@mikki: volgens mij mogen die dingen hier niet eens.. zie ze wel eens op de duitse tvzender (heb je zo'n bevallingsprogramma die ik heel af en toe wel eens zie) en daar hebben ze die dinge zelfs in de bedjes, maar volgens mij mag dat in Nederland helemaal niet.... vraag anders even bij je vk of kraamzorg
@merleq: die randen zijn vaak wel erg leuk hoor, met leuke werkjes erop met beertjes e.d...... lelijk zijn ze niet... maar volgens mij zijn ze gewoon niet nodig of mogen ze niet eens hier in Nd
Gister was alles weer prima met de baby, ligt nog steeds met rugje links en kontje boven en hoofdje naar beneden.. Goed dus, maar nog niet ingedaald.. Kan niet wachten tot het zover is dat het er uit mag.. Nog gevraagt over het spugen en het zuur.. maar ze had niet echt iets, ja pilletjes die je kan krijgen via huisarts en dan voel je wel misselijk en zuur maar je spuugt niet meer.. Nou ja, ik wil dan ook alles wel kwijt eigenlijk! M'n mannetje denkt er heel makkelijk over.. Die zegt nog een paar weekjes.. Pff, en ik denk paar weekjes?!?! Over m'n navel.. Dat wist ze niet.. ze dacht misschien buikspieren of iets.. maar dat was niet zo.. En navelbreuk van vroeger, maar dat is het ook niet want dat heb ik niet gehad.. Volgende maar even vragen.. hahaha! M'n mannetje kwam helemaal down van het werk, vergadering was vast niets aan.. Maar hij wilde niet zeggen waarom hij zo was.. Dus hij zal wel goed teleurgesteld zijn dat hij niet mee kon.. Pff, moeilijk iedereen tevreden te houden..
@MerleQ: het lijkt mij ook geen gezicht Maar goed, het is ook al 30 jaar geleden dat zij kleine kinderen had, dus ik neem het maar met een korreltje zout @Nettie: dat is een apparaatje dat je tijdens de bevalling kan gebruiken als pijnbestrijding. Het geeft hele lichte prikkels af via elektrodes die je op je rug moet plakken, waardoor het de pijnprikkel van de weeën 'onderbreekt'. Het haalt de toppen van de pijn weg, zeg maar. Het werkt niet bij iedereen, en het hangt er ook vanaf wat voor soort weeën je hebt, maar het is wel het veiligste middel om pijn te bestrijden... Dus ik wil het wel proberen. Je kan hem ook bij thuisbevallingen gebruiken trouwens. Mijn vk raadde hem zelfs aan, zij heeft er veel goede ervaringen mee. Anders moet je even googelen, dan kan je allemaal ervaringen van anderen lezen.
@mikki: aha juist....nou denk t niet nodig te hebben.... heb het vorige keer ook gered zonder en moet zeggen dat was best te doen. Kan me voorstellen dat je het wilt proberen maar met mijn ervaring denk ik m niet nodig te hebben.... lekker naief misschien dat ik denk dat deze keer wel ongeveer hetzelfde zal gaan maar ach.... Vk zei dat ik echt heel snel moet bellen zodra ik ook maar het idee heb dat het begonnen is....zij gaat ervan uit dat ik een snelle bevalling ga krijgen... misschien nog sneller als met dochter.... die was vanaf breken van de vliezen tot ik haar op mn buik had 6,5 uur.... (alleen wel al een dag of 5/6 voorweeën gehad).....we zullen zien, hoop op zich dat ze gelijk krijgt alhoewel het van mij echt net veel sneller hoeft.... daar schijn je namelijk heel veel moeite mee te hebben ivm "verwerking" (sorry ik wijk af....haha heb ik wel vaker last van....) @joyce: lastig hoor dat van je man, vooral ook dat je dan een rotvergadering hebt terwijl je naar je kindje had kunnen luisteren... kan me voorstellen dat ie ene beetje down was.. alleen die opmerking over ach nog een paar weekjes.... daar zou ik em z'n nek voor omdraaien.... sorry....komt er een beetje hard uit maar als mijn hubbie dat zou zeggen zou ie flink op zn dak krijgen van mij.... hij hoeft er niet mee te lopen..... weet niet hoe lastig het is af en toe om zo'n kleine in je buik te hebben die alles beurs trapt....Maar hij zal het vast wel goed bedoelen..... soms weten ze ook niet meer wat ze moeten zeggen natuurlijk.... lijkt me voor hen ook wel lastig dat je er zo buiten staat eigenlijk....ze willen je best helpen maar kunnen het niet.... arme mannen....
