Meid, ook maar veel beter ook, toch Hoef je niet langer dan nodig tegen haar aan te kijken Sterkte nog met die laatste 2 weken met haar... (vrouwen onderling gaat ook écht vaak gewoon niet goed he.... ) Kun je nu trouwens wel al met de babykamer beginnen, of doe je dat pas als de badkamer helemaal af is?
Haha mijn moeder moest net behoorlijk lachen aan de telefoon toen ik vertelde dat ik en last heb van maagzuur en 's nachts opeens steeds naar de wc moet. Ja typische zwangerschapskwaaltjes voor het einde Ik ga maar eens wat tips uitproberen tegen het maagzuur! Bij mij zeggen ze trouwens steeds dat ze mijn buik zo groot vinden terwijl ik hem juist helemaal niet zo ongelofelijk groot vind. Eerder normaal... Op de 1 of andere manier zijn anderen echt geobsedeerd door je buik, merken jullie dat ook? @ derona: beterschap voor je zoontje. Hij is vast wel weer beter met sinterklaas en anders knapt ie daar vast wel van op Afleiding doet goed voor een kind, zeker als je daarbij lekker thuis kunt blijven. Ik vond als kind sinterklaas echt een heeeeerlijk feest, zo ontzettend gezellig. Ik ben blij dat we het met de kleine weer op de ouderwetse manier kunnen vieren
Ja meid, een zwangere vrouw blijft een geweldig wonder.... Maar zo groot is jou buik toch niet, toch eerder normaal? Heb je nog een nieuwe foto?
Nee haha op de 1 of andere manier sta ik de laatste tijd altijd belabberd op foto's Ik krijg ook continu te horen dat ik zo wit zie dus volgens mij zie ik er gewoon slecht uit Maar mijn buik is niet ontzettend gegroeid sinds de laatste... Dus inderdaad, eerder normaal is ook mijn mening Oh ik heb nog steeds niets van het kraambureau gehoord! Ik heb een paar weken terug gebeld en toen zeiden ze dat ze me vast ieder moment konden bellen en vandaag dus nog maar eens gebeld... 'Ja mevrouw, het is een gekkenhuis hier'. Uch ja, lekker is dat. Betekent dat dan ook dat ik veel minder uur kan krijgen? Ik hoop het niet... Dus nu weer opgehangen met de mededeling dat ze het even zullen uitzoeken.
ik wordt er idd ook gek van mensen willen er ook altijd aan zitten hebben jullie dat ook Nou ga even lekker wat te eten maken is al weer kwart voor 1 en mijn vlees uitzetten, staat al 2 uur te stoven.
@merleq, ja mensen zijn echt geobsedeerd door buiken.... overal waar ik binnenkom... goh, kun je nog lopen .... nou zeg, je ziet me toch waggelend voort gaan hahaha maar goed zeg dan ook, ja ben wat ruim in de buik en krijg 5 december nog een groeiecho... hahahahaha oh en het is echt nog maar 2 weekjes werken... nog 2 weekjes met mn vervangster... nog 2 weekjes naar roermond rijden vanuit maastricht.. heerlijk kijk er echt naar uit!
@ YVET donderdag bij gyn heeft hij me uitgelegd wat het is wat ik voel s nachts ( veel harde buiken en steken in me buik vooral onderin) hij vertelde dat het voorweeen zijn . je baarmoeder of gedeeltes daarvan spannen zich steeds samen ( een harde buik dus ) dat noemen hun voorweeen en is goed als je dat hebt betekend dat je lichaam zich aan het voorbereiden is op de bevalling ! maar ik moet vrijdag weer naar de gyn dus vraag het dan nog een keer .
