Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    @ Yvette: dat bedoelde ik dus zelf ook.. Soms eet ik wel 3x in de week patat.. Zo slecht maar daar heb ik dan zo'n zin in.. hahaha!

2. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Owwwh Yvette wat klinkt dat super snel al kleine 3 weken pffffffffffffff

3. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    Hallo,
    Zag dat het alweer een week geleden is dat ik er was geweest :oops:
    Maar ben errug druk wil graag alles klaar hebben voor de geboorte.
    Had mijn man al gezegd dat ik vanaf de 1e kerstdag mag bevallen (om een beetje te pushen) gaat ie een ronde dansje maken omdat ie zo blij is om weer vader te worden hahaha.
    Ben wel errug moe hoor bleh en het weer helpt ook niet echt mee.
    Moet zeggen dat de harde buiken ook steeds meer worden moet nu toch echt wat rustiger aan doen.
    Maar verder is alles oke hier gelukkig.
    Wij hebben de box al wel staan maar dat was uit nood want ik heb verder nergens ruimte en mijn zus wou hem niet langer in de gang hebben staan vandaar maar ach vind het wel leuk staan weer zo'n box in de kamer.
    Maar goed de babykamer is in ieder geval klaar dus de grootste zorg is al weg voor mij nu de kamer voor de oudste nog op zolder maar dat schiet niet echt op nog (zal wel aan mij liggen hahahaha).
    Zo ik ga ff wat doen in huis en dan moet ik de oudste alweer op gaan halen van school gelukkig is het vrijdag en hebben we bijna weer weeknd kan ik s'morgens wat langer liggn heerlijk.
    Nou zal mijn bestdoen om vaker te komen liefs Sjansie

4. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
  5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Met 34 weken is het nog wel vroeg, maar inderdaad niet véél te vroeg volgens mij (al ben ik geen arts natuurlijk). Ik zou me er ook niet teveel zorgen over maken hoor. Jouw hummel heeft kennelijk gewoon héél veel zin in zijn leventje op aarde :)
    Enne...met de feestdagen in het kraambed liggen heeft misschien ook wel weer wat. Het is wel een extra warme en speciale tijd dan...

Ja, het gaat hier wel redelijk volgens het boekje geloof ik :D Ik prijs mezelf ook gelukkig als ik de verhalen van sommige anderen hier op het forum lees. Ik heb wel veel pijn in mijn rug, bil en bekken, en een hele riedel aan onschuldige kwaaltjes, maar met een beetje rust is het allemaal best goed te doen.
    Ik krijg inderdaad ook de schopjes en het gekriebel rechts :) En af en toe een uitpuilende bult aan de linkerkant van mijn buik, als hij even zijn ruggetje naar me toedraait. Grappig dat ik nu zeker weet dat dat zijn ruggetje is...je krijgt er nu echt een beeld bij :D

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Die morfine waar jij het over hebt is pethidine. Remifentanil is ook morfine, maar het verschil tussen deze twee is dat je de toediening en de werkingsduur van remifentanil kan doseren (d.m.v. een pompje dat je zelf bedient), en die van pethidine niet.
    Daarom is er bij pethidine iets meer kans op sufheid bij de baby tijdens en na de bevalling (al zijn dat geen levensgrote risico's hoor). Dit is hoe de vk het vandaag aan mij heeft uitgelegd.

En dat ze geen duidelijk antwoord geven op je vraag...tsja...denk dat ze nog altijd niet staan te springen om pijnstilling te geven bij de bevalling, anno 2008. Ik kreeg dus wel netjes antwoord op mijn vragen, maar daarbij ook de opmerking 'dat bevallen nou eenmaal pijn doet, en dat je dat weet als je aan een zwangerschap begint'. Eeeh...ja, dat weet ik heus wel :(
    Ze vertelde ook nog dat een ruggeprik in het weekend of 's nachts wel problemen kan geven, omdat het hele medische team dan opgetrommeld moet worden, maar dat ze het wel doen als de nood echt aan de man is. Dat geeft me wel wat rust. Maar die verhalen in de media, dat iedereen vanaf dit jaar zonder morren op elk uur van de dag een ruggeprik kan krijgen als ze erom vraagt, dat is dus gewoon onzin... Ze blijven er terughoudend mee.

Maar maakt niet uit...we gaan het gewoon zónder proberen, zoals elke gezonde uit de klei getrokken Hollandse vrouw :rolleyes: :D

7. winter15

winter15 Niet meer actief

@Joyce: mooie bank! en is je nichtje alweer 12 weken? wat gaat dat hard zeg!
    dat morfine achtige spul heet geloof ik iets van pethadine, maar dat schijnt haast niet te helpen volgens het ziekenhuis dus wordt ook erg weinig gebruikt.. Ik hoop maar gewoon dat ik het allemaal op de gewone manier kan doorstaan...

@Mikki: ja, ze hebben bij de thuiszorg niet eens gevraagd wanneer ik ben uitgerekend, je mag die hele zooi gewoon 3 maanden lenen, moet alles 19 feb. weer inleveren, lijkt me ook niet zo'n probleem als je dan de klossen nog even wilt houden dat je dan even belt..

