Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Vanmiddag is mijn moeder lekker vrij,dan gaan we naar mijn tante,en daarna de blije doos ophalen :D:D:D ben echt nieuwsgierig er na :D

2. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    gister niet veel meer online geweest, staat alweer veel bij geschreven. zal straks even kijken of ik nog ga reageren, wil zo eerst even dochter in bad doen en douchen en moet verder de wc even doen en alles klaarmaken zodat ze vanmiddag rustig de droger kunnen komen plaatsen.
    Slechte nacht gehad ook nog es. Dochter werd nog voor 2 uur huilend wakker en toen ik bij aar was, zat ze telkens te slikken en op den duur met haar handje in haar mondje isshu dit.... het leek alsof ze misselijk was, dus heb haar dan toch maar weer een keer bij ons in bed genomen. Ben ik eigenlijk tegen zoals jullie weten maar ja heb liever dat ik direct erbij ben als ze moet spugen, dus emmer naast bed e.d. Maar goed al met al is dochter heerlijk in slaap gevallen en ik kon niet meer slapen....grrr. heb wakker gelegen tot zeker na 4-en want de 4.00 uur heb ik nog op de wekker gezien..... Heb wat liggen lezen e.d. want durfde niet uit bed te gaan voor het geval dat dochter zou moeten braken.
    Heb nu ook weer fijn last van mn been omdat ik niet echt genoeg ruimte had in bed.... maar ach ik ben wel redelijk fit voor mijn idee. Voor hoelang ik wakker heb gelegen valt het me alles mee.

Dochter is flink verkouden, heeft niet gebraakt (gelukkig) maar is wel wat hangerig... straks maar naar de dokter, ben benieuwd wat ie zegt... ze lijkt geen koorts te hebben....gelukkgi maar. We zien wel hoe het verder gaat vandaag, het regent hier flink dus afgezien van naar de dokter gaan we lekker binnen gezellig maken. Vnadaag maar verfen e.d. want gister zijn we nog even weg geweest, lekker even stukje gereden en naar een theemuseum geweest alleen wat thee gedronken, het museum bezoeken we later een keertje, maar er zit een heel leuk theeschenkerijtje bij en een heel leuk winkeltje waar je de thee die je gedronken hebt ook kunt kopen....heerlijke herfstthee gekocht en ik kan je melden, die is echt nog veel lekkerder dan de herfstthee van pickwick...die vind ik al heerlijk maar deze is echt lekerder... Vandaag dus heerlijk aan de thee. (hebben ook nog een zakje rooibosthee met bosvruchten en vanille gekocht....die's ook erg lekker)

Zo dat was mijn verhaal, dochter ligt nu naast me op de bank te kijken naar de film van ome willem....ze is echt niet fit....zo rustig is ze anders nooit.. helemaal 's ochtends niet...

Goed ga ik me nu aankleden en kijken of dochter ook zin heeft in aankleden en douchen...

Tot later....ben vanavond alleen thuis, misschien dat ik dan even reageren kan...
    Oh alleen even @female: maak een foto van het schilderijtje van dochterlief, die van mezelf wacht ik even mee, daar komt de tekst op die ws ook op het kaartje komt dus dat kan ik nog niet plaatsen in het album....weet nooit wie er meeleest...dus...zou het erg jammer vinden...maar na de bevalling krijg je die te zien hoor!

3. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Mikki: Het kaarsje brandt! Succes meid :D

@ Re: Oké, als jij er zeker van bent, dan is dat mooi, dan hoef je nog maar 2 weken minder ;)

@ Derona: Veel plezier vanmiddag meid :D

4. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Jeeej ik ben vanochtend tante geworden. Kleine Yaleesa is om 7:07 geboren.

Mijn zusje zou vandaag ingeleid worden, maar het was niet meer nodig. De weeen waren gisteren afgenomen, terwijl ze woensdag hevige weeen had. Vanacht zijn ze terug gekomen, om de 2 minuten dit keer, en is ze om 3 uur richting ziekenhuis gegaan. Daar aangekomen had ze al 7 cm ontsluiting. De kleine had in het vruchtwater gepoept en ze is iets ingeknipt. Maar moeder maakt het super en loopt alweer rond. Yaleesa ademde wat moeilijk dus ligt nu op de kinderafdeling en mag waarschijnlijk morgen naar huis. Het ademen gaat stukken beter.
    gewicht en grootte van het kindje weet ik nog niet, eigelijik niet naar gevraagd. Ik ga vanmiddag naar ze toe. :D

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat je vk hiermee akkoord gaat... Het is nogal ongebruikelijk om het termijn zo laat nog aan te passen en daarbij is het helemaal niet vreemd dat het niet precies gelijk loopt met je cyclus (late bevruchting). Bij mijn echobureau weigerde ze zelfs om metingen uit te voeren omdat zij zei dat vrouwen dan bij hun vk gaan "zeuren" over het voor of achterlopen van de groei terwijl de vk dat meestal helemaal niet fijn vindt. Je hebt nou eenmaal grote en kleine kindjes.