@anoniempjuh: Meid wat een ellende zeg! Ik wens je echt enorm veel kracht en sterkte met het verwerken van opnieuw zo'n verlies! @sjansie: welkom terug! @female: weet een beetje hoe je je voelt meid.... zat tijdens de zwangerschap van mn dochter ook vaak alleen. Wachte de hele dag tot hubbie thuis kwam, moest dan nog es boodschappen doen omdat ik overdag de auto niet had, en verder kon ik niets, kende ik niemand, had geen winkel of vriendinenne in de buurt... werkelijk je zou er gek van worden. Ben ik ook bijna geworden trouwens.... heb nog net een PND weten te voorkomen volgens mij.... hing er zeker weten wel tegenaan.... Klinkt misschien alsof het heel anders is bij jou, maar zal toch ongeveer zelfde gevoel geven... maar al vanaf woensdag elkaar niet gezien is wel heel extreem... Sterkte meid, zou best even bij je op de koffie willen komen bij wijze van gezelschap, maar woon in het topje van Groningen dus das ietwat ver naar jou toe....Hoop ook voor je dat ie snel weer thuis is meid! @autostoeltje: Wij hadden ook moeite met de gordel maar het past net gelukkig, eerst helemaal over het stoeltje heen, vastklikken dan stoeltje ietsje omhoog tillen (zodat ie wat rechterop staat ) en dan de gordel erachter langs (achterlangs dus als laatste doen, hoewel ik dat volgens mij wel erg logisch is maar zeg het maar even voor alle duidelijkheid). Oh en wij hebben 'em wel op de bijrijderstoel staan. Aangezien we geen airbag hebben mag dat gewoon en zo kan ik achterin zitten (achter de bestuurder) en heb ik dus het oog op de kleine, en als ik alleen met de kleine rijd dan heb ik het naast me, met speentjes e.d. erg makkelijk! Hebben het bij dochter altijd zo gedaan en beviel zo goed dat we dat nu weer gaan doen. Dochter zit nu in het stoeltje achter de bijrijder dus daar heb ik via mn spiegeltje in de zonneklep het oog op. @merleq: je zei het alsof je er trots op bent dat je nu eindelijk weet wat maagzuur is... lastig he? Echt mega lastig. Iedereen heeft baat bij een ander middel. Magere yoghurt, melk, cola, rennie, gaviscon, vanillevla, en ga zo nog maar even door.... Je kunt het allemaal proberen en eruit halen wat voor jou het beste werkt. Word het nou echt te erg en niet uit te houden en niets van al deze middeltjes werkt zou ik gewoon even de vk of ha vragen of je iets anders kunt krijgen op recept desnoods... @libra: meis wat lastig allemaal! Succes, ik voel met je mee als het gaat om rug en ribben, gezellig samen last hebben.....zet m op meid. Rustig aan doen hoor, als het werk niet meer lukt kap er dan mee, jij en je kindje zijn nu het meest belangrijk, dat werk dat komt echt pas veel verder op die lijst van belangrijkheid.... @mamamakka: mehn lastig is dat he? niets kunnen, heb het gelukkgi niet elke nacht maar heb soms ook dagen en nachten erbij dat ik niet kan liggen, zitten staan of lopen.... tja en laten dat nou de enige opties zijn die je hebt.... Zwaar irritant... Maar dat van voorweeën herken ik nog niet, wel steeds vaker harde buiken die doortrekken naar mn onderkant, heb het idee dat het indalingsweeën zijn oid, de vk zei vanochtend dat het leek of het ook al wat lager zat dus wat dat betreft zou het dan wel kloppen. Maar echte voorweeën, nee die heb ik nog niet. Let je wel een beetje goed op jezelf? Als je het niet vertrouwd toch even aan de bel trekken hoor, zoveel voorweeën lijken me niet echt gezond... @goofychick: ik herken het van mn eerste zwangerschap, toen had ik ook regelmatig migraine.. Precies zoals jij ook beschrijft (had je laatst ergens in een berichtje gezet, zwarte vlekjes en half zicht e.d.) schijnt met je hormonen te maken te hebben. Had er ook last van met mn pil gebruik... tenminste tijdens pilgebruik niet