manier zo groot. Bij wie slapen de kindjes al in de eigen bedje?

4. ProudMum

Dat had ik ook, maar met die reflux moet het wel. het hoofdeinde van de wagenbak kunnen we niet verhogen. en kussens onder het matrasje vind ik ook niks!

5. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Wat goed Roxy!

Hier gisteren om 8uur weer fles van 150+5 gegeven en om 2300 de laatste fles en na 100CC viel hij weer in slaap.. niet wakker te krijgen heb hem laten boeren in bed gelegd en heb niks meer gehoord haha.. om half 6 kwam hij weer voor een fles en vanaf toen ligt ie nog te slapen dus ik moet hem zo echt wakker maken. Heb zelf ook nog even lekker geslapen dus kan er weer tegen. De eerste was draait al heb lekker gedoucht en nu aan het ontbijten.
    Vanmiddag krijg ik weer collega's op bezoek en verder gaan we niks doen.. tis ook k weer zie ik bah
    o ik hoor Jesse gauw mijn thee op drinken

6. Niet meer actief

Marij: Stef krijgt hier inmiddels 5 voedingen. Hij zal nu zo'n 4,5 kilo wegen schat ik. Als ie 's nachts komt is dat een 6e voeding, maar hij slaapt 's nachts meestal door.

Citroentje: dat klinkt goed, het resultaat van die osteopaat! Dat zou best weleens kunnen helpen dus, ik hoop het voor jullie!

Roxy: fijn dat de nacht goed is gegaan!

Berna: hier de voedingen ook zo rond 6:30 - 10:30 - 14:30 - 18:30 - 22:30. Hij wordt meestal rond hetzelfde tijdstip wakker 's morgens, maar het is wel lastig als ie 's nachts nog komt. Ligt maar net aan het tijdstip dan. Als ie rond 4 uur komt, geef ik hem een kleiner flesje en dan gewoon weer om 7 uur en dan weer om de 4 uur. Maar als ie rond 5 uur, half 6 zou komen is het idd een beetje puzzelen. Maar kom meestal toch wel weer op dezelfde tijden uit.

Hier slaapt Stef al van het begin af aan in zn eigen bedje trouwens. Meteen van het begin af aan goedgegaan eigenlijk.

Zal eens kijken of ik die foto groter kan krijgen. Idd een beetje klein haha.

7. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hi dames, daar ben ik ook weer even... Ik kom gewoon niet aan het forum toe de laatste tijd!
    Ben ook zo moe steeds. Dat ligt ook wel deels aan mijzelf hoor, want Anna heeft nu al een paar nachten na de late voeding doorgeslapen tot 6 of 7 uur. En dan lig ik alsnog klaarwakker in mijn bed vanaf een uurtje of 4:30! Zo stom. Het zit er helemaal ingebakken dat ik 's nachts wakker moet worden. Hebben jullie dat ook?
    Verder zijn we haar nu aan het inbakeren en over het algemeen werkt dat heel goed! Ze slaapt meestal dieper en langer dan voorheen.
    Wel heeft ze zo haar huildagen, zoals gisteren. Vanaf de middag tot na 0:00 uur heeft ze alleen maar hazenslaapjes gedaan en veel gehuild.
    Nu ben ik alleen thuis met de 2 kindertjes en godzijdank ligt ze nu lekker in haar bedje te slapen! Mijn zoontje zit voor de tv te spelen en ik kruip dus maar gauw even achter de computer...
    Ik ga zo nog maar een kopje koffie drinken want ik voel me nog een zombie!
    Hoop dat het met jullie en de baby's allemaal goed gaat. Wat gaat het snel he, Anna is al weer bijna 6 weken! Pff over 4 weken al weer werken, daar ben ik nog helemaal niet aan toe voor mijn gevoel. Nou ja eerst nog even een paar weekjes vrij gelukkig.

8. Niet meer actief

Mamasu: ik word meestal ook zo'n 2 keer wakker 's nachts, rond 4 uur en rond half 6. En dan luister ik meteen of ik hem hoor...

9. Niet meer actief

Berna jij maakt jesse dus nog wel steeds wakker voor zijn laatste?