Dus mijn vraag: heb je het er wel met je vk over gehad?

Onze hond is ziekjes :( Hij heeft vannacht overgegeven en vanochtend weer... Arm beestje! Hij kijkt ook zo beteuterd.

@ Yvette: nee ik moest ondergoed voor mezelf hebben ;) Maar heb niets kunnen vinden. Had ook geen zin om de halve stad door te moeten en bij de bijenkorf was alles te duur. Dus van het weekend maar even naar de hema ofzo.
    Lekker dat jullie nu vrijwel alles hebben! Als we de kinderwagen op hebben gehaald, krijgen we van de prenatal een bon van 10 procent over het aankoopbedrag dus daarna ga ik even kijken wat we nog missen. Dat kan ik dan mooi daarvan halen :) Als het goed is gaat mijn moeder (we krijgen m van mijn moeder en van mijn vader) de kinderwagen woensdag ophalen!

6. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    @dames.. alles was goed met snoopy... de pijn wat ik heb is de gewoon de ineens keer harde groei van me baarmoeder.. wat de banden trekt.. en pijnlijk kan zijn en het schoppen van de baby is nogal op mijn blaas.. en blaas is dus erg gevoelig :|

Liefs mir

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Gelukkig Lotus!

Doet me eraan denken: onze kleine schopt constant tegen mijn ribben aan! Het begint echt af en toe behoorlijk pijnlijk te worden :p Betekent wel dat ie inmiddels volgens mij voornamelijk met zijn hoofd naar beneden ligt en dus niet meer in stuit!

8. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    bij mij juist naar beneden :| dus stuit waarschijnlijk maar zei ze niks over..

had je trouwens al een tijdje niet meer gezien hier..

9. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    mou loop al weer een paar pagina's achter.... lees strax effe terug..

Maar iig vannacht eindelijk doorgeslapen.... was ik na gisternacht wel aan toe. voor de rest weinig nieuws onder de zon.... het loopt, alles is thuis klaar voor het weekend, boodschappen in huis, en dit weekend ga ik eens uitgebreid shoppen... en min of meer de resterende dingen voor die kleine in huis halen.. oh a mn zwangerschapsdoos werd gisteren afgeleverd... pffff komt het ineens dichtbij niet.... met al die desinfectie, navelklem watten, gaasjes enz enz enz....

10. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    He iedereen,

Ff een verslagje van de echo gisteren. Bloeddruk was eerst hoog (naar mijn doen) 142/90! Maar na de echo nog eens gemeten en toen was ie terug netjes 130/70. Zullen de zenuwen geweest zijn ;)

Ik moet volgende maandag suiker laten prikken in het labo, maar de gyn maakt zich geen zorgen aangezien de baby volledig normaal groeit enzo.

Onze kleine meid wordt groot! Ze weegt maar liefst 1380gram! En is geschat op zo'n 38cm! :D Hoofdje, buikje liggen perfect op groeicurve, beentjes zijn iets groter dan gemiddeld (dat heeft ze dan van haar vader;))

Ze ligt wel in stuit :( Maar de gyn zei dat dit nog tot 34 weken kan veranderen.. Ook ligt ze helemaal rechts opgekruld zeg maar, met haar hoofdje aan mn ribben, en dat voel ik wel als ik me buk/zit/..!

Hopelijk draait ze nog binnekort want wil echt geen keizersnede of stuitbevalling..

Verder was alles perfect dus we zijn weer helemaal blij :)

@Yvette: goed dat je waarden weer goed zijn meid!

@MerleQ: Balen van je huis :( Hier schiet het ook niet op hoor, verwarming word steeds uitgesteld en het is echt ijskoud hier :( we hebben ook een kleine gaslek die wordt hopelijk vandaag gemaakt.. en nog allerlei dingen die niet af zijn .. Ik hoop dat je echt op tijd kan verhuizen meid!

