M'n moeder zei het gisteren ook weer tegen mij. Maar dat schijnt bij ons in de familie te zitten... Maar nu ga ik echt opruimen...
Bij ons zit het niet in de familie, tenminste, mijn moeder en mijn tante hadden het wel, maar dat was over vanaf dat ze op zoutloos gingen.... maar weet je, ik heb nu echt zoiets van: laat mij maar dik en rond zijn, pijn hebben dat ik verga, laat maar allemaal, als mijn kindje maar gezond ter wereld komt... kijk nou naar cindy
He dames... probeer bij deze pagina weer ff "in te springen"hoor... Yvettte 25 bovendruk/onderdruk bedoel je....? Wat was je beginwaarde dan? Want je bloeddruk was de laatste keer toch niet hoog.... Het kan ook zijn dat je bloeddruk omhoog gaat door spanningen en dat het niet direct zwangerschaps-gerelateerd is..... ikzelf heb (niet zwanger).. wel eens een bloeddruk gehad van 160/110 ofzo..... iig de onderdruk was 110.... en dat kwam dus puur door stress.... Probeer je iig niet druk te maken met alles.... want veel klachten horen er echt gewoon bij.... en idd je urine was goed! Probeer de nadruk te leggen op hetgeen wat gewoon ok is... en niet met alles in de stress te schieten, want dat is sowieso niet gezond en kan dingen bevorderen... (waar je niet op zit te wachten)... @mezelf Vent gaat zo naar het ziekenhuis.... weet niet of het alleen intake is.. of ook gelijk scan ofzo.. (?).. ander ventje is weer opgeknapt... mezelf..... alles doet zeer.... laatste loodjes zijn begonnen voor me....
Ramona, ik wilde alleen even neerzetten wat de vk erover had gezegd... Ik maakte me er geen zorgen meer om, omdat ze in het ziekenhuis zeiden dat ze er niet meer naar keken. Mijn bloeddruk was bij het begin 110/60 en nu 140/85. Dat is op zich nog niet te hoog, maar volgens de vk dus wel tov van de begin waarde (onderdruk). Ik heb er geen verstand van, dus ik wacht gewoon af wat ze donderdag zeggen, dan heb ik weer een afspraak in het zh. Ik ben benieuwd wat ze zeggen van de knie van je man! EN voor jou: sterkte meid!
@yvette.. je hebt helemaal gelijk.. als het kindje maar gezond op de wereld komt.. ik denk niet dat het door de val komt.. @ramona.. moet jij ook mee naar het ziekenhuis of gaat hij alleen?
Ik vind het een beetje een raar verhaal van je VK hoor. Ik heb ook als begin waarde onderdruk 50 gehad en laatst was deze 70 en dat was nog steeds heel prima. Terwijl dat toch niet ver verwijderd is van de 75 en dan zou het niet goed meer zijn? Volgens mij gaat je bloeddruk sowieso een stuk omhoog aan het einde van de zwangerschap en een verschil van 25 vind ik dan nogal weinig...
Zoals ik al zeg, ik wilde alleen kwijt wat de vk tegen mij zei. Ik ben geen arts. Ik weet wel dat het vroeger allemaal veel strenger was, mijn moeder had een stijging van 15 en moest meteen op volledig zoutloos en als ze binnen 2 dagen tijd niet 2 kilo op zijn minst was afgevallen, moest ze naar het ziekenhuis. Een vriendin van mij heeft HELLP gehad en bij haar begon het hetzelfde. Nu wil ik echt niet zeggen dat ik iets van dien aard heb, maar ik blijf allert, zeker omdat deze zwangerschap al niet helemaal op rolletjes verloopt. Ik wacht gewoon af wat ze donderdag gaan zeggen en tot die tijd hou ik me gewoon netjes aan de zoutloze regeltjes
Januari Mama's 2009 AFSPRAKENLIJST 21 nov.: Mamamakka 4D Echo 24 nov.: SimplyMe VK / Birthe VK 25 nov.: Naomiadaeze VK /patrieske16 Controle gyn / Birthe echo. 27 nov.: Journey groeiecho & Mikmak VK Yvette controle gyn / Sjansie VK (laatste keer) / Joyce1983 VK Lotus1981 VK 28 nov.: Derona VK 02 dec.: Re81 VK 03 dec.: Iloveandres controle VK/ iloveandres bekkentherapie ziekenhuis 04 dec.: Jessica83 VK 12 dec.: Libra begin verlof 15 dec.: Re81 Groeiecho 34wk. 19 dec.: Jessica83 VK 22 dec.: Re81 VK 23 dec.: Lotus1981 begin verlof!!! Wie afspraken heeft toe te voegen of heeft te wijzigen, kan dit ZELF doen of anders SimplyMe via een PB vragen de wijziging(en) door te voeren! Aan wie deze afsprakenlijst bewerken wil: Vergeet niet [ quote="naam gequote"] helemaal vooraan en [/quote] helemaal achteraan het gequote bericht weg te halen. Verwijder steeds afspraken van dagen die al voorbij zijn (alleen de dag ervoor mag evt. nog even blijven staan ). Neem steeds de LAATSTE LIJST die je kunt vinden. Voeg geen afspraken toe, die verder weg dan 2 maanden zijn. Zet geen andere opmerkingen/reacties in dit bericht.
