Yvette: dat weten ze niet.. Ze hebben niet laten onderzoeken.. Ik wil er ook niet te veel over kwijt.. Sorry!
Ga me even klaar maken.. Anders staat straks m'n moeder voor de deur (het is haar woensdagmiddag bij mij) en dan moet ik me nog aankleden enzo.. Niet echt de bedoeling.. hahaha! Merk dat ik lui'er wordt met de tijd.. hihi!
Doe ik ook! Mijn schoonmoeder is juf op een school, en soms hanteert ze haar 'lesmethoden' ook privé, als in: anderen vertellen hoe het wel en niet moet. Ze weet het altijd beter dan jij. Zwaar irritant Als ik haar zeg: nee, ik wil geen stootrand in de box, dan zeurt ze er verder gelukkig ook niet meer over. Maar stel nou dat mijn kind een keer zijn hoofd stoot aan de spijlen, dan zal zij de eerste zijn die met zo'n triomfantelijk gezicht roept: ja, ik heb je toch gezegd van die stootrand! [-( Grrrr.... Maar ik probeer het altijd maar het ene oor in, en het andere uit te laten gaan, want ze is tegelijkertijd ook een schoonmoeder uit duizenden en ze doet ontzettend veel voor ons. En ze houdt heel veel van mij.
oh ja, tuurlijk is ze een schoonmoeder uit duizenden.... ondanks de goedbedoelde bemoeizucht... maar een kind zal nu eenmaal het hoofd eens stoten... is het niet tegen de box aan dan wel tegen het puntje van de tafel, stoel, deur... whatever ding..... kun je beter je kind in een stootkussen wikkelen hahaha en als het de goofd niet stoot, dan zal het wel een keer of 10 plat op de bek gaan omdat stan of lopen nog niet zo goed gaat... hahahahahaha wat je zegt lekker langs je heen laten gaan...
prima, maakt ook niet uit hoor, gewoon zeggen als je het niet kwijt wil! @ Mikki: Nee, ik krijg hem pas 23 dagen voor de uitgerekende datum in huis, dus zo rond 10 december... Heb jij hem wel al?
MikMak: zo denk ik er dus ook over... gewoon lekker zijn gang laten gaan dat kind, dan komt het vast wel goed, wij zijn ook groot geworden
maar dat doet mijn schoonmoeder ook, en die is geen lerares, mijn moeder wel en die doet dat hellemaal niet
Ach ja...ik heb ook wel eens een regenworm in mijn mond gestopt toen ik klein was, en ik leef ook nog Ik hou ook helemaal niet van dat overdreven beschermen. Daar word je zelf ook alleen maar gestresst van lijkt me. Laat ze maar lekker op hun snoet gaan af en toe, daar leren ze het snelst van.
whahahahaha dus het is een gedrags stoornis... geintje maar goed het zijn de goedbedoelde adviezen waar je niet op zit te wachten..... die van mij moet gewoon in de rugzak strax mee op de motot *lol* @yvette.. tis niet pijn meer een gevoel van ongesteldheid komt er aan.. maar is dat niet erg vroeg dan? als het al aan het indalen is? jaja en die is mooi die vloer.... ben er echt wel blij mee..... had een choco letter bij manlief in de schoen gedaan... had ik m vanmorgen aan de lijn zegt ie.. ja maar ik geloof niet meer... ja duh is toch leuheuk.... ja dat wel.. maar jij gaat die letter toch stiekum zelf opeten ....
Hmm...zou het dan gewoon schoonmoeders eigen zijn, ongeacht hun beroep? :-k Ze roept ook steeds dat we de baby zo snel mogelijk moeten aanleren om op zijn eigen kamer te slapen, in zijn eigen bedje. Omdat hij anders 'verwend' raakt. En lekker laten huilen, want dat is goed voor de longetjes. Echt van die jaren 70 ideeën, vreselijk. Ik zie niet in hoe ik een kind van een paar weken oud kan 'verwennen'. Hij is zich amper bewust van zichzelf, dus hoe kan hij nou anderen proberen te manipuleren? Ik hoor deze adviezen trouwens van heel veel 'oudere' vrouwen, mijn oudere collega's zeggen dit soort dingen ook allemaal. Kan je nagaan hoe de opvattingen zijn veranderd de afgelopen jaren...