Het is idd k** weer, word niet wandelen vandaag denk ik....

10. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Gek he, slaapt je kindje een keer door, doe je het zelf weer niet... :rolleyes: Mijn interne klok is een beetje ontregeld geloof ik!

11. Niet meer actief

Hmmm krijg het niet voor elkaar de foto te vergroten...

12. ProudMum

hier ook rot weer! Wilde eigenlijk de klossen en po terug brengen vandaag. wat was dat wennen zeg maandag nacht toen ik het bed uit sprong!

eigenlijk moest ik vandaag terug komen op het weeguurtje ivm joey's spugen, maar ik ga echt niet met hem door de regen, ik ga donderdag wel

13. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    he ladies,
    Sten heeft echt een mega-nacht gemaakt. Moest hem om 8 uur! wakker maken! Anders loopt ie wel helemaal in de knoop. Zijn ontlasting is toch echt wel een beetje een probleem volgens mij. Gister weer niet gehad, hoop niet dat ie vandaag weer van slag is. De HA vond dat ik het eerst maar met de druppels van VSM moest proberen en de volgende keer even overleggen met het CB, als het niet erger wordt dan het nu is.

Vanmiddag de oude wijven (buurvrouwen van rond de 70, waar ik helemaal geen contact mee heb behalve 1x per jaar met de buurtbbq!) op bezoek. Ze wilden wat afspreken en ik had het lef niet om te vragen waarom ze wilden komen, grrr

Ga nu ff naar mams, want ik wil nog even naar de winkel om foto's te printen voor het babyboek. Tot later!

Liefs Marije

14. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hier ook rot weer! Hoop dat het nog een beetje opklaart wil toch gaan wandelen!

15. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Lekker zeg Marije zo'n nacht
    ojee olde wieven op bezoek.. sterkte!

Missme ik maak Jesse inderdaad wel wakker voor de laatste fles om dat ritme erin te houden zeg maar.

Ik werd ook om 4 uur wakker vanmorgen en dan inderdaad meteen horen of je hem hoort maar nee hoor die sliep nog lekker haha gelukkig viel ik zelf ook snel in slaap had alleen nare droom over neerstortende vliegtuigen enzo bah!

16. 12309

12309 Niet meer actief

Hoi!

Ik maak Timo ook altijd wakker voor de fles van 23.00.
    Vivian: vanaf het begin ligt ie hier in zijn eigen bedje.
    Marije: daar hebben wij een naam voor thuis voor dat soort bezoek: rimpelsauriers hahaha. Wat een heerlijke nacht heeft Sten gehad!
    ik kook maar 1x per week de flessen en spenen uit. Na elk gebruik wel schoonboenen en met heet water reinigen.
    Tijd voor warme chocomelk!
    Oja, het C1000 pakket heb ik niet gekregen. Ze hebben er achteraan gebeld en sommige filialen hadden m nog in voorraad, dus vandaar dat jullie m hadden, maar de actie liep tot 1 jan en hier is het een kinderrijke buurt. Jammer......

17. Niet meer actief

Oh san das jammer! dat dacht ik al zoiets.....

Zal hem ook maar wakker blijven maken dan maar het is zo frustrerend om op te blijven en dan dat ie 60cc drinkt! hahaha zit onder zijn voeten te kriebelen enzo maar niks helpt, verschonen ook niet..hij ligt gewoon in een coma...nou ja ook jammer... :)

18. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hier dus ook haha daarom maak ik de fles daarvoor wat voller dan heeft ie bij elkaar toch genoeg om de nacht in te gaan

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Zo wij hebben een drukke ochtend achter de rug zeg!
    Vanmorgen 6:30 opgestaan om om 8:45 op het cb te zijn, phoe best vroeg!
    Ymke is goed gegroeid, 4490 gram en 52.7 cm. Mama is tevreden :D
    Straks nog op visite, maar eigenlijk vind ik het wel genoeg geweest voor vandaag. Even afwachten hoe lang ze gaat slapen nu.

Ymke wil nog steeds een nachtvoeding, maar das altijd beter dan 2 ;)
    We laten haar nu na de laatste fles van 22:00 doorslapen, dan komt ze tussen 4 en 5 en dan weer tussen 7 en 8. Ik vind het prima zo!

