Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @merleq: misschien even in de winkel vragen of je wat kratjes mag lenen voor een bepaalde tijd? Dan heb je lege kratjes... zou toch vast ergens te regelen zijn? Desnoods met borg ofzo....

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh ja, dat ga ik inderdaad eens even proberen. Desnoods laat ik mijn moeder naar haar supermarkt gaan, mijn verwachting is namelijk dat ze in een klein dorp daar veel vriendelijker in zijn dan hier in de grote stad :p

3. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo meiden,

ik laat het reageren per persoon even zitten en doe het even op
    onderwerp.

@Blije Doos: Ik heb hem ook nog niet gekregen. Volgens hun zou ik
    een email met uitnodiging moeten hebben ontvangen... :( Nooit gehad,
    ook niet in mijn spam map. Nu sturen ze hem in december op en
    vertelden dat er een acceptgiro bij zou zitten voor de kosten van het
    verzenden, maar die was voor een vrijwillige bijdrage voor de
    bezorgkosten. Niet verplicht dus.

@Zwanger zijn: Ik ben nog steeds heerlijk zwanger. Ik heb geen last van
    kwaaltjes en mijn buik zit ook niet echt in de weg. Ik kan zelfs nog
    gewoon op mijn buik liggen, maar doe dat toch maar niet. (Alleen
    scheren is wat lastig. ;) Hihi..)

Maar ik ben wel heel benieuwd naar deze kleine meid en heb ook echt zin
    in de bevalling. Ik ben dus aan de ene kant heel blij dat ik al bijna 34
    weken ben. Mijn kids zijn tot nu toe allemaal rond de 37/38 weken
    geboren, dus ik ben benieuwd wat deze wurm van plan is.

Ik merk wel dat ik mij steeds meer ga terugtrekken de laatste tijd. Ik heb
    geen zin meer in teveel drukte om mij heen, maar dat herken ik van de
    vorige zwangerschappen. Ik heb er ook niet zo heel veel last van. Het is
    wel vervelend voor de mensen om mij heen.

@Verloskundige: Alles was weer ok. Kleine meid lag nog steeds netjes
    met haar koppie naar beneden en lag weer een stuk lager als daarvoor.
    Bloeddruk was weer 120/60 en ik was weer ietsje afgevallen...
    Ik ben dus deze zwangerschap begonnen op 75 kg., bij de eerste VK
    afspraak woog ik 72 kg en nu weeg ik weer 74 kg. Vaag, maar de VK
    vond het prima, buik en baby groeide mooi op schema, dus geen
    moppers. Verder mag ik over 2 weken weer komen en daarna wil ze mij
    elke week zien.

@Vluchttas: Lippenbalsem kan ook handig zijn om mee te nemen. Mijn
    vriendin haar lippen waren helemaal kapot gegaan alleen maar door het
    puffen, maar die had best een zware bevalling. Kan geen kwaad om mee
    te nemen...
    Ik had de tas alleen bij mijn zoon in orde trouwens. Bij de meiden heb ik
    het steeds uitgesteld, omdat ik er gewoon vanuit ging (erg he! :oops: )
    dat ik toch thuis zou gaan bevallen. Ik heb wel de ziekenhuispapieren
    bij elkaar liggen, just in case.

@Klossen: Ik mag de klossen pas met 37 weken zwangerschap ophalen,
    dus nog even wachten.

@Lijst: De gegevenslijst op blz. 1 is idd. niet uit te breiden, dus om daar
    een extra vakje bij te zetten is niet mogelijk. Er is wel een vakje met
    "Bijzonderheden" die niemand echt gebruikt en die we evt. zouden
    kunnen veranderen in iets anders... Ik hoor het wel...

Maar een aparte "bevallingslijst" lijkt mij ook beter om eerlijk te zijn.

Nou, dat was het voor nu. Als het goed is ben ik er nu weer wat vaker.

Groetjes SimplyMe

4. Tese

Tese Niet meer actief

@ merleq: wij betalen voor 3 uurtjes 35 euro, en het is het dubbel en dwars waard want ik ben niet zo'n poetsmiep! Maar straks ga ik maar 2 dagen werken en dan ga ik het wel zelf doen hoor!

Die klossen zijn inderdaad even wennen. Maar waarom zou je bierkratjes nemen? Als je ze bij de vitras haalt zijn ze grats hoor! En ze zijn bijna net zo hoog als bierkratjes dus dat maakt ook niets uit.

5. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @iloveandres: voel met je mee.... zal misschien iets minder pijn hebben gehad... Jij ook succes vandaag!
    Echt werkelijk om de 10 minuten móét ik omdraaien omdat ik anders enorme pijn krijg in mn bekken/ heupen.... En dan ligt hubbie weer in mn gezicht te ademen of zit mn neus dicht en moet ik met open mond liggen, krijg ik droge mond...... oh en op mn linkerzij ligt het fijnst maar dan komt er een enorme druk op mn maag waardoor ik dan of enorme trek krijg of enorm misselijk word.... rugliggen is echt niet grappig want dan krjg ik geen lucht en op rechterzij daar kan ik dus maar heel even op liggen (of heb ik last van hubbie)
    Zo dat was even klagen weet niet of je het herkent maar mehn.... ik zou een moord doen voor een heerlijke nacht doorslapen, van een uurtje of 11 tot een uurtje of 8 ofzo.... lijkt me super! Maar dat zit er vast niet in.... straks met de nachtvoedingen e.d.
    Maar okay.... zal nu weer stppen met klagen want ik héb mn kleintje nog en alles gaat gewoon super goed, dus mag niet klagen alhoewel het er soms gewoon even uitmoet.....
    *Zet heeeeel gauw klaagmodus weer uit*

6. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @muppet: bierkratjes omdat onze poten van het bed erg groot zijn en de klossen putjes in ons bed veroorzaken en dat vind ik niet prettig, dus vandaar kratjes... en die zijn gewoon gratis hoor... alleen de statiegeld krijg je wat later terug maar als je dan ook heen gaat met 4 (of 5 want wij hebben er 5 nodig) kratjes weer naar de winkel krijg je heel leuk bedragje aan statiegeld terug....haha

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Bierkratjes zijn denk ik wel lager dan klossen, maar dat weet ik niet zeker :p Iemand die het wel weet? ;)

Over de blije doos trouwens, ik heb ook nog geen uitnodiging gehad :x

8. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Nettie: ik weet inderdaad precies wat je bedoeld... ik zou ook graag weer een nachtje door willen slapen... pfff, maar je hebt inderdaad gelijk. wij hebben ons kleintje nog...

9. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Volgens mij zit daar geen verschil in hoor. Althans niet veel... :D

10. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    :baby: Januari Mama's 2009 :baby:

AFSPRAKENLIJST

24 nov.: SimplyMe VK / Birthe VK
    25 nov.: Naomiadaeze VK /patrieske16 Controle gyn / Birthe echo.
    27 nov.: Journey groeiecho / Mikmak VK / Yvette controle gyn / Sjansie VK (laatste keer) / Lotus1981 VK
    28 nov.: Derona VK

02 dec.: Re81 VK
    03 dec.: Iloveandres controle VK/ iloveandres bekkentherapie ziekenhuis
    04 dec.: Jessica83 VK
    10 dec.: SimplyMe VK
    12 dec.: Libra begin verlof
    15 dec.: Re81 Groeiecho 34wk.
    16 dec.: Libra VK
    19 dec.: Jessica83 VK / Re81 begin verlof!!!
    22 dec.: Re81 VK
    23 dec.: Lotus1981 begin verlof!!!

Wie afspraken heeft toe te voegen of heeft te wijzigen,
    kan dit ZELF doen of anders SimplyMe via een PB
    vragen de wijziging(en) door te voeren!

Aan wie deze afsprakenlijst bewerken wil:
    • Vergeet niet [ quote="naam gequote"] helemaal vooraan en
      [/quote] helemaal achteraan het gequote bericht weg te halen.
    • Verwijder steeds afspraken van dagen die al voorbij zijn
      (alleen de dag ervoor mag evt. nog even blijven staan ;) ).
    • Neem steeds de LAATSTE LIJST die je kunt vinden.
    • Voeg geen afspraken toe, die verder weg dan 2 maanden zijn.
    • Zet geen andere opmerkingen/reacties in dit bericht.

11. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @merleq: omdat jij het had over dat je klossen zo hoog vond gaf ik juist die tip dat kratjes wat voor jou was omdat je misschien van jezelf al een hoog bed hebt... Maar ik heb geen klachten gehad over de kratjes bij de vorige bevalling hoor. Vk kwam zelf met het idee en ben gewoon op ons eigen bed bevallen en heb de hele kraamtijd daarop doorgebracht en heb nooit iemand horen klagen over dat het te laag zou zijn oid...

@iloveandres: idd er zullen genoeg meiden zijn (waaronder bijv. cindy) die al die pijn wel weer terug zouden willen en meer als hun kindje weer terug kon komen daardoor.... dus ik ga gewoon nu weer lekker genieten en een dagje rustig aan doen, gister veel gedaan dus vandaag wat minder en dan zien we morgen wel weer! Ga nu lekker genieten van mn dochter en een kop koffie erbij pakken... lekkers erbij en dan wat computeren puzzelen en lezen, ondertussen draait de wasmachine dus ik doe tenminste wel íéts..haha

12. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle

Bevallen

20 november Cindy: Ties - ? gram - ? cm

Vlinder[​IMG]
    20 november Ties- Mama Cindy

13. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    VErlof: Ik heb lekker 6 weken voor en 12 weken na hoef me 30 maart pas weer te melden, omdat ik er lekker 2 weken aavast heb geplakt die ik normaal altijd met de kerst opneem

Gelukkig valt het wel mee en heb ik alleen een burs bovenbeen maar ik ben wel super geschrokken afijn was iets te laat op mijn laatste werkdag.

wow Nettie jij bent echt enorm gegroeid

Jemig joyce wat een gedoe allemaal zeg.

Mamamake alles goed verder? Fijn dat je weer thuis bent en rustig aan doe nhoor..........