@Jessica: gefeli met je nichtje :D!

@ Lotus: gelukkig!

11. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    *inbraak*
    lieve buuf wat lees ik nu is sammy al weg? meid toch wat zal het stil zijn bij jullie je zult hem wel missen he.Ik lees het nu pas omdat ik niets bijgelezen had de afgelopen dagen, lees ook nu pas je berichtje bij de feb mama's kei lief van je en je weet ook jij kunt altijd bij ons aankloppen als er iets is of je hebt zin in wat gezelschap en koffie dan wip je maar lekker binnen
    *einde inbraak*

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hi ladies!

Ik heb al een paar dagen niks van me laten horen, maar dat kwam onder andere doordat ik vreselijk in mezelf gekeerd was door de zenuwen. Ik moest vandaag namelijk afrijden...

Maar......

IK BEN GESLAAGD! :D :D :D :D

In één keer! En 6 maanden zwanger! Hoe is het mogelijk, ik sta versteld van mezelf. De les voor het examen (half acht vanochtend, donker, regen :rolleyes: ) zonk de moed me nog in de schoenen, want ik reed vreselijk slecht. Door de zenuwen blokkeerde ik totaal. Mijn instructeur had er ook al geen vertrouwen meer in :(
    Maar ik had het geluk dat ik een ontzettend aardige examinator had die het ijs brak, en daardoor ging ik ineens heel scherp en goed rijden :)

Toen ik thuis kwam heb ik eerst een potje flink gehuild in de armen van mijn vriendje, en nu......BLIJ! :D

Enne....Sanne en Yvette, jullie heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes. Het heeft dus zéker geholpen. Dikke knuf! ;)

13. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    GEFELICITEERD Mikki :D !

14. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    @ Sanne: Ja staat heel leuk, en hij vond de verassing ook heel leuk :) Alleen is m'n dekentje veel te groot..

@ Ramona: Nou ik vind je kan niet iedereen tevreden houden.. Maar wij hebben niets in het kaartje staan.. Alleen dat ze van te voren moeten bellen, maar of dat gebeurt.. We zien het wel..
    En de kerst, whahaha, dat is precies 2 weken te vroeg bij ons.. Te veel eten gaat toch niet lukken ;)

@ Lotus: Hoe was het bij de vk?
    Zo te lezen viel het mee :) Bij mij schopt ze ook regelmatig op de blaas.. of een duwtje.. Want ze schopt meer aan de zijkanten.. Pff, wat een opluchting zeg..

@ Yvette: Nee, ik was heel bang dat ik zou vallen.. maar 't is gelukkig goed gegaan.. En had op de bank gelegen, met de ogen dicht ;)
    Ik koop heel vaak kado'tjes voor hem! Als ik het kan missen dan wil ik het hem graag geven.. En andersom is dat precies zo.. we kennen ook mensen die ruzie maken om geld en dergelijke, wij zijn blij dat het anders gaat bij ons :)
    Ik zal nog even foto's maken.. En dan plaatsen, net als die van de babykamer.. Ahum!

@ Female: Jeetje, dat meen je niet.. Zo kort de auto nog maar en zo veel kosten al? Pfff, ik ben blij dat wij dat dit keer niet hebben.. Met de vorige auto wel en ik baalde daar goed van, succes er mee..

@ Jessica: wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!!

@ Mikki: Wat fijn.. Gefeliciteerd meid!!!!

15. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Jessica: GEFELICITEERD! Wat een mooie naam ook :) en fijn voor je zusje dat ze eindelijk is bevallen zeg :) Net op het randje he!?!
    Veel plezier vanmiddag, heerlijk hoor, zo’n pasgeboren kindje! Nog even en dan hebben wij zelf zo’n heerlijk pasgeboren hummeltje!

@ MerleQ: Oh wat zielig voor je hondje :( Arm beesie… hoe voelt ie zich nu? Eet ie alweer?
    Fijn dat je van je vader en moeder de kinderwagen betaald krijgt! Dat is altijd leuk, net iets specialer, vind je niet?! Dat heb ik in ieder geval wel met de babykamer, die we van mijn ouders hebben gekregen :)
    Wil je speciaal ondergoed? Ik draag nog steeds normaal ondergoed, maar sinds een tijdje wel broekjes ipv strings, want mijn strings doen me gewoon pijn…
    Meiske, ik ben benieuwd hoe jij je album vond? Die heb je toch al vorige week dinsdag opgehaald?