pff die afsprakenlijst stond voor het laatst op pag 458.. was nog aantal afspraken vergeten in te zetten ik moet donderdag naar de VK .. en 23 dec.. begint mijn verlof kijk helemaal naar uit !
Dat weet ik wel, maar dan kan ik het toch nog wel vreemd vinden? Aangezien mijn VK daar helemaal niets over zei (terwijl ik daar niet ver van verwijderd was) en ze toch neem ik aan hetzelfde protocol moeten aanhouden? Het verbaast me gewoon nogal.
Merleq Nee hij gaat alleen...... tja alle vk's zijn anders..... Voorbeeld..: Mijn eerste was helemaal niet ingedaald... Vaak lees je dan dat ze op zoek gaan naar een oorzaak... maar mijn (vorige vk) had zoiets van ik zie op het moment wel of het past of niet.... Ook lees je dat je overal direkt moet gaan liggen als je water breek... Mijn (vorige) vk zei: ga jij dan midden in de AH liggen? Ja, als ik dat moet.... Ze vertelde dat tussen indalen en niet indalen maar cm verschil zit... dus thuis liggen is tijd zat..... Ook de vk die ik nu heb is een hele nuchtere vrouw... ze kan "direkt"overkomen... maar ik vind het super fijn... Geen verhalen van als dit... of als dat.... gewoon zeggen hoe het zit en klaar....! Yvette.. Goed dan.... gewoon relaxed hoor! Dat is sowieso beter...! @ Ik mag donderdag weer naar vk... ben benieuwd...! Zal trouwens weer eens een buikfoto maken... mijn vriend vroeg nog aan me.. "hoe dik ben je van plan te worden?",.... niet normaal die buik!
Oh wat verschrikkelijk...ik ben hier even helemaal stil van... Konden ze de geboorte niet tegenhouden? Wat zullen jullie verdrietig zijn....
Cindy... Ik lees nu je berichtje pas... als quote bij mikki.... Weet even niets te zeggen.... heel veel sterkte....! een dikke knuffel, Ramona
Hm ik moet er wel continu aan denken... Ze was 33 weken zwanger toen de kleine werd geboren... Net zover als ik nu! Ik moet er niet aan denken... Echt heel erg.
@Cindy meis,wat vreselijk dit is het ergste wat je als ouder mee kan maken,ik wil jullie veel sterkte en kracht toewensen deze komende tijd, knuffel
@Cindy het is toch niet door de val gekomen he?omdat je schreef dat je wat bloed verloor toen pff meis echt erg
Natuurlijk mag je zeggen dat je het vreemd vindt. Ik vind het ook vreemd dat ze overal wat anders zeggen, want ik zou ook denken dat als er zo'n protocol is, ze overal hetzelfde zouden hanteren... @ Ramona: Precies, ik zie het allemaal wel, ga me niet zelf in de stress werken @ Derona: Ja, dat dacht ik dus ook al, dat het misschien door de val kwam... Het is inderdaad vreselijk wat Cindy en haar man/vriend is overkomen...