maar toen ik stopte met de pil kwam de migraine weer terug.... Ws ben je er dus pas vanaf als de kleine er is of pas als je die ellendige hormonen kwijt bent.... Hoop het uiteraard niet voor je... Kan me voorstellen dat je er nu wel wat extra tegenop ziet, want het is zwaar vermoeiend die aanvallen, en dan ga je dus al niet compleet uitgerust de bevalling in..... Hoop echt dat het snel overgaat en je toch de laatste weken voor de bevalling nog aan je rust toekomt! @mikki: heel goed mogelijk dat die steken te maken hebben met het "schattige" getrappel van je kleine.... hier ook beurse ribben.... grrr niets aan, echt een rot gevoel.... maar ja das heel snel over als de kleine er is, tenminste bij mij wel, dochter had me nl ook haast kapot getrapt van binnen.. dus we zullen het nog even moeten zien vol te houden... Lastig af en toe hoor vind ik... Geniet van het koken, weet nou nog niet echt of ik het echt lekker vind klinken maar het zal vast erg lekker zijn..... geniet er maar lekker van.. Meiden wat zijn jullie allemaal heerlijk bezig met vlees braden e.d. lekker degelijk allemaal haha! Gevalletje nesteldrang? zou dit er gewoon bij horen bij dat nesteldrang gedoe? @yvette: vervelend zeg, alweer aangekomen... eneh... goed van je dat je zo rustig aan doet! En zeker erg lief van je hubbie! direct aanpakken als ie zoiets aanbied... krijg ik hier niet voor elkaar dat ie dat doet hoor...haha, vind het ook niet erg want ik heb ook niet zoveel last als jij van mn bekken. Zo ben weer aardig bij geloof ik... Ga nu echt even onderuit, kan mn ogen bijna niet openhouden... Thanx to the tv.... dochter kijkt gezellig naar nick jr (dora e.d. fijn hoor dat digitale tv, hele dagen door zelfde kinderseries die ze geweldig vind!) dus kan ik fijn even onderuit. Tot later!
he meiden, vandaag mn vrije dag en ik ben ZIEK(! tHeb keelpijn en ben zooo misselijk ! En ook veel last van mn buik .. (darmen denk ik) Volgens mij drukt mn meisje ook nog lekker met haar hoofd tegen mn maag zodat ik extra misselijk ben Ik baal er zo van ! Als ik nu naar de dokter ga en ik moet thuisblijven dan worden die dagen toch al van mn zwangerschapsverlof gehouden he? Pff dat wil ik niet! Dus ik ga morgen proberen werken. Normaal gezien moet ik vanavond naar een infosessie in het ziekenhuis we gingen daar leren de weëen op te vangen en kregen een rondleiding door de kraamafdeling en verloskamers enzo.. Ik keek er zo naar uit maar weet niet of ik kan gaan zo Pff ik háát ziek zijn ik haat het zo erg!
@ Merle!Q: Vervelend van dat kraambureau zeg bah bah. Ik ben benieuwd wat ze je te melden hebben als ze terugbellen! @ Journey: Lekker, ik wil ook wel zon kok in huis @ MamaMakka: Hihi, dan heb ik al sinds 14 weken voorweeën Alleen deden ze bij mij nooit pijn, ook niet toen ik echt weeën had met 27 en 30 weken. Met 30 weken waren ze gevoeliger,maar niet echt pijnlijk Maar goed, als ze je maar in de gaten houden Ik vind na alle berichten hier, alles een beetje eng (behalve bij mezelf, dat kleintje mag eigenlijk wel komen, ik denk niet dat hij er last van heeft als ie nu al komt) @ MikMak: haha, je krijgt er gewoon goede zin van dat je je vervangster niet meer hoeft te zien he?! @ Nettie: Wat denk je, dat heb ik ook meteen met beide handen aangepakt hoor! Hij zegt altijd alles te willen overnemen, maar doet het niet echt zo en ik wil niet steeds blijven vragen. Nu kwam hij er uit zichzelf mee, dus dat heb ik meteen aangegrepen: Oh wat lief van je, dankjewel! (Want mannen moeten altijd dankjewel horen, terwijl ze het van ons maar normaal vinden ) Maar goed, ik klaag niet, ik vind hem super lief @ Tacha: Heel vervelend meid en zeker op je vrije dag! Ik hoop dat je je snel beter voelt!