Ach Libra beterschap voor je man

Patrieske ik ken het het spookt hier ook maar door mijn hoofd hellemaal omdat de schaaonzus van mijn vriendin dit zelfde heeft meegemaakt ik wordt er dan soms gewoon een beetje bang van.

Merle@ de kraamzorg zei tegen mij dat je die kan lenen door statiegeld te betalen bij de slijterij wij hebben er 16 nodig en niemand drinkt bier hier

Sorry kon gisteravond niet reageren moesten effe een bakkie doen bij mijn schoonmoeder en we hadden bezoekvan de kraamzorg die natuurlijk zat te zeiken over mijn bed wat om hoog moet en het aerosleepmatras.

Net lekker ontbeten en zo even met de hond weg heerlijk verlof niets moet lekker bijkomen zo op mijn eerste dag.
    Vanavond gaan we lekker samen wat eten heb er echt zin in.
    En ik moet idd ook maar eens een tas gaan klaarzetten heb al wel wat spulletjes voor de kleine klaar liggen op de commode.

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Journey: haha 16?! Leuk bed :p Zal je man blij mee zijn haha!

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik doe ook even niet reageren op iedereen afzonderlijk...het is écht teveel om bij te lezen :oops:

Ik heb ook niet veel bijzonders te vertellen eigenlijk...
    Zometeen komt iemand ons sfeerkacheltje ophalen voor € 150,-, en dat geld ga ik VOLLEDIG aan babyspulletjes besteden...hihi :)
    Kacheltje moet weg omdat hij op de plek staat waar de box moet komen.

We hebben ook nog een zandstenen voorzetschouw die ook weg moet (mooi ding!), maar daar heb ik nog geen koper voor. Dus als iemand hier interesse heeft....? :)

En ik heb via marktplaats een Geboortetens (Femina) gereserveerd bij iemand die ze particulier verhuurt. Voor € 46,- incl. verzendkosten...dat is wel een stuk goedkoper dan bij die officiële verhuurder :)

16. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @journey: 16 kratten? Wat is dat voor bed als ik vragen mag.... Lijkt me nogal een klusje... sterkte ermee alvast....
    En idd....ik ben echt snel gegroeid he? Als je dat zo bekijkt ben ik de laatste 4 weken echt een spurt gaan maken.... Ach leuk hoor, ben enorm trots...en er word me dan ineens zoveel meer duidelijk...waarom ik steeds meer last krijg van een in de weg zittende buik e.d. Heb ik iets gemist trouwens? ben je gevallen? Klinkt iig niet echt goed als je een beurs bovenbeen hebt...
    En je laatste werkdag gehad? Wauw! Dus nu is het genieten geblazen!

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Oh ja, ik heb nog een vraagje...
    Nu beweert mijn schoonmoeder weer dat er zo'n stootrand in de box moet, zodat de baby zijn hoofd niet tegen de spijlen kan stoten, en tegen tocht enzo. Maar volgens mij zijn die dingen hartstikke gevaarlijk ivm. stikgevaar, net als die stootranden in ledikantjes.
    En ik zie die randen ook nooit bij anderen in de box...jullie wel?

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Mikki: nee ik ken dat ook helemaal niet... Lijkt me ook geen gezicht trouwens :(

19. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @mikki: wat is en geboortetens als ik vragen mag? Heb er nog nooit van gehoord..

20. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Iloveandres: Mijn zwager en schoonzusje hebben in 2007 een kindje verloren.. Een week voor de geboorte :(

Goofychick: Ik zat al een aantal weken thuis hoor.. Maar 6 weken van te voren, zegt genoeg toch??

Yvette: Heb ik ook nog nooit verteld.. Zij hebben een kindje verloren een week voor de geboorte zeg maar.. Bij de VK was alles goed, hij kon niet mee maar zijn moeder is mee geweest..

Mamamaka: Gelukkig ben je weer thuis, extra controle is nooit mis natuurlijk! Makkelijk zo'n phone met internet :)

Ramona: Trof jij het dus ook :( Gelukkig ging vannacht hier beter..

Chantalk: Ik wil geen praatjes over mishandeling :p Met water in zijn gezicht pak ik ook mezelf, ook geen oplossing.. Ging vannacht goed, heb hem gister even verteld hoe prettig ik het vond!!

MerleQ: Oh ook zo'n fan van dat programma? Keek het ook, maar zodra er winkel dingen in voor kwamen zapte ik door.. Ik werk in een winkel en moet er niet aan denken.. Maar vind het niet normaal, als je ook ziet met hoeveel geweld het soms gaat.. Niet te geloven!

Patrieske: Die jongen deugt gewoon niet.. En ik doe niets hoor, mijn mannetje is echt zo boos, die kan zich niet meer inhouden volgens mij als hij hem ziet..
    Je moet trouwens wel een beetje om jezelf denken..

Muppet: Alles was goed hoor! En ik geniet al weken van vrij zijn :D

Weet niet meer wie het zei, maar zantac mag toch niet tijdens de zwangerschap?

Deel Deze Pagina