Imps and Elfs heeft die ook leuke spullen voor meisjes? Hema vind ik trouwens ook altijd leuk hoor!

Hier in het ziekenhuis werken ze niet met Remifentanil, heb er inderdaad verschillende dingen over gelezen, je word er zelf ook heel erg high van, maar het helpt wel goed tegen de pijn, maar ze zijn nogal huiverig voor de bijwerkingen vandaar dat het nog niet overal gegeven wordt..

Fijn dat alles goed was bij de vk!

@Sjansie: fijn dat het kamertje af is, op naar het volgende kamertje! We zien je wel weer verschijnen!

@Yvette: ben heel benieuwd wanneer hummeltje zich aankondigd..

8. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ja precies.. Zo'n uitleg kreeg ik ook.. En die ruggenprik was ook niet zonder gevolgen.. Hahaha! Nou ja, bedankt voor je uitleg :)

9. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ja ik was 21 weken zwanger toen zij werdt geboren.. Vandaar dat ik dat weet :) Kan het heel goed bijhouden zo :D Gaat veel te snel.. Moet je nagaan hoe snel het bij ons zelf straks gaat..

10. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @joyce, whahaha wij hebben ook naar die kleur gekeken, maar kijk maar eens in mn album.... naar onze bank das gewoon de kleur van het eerste plaatje.. omdat we uiteindelijk vonden dat dat donkerbruine echt te donker zou worden in huis..... maar goed, blijft een mooie kleur

@sjansie, mooi, kamertje af...

@mikki... joh als het net na de 37 weken komt, zou ik er voor tekenen hoor... dat zou half december zijn.. dan ben je al weer up en running en kun je gewoon je kerstdagen vieren.... maar dan met de kleine....

11. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Jullie bank lijkt er wel op :) Maar wij hebben lichte meubels zo dus vandaar dat we wel een donkere bank nemen :)

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Zou het...? Stel dat je op 15 december bevalt...ik denk niet dat ik 10 dagen later al zin heb om met de hele familie in gala om de kerstboom te zitten hoor. Maar dat heb ik ook niet als ik niet zwanger ben, dus dat ligt waarschijnlijk aan mij :D
    Maar met de kerst in bed liggen, met warme kopjes chocolademelk en leuke films op tv, dat zie ik wel zitten :)

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Nou kijk dat zijn nou ook mijn gedachtens erover :D

14. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    EINDELIJK! We hebben wat foto’s van de fotograaf op de site mogen zetten :D Jullie kunnen ze zien door onderstaande link te volgen:

http://www.burgers-tegelaers.com/
    dan naar foto album en
    dan naar huwelijk en
    dan naar ‘reportage foto maas’

(Oh en het stormt hier nu ook als een gek! )

@ Derona: Hihi, ja he, dat klinkt inderdaad heel snel! Maar goed, het kan dus ook nog 8 weken duren ;) We wachten geduldig af!

@ Joyce: Mooie bank meid! Die kleur (die jullie niet nemen) hebben wij en we hebben een bankstel zeg maar, (1, 2 en 3 zits) dus geen hoekbank, maar voor de rest, hij kon wel van dezelfde serie zijn, dus ik vind hem oprecht mooi :D

@ Mikki: inderdaad, ik vind 34 weken ook niet meer veel te vroeg ;)
    Ja super is dat he, dat je weet hoe hij ligt! Dat vind ik nu ook zo geweldig. Was best een beetje trots gisteren dat ik het goed had :oops: Kun je je beebje ook over zijn billen aaien, zo net onder je ribben? Dat doe ik nogal geregeld, over zijn rugje en zijn ribben… en spelen met zijn voetjes ;) Die steekt ie dan helemaal uit!
    Goh, jij hebt een hele andere beleving van de komende feestdagen dan ik ;) Ik wil juist wel lekker gezellig bij mijn familie zitten, niets met warme chocomel in mijn bedje liggen tv kijken, dat kan daarna ook nog wel ;)

Hihi, over die pijnbestrijding, ik ga voor de geboortetens hoor! Heb echt zoiets van: ik probeer eerst zonder, ook om te weten hoe het voelt, maar waarom pijn lijden en jezelf uitputten als dat helemaal niet nodig is?

@ Sjansie: Mooi dat het kamertje af is! Maar ehm, hoezo de laatste keer naar de vk op de 17ste?

@ MikMak: Haha, jullie hebben ook al zo’n bank, wij ook ;) Geen hoekbank, maar wel die stof in die kleur!

15. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Mijn zoontje is met bijna 35 weken geboren en het is dat hij vrij flink voor die duur was en al goed ontwikkeld, anders was het was het toch veel moeilijker geweest, hoor! Zo heb ik géén longrijpingsspuit(en) gehad, maar heeft mijn zoontje toch geen extra zuurstof e.d. nodig gehad (wat met die duur meestal wel noodzakelijk is).

