Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winter15

winter15 Niet meer actief

Ja, ik zal woensdag eens vragen hoe dat zit met die kraamzorg..kan het beter van te voren alvast allemaal weten..Ja..ongelovelijk he dat hij dan net die 2 weken eindexamen heeft...'s weekends is hij dan wel thuis hoor, maar hoe krijg je het voor elkaar...kun je beter zeggen... :( en het kan ook niet worden uitgesteld..dan moet hij deze opleiding helemaal opnieuw doen en dan heeft hij 1 jaar weggegooid en dat wil ik ook niet..! Defensie is zo flexibel als NIX dus! dus hopen maar dat madame gewoon via natuurlijke wijze en dan gewoon echt 2 weken later komt...

2. winter15

Quote Mikki: En zo leef ik al 10 jaar...kan je het je voorstellen
    Maarrrrr....vanaf binnenkort is dit eindelijk verleden tijd, als ik mijn eerste eigen autootje heb aangeschaft. Kan niet wachten!

@ Mikki: Nou, dat scheelt je enorm in tijd en ergernis dan! Heb je al iets op het oog? Hoe gaat het trouwens met het rijden?

3. winter15

@Yvette: jeeminee wat een verhaal weer...
    Nou, je valt wel in de prijzen met je zwangerschap..
    maar goed..zolang het nog goed gaat met Hummeltje is het gewoon even volhouden nog!
    Ik had vandaag bloeddruk 120/82 en dat was prima..maar begon jij met onderdruk 55 dan? of begrijp ik je nu verkeerd?

Gek eigenlijk, ik heb ook nooit geteld hoe vaak ik mijn beebje voel..zal bij jou toch de ene dag ook meer zijn als een andere..denk ik zo...

4. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Jemig wat een verhaal Yvette maar idd mijn baby vinden ze te groot snap er ook niet veel van, maar ik geloof dat ze het u verontrustender vinden dat er minder vruchtwater is daarom moet ik waaarschijnlijk over 2 weken weer een echo.

5. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Yvette....
    pffff... wat een tegenstrijdige dingen dan zeg...
    maar het belangrijkste is dat alles goed is... en dat je goed in de gaten gehouden wordt...!

Hier net naar vk geweest...
    weer 2 kilo erbij... zit nu dus al zeker op 18 kilo en dan bedoel ik sinds het eerste vk bezoek... want volgens mij is er al meer aangekomen... :)...
    Bloeddruk goed... 127/71...
    KLeine ligt nu een klein stukje in het bekken (cbibi) .. :thumup: en is nu dus al verder gedaald dan de oudste was tijdens de zwangerschap!
    Ligt dus nu ook recht en niet meer dwars.....!

Verder kreeg ik uitleg wanneer ik moet bellen als de bevalling begint.... aangezien ik nu terug moet komen als ik al 37 weken ben....!
    Grappig dat je voor een "tweede" veel sneller moet bellen...!
    Schrok alleen even toen de vk zei dat ik WEL een ondersteek moet hebben, want "stel nou dat je het ziekenhuis helemaal niet haalt.."... slik! :(
    Tja een tweede gaat vaak vlotter... en mn zoontje was al redelijke snel...
    ik was om 12.00 uur in het ziekenhuis.. met 4 cm ontsluiting en hij is om 16.08 uur geboren...! (wel met vacuum, want hij paste niet)

iig na zo'n verhaal word je echt geconfronteerd dat het nu wel heel erg gaat opschieten!

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Yvette: jeetje wat een verhaal weer. Gelukkig word je wel goed in de gaten gehouden. Je vk zal in ieder geval iedere klacht uiterst serieus nemen.

Pfff ik heb al de hele avond weer last van harde buiken en ben ze nu aan het klokken en ze komen steeds om de 4 a 6 minuten. Hoe regelmatig moet regelmatig zijn? Ik ben nu een half uurtje bezig met bijhouden. Naja, ik ga zo even een warme douche nemen, kijken of dat helpt... Mijn buik ontspant zich sowieso niet echt tussendoor dus het is ook lastig te bepalen wanneer een nieuwe harde buik zich aandient.

7. Tese

Tese Niet meer actief

merleq: meteen de vk bellen hoor! Ik had dit afgelopen weekend en moest ook meteen bellen. Zodra de harde buiken om de 7 minuten of minder komen moet je bellen. Wel doen he!

8. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    @ Derona: gefeliciteerd met je stoere ventje! Gek van dat meisje dat haar zwangerschap. klopt volgens mij niets van.. Ben benieuw hoe dat afloopt.