San, das lief van je man! Die van mij dacht volgens mij dat ik uit het ziekenhuis meteen wel weer achter de stofzuiger kon, haha!

citroentje, dat klinkt wel als een logisch verhaal! Ik hoop dat ze Tim kan helpen en dat hij snel van de pijn af is!

Missfrodo, Ymke spuugt ontzettend met de bfree. Ligt al onderop in de container ;)

De oogjes van Ymke zijn trouwens niet ernstig hoor! Ws zit er of een vliesje op het traanbuisje, of het buisje is nog erg nauw waardoor het traanvocht niet afgevoerd wordt. Ik moet gewoon blijven schoonmaken en masseren en afwachten. Zolang het oogwit niet rood is, niks aan de hand!

20. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    @fokje: ik ben ook niet zo'n huishoudster, dus dat heeft ook minder prioriteit dan forum. Maar ik was vr,za en zo ook niet geweest. Vrijdag waren mijn ouders er de hele dag en in het weekend is m'n man er en doen we vanalles. Maar verder vind ik het ook best druk hoor; was, rest huishouden, zo nu en dan kolven, een uur per keer in de weer met m'n dochter (ze slaapt 2 of 3 uren tussendoor), visite...etc etc.....

@ marieke: lekker zeg. Ik zou ook best jaar thuis willen blijven en denk er ook wel eens over na, maar na dit schooljaar heb ik recht op een vast contract....Ik neem wel aan het eind van het schooljaar nog 5 1/2 week onbetaald verlof, zodat m'n verlof aansluit op de zomervakantie (van 7 weken). Doordat ik nog niet met verlof was toen Doutzen geboren werd, ben ik in totaal een half jaar thuis nu. Dat is ook lekker hoor! Maar soms denk ik wel eens na om helemaal voor een paar jaar huisvrouw enn moeder te zijn......Maar misschien ben ik het over 2 maand wel helemaal zat om alleen maar thuis te zijn...je weet het niet.

@ missfrodo: wij hebben ook nog 5 lessen "fit na de bevalling" De eerste keer is met de baby's. Het start 4 weken na de bevalling van de laatste. De laatste is 18 maart ofzo uitgerekend en ik ben veel te vroeg bevallen. Ik weet niet hoeveel ik er dan nog aan heb.

@ roxyrox: bij ons ligt er nogal veel deken onder de onderkant van het matras in de kinderwagen. Ik leg dan handdoeken onder het hoofdeind. Hetzelfde geld voor de wieg: anders zou ze met d'r hoofd naar beneden liggen.

Sommigen van jullie hebben het over 5 voedingen. Hier nog steeds 6-8 op een dag. Heeft dat te maken met het gewicht van de baby?

Doutzen had vanmorgen wel 5 krassen in d'r gezicht, dus ik moest er nu echt aan geloven: nagelthres knippen. Niet mijn favo bezigheid!

Vinden jullie het trouwens niet eng om te douchen? Ik vind het naar als ik d'r zo'n 15 minuten niet kan horen. Ik douche als mijn man thuis is.

Doutzen is al een paar dagen wakker vanaf ongeveer 22.30 (als wij willen slapen) tot ergens tussen 0.30 en 2.00. Als ik d'r aan de borst leg, drink ze even flink en valt dan in slaap. Zodra ik d'r in de wieg leg, begint ze weer te huilen. Verschonen, boeren etc alles geprobeerd...Gister heb ik d'r tussen 22.30 en 0.30 4x aangelegd en nog een fles van 40cc gegeven en nog huilde ze wat toen we d'r in de wieg legden. We hebben d'r maar ff laten huilen (moeilijk!) en uiteindelijk viel ze in slaap. Om 4.00 heeft ze weer slecht gedronken en om 9.00 werd ze weer wakker. Maar ze is dus in het begin van de nacht (alls ik erg moe ben) veel wakker en dan komt ze meestal om ongeveer 4.00 en 9.00 of 5.00 en 10.00.
    Wat zou het kunnen zijn?

Nou, vandaag wordt mijn wasdag.....als er niets anders mijn aandacht trekt. haha

Deel Deze Pagina