Tim weegt ongeveer 4,5 kilo en is net zo oud. Hij krijgt al 5 flessen van 150 cc, omdat hij anders steeds ontevreden is. Dit werkt voor ons goed, misschien eens proberen. Wat doen jullie als je kindje wakker wordt, terwijl het nog geen tijd is om te voeden (bv. na anderhalf uur). Haal je hem eruit, ga je even kijken of laat je hem even huilen. Ik heb namelijk geen idee, hoelang baby's moeten slapen en hoelang ze wakker zijn. Ik wil hem namelijk niet overprikkelen, maar ook wel stimuleren in zijn ontwikkeling. Snappen jullie hem?
hier is het meestal gejengel en niet echt huilen en dan laat ik hem liggen en slaapt ie meestal weer in na 5 minuten.. is het echt huilen dan even troosten en knuffelen lukt dat ook niet dan is het wandelen of ff in de box en na een half uurtje weer in bedje tot het etenstijd is,....
Linda je kunt best 5 keer 150 geven hoor! 150 water en 5 schepjes is ong 170 cc voeding toch? Ymke is 4,5 kg en mag 800 cc op een dag van het cb. Anitadejong, we gaan een week weg, anders had ik niet zoveel spullen nodig
ooh wat een verademing zeg. Ik mag sinds gisteren Tim inbakeren, ben naar de cursus geweest, ze belde om 12 uur gisteren dat ik om 14 uur nog mee kon doen als ik dat zou halen. Dus ik als een gek zorgen dat het zou lukken... De doek die ik heb (pacco picolo) is een kant en klare doek met klitteband dus snel en makkelijk, ik moest hem eerst uitwassen en drogen dus vanaf vanmorgen baker ik Tim in tijdens de slaapmomenten en laat ik hem ook consequent in bed slapen. vannacht heeft hij van 21 uur (laatste fles) en rond 22 uur in bed geslapen tot 6 uur toen een flesje en even getut, toen weer ingebakert en weer naar bed, geslapen tot 10 uur (en ik dus ook lekker), weer flesje en getut, rond 11.30 in bed en om 13 uur moest ik hem wakker maken want ik afgesproken bij een goede vriendin van mijn moeder op de thee te gaan, daar heeft hij om 14 uur zijn flesje gehad, rond 16.30 was ik thuis en meteen weer inbakeren en in bed en hij slaapt gewoon weer! Normaal deed Tim alleen maar hazeslaapjes overdag, hooguit 30 min en dat was het weer brullen soms tot krijsen toe. Vond het inbakeren altijd maar zielig maar als ik nu bekijk hoe goed Tim het doet had ik het misschien al veel eerder moeten doen. Ik las dat er iemand bezig was met het boek van Ria Blom, is dat de moeite waard om te kopen? Rox: ik hoop dat je wat aan het bezoek aan de KA hebt. Guppie: mooie meid hoor, hier ook al een buikslaper! Tim is 6 kg en ik moet juist kijken of hij met minder voeding kan, niet omdat hij te zwaar is maar omdat het best veel is volgens het cb. Ik mag hem max 850 cc per 24 uur geven. Nou let ik er wel op maar als hij er een keer overheen gaat maak ik me er ook niet te druk om hoor. Was jij degene die een weekje weg ging? Veel plezier! Vivian: ik vind het boek oei ik groei een aanrader. (je hebt hem al besteld zie ik) Linda: je kunt proberen of Stef een voller flesje goed drinkt, alles wat hij teveel zou krijgen geeft hij toch weer terug, dus gaat hij spugen dan heeft hij teveel en houd hij het binnen dan zal hij het wel nodig hebben.
citroentje, ik ben bezig in ria blom, ik ben net begonnen, maar hoor hele goede verhalen , het schijnt ook snel te werken
Citroentje wat fijn zeg! Zo tis me gelukt een lachje te filmen haha http://smg.photobucket.com/albums/v344/ ... elacht.flv Jesse had ff moeiten met in slaap komen hij lag er 5 uur in en is nu pas echt goed stil...
terug van de KA, Joey heeft Zantac gehad tegen de maagzuur, volgende week weer terug op controle. Joey heeft gelijk een medische keuring ondergaan hahahahhaa1 Stond alleen raar te kijken toen de arts aan zijn balletjes ging voelen. Maargoed, hij is helemaal goedgekeurd en weegt alweer 4580 gram! heb visite! Tot morgen meisjes! Nogmaals bedankt voor jullie steun en medeleven!
