Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Mijn man doet hier meestal boodschappen,als ik boodschappen zou gaan doen zou ik ook meer geld kwijt zijn hihi

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat is ook een goeie ja...die zet ik ook op mijn 'to do' lijstje :D

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hmmm...heb even een topic op dit forum opgezocht over perineum olie, en de ervaringen zijn niet echt heel positief...Misschien is het toch weggegooid geld dan...?

4. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ach ik denk dat het persoonlijk is, ik heb twee dames onafhankelijk erover gehoord en bij de tweede heeft ze het weer gebruikt en weer niet ingescheurd terwijl het een heftige snelle bevalling was. Kosten zijn het niet echt dus wie niet waagt.....ben niet zo ruim van onderen zeg maar.

5. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo......de tekening staat op het bord, hubbie gaat het morgen uitzagen en dan gronden, kan eigenlijk niet wachten om het mooi te gaan verven.....zo super eigenwijs! Hahahahaha!
    Nu lekker het bad in, want op je billen in elkaar zitten op de grond is niet echt lekker voor een hoog zwangere. 8)

6. winter15

winter15 Niet meer actief

Dat doen ze eerder omdat dat minder complicaties geeft en natuurlijk ook minder kans op een begin van alsnog een natuurlijke bevalling..die meisjes willen er misschien sowieso wel eerder uit, zal wat zijn heb je al een geplande keizersnede staan en dan zit je volop ook nog in de weeën.. :confused:

Ik ga 10 december weer naar de vk dan gaan we met echo kijken of ze al gedraaid is en dan wordt er een afspraak gepland met de gyn in het ziekenhuis, waar ze de baby dus eerst willen proberen te draaien, maar dat gaan ze dus eerst met je bespreken, de risico's ed. mocht je niet voor een draaipoging gaan of juist wel en deze is zonder resultaat dan wordt er een datum gepland...maar goed...zo ver ben ik dus nog lang niet, eerst wachten tot 10 december...

7. winter15

winter15 Niet meer actief

@Derona: moe maar voldaan dus en dan morgen nog een keer...zucht...ach, is voor een goed doel...:)
    Haha, dat is ook handig...je man boodschappen laten doen omdat je anders teveel geld uitgeeft :)

@Ramona: dat zijn mooie prijzen! ik ga mijn best doen..;)

@Goofychick: ook al op de crea-bea toer! Leuk hoor, wat ben je aan het maken? of is dat nog een geheimpje?
    Omdat ik a-creatief ben heb ik het geboortebord van mijn werk gereserveerd, de rups van ikke.. haha!

@chantalk: fijn dat jouw beebje al gedraaid is!

@Patrieske: ga jij maar even lekker in bad !lekker ontspannen....!

@Ladyinred: veel plezier vanavond met Sinterklaasfeestje!

8. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

hahaha volgens mij heb ik die geopend een tijd geleden toch?!

Vroeg me namelijk ook af of t zou helpen.... maar volgens mij is t net als met striemen.... je krijgt t of je krijgt t niet...

9. ramona0309

Sorry dames...
    maar bij een tweede... (of meer) bevalling schijn je sowieso minder snel in te scheuren of geknipt te worden..... dit komt omdat alles al een keer opgerekt is geweest.... dus niet echt "een bewijs" dat het door de olie komt....

och je kunt het altijd proberen... toch?
    Ik ga t iig niet halen... niet omdat ik niet wil smeren, maar ik ben daar toch niet consequent genoeg in.... :)

10. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Ramona.........hahahahah ja waarom niet hahaha,maar ik vind het echt hele mooie prijzen hoor hahahah.
    Wat betreft de voeding heb je helemaal gelijk,en stel dat om wat voor reden de bv niet lukt dat kan ook natuurlijk.

Hai Derona.........Dat geloof ik zeg dat je zo gebroken bent ;-(.....Leuk dat het zo gezellie was ;)
    Jeetje wat rot dat hij nu zo ziekjes is,veel beterschap met je knul meid.
    Mocht ik je niet meer spreken veel plezier morgen en ik hoop dat hij dan wat opgeknapt is.
    hahaha jij bent er dus ook zo 1 meid,ik ben ook echt zo,ik heb me ook voorgenomen geen boodschappen meer te doen als ik honger heb,dan laai ik dus echt alles in ;-(

Hai Goofychick............Badder ze lekker meid,ik kom er net uit heerlijk ontspannen en tv gekeken en meestal laat die kleine zich ook goed voelen in bad dus dat is voor mij ook even fijn ;))

Hai sanne..........Zie hierboven ;)

11. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    De dames die het zeiden hadden het de eerste keer ook gebruikt, ga het wel proberen.