@ Nettie: ohw ja, erg fijn is dat met je potje pies rond lopen in een wachtkamer.. Maar je hebt het weer gehad, nu de uitslag!

@ Mikmak: oooh maak me niet te jaloers met de badkamer!

@ Sanne: Ohw jee je hebt echt een dwars kindje! Hoop dat ze nog draait zeg... zou je een keizersnede erg vinden?

@ mamamakka: wauw wat ee goed nieuws fijn hoor.

@ Patrieske: Ja, het nare gevoel blijft hangen he, ik heb nu heel erg als ik wakker word dat ik nu echt wacht en praat van ukkie laat je voelen.. dan kan ik weer aan de dag beginnen.

@ Journey: ja dat geloof ik, dat het je heel veel verdriet doet om je vriend zo verdrietig te zien. heel erg moeilijk. Knuffel hem maar goed meis..

@ Yvette: Goh, jij ook weer he... :p Fijn dat ze je extra goed onder controle houden! Ook wel prettig dat je weer retour mag naa de verloskundige. Als jij je er maar goed bij voelt.

9. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Mikki: Oh, ik had er overheen gelezen, maar ga je een eigen autootje kopen? Heb je al iets op het oog?

@ Sanne: Nou, lekker is dat dan, dat defensie ook geen uitzondering kan maken voor zo’n situatie als een vriendin die op springen staat! Sjonge…
    Ja, mijn beginwaarde was 110/55 (hij is op zijn laagst 100/45 geweest) wat was jou beginwaarde?
    Nee, ik heb ook nog nooit geteld, ik merk alleen op dat ik hem steeds minder voel, vandaag zelfs helemaal niet tot 12 uur. Dat terwijl hij zo druk was voorheen, dat de verpleging collega’s ging roepen, omdat ze zelden zo’n druk kindje hadden gezien. En natuurlijk bewegen ze minder, omdat ze minder plaats krijgen, alleen dit is een verschil van dag en nacht… Ach, we zien wel. Wel gek dat ik het nu moet bijhouden, maar het is voor een goed doel ;)

@ Journey: Ja, dat kan, want te weinig vruchtwater is ook niet goed natuurlijk… Hebben ze niet gezegd hoe dat kan komen?

@ Ramona: :whistle: Wat goed zeg! Dat wordt een gewone bevalling :) En wat een nette waarde, je bloeddruk! Wel veel gewicht, niet dan? (Ik zit ook op de 18 kilo hoor ;) )
    Wow, jij had dan wel een hele snelle bevalling van je oudste!

@ MerleQ: Volgens mij moet je bellen als het een uur lang regelmatig komt en ik vind tussen de 4 en 6 minuten wel regelmatig hoor… Weeën worden trouwens sterker door warm water, harde buiken nemen erdoor af… En als je het niet vertrouwt, gewoon bellen! Hoe is het nu trouwens?

@ Birthe: Nou, ik voel me gek genoeg meer vertrouwd bij mijn vk, dan bij de gyn. omdat ik de gyn. niet zo aardig vindt ;)

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @Yvette: wat raar dat je zulke tegenstrijdige berichten krijgt...volgens mij moeten die vk en de gyn maar eens met elkaar om de tafel gaan zitten in plaats van jou van het kastje naar de muur te sturen!

@MerleQ: getsie, dat klinkt wel vreemd meid. Inderdaad snel de vk bellen, want dat ze zo regelmatig komen is wel raar... Hou ons op de hoogte!

@Ramona: dat 'cbibi', is dat een code om aan te duiden dat het kindje aan het indalen is? Ik las het vandaag ook ergens anders op het forum (daar werd het 'bibi' genoemd). Ik had er nog nooit van gehoord...

@Sanne: het rijden gaat perfect! Ik ben vorige week in de spits naar Schiphol gereden om mijn schoonouders op te halen, en daarna moest ik nog half Amsterdam doorrijden, dus ik heb mijn vuurdoop wel gehad :)
    Ik vind het rijden echt super, alleen inparkeren is nog een drama. Als het goed is gaan we van onze kerstbonus een autootje voor mij kopen, dus dan kan ik lekker gaan oefenen met fileparkeren enzo... :oops:

En inderdaad...hoe krijgen jullie het voor elkaar dat hij net examen moet doen als jij uitgerekend bent! Dat komt echt heel slecht uit zeg... Maar je weet toch nooit hoe dingen lopen. Misschien komt ze inderdaad wel veel eerder of later, en sluit het allemaal goed op elkaar aan.