@ Lotus: Gelukkig maar dat alles goed is meid! :) Vervelend van de pijn, maar het belangrijkste is toch dat je kindje gezond is!

@ MikMak: Hihi, leuk he, die kraamdoos ;) Echt de leukste dozen van al de dozen…. :evil:

@ Tacha: Wat fijn dat alles weer zo goed was, dat is toch gewoon nieuws dat je wil horen. Lieverd, die van ons woog woensdag al 1568 gram! En dat vonden ze nog gewoon goed op schema ;) Hij lag qua groei op 29+6.
    Ik hoop ook voor je dat je kleine meid zich nog draait, want een keizersnede of stuitbevalling lijkt mij ook niets!

@ Mikki: GEFELICITEERD! Geweldig meid, zie je nou wel! Hartstikke goed zeg :)

@ Joyce: Daar heb je gelijk in! Wij hebben gelukkig ook nooit ruzie over geld… Onze ruzies gaan trouwens helemaal nooit ergens over ;) Maar cadeautjes kopen we ook niet veel voor elkaar… Ik deed dat eerst wel, maar hij is daar niet zo goed in, dus dan gaat voor mij de lol er ook vanaf ;)
    Was hij blij met de verrassingen?

16. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Trouwens, nog maar 2 dagen en dan ben ik alweer 30 weken! Ik ben zo blij dat we dat al gehaald hebben! Ongelooflijk, wie had dat 3 weken terug nou gedacht?!

Sorry, maar dit is gewoon even zo'n ik-ben-blij-en-gelukkig-momentje ;)

Verder heb ik net de geboortekaartjes besteld, had ik dat al gezegd? We hebben er 80 besteld en volgende week zijn ze binnen, dan komt er ook meteen een proefdruk en kan ik de enveloppen meenemen om te gaan schrijven :D
    Heb er zin in!

17. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ja die van de kinderwagen wel, maar de ring nog niet opgehaald.. Moet eerst maar eens kijken wat het is..

Die van mij heeft er ook niet veel tijd voor om voor mij iets te kopen, maar dat mag voor mij de pret niet drukken.. Als ik iets zie voor 'm dan neem ik het mee.. Vind ik leuk! En nu kan het nog en straks wordt het wat minder.. En ach, ik heb zelf ook niet te klagen met mijn verjaardags enveloppe, krijg nu nog jarloerse opmerkingen naar m'n hoofd geslingerd.. Beetje jammer, dat anderen het niet kunnen hebben..

18. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @yvette whahahaha nee niet echt nee, zat nog wel een leuke knuffel van een giraf in en een boekje over hoe wordt ik een bijzondere ouder papa en mama.. wel lollig.. maar voor de rest... hmmmmmm nee en als ik zie hoeveel gaasjes, watjes desinfectie enz enz er in zit... hmmmmmmm zal het ook echt een hele bevalling zijn in januari... :) ;)
    komt goed denk ik *schenkt glaasje roosvicee in*

Zaterdag shoppen bij de babydump in Heerlen... gegadigden om meet te gaan :eek:

@mikki Gefeliciteerd

@merle2 hoes met je hondje?

19. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Wat fijn! Nou ik had dat niet verwacht.. eigenlijk schrok ik toen best wel.. Maar kan je toch maar weer zien dat het toch weer heel anders kan gaan.. en jij mag zo'n momentje best hebben hoor :)

ja volgens mij had ik eerder terug gelezen dat je daar me ebezig was ofzo, niet echt besteld.. Maar dat is wel fijn gevoel he? ik heb de enveloppen ook al klaar :oops:

20. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

uhhh.. zo werkt het dus niet....

Neem nog even als voorbeeld mijn eerste zwangerschap....de kalender was ik namelijk 2 januari uitgerekend!
    12 weken echo: 8 januari...
    pretecho: 32 weken: 19 december
    geboren: 10 januari......

Daarom is het ook zo dat als de uitgerekende datum en de 12 weken echo meer als 1 week scheelt... dat ze de echo-datum aanhouden...

Niet dat het mij uitmaakt hoor....
    maar het wordt echt heel vervelend als je dalijk voor je gevoel 2 weken overtijd loopt... vandaar dat ik over je banner begon.... want dat is toch zoiets waar je elke keer naar kijkt..
    (tenminste ik wel)...

Deel Deze Pagina