@Sanne, ik heb via een plaatje van internet, een eigenwijse baby gemaakt, echt super leuk en hubbie en ik moeten er aldoor om lachen.

12. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Sanne, in mijn album staat het voorbeeld van het bord, de schutting hoort er niet bij. Dat kleine bordje is voor de naam.
    We hebben twee potte bij de deur staan, in een pot komt de baby op een standaard. En in de andere het bordje met de naam.

13. ramona0309

Tja ik had bij de eerste een vacuum.... dus tja dan wordt je sowieso flink geknipt.... anders kan de pomp niet over het hoofdje gezet worden....

Hoop voor je dat het werkt.... en ik hoor het nog wel in januari.. :)

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Klopt, dat was jouw topic inderdaad :D

Ik ben ook zo dat ik het dan na een tijdje weer vergeet om te doen. Teveel werk als ik eenmaal in bed lig :rolleyes: Ik ben allang blij als ik eraan denk om mijn buik in te smeren 's avonds.

15. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Hallo meiden!

Wij zijn niet naar Valkenburg, we gaan morgen. Het is allemaal een beetje uitgelopen vanmiddag en ik had zo’n pijn, dat we beter morgen kunnen gaan.
    Vanmiddag wel een nieuwe telefoon gehaald, de LG Renoir! Ben er helemaal blij mee, ben samen met mijn mannetje aan het uitvinden hoe hij werkt :D
    Vandaag trouwens al de hele dag buikkrampen… niet lekker maar jah…

@ Sanne: En meid, je drukke dag overleefd? Zo’n jasje is super leuk! Ik geloof dat wij ook zo’n vestje of zo’n jasje hebben, niets zoet, gewoon lekker baby ;)
    Ik ben benieuwd naar je nieuwe buikfoto en de foto van het kamertje!

@ Mikki: Mooie datum ;) Mijn vader is dan jarig!
    Dat geldt trouwens niet voor alle mannen hoor, dat met die boodschappen ;) Die van mij doet hooguit boodschappen voor één dag en zal dan echt niet aan brood of beleg denken… Maar neemt ook geen onnodige dingen mee hoor! ;) Wel weer lief van die pepermunt inderdaad, dat kan mijn mannetje dan ook weer wel doen ;)

@ Ramona: Sommige kinderen hebben gewoon weinig slaap nodig, jammer voor de mama’s ;)

@ MamaMakka: Oh, ik lees dat je je buik gaat ingipsen, mooi hoor!
    :) Heeft je mannetje het stof boven op de kastjes eraf gehaald? En is het poetswerkje weer lekker achter de rug?

@ Iuno: Je redenen zijn duidelijk en begrijpelijk! Dus als je in december bevalt moeten wij je hier missen? Jammer!

@ Chantal: :whistle: Reden voor een feestje :whistle: Wat goed dat je ukkie zich heeft gedraaid! Is de mand strijk al weg?

@ MikMak: Hihi, en wat doe jij ook alweer voor werk? Herten klinkt mij als muziek in de oren ;) (Moet nu minimaal 1 keer in de week naar Nieuwegein :( )

@ Goofychick: Oh meis, wat ontzettend vervelend voor je, dat die aanvallen elke dag blijven komen… Heb je wel nog kunnen genieten van je middagje stadten?
    Kun je trouwens niet meteen om 8 uur gaan prikken voor je glucose? Ik kon dat toen wel, ik zou doodziek worden als ik moest wachten tot 11 uur, niet normaal! (Moet jij daarvoor naar het ziekenhuis, want dat suikerdrankje heb ik niet gehad, moest gewoon bij de huisarts?)
    Wat leuk dat je aan het geboortebord bent begonnen! Ik heb ook even gekeken en vind hem super leuk!

@ Patrieske: Oh wat hebben jullie een leuke dag gehad! :) En laat hem maar slijmen, dat heb je wel verdiend… die mannen denken soms ook af en toe niet na he…
    Ik begrijp iets niet, je typt: hij is nu…. ;) ? Maar het zou nu al niet zo erg meer zijn, toch? Het is een flinkerd, en heeft longrijpertjes gehad…

@ Derona: SUPER dat het zo leuk is geweest vandaag! Ik kan me voorstellen dat je helemaal op bent, maar het was voor een goed doel ;)

@ Wat een tip zeg, Goofychick, van die olie, die ga ik ook maar halen…. Mijn man vroeg al meteen of hij het niet mocht inmasseren ;) :) En ik probeer het ook gewoon uit, baat het niet, dan schaadt het niet en ik wil liever niet inscheuren of een knip en ik ben ook al niet al te ruim van onderen, zeg maar….