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Als het maar goedkoop, Japans en zuinig is :D

12. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Mikki: Ja, dat zei mijn man dus ook al! Hij ergert zich een beetje, omdat de één dit zegt en de ander zegt dat…
    Hehe ;) Ja, goedkoop en zuinig, dat is een goede keuze ;) Hoezo Japans, die vat ik niet helemaal?

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nah het lijkt iets minder te zijn geworden sinds de douche. Iedere keer als ik denk 'misschien toch even bellen' duurt het opeens een stuk langer voordat de volgende komt (tussen de 7 en 10 minuten) om vervolgens weer om de 4 a 6 minuten te komen.
    We gaan nu naar bed en dan kijk ik het nog even aan. Mijn gevoel zegt dat het straks waarschijnlijk wel weer iets rustiger zal worden. En anders bel ik alsnog.

14. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    :baby: Januari Mama's 2009 :baby:

AFSPRAKENLIJST

27 nov.: Journey groeiecho/ Yvette controle gyn / Sjansie VK (laatste keer) / Lotus1981 VK
    28 nov.: Derona VK

02 dec.: Re81 VK / Yvette controle VK
    03 dec.: Iloveandres controle VK/ iloveandres bekkentherapie ziekenhuis
    04 dec.: Jessica83 VK
    05 dec.: Mikmak Groeiecho+Glucose prikken
    09 dec.: MikmakVK / Naomiadaeze VK
    10 dec.: SimplyMe VK
    12 dec.: Libra begin verlof
    15 dec.: Re81 Groeiecho 34wk.
    16 dec.: Libra VK
    19 dec.: Jessica83 VK / Re81 begin verlof!!!
    22 dec.: Re81 VK
    23 dec.: Lotus1981 begin verlof!!!

Wie afspraken heeft toe te voegen of heeft te wijzigen,
    kan dit ZELF doen of anders SimplyMe via een PB
    vragen de wijziging(en) door te voeren!

Aan wie deze afsprakenlijst bewerken wil:
    • Vergeet niet [ quote="naam gequote"] helemaal vooraan en
      [/quote] helemaal achteraan het gequote bericht weg te halen.
    • Verwijder steeds afspraken van dagen die al voorbij zijn
      (alleen de dag ervoor mag evt. nog even blijven staan ;) ).
    • Neem steeds de LAATSTE LIJST die je kunt vinden.
    • Voeg geen afspraken toe, die verder weg dan 2 maanden zijn.
    • Zet geen andere opmerkingen/reacties in dit bericht.

15. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Nou meiske, ik hoop echt dat het inderdaad minder wordt, maar als je ook maar enigszins twijfelt, bel dan... wij zijn geen artsen en kunnen je geen uitsluitsel geven... Sterkte en ik hoop dat het echt minder wordt!

16. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    @dames.. ik zag net op hyves.. van yvette.. ziekenhuis.. dus ik dacht he ik heb wat gemist.. dus ik kwam hier ff lezen.. maar reageren gaat me niet meer lukken.. zit hier met de zenuwen..

ik ben morgen niet echt aanwezig.. morgenochtend eerst om 9 uur richting amsterdam! sollicitatiegesprek! :) de eerste.. om 11 uur.. pff... maar ik moet wel met de ov.. als ik met auto ga dan word het waardeloos pff...

dus ik ga van het weekend wel weer reageren als ik er tijd voor heb..

ik wens iedereen alvat een fijne weekend!

Byee

Liefs Mir

17. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Hee meiske! Ik ben gewoon thuis hoor ;) niets aan de hand het was de laatste controle in het ziekenhuis ;)

Heel veel succes morgen! Ik ga voor je duimen :D

18. Female

Female Niet meer actief

Ik ben alweer niet hier geweest.
    Eergisternacht opeens ontzettend buikgriep gekregen.
    Terwijl ik net weet een heel stuk was opgeknapt.
    Heel erg diarree en gister we 20 keer ofzo overgegeven.
    Jurgen heeft me gisteravond samen met Kynan heel laat nog naar mijn ouders op de veluwe gebracht, omdat ik nog geen stap kon zetten.
    Jurgen moest heel veel werken en ik kon niet eens alleen voor Kynan zorgen.
    Vandaag iets beter, een peer en 1 broodje binnen kunnen houden... :(
    Dus vandaar, zodra ik beter ben meld ik me weer.
    Liefs

19. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    bleh, ik durf niet te gaan slapen, bang voor de pijn en weer een nacht benauwd... belachelijk...

*gaat ophouden met zeuren en gaat proberen toch maar te gaan slapen*

20. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg

Ow meiske toch.... Heel erg veel beterschap en ziek maar goed uit! Wel lief dat Jurgen je nog naar je ouders heeft gebracht!
    *knuf*

Deel Deze Pagina