Moeder is weer weg.. Dus nog even een klein beetje tijd voor mezelf.. Moet eigenlijk de tafel opruimen maar heb het zo zuur.. Pff.. Niet echt veel zin om iets te ondernemen.. Blijf even lekker zitten waar ik zit.. haha!
Nou ik heb het zo erg.. Dat ik alles wat ik binnen krijg er ook weer uit spuug.. het wordt gewoon naar boven geduwt zeg maar.. BLEGH! Maar dat hoorde er bij de laatste weken.. *troost*
@Patrieske, ja het is moelijk om dat soort dingen los van elkaar te zien. Ik ben ook iemand die altijd teveel van anderen oppikt maar heb me hierzelf tegen kunnen wapenen en ik moet zeggen, dat leeft een stuk makkelijker en rustiger. Maar tis moeilijk..... @Female, fijn dat je je weer beter voelt. @Merleq, pfff iedereen tevreden stellen, vermoeiend hoor! Daar ben ik al een tijdje geleden mee gestopt en nu helemaal even. Kan je niet laten weten dat het nu echt te zwaar voor je is en dat je maar de helft afgaat? Zullen ze vast wel begrijpen, zelfs mijn moeder begrijjpt het en dat wil veel zeggen @mamamakka, take care, en lekker genieten! Ik heb maar wat films gehuurd om me wat rustig te houden. Lezen gaat nog niet goed vanwege die rare migraine achtige verschijnselen. Mijn gezichtsvermogen verdwijnt voor 50%, rare vlekken en mega koppijn en dan natuurlijk die bloeddruk. Gelukkig is die van mij weer gezakt. @KLOSSEN, mijn schoonzusje kon niet gewoon in bed schuiven, bed was dus te hoog, dus te hoog is ook niet goed, je moet wel makkelijk in en uit bed kunnen, je moet jezelf niet moeten opduwen want dan zegt de kraamzorg dat het te hoog is. @Verder......het is teveel om bij te lezen sorry heb het geprobeerd, dus als ik iemand vergeten ben en zeker weten dat ik dat ben, sorry, volgende keer beter. @ikke: vandaag even naar het werk school geweest, diegene ondersteunt die mij vervangt maar pffff dat valt niet mee. Moet dingen los laten maar dat lukt niet. Zo vervelend als je zelf dingen op poten hebt gezet en bang bent dat het weer einde oefening is als je terug komt. Ahhhhh...... En alle kinderen kwamen naar me toe gerend, en werd helemaal plat geknuffeld, de baby ook trouwens, hahahaha. Wel te lang gebleven, merk het aan mezelf, eens kijken hoe ik me morgen voel. Als het weer het oude liedje is weet ik genoeg. Morgen ook een groei echo, kunnen we direct zien hoe die kleine spruit ligt. Ook ik heb de klossen gehaald, kon pas vanaf week 37 maar meldde dat het toch wel makkelijk was met uit bed komen, toen kon ik ze mee krijgen. Pfff ben het even beu achter de pc....ga ff ATWT kijken! x
@IloveA: mooi kerstkaartje zeg! Echt een leuk idee @Sjansie: ik hoop dat je vrijdag naar huis kan, nog even zónder kind @Cindy: heel erg veel sterkte morgen meid...ik weet niet wat ik verder kan zeggen. Het lijkt mij het ergste dat je kunt meemaken als ouders. Neem in ieder geval zo uitgebreid mogelijk afscheid van hem. @Sanne: ik kwam net ook langs een oliebollenkraam. Het is dat ik al gesloopt was van het winkelen en geen zin meer had om te stoppen, anders had ik een zak meegenomen...oh oh oh wat smaken die dingen lekker als je zwanger bent! @Indira: ik wens je heel veel kracht toe voor de komende tijd, en ik hoop heel erg dat je moeder haar kleinkind nog mag zien. Het is al verschrikkelijk om mee te maken dat je moeder overlijdt, maar tijdens je zwangerschap lijkt het me nog veel zwaarder. Sterkte meid... @Derona: over dat op onze slaapkamer slapen...ik weet het niet hoor, ik zal er nog even over nadenken Ik ga in ieder geval wel zo'n sensormatje kopen, dat een alarm geeft als hij zou stoppen met ademhalen. Ik hou eigenlijk helemaal niet van dat paniekerige gedoe en al die toestanden, maar je moet er ook niet aan denken dat er iets met hem gebeurt...
@ joyce: ow meid, hoop dat je er snel af bent... @ kerstkaartje: bedankt voor jullie complenten meiden. Andres heeft 'm net ook gezien en is er helemaal blij mee. HIHIHI Liefs en dikke knuffel, Patricia
Zo dun is het matrasje niet... iig niet bij ons... Verder moet een babymatrasje juist stevig en vlak zijn en mag juist niet te zacht zijn... zo'n baby weegt natuurlijk ook bijna niets (in verhouding tot ons) en tja.. wij zijn gewoon al oud... het gebeurt trouwens vaak dat mensen dat doen..... Verder laat ik de kleine 's-middags in zijn eigen bedje slapen... en is het ''nachts bij ons slapen alleen voor de eerste weken... (geen 6 maanden dus...) Heb een babyfoon met camera... dus kan ik toch naar de kleine kijken.. ook in t donker!