Oh, heb het geboortebord nu aan één kant voor de 2e keer in de grondverf staan, alleen een beetje veel verf gebruikt, dus nu zal het wel lang moeten drogen Nu nog even wat zaken regelen (abo opzeggen van mijn oude tel. en die rare bekeuring van het werk, het is trouwens opgelost en het werk betaalt die gewoon en nog wat van die dingetjes) en dan ga ik ff plat... vanavond weer zwangerschapsgym
heb ff snel bijgelezen maar geen fut om te reageren op iedereen sorry! Toch ff @ Anoniempjuh: Veel sterkte meid, dit is echt hard! Ik hoop dat je het een plaatsje kan geven en de volgende keer gezond zwanger mag worden en dan het dan helemaal goed gaat! Dit gun je niemand zeg Nu ga ik terug liggen of eerst naar de wc want voel weer warm water in mn mond komen
mamamakka, dat klinkt heel erg als waar ik last van heb.. maar dan steeds met een zeurderig, ongi achtig gevoel. Voorweeen... Achja, het mag zo langzamerhand al wel een beetje he... We zijn al weer december. Nog 1 maand aan mama's voor ons en dan zijn wij aan de beurt... Ben benieuwd wie van ons de eerste gaat zijn.
Ik had dus een week geleden last van indalingsweeen maar ik heb ze niet meer gehad sindsdien! Oh naja misschien had ik ze donderdagnacht ook nog wel even want toen kwam er bij die harde buiken ook wat krampen kijken... Oh en die maagzuur, grrr! Het gaat gewoon niet weg. Ontzettend irritant! @ Tacha: beterschap! Hier is ook iedereen ziek, echt weer tijd van het jaar geloof ik... En ongelofelijk dat het al december is....!
@yvette, ja das echt een lichtpuntje hahahaha... erg he.... dus nog 6 dagen in totaal die muts zien.... en dan volgende week vrijdag relaxt afsluiten en dan niets meer! jippie! Geboorte bord.. kun je toch ook huren.. daarbij moet er niet aandenken dat er een gigantisch bord in de tuin staat... eerlijk gezegd.. maar toen ik dat tegen mn mannetje zei.. keek hij me aan, wacht jij maar! de drukker belde net en de kaartjes zijn er al en hij vroeg naar de tekst.. ehmmm tja, die heb ik nog niet... manlief laat een beetje op zich wachten, en is druk aan het klussen, maar kom iig een aanbetaling doen, zodat ie iig de zekerheid heeft... nou ja hij weet me toch te vinden... hij weet dat ik de dochter van de steenhouwer daar ben... dussss heb de naam goed te houden....
@ Libra: Hmmm, misschien heb jij inderdaad dan ook al voorweeën @ MerleQ: Succes met dat maagzuur, ik kan je helaas niet helpen, al die huis tuin en keukenmiddeltjes helpen mij ook niet @ MikMak: Ja, we hebben ook een geboortebord gehuurd, maar ik wilde zó graag zelf een bord maken, gewoon om de emotionele waarde (ja zoet he, die zwangerschap doet wat met me ) Dat bord wat we gehuurd hebben, bestellen we af zodra dit bord klaar is Beetje lullig voor hun, maar goed, dat boeit me niet De tekst heb je zó af meid! Gewoon een uurtje voor gaan zitten zodra je mannetje zich even los kan maken van de badkamer en de tekst is klaar Komt helemaal goed En bovendien, de tekst mag je toch nog wijzigen totdat je kindje klaar is en je definitief alles doorgeeft, toch? Nog 6 dagen dus en dan gaat de vlag uit?
hier nog steeds die vervelende kramp trouwens, snap er gewoon niets van. Heb er geen harde buiken bij, maar heb ook geen buikgriep!
Voorweeen, betekent toch hopelijk niet dat ik me zorgen moet gaan maken ... toch? Ben nog maar 32 weken... Vind het een raar idee dat het bijna voorbij is, de zwangerschap...