@ Joyce: ow vreselijk he, als ze dat zeggen... nog maar een paar weekjes... dat zeggen ze tegen mij ook... maar zie er echt tegenop hoor. Jij ook, kan ik me zo voorstellen met dat zuur steeds... Hier belde mijn mannetje net even om te vragen of zijn loon erop stond... Dit omdat hij weer shag moest hebbe... pfffff. Soms... Verder vroeg hij, hoe ik had geslapen, dat was wel erg lief vond ik. Mis hem wel hoor, ben blij dat hij vanavond weer thuis is. Vanavond gaan we onze Guido Wijers kaartjes voor 23 mei volgend jaar ophalen. Ik ben er straks weer meiden, ik ga even naar de winkel... even de kerstkaarten ophalen. Ze zijn zooooooo leuk geworden.... Zal er straks een foto van maken en dan even hier neerzetten goed? Liefs en dikke knuffel, Patricia
Oh ja! Het voorstel van mijn man voor de AiO subsidie (Assistent in Onderzoek) waar ik het laatst over had is gister goed gekeurd Dus hij mag op zoek naar een geschikte kandidaat! Heel fijn voor hem want hij kon wel een meevaller gebruiken Zijn baas had trouwens op het verslag van hun jaarlijkse evaluatiegesprek onder andere gezet 'tijd nemen voor het vaderschap'. Vond ik wel schattig
Ja het is denk ik anders als je al een keer eerder op een goede manier bent bevallen. Voor mij is het de eerste keer, en al lees ik 1000 verhalen van anderen, dan nog weet ik niet precies hoe het nou gaat voelen. En daar word ik best wel nerveus van, want ik wil altijd 100% voorbereid zijn op dingen. En dat kan bij een bevalling dus écht niet. Dus ik neem gewoon het zekere voor het onzekere. Gebruik ik dat ding niet, of werkt het niet, dan is de schade uiteindelijk 45 euro. Daar doe ik het voor hoor
ach welnee joh.... waarom nu weer een stoot band.. wij zijn toch ook allemaal groot geworden met vallen en opstaan... en stoten.... lekker laten zitten.. en gewoon je eigen plan trekken hoor!
@ Merleq: gefeliciteerd meid. Echt super voor je mannetje. @ Mikki: ik vind ook dat je je eigen plan moet trekken hoor... En nu ga ik echt weg. HAHAHAHAHA. Voor ik hier vanmiddag nog ben...
Ik weet dat hij het goed bedoeld.. Soms dan zegt ie wel eens iets en dan flip ik de pan uit.. Van de week nog ging over de katten.. Oh hij kon wel huilen.. Iloveandres: Ik zie ook zo op tegen het laatste.. maar goed, nog maximaal 8 weekjes.. En gister maar 2x om de pot gehangen.. En 's avonds geen zuur meer gehad.. Maar soms drijft het me gewoon tot wanhoop!
effe een vraagje, ik heb sinds gisteren een beetje zo'n gevoel in mn onderbuik alsof het lijkt alsof ik ongesteld moet worden.... is dat het indalen? of hoort dat gevoel er in dit stadium van 32,5 weken..... de kleine beweegt voor de rest wel goed.... heel erg beweegelijk de laatste dagen haha
Ik ook Straks even 2 artikelen lezen, daarna kascontrole bij de studievereniging en vanavond ga ik met mijn kascommissielid uiteten dus ik ben er voorlopig weer even niet!
@ Patricia: Zei ik Joyce? Dan ben ik echt wel ver heen! Ik bedoelde natuurlijk Cindy! En ik ben het ermee eens om gewoon een aparte lijst te maken. Als jij die bij gaat houden, dan is dat toch niet echt verwarrend? Oh, heerlijk, even je nagels laten doen, even een verwenmomentje! Perfect zo, die lijst, toch?! Ik ben benieuwd naar de foto! @ MerleQ: Ik kan me in jou situatie goed voorstellen dat je geen zin hebt in Kerst! Dat is ook niet niks zeg pffff, sterkte! Ja, super he, die babyshower, kan er nog steeds blij van worden als ik eraan denk! Oh, ik ga denk ik ook zon mutsje bestellen dan, bedankt voor de link! GEFELICITEERD voor je mannetje! @ Patrieske: Ja, dat hakt er gewoon in, bij jou natuurlijk wat erger omdat je het met Zoe* hebt meegemaakt, maar ik kan je vertellen, het laat mij ook niet los, vind het vreselijk Ik ben wel blij voor je dat de controle bij jou goed was, op je bloeddruk na. Het is makkelijk gezegd, maar je moet echt aan jezelf denken en je rustig houden meid Bij jou gaat alles gewoon goed, dat weet ik zeker. Zoe* waakt toch zeker ook over haar kleine broertje!? @ Female: Gelukkig voel je je weer wat beter meid! Had je griep? Ja, vreselijk he, van Cindy, het laat mij ook niet los,het moet je maar gebeuren! Sjansie ligt trouwens ook in het ziekenhuis, heeft