Januari 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Meliske, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samama

Samama Niet meer actief

Berna : veel plezier met aquagym vanavond, hoop dat nu alles wel goed gaat.

Roxy: zo das echt rot, ligt ie net lekker te slapen.. kan je anders zn fles niet wat uitstellen?

2. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Roxy hopelijk werken de nieuwe medicijnen.

Citroentje dat babyzwemmen klinkt erg leuk maar wij wachten wel even totdat we dit gedoe voorbij zijn.

Berna succes bij de Aquagym.

San wat een vage aktie joh dat ze dat gewoon vergeten te melden.

Hier vandaag en vannacht een hoop onrust, denk dat het met de nieuwe voeding te maken heeft.
    Ook weer veel krampjes, hopelijk gaat het snel beter.

3. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    samama ik kwam op zijn kamertje om hem wakker te maken.. was ie al wakker hihi zat beetje naar de mobile te staren en toen ie me hoorde begon ie te lachen dan smelt je echt helemaal weg!

4. Niet meer actief

oeps sorry citroentje...babyzwemmen is ook leuk! hahaha

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ymke is net lekker in bad geweest. Met een beetje serieus planwerk hebben we nu eindelijk een avond zoals ik zou willen; 18:00 eten, daarna Ymke in bad, fles en naar bed! Doordat die flessen steeds op een andere tijd zijn is dat nog niet eerder gelukt. Voortaan maar een beetje schuiven overdag, zodat we 's avonds goed uitkomen.
    Ben wel benieuwd hoe dat straks op het KDV moet, elke dag een lijstje met tijden geven?

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Hier gaat het nu weer beter qua krampjes, heb haar vandaag niet horen "mopperen", maar wel een paar volle poepluiers. Ze zal nu dus wel aan de voeding gewend zijn!

7. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Wat fijn Guppie!
    hier komt badtijd meestal wel uit op zelfde tijden.. inderdaad beetje schuiven en vooruitrekenen en dan lukt het wel. Heb Jesse om half 5 de fles gegeven dus hij gaat rond 19.15 in bad ( o nu dus Papa opschieten haha) daarna flesje zal dus rond 19.45 zijn en dan naar bed.
    Ik vind het wel fijn dat Jesse in principe als hij na het bad eenmaal in bed ligt ook slaapt dus dat we de hele avond aan ons zelf hebben. Ik vier zaterdag mijn verjaardag dan hoop ik dus dat ie dat ook doet haha.
    Zo ik ga Jesse overdragen aan papa ik ga lekker ff naar de sportschool ( waar ze dus een zwembad hebben voor de aquagym)

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hoi meiden,
    Ik schrijf hier niet mee, maar lees wel regelmatig jullie ervaringen. Ik heb een kleine korte vraag:
    Onze zoon heeft nu 4 flessen van 150 cc + 5 gehad. Waarschijnlijk komt hij rond acht uur voor de volgende fles. Gisteren en eergisteren sliep hij de nacht behoorlijk lang door (van half 10 tot 6, en van kwart voor 9 tot half 6). Wat zouden jullie doen? Wachten met de 6e fles, totdat hij uit zichzelf komt. Of om 23.00 uur, de zesde fles geven?

9. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Prinses: dat had ik dus ook met Tim, advies was om hem wel wakker te maken omdat anders de tijd 's nachts wel erg lang is voor zo'n kleintje of je zit weer met een nachtvoeding misschien. Inmiddels zitten wij sinds gisteren met zijn laatste (5e) fles om 21 uur maar dan is Tim al 2 1/2 maand en 6 kilo.
    In jouw geval zou ik hem dus nog wel wakker maken om 23 uur (maar misschien kun je, evt in overleg met het cb, al wel kijken of je vollere flesjes kunt geven zodat je op 5 flesjes totaal uit komt en dan de laatste rond 23 uur)

10. Niet meer actief

Oh, ik snap Enzo even helemaal niet meer hoor, hij drinkt zijn flesje leeg en komt na 2 uur alweer, of hij huilt een half uur na zijn flesje aan 1 stuk door tot zijn volgende flesje. Als ik hem op mijn arm neem is ie stil, leg ik hem dan slapend in zijn bedje en sluip ik naar beneden dan begint ie weer te huilen. hij heeft schone luier, flesje gehad, cinababy gehad, speentje, geen prikkels, ik weet het niet meer hoor.
    Hij krijgt nu 90 cc per flesje en weegt 3,5 kilo. (dat is toch genoeg, of te weinig?) 6-7 keer per dag

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    anitadejong, regeldag misschien?

prinses, ik zou hem zeker wakker maken rond 23:00 voor een fles. Als hij hem dan niet helemaal leegdrinkt is dat tot daar aantoe, maar ik vind het wel een lange nacht voor zo'n kleintje!

Berna, wanneer ben je echt jarig dan?

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wij hebben trouwens al een dikke moederdag/vaderdag discussie gehad. Wij "vierden" dat thuis altijd uitgebreid en we gaan ook altijd op de koffie bij mijn ouders en mijn opa en oma. Rinaldo doet daar niet aan en heeft ook niet echt behoefte gezien zijn ouders.
    Hij vind dat we elkaar geen cadeautjes hoeven te geven, omdat ik zijn moeder niet ben. Ik ben het daar niet mee eens, aangezien we nu wel ouders zijn. Ik vind persoonlijk een extra reden om elkaar cadeautjes te geven niet vervelend ;)
    Hoe gaan jullie dat doen?