Ach iedereen doet het lekker op zijn/haar manier,en ik laat iedereen lekker in haar waarde, voor de meeste is het allemaal hun eerste beebie,en als de beeb er eenmaal is,dan kun je ook pas beter erover denken hihi
@iloveandres: wat een leuk kaartje. En ook erg mooie 3d-foto's. Bij ons had gup altijd een handje, voetje én navelstreng in/voor/tegen haar gezichtje. Dus daar kreeg je geen duidelijke foto's van het gezichtje van. @bedje: wij leggen gup waarschijnlijk de eerste paar dagen bij ons op de kamer, in de kinderwagenbak. Dan kunnen we een beetje aan haar wennen en aan de geluidjes die ze maakt. Daarna gaat ze in het ledikantje op de kinderkamer. @sjansie: goed nieuws! Hopelijk blijft het zo goed gaan. @Indira: voor zo'n berichtje hoef je geen sorry te zeggen. Daar zijn we ook voor. Probeer nog te genieten van je moeder, en heeeel veel sterkte en kracht gewenst! @ramona0309: klinkt handig, maar wat is een celstofmatje? Ander vraagje over het zeiltje in bed: wij hebben een hele grote matras (1.60x2.20), volgens mij red ik dat niet met een klein zeiltje (ik wil nog wel eens bij mijn man op zijn helft erbij kruipen). Hebben jullie dat ook? En hoe hebben jullie dat opgelost? Gisteren hebben we nog een echo gehad. Om te kijken of we nog een mooie foto van guppies gezichtje konden maken. Maar dat is niet helemaal gelukt. Ze had een voetje in/tegen haar oog geduwd, een navelstreng onder haar neus en dan had ze ook nog steeds een armpje voor haar gezicht. En dat alles met haar gezicht zowat tegen de placenta aan. hahaha. Maar het was wel heerlijk om haar weer te zien, ook al hebben we geen mooie foto's. Ik zat me later af te vragen: de vorige keer had ze de navelstreng ook al onder haar neus door lopen. Is dat dan niet iets om op te letten bij de bevalling? Of valt dat wel mee?
@ LadyInRed: bij ons had het ook steeds het voetje/beetje ervoor, maar dit heeft ze met dat apparaat digitaal weggehaald... Ik ga woensdag vragen of ze een echo willen maken om te kijken waar de navelstreng zit... ben een beetje bang geworden na het verhaal van Cindy... Liefs en dikke knuffel, Patricia
Derona Je hebt gelijk... en inderdaad het is bij een tweede/derde/vierde ook allemaal wat anders.... Zelf pik ik hier.. (of ergens anders) ook alleen de dingen eruit waarvan ik denk... "tjee dat is gemakkelijk..."... want met een hele groep januari-mama's lees je soms toch wel dingen waar je zelf niet bij hebt stil gestaan.... (ik heb trouwens toch niet iets gezegd waarbij ik een ander niet in zn waarde laat, toch? uhhh omdat je reactie juist onder mijn berichtje staat... was iig niet mn bedoeling hoor!) Ladyinred Die wit met blauwe vierkante absorptie dingen die ook (als het goed is) in je kraampakket zitten... Had er trouwens vorige zwangerschap bijgehaald bij de apotheek... was ook wel makkelijk, want aangezien mn hechtingen waren gaan broeien, kon ik soms met mn blote muts op zo'n matje gaan liggen ipv kraamverband.... ja ja ik treed weer in details.... sorry..
Niet druk maken.... (ja weet t makkelijk gezegd..) is echt een hele kleine kans dat zoiets als bij cindy gebeurt... en ook al krijg je een echo... (wat ik niet denk voor zoiets, want ze zijn zuinig met echo's).. zo'n navelstreng verplaatst ook elke keer... onze kleine zat er ook op te "knabbelen" en mee te "spelen".... dus weet je hoe hij nu ligt... voor hetzelfde geld ligt hij over een uur weer anders... Verder denk ik dat cindy een hele korte navelstreng had... mijn broertje werd geboren met 3 keer (!) de navelstreng om zijn nek... en die had nog ruimte over...!
owwwh heb echt een K*T papegaai in huis,Roelof kan er alles mee,ik kan alleen als ik wil eten geven vanaf de kooi,en wou net een stuk banaan geven,maar hij kreeg het niet goed te pakken,toen dacht hij leuk bijt ik maar even leuk in der vinger tot bloedens toe, ben echt pisssst op hem haha
Moet iedereen idd doen waar zij & partner zich het prettigst bij voelen. Wel is het zo dat als je BV geeft, je zelf ook veel sneller weer kunt slapen als je beebje direct naast je hebt. Als je dan naar de babykamer moet en daarna weer terug, ben je over het algemeen zo klaar wakker, dat je langer nodig hebt om daarna weer in slaap te vallen. Geef je FV, zul je zowieso op mòeten staan, dus dan maakt het weer niet uit. Maar zoals al gezegd: je moet als ouders altijd doen waar JULLIE je het prettigst bij voelen. Hier komt beebje dus de eerste maanden in een klein wiegje direct naast mijn hoofdeinde, daarna wordt het wiegje vervangen door een ledikantje, welke iig zolang ik 's nachts BV geef naast ons bed blijft staan, wellicht zelfs weer tot ca de 1e verjaardag. Hadden bij zoonlief toendertijd maar 1 slaapkamer, dus konden niet veel anders, maar vond het eigenlijk best prettig hem 1 jaar lang direct naast me te hebben. Daarna was ik overigens wèl erg blij dat we zijn verhuisd en zoonlief een eigen kamertje kon krijgen. Oh, zoonlief ligt in bed: nog ff van moeders 'genieten' voordat ze zo weer op de nachttrein richting NL stapt...