34-35 weken is idd niet vééél te vroeg (denk dan zelf ook meer aan zo 28-32 weken), maar 'veilig' is het met 45-35 weken ook nog lang niet, hoor! Maar hangt er vooral van af hoe het kindje is. Ken ook verhalen van baby's die met 37 weken geboren zijn, maar veel 'opstartproblemen' hadden en nog 2-3 weken in het ziekenhuis moesten blijven, waarvan een groot deel van de tijd met extra zuurstof e.d. ...

16. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Yvette jullie zagen er echt prachtig uit

17. winter15

winter15 Niet meer actief

Ik teken ook het liefst voor een thuisbevalling met de geboortetens, maar goed...we zullen eerst eens afwachten of dit eigenwijsje nog gaat draaien anders is dit allemaal niet van toepassing, maar heb het al eerder gezegd: ik begin hem toch wel te knijpen voor de bevalling..voor de pijn dan vooral natuurlijk!

@Yvette: heb je de tens al gereserveerd? en via welke site ga je dat doen?

18. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    @ Iloveandres: :) Dus nu heb je fijn een nieuw plekje in de kamer! Lekker toch. Oei, de katten. Blaas gruis? Dan gaan ze ook overal plassen.. :S

@ MIkmak: Hopelijk heeft Jodocus op staande voet ontslag gekregen en vindt hij zijn nieuwe garagedeur erg mooi.

@ Libra: bedankt voor de heerlijk appeltaart! ;)

@ Female
    ondersteek is toch om de placenta in te doen?? Ohw wat schattig, Kynan in het grote bed.. zo'n klein propje. :) Lekker even naar de veluwe, fijn even bijtanken!

@ mamamakka: Jeetje dat is schrikken zeg, gisteren met de wagen! Pfff je hebt het goed opgelost zeg, dat je nog kon rijden in dat ding. Knap van je! Dat je het autorijden nu helemaal bue bent snap ik wel..

@ Sanne: Ben je lekker aan het kwijlen? Met gevoelloze kaak en lip? Daar helpt ijs en oliebollen toch zo goed tegen? Ja super he, van dat jurkje. Daar kan de za avond niet meer stuk mee inderdaad! Wat zijn jouw plannen voor het weekend? Naast Grieks koken?

@ Patrieske: Fijn dat ze in het ziekenhuis zo lief zijn allemaal. En wat betreft het kamertje: petje af, ben trots op je!

@ Yvette: \:D/ super goed dat je met het bord aan de slag gaat! :whistle: Meneer Paddington nog af kunnen bellen? ben echt benieuwd, succes! Hou me op de hoogte. Ben ook heel erg blij met het jurkje zeg, vind het prachtig! En staat super! Goh, je hebt weer een enorm drukke dag gehad meid. :-s Blijf nu maar eens een paar dagen binnen en stort je lekker op dat geboorte bord. Lekker je pyama of huispak aan, binnen lekker warm stoken..
    Fijn dat bloed en urine goed waren en het hartje gelukkig ook. Heerlijk he, over 3 weken mogen we legaal bevallen :) Ohw: even gekeken bij de foto's en echt waar prachtig! Wat zat je haar geweldig zeg, super mooi alles.

@ Joyce:
    lol :) . Nog even geduld, maar het is zo zondag! Dat zal genieten zijn na het weekend!! Met de bank bestellen: misschien even vragen in die zaak of van die bank in het nieuwe jaar de prijzen omhoog gaan. Bij veel meubel fabrieken is dat nl het geval, sommige zijn nu zelfs al verhoogd. Want dan kan je misschien beter eind december bestellen. Hij is erg mooi trouwens! jullie ook met je mac verslaving haha.

@ Mikki: Joehoe! De kleine uk ligt goed. Fijn zeg. Grappig is dat he, als hij de hik heeft. Manlief zegt dan steeds: aaaaaaah dat vind ik zielig. ach ja.. :S

19. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Délano is mey 36 weken en 6 dagen geboren,en woog 3345 dus erg netjes,ben ene kant blij dat ik het niet tot de 40 weken heb hoeven uit te lopen hihi

20. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik aai hem inderdaad ook heel vaak over zijn rug en billen :D Als ik 's avonds in bed lig, ligt hij altijd met zijn rug en billen tegen mijn buik te duwen (vandaar die bult die je dan ziet), en dan ga ik altijd tegen hem kletsen en hem aaien :oops: :) En porretjes geven op de plek waar zijn voetjes zitten, en dan krijg ik een schop terug 8)

Ik ga dus ook voor de geboortetens! Maar heb wel gelezen dat je niet te lang moet wachten met het aansluiten van dat ding. Je kan hem beter meteen al aanzetten, omdat je later in de bevalling al teveel in jezelf gekeerd bent om het goed onder de knie te krijgen.

Prachtige foto's trouwens! Jullie waren echt een heel mooi bruidspaar. En mooi huis ook trouwens ;) Als ik ooit nog eens verder weg ga verhuizen wordt het zeker weten Limburg. Ik vind het zoooo mooi daar!

Deel Deze Pagina