Rox: fijn zeg. Vivian: tijdens de inbakercursus had de verpleegkundige het over dat boek er schijnen goede tips in te staan. Misschien word ik wel lid van de bieb daar hebben ze hem ook en dan kan ik nog eens vaker boeken halen. Zouden jullie eens willen meedenken over mijn dillema? Ik zou na mijn verlof (dat officieel eindigt op 12 maart) tot 1 april vakantie opnemen en daarna voor de helft van mijn contracturen (20 uur)ouderschapsverlof opnemen, dus 10 uur per week werken. Nu gezien de situatie met mijn moeder zit ik erover na te denken er voorlopig mee te stoppen en fulltime voor Tim te gaan zorgen, financieel heb ik namelijk totaal geen zorgen door het overlijden van mijn moeder en kan ik mooi van de korte tijd dat Tim zo klein volop genieten (wie kan dat tegenwoordig zo makkelijk) maar ik vind het ergens ook zonde om het geld daarvoor te gebruiken wat zouden jullie doen / adviseren?
Leuk berna! Ik had ook een filmpje gemaakt, maar daarna liep mijn telefoon vast. Stom ding! Heb Ymke net de fles gegeven, viel steeds in slaap en dronk niet door. Ze heeft de helft maar gedronken maar ligt nu wel klaarwakker in bed. Ik ga haar nu echt maar even laten liggen, want dat ze moe is weet ik nu wel zeker!
Citroentje, het lijkt mij een hele verleidelijke positie maar ik zou het zonde vinden om daar het geld voor te gebruiken. Maar het is natuurlijk jou eigen keuze, alleen ikzelf had het geld liever gebruikt voor Tim's opleiding o.i.d
Citroentje, als jouw gevoel zegt dat je voorlopig thuis wil blijven... Ik zou er persoonlijk totaal geen moeite mee hebben en om eerlijk te zijn zou ik het ook meteen doen! Lijkt me heerlijk!
Citroentje, wat is er mooier dan het geld van je moeder te gebruiken om zelf fulltime moeder te zijn! Ik zou het gelijk doen als ik de financiele mogelijkheden had. Het inbakeren hebben jullie dat gedaan omdat Tim weinig slaapt overdag, hier namelijk nog zo eentje die niet meer dan 2uur slaapt over heel de dag. Guppie, wij gaan volgende week een weekendje weg en ben ook al aan het verzinnen wat we allemaal mee moeten nemen. Rox, wat fijn dat er eindelijk naar jullie geluisterd is! Hopelijk helpt dit medicijn goed. Linda, wat doet Stef het goed zeg! Heerlijk joh Berna, Goed van je dat je al weer bent wezen zwemmen, hiet moet er ook nog 10kg af, maar lukt niet echt.. Amber heeft vandaag voor haar doen goed geslapen, vanochtend een uurtje en tijdens het wandelen nog een uurtje.... Om 18.00 storte ze helemaal in. Ik maak me toch een beetje zorgen een babietje moet toch slapen? Ze is verder niet vervelend ofzo maar gewoon erg wakker. Over in de box, ik laat Amber er gewoon in liggen tot ze aangeeft dat ze het zat is. Heb verder geen radio of tv aan als ze beneden is dus ze krijgt dan niet al te veel prikkels
Het is heel erg maar ik kan zelfs beide! Een andere mogelijkheid is dat ik stop bij mijn baas en voor mezelf ga beginnen of ik ga voor een invalcontract, kan ik toch werken als ik daar behoefte aan heb