13. Niet meer actief

Anitadejong: klinkt als een groei sprongetje...dan zijn ze hangerig,hongerig, huilerig etc. of idd een regeldag?!

Guppie: daar zeg je wat! had ik nog niet aan gedacht aan vaderdag en moederdag haha, maar waarschijnlijk doen wij er hier ook niet zoveel aan, deden we daarvoor ook al niet zo, maar ik snap wel dat jij dat wel leuk vind als jullie dat altijd al deden met je eigen ouders!

Prinses: ik maak hem ook nog steeds wakker voor zijn laatste fles, hij drinkt meestal de helft of iets meer, maar maak hem er wel wakker voor...

romano heeft een zo'n anderhalf uur geleden echt flink gespuugd, hij had bij me gelegen en leg hem in de box, kom ik terug een heel plasje naast hem! hij had niet net gegeten, weet het ook niet misschien dat het dwars zat, heb net weer zijn fles gegeven en nu slaapt ie als een roosje! vind het altijd eng als ze zoveel spugen!

Heb mezelf vanmiddag nog ff verder verwend! hahah ook al zit ik nog niet op gewicht heb een spijkerbroek gekocht en 2 truien! ben die zwangerschapsbroeken zo zat! nu kan ik in ieder geval al 1 gewone broek aan haha

14. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Citroentje, leuk het dat het baby zwemmen goed gegaan was, kan me voorstellen dat het vermoeiend voor Tim was.

Vivian, wat origineel een babyshower op je werk

Marije, gatsie zeg, nou maar hopen dat ze niet in je conainer kijken ;)

Guppie, ik vergeet ook vaak wanneer Amber voor het laatst gegeten heeft...

Roxy, hoop dat het snel beter gaat meid

Anita, Lekker hangdagje met Enzo? Ik heb inmiddels wel door dat ik daar gewoon aan toe moet geven en lekker knuffelen heel de dag

Missme, vaak lijkt het spugen meer dan dat het echt is, maar het is wel naar.

Hier ging het iets beter vandaag, afgelopen nacht van 19.00 tot 04.00 geslapen! 9 uur achter elkaar, mama is trots! En nu ligt ze weer ver ver in dromenland.
    's ochtends een uurtje wakker in de wieg en tijdens het wandelen 1,5 uur geslapen.

Ik heb vandaag de cd van Woezel en Pip aangezet en mee gezongen en gedanst Amber vond het geweldig! Lachen dat ze deed...

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Maar omdat hij eigenlijk maar 5 flessen mag hebben, denk ik er aan om hem toch te laten slapen. Juist omdat hij 's nachts goed doorslaapt. Aan de andere kant, als ik hem om 23.00 uur zijn fles geef, trekt hij het misschien wel tot 7.00 uur 's ochtends. Dubio-gevalletje. ;)

Bedankt voor jullie antwoorden. Geniet van jullie kleintjes! Ik vind het echt geweldig!

16. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Pinses, ik laat Amber altijd slapen, ik heb nog verlof, en ze is nog zo klein ik vind dat ze dan echt nog niet de nacht door hoeft te slapen...

17. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik ben zondag jarig...

Tja wij doen ook niet aan moederdag en met vaderdag zitten we in centparcs en doen we ook nooit aan. Soms koop ik iets voor mijn moeder maar niet standaard elk jaar Vorig jaar heb ik verteld dat ze oma werd hihi.
    Ik zou het heel leuk vinden als Mark iets koopt voor mij in naam van Jesse maar ga het er van te voren niet over hebben.. en aangezien Mark niet echt van de verrassingen is benik bang dat ie het uitzichzelf niet zal geven maar wie weet?

Prinses ik maak Jesse wel wakker om 2300 om het schema zo er een beetje in te houden.

Anneliesje wat doet Amber het goed!

Anita als je Enzo meer aanbiedt drinkt hij het dan ook op?

18. Samama

Samama Niet meer actief

Jeetje als ik dit zo hoor slapen jullie kleintjes behoorlijk door! Nikita krijgt haar laatste fles rond 23.00 uur, maar komt daarna tussen 02.30 en 04.00 uur, en dan weer tussen 07.00 en 08.00.

Heb er ook nog niet echt een schema in, probeer het wel zo veel mogelijk maar af en toe heeft mevrouw er gewoon geen zin in.

19. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    samama dat kindjes voor 6 weken doorslapen is eerder uitzondering dan regel hoor.. en als slaapt Jesse de laatste tijd meestal door hij kan ook wel eens om 4 uur komen. En daar doe ik niet moeilijk om hij is immers pas 6 weken.. komt vanzelf!

20. Niet meer actief

berna, ik denk dat enzo wel meer drinken op kan, nu drinkt hij 90 cc in 5-7 minuten, maar ik durf niet zo goed meer te geven, klinkt stom, maar nu krijgt hij 6 x 90 of 7 x 90 dus max. 630 per dag en dat moet toch genoeg zijn voor een 3,5 kilo wegend kereltje?

Deel Deze Pagina