Een baby kan het eerste half jaar niet verwend raken.. Heb ik gelezen in een tijdschrift dat ik door de bus krijg.. maar ik moet wel zeggen.. M'n broertje en vriendin hadden de kleine in de wandelwagen bak.. En ze wilde later niet meer in haar eigen bedje.. Dus zei m'n moeder dat mijn zusje dat ook had en dat ze met bak en al in bed ging en na 2 dagen was het klaar, en sliep ze wel in haar bedje.. Nou bij m'n nichtje is het nog steeds in de wagenbak slapen en anders niet.. Thuis dan.. Bij mn moeder slaapt ze heerlijk in het ledikant!
Dames, gewoon lekker doen wat je eigen gevoel zegt das het beste en alles wat anderen zeggen gewoon afwegen of jij dat handig zou vinden, kan je eventueel proberen en vind je het niets dan gewoon het andere oor weer uit... Doen wat jou goedunkt en dat is het meest relaxed voor jou en je kindje....geld ook voor consultatiebureaus. Ze kunnen heel handig zijn en behulpzaam maar laat je niet gek maken door wat anderen zeggen, volg je eigen gevoel. Jij bent de mamma en weet het beste wat goed is voor jou kindje! (wil ik alleen even eerlijk zeggen en doe ermee wat je wilt....maar een kindje is sneller slim dan jij denkt... even als reactie op wat mikki net zei... Een ritme zit er erg snel in ook al bergijpen ze nog maar weinig.... en ze hebben soms meer door dan jij denkt.... maar dat even gewoon door eigen ervaring dus als je het vervelend vind dat ik dit zeg dan laat je het gewoon je ene oor in en je andere weer uit gaan...) Ga ik nu mn laptop uit doen, broodje maken voor mn dochter en voor mij een kleikje van gister en dan onderuit op de bank, met een boek! Fijne dag, jullie zien me vanavond vast wel weer eventjes als ik de puf ervoor heb.
TIP: Weet niet of iemand van jullie het had gezien, maar ik zag het gister.. dus de aanbieding is al een 2e dag bezig maar toch.. Ze hebben bij de kruidvat weer allemaal winnie the pooh baby dingen.. Liefhebbers? Ik kom daar vast vandaag toch, dus zal eerst eens even zien of ik wel centjes te makken heb
@joyce: pas ermee op....sommige kindjes zullen de eerste weken niet verwend raken maar ook dat ligt per kind verschillend....sommige zijn zo vreselijk snel slim.... en voor je het weet zijn die eerste weken voorbij... op zich zit er echt wel wat in hoor wat ze zeggen die oudere dames.... al vind ik het zelf ook wel erg betuttelend soms hoor....Ik zeg niet wat jij moet doen, alleen maar dat je er echt voor moet waken dat je niet makkelijk denkt over het denkvermogen van een kleine baby..... ze zijn zo verrekte slim af en toe...is mijn ervaring....
Zoals die kleine van m'n broertje dus.. De kraamzorgintaker adviseerde juist om de eerste week in de wagenbak te houden.. Maar denk dat dat bij ons korter wordt en gewoon snel in het eigen bedje gaat slapen.. daar hebben we het tenslotte voor gekocht..
Ik wil ook dat ze zo snel mogelijk in haar eigen bedje slaapt maar niet ten koste van ik ga me zelf niet gek maken door haar maar te laten huilen. btw ik zag die winnie the pooh ook in het krantje staan misschien ga ik zo nog even langs bij het kruitvat.