@ GOKDATUM BEVALLING: 14 december of 9 januari! En ik blijf hoe dan ook, gewoon gezellig bij de januari mama’s meekletsen hoor! :)

16. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Wanneer denk jij te bevallen?

Yvette - 14 december of 9 januari
    Iuno - 23 december 2008
    mamamakka - 26 december 2008
    Tacha1987 - 26 december 2008 of 16 januari 2009
    Mikmak 7 januari of 9 januari
    Ramona0309 - 9 of 10 januari 2009
    Nettie - 17 januari 2009
    Mikki77 - 29 januari 2009
    Sanne- 30 januari 2009

(lijstje staat op volgorde van "gegokte"data)

17. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Yvette..........

Meid als je zoveel pijn hebt kun je ook beter niet gaan dan kan je beter eerst uitrusten en dan gaan of niet dan,dus een goed besluit :)
    En heb je meteen een nieuwe telefoon dat is helemaal mooi toch,ik moet er van de week ook een halen ik wil er een met ene touch screen van de andere kant ben ik erg bang dat hij snel sneuvelt :cry:
    Hou je krampen wel in de gaten he meid.
    Ja was een leuke dag ben bek af ga over 5 minuutjes de pc afsluiten en dan naar bedje toe met Noël die was hyper van de chocolade :confused:
    Ja hij heeft weer genoeg geslijmd want hij gaat daalijk weer naar zijn broer even voetballen kijken,ik heb gezegd dat hij dan maar naar huis loopt ga weer niet geld geven voor een taxi,lomperd,maar goed als ik daalijk een maal boven lig dan heb ik toch niet in de gaten of hij er wel of niet is. :(
    Ja dat was van mijn berichtje nog van vanmiddag,ik was hem aan het schrijven en toen ging hij,ik moest stoppen omdat we op boekenkastplanken op jancht gingen en heb het berichtje aangepast hahaha en bij jou vergeten te veranderen,maar goed evene en einde aan mijn gezever het betkende Noël was naar sinterklaas met mijn ouders.
    ;)
    Ik denk ook niet meer dat het heel erg zou zijn,want mijn nichtje beviel met 36 weken thuis en de kleine mocht gewoon thuis blijven,maar goed het is meestal beter dat ze er nog even in blijven dus alles is mooi meegenomen toch,Noël had toch ook met 37 weken een slechte start kwa ademen maar die had geen longrijpertjes gehad,maar nu kiezen ze beuwst 38.5 week en dan pas een ks snede.

18. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Patrieske: Die van mij heeft ook touch screen! Ik heb er een hoesje omheen, vind het ook zonde als hij beschadigt of sneuvelt.
    Ja, ik denk dat die krampen gewoon buikkrampen zijn, heb geen harde buiken of zo…
    Oh oke, nu begrijp ik het, van je berichtje ;) Ach, laat Mart toch lekker gaan als jij toch gaat slapen… Dan zoekt ie het toch gewoon lekker uit hoe hij thuis komt?
    Ja, ik geloof ook dat dat beter is hoor, als ze wat langer blijven zitten. en 38,5 is helemaal mooi toch :) Goh, echt gek, jij bevalt over 3 weken al! Vind je het nu niet heel snel gaan?
    Meid, slaap lekker!

19. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Yvette, he vervelend die buikkrampen. Hoop dat het iid gewoon krampen zijn voor je.
    Ja die aanvallen blijven een groot stempel drukken op het geheel, maar in het weekend ben ik iets mobieler doordat ik dan samen met hubbie weg kan.
    Dacht, als het nou met rust te maken heeft, dat het nu weleens over zou moeten zijn maar helaas. Weet het ook niet meer.

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja heel leuk die kleuren, maar nu wil ik mijn naam er in het midden bijzetten en dan moet ik al die kleuren gaan aanpassen :p Dat is dus niet heel erg handig!

Ben net weer terug uit Groningen en heb niet helemaal bijgelezen. Alleen even snel gescand.

De werking van die olie tegen inscheuren is overigens nooit bewezen. Overal waar ik iets over die olie zie staan, staat er bij "niet geschoten is altijd mis" maar nergens dat het ook echt helpt. Ik weet nog niet of ik het ga proberen. Dacht er laatst wel aan in de winkel, maar uiteindelijk toch maar niet gekocht.

Deel Deze Pagina