ook vroege weeën gehad en weeënremmers, maar daar mag ze vandaag van af en dan mag ze morgen naar huis als het rustig blijft. @ Sanne: Ja, ze zijn wat minder, heb wel pijn in mijn buik tijdens zon harde buik, maar ik denk nu dat het gewoon oefenweeën zijn of zo. Morgen toch weer controle, maak me er geen zorgen over. Oei, kon je hem niet vertellen dat hij iets zachter moest masseren? (Ik zou wel heel graag elke avond een massage willen hoor ) Succes met je laatste halve dagen, het eind komt in zicht @ Muppet: Goh, jij alweer de laatste les? Die is voor ons pas op 22 december! (Dan ben ik misschien al lang bevallen ) @ MamaMakka: Oh, bij jou dus ook een stijging van 25 van je onderdruk! Het is wel goed dat ze je nu extra in de gaten houden, ook al kost jou dat wat meer tijd . Hoe voel jij je zelf nu? @ MikMak: De vloer er al in! Het begint echt op te schieten nu! Fijn he, die handige mannetjes (Ik vind dat veel mannelijker, mijn ex kon echt niets, mijn man kan nu eigenlijk alles) Die pijn kan goed bij het indalen horen, daar had ik ook de pijn, onder in mijn buik, net boven mijn schaambeen, links en rechts zeg maar @ SimplyMe: Hee leuk om ook weer wat van jou te lezen! En goed te lezen dat het met jou zo goed gaat! @ Journey: Wat had ze te zeuren over dat aerosleep matras dan? @ Mikki: Oh, dat ga ik mijn man maar niet vertellen! Heb de TENS net gereserveerd afgelopen maandag voor de volle mep op geboortetens.nl Stootranden zijn trouwens min of meer verboden tenzij je ze heel goed vast kunt maken dmv lintjes of iets dergelijks. Ze zijn inderdaad vaak stik-gevaarlijk. Ik laat er één door mijn moeder maken voor in het bedje, maar wel met lintjes boven en beneden om alle spijlen. Wij hebben een oud huis en ik doe het wel voor de tocht.. @ Joyce: Oh, dat is wel heel akelig zeg . was het kindje ziek? Of zijn ze daar nooit achter gekomen? @ KLOSSEN: wij hebben ook een hoog bed, maar wij hebben de lagere klossen eronder gezet, dus niet de normale hoge klossen zeg maar. Niet iedere thuiszorg heeft die, maar jullie kunnen er best wel eens naar vragen!
@ Merleq: dan heb jij het inderdaad ook nog druk genoeg... @ Yvette: ja HIHI. Nou kan gebeuren toch? Ik heb inmiddels een aparte lijst gemaakt. En ik zal deze dan ook bij gaan houden. Dat komt helemaal goed. Ik kom er net achter dat ik eerst nog even een brief moet uitprinten, voor ik weg kan, want anders moet ik vanmiddag weer weg... Liefs en dikke knuffel, Patricia
Ze zei dat het niet getest was met warme kruiken ed......... en dat het onze eigen verantwoording is maar ze had ook al ove mijn dekentje van polyesther gelukkig had ik nog een katoenen in de kast liggen gaat die er toch op tijdens de kraamweek
@MerleQ: Ik had dus ook niks gehoord over de Blije Doos en heb ze een emailtje gestuurd. Hun reactie was dus dat ze mij per email een uitnodiging hadden gestuurd en dat die dan waarschijnlijk in mijn spam map terecht was gekomen, maar ik weet 100% zeker dat dat niet gebeurd is, omdat ik daar ook altijd even mijn emailtjes check. Nu zouden ze hem in december opsturen. Ik zou er even achteraan gaan hoor.
Januari Mama's 2009 AFSPRAKENLIJST 27 nov.: Journey groeiecho / Mikmak VK / Yvette controle gyn / Sjansie VK (laatste keer) / Lotus1981 VK 28 nov.: Derona VK 02 dec.: Re81 VK 03 dec.: Iloveandres controle VK/ iloveandres bekkentherapie ziekenhuis 04 dec.: Jessica83 VK 10 dec.: SimplyMe VK 12 dec.: Libra begin verlof 15 dec.: Re81 Groeiecho 34wk. 16 dec.: Libra VK 19 dec.: Jessica83 VK / Re81 begin verlof!!! 22 dec.: Re81 VK 23 dec.: Lotus1981 begin verlof!!! Wie afspraken heeft toe te voegen of heeft te wijzigen, kan dit ZELF doen of anders SimplyMe via een PB vragen de wijziging(en) door te voeren! Aan wie deze afsprakenlijst bewerken wil: Vergeet niet [ quote="naam gequote"] helemaal vooraan en [/quote] helemaal achteraan het gequote bericht weg te halen. Verwijder steeds afspraken van dagen die al voorbij zijn (alleen de dag ervoor mag evt. nog even blijven staan ). Neem steeds de LAATSTE LIJST die je kunt vinden. Voeg geen afspraken toe, die verder weg dan 2 maanden zijn. Zet geen andere opmerkingen/reacties in dit bericht.