Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @ramona, ah ok dan..... weer wat geleerd!

BTW, succes morgen met je mannetje!

2. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Zit hier te vechten om niet naar bed te gaan voor 22 uur... maar wat zou ik graag mijn oogjes dicht gaan doen! Mag niet van mezelf, want dan ben ik vannacht weer klaar wakker om 5 uur en dat wil ik niet. :(

Maar ja, er is werkelijk geen bal op tv, ik krijg geen spannende mailtjes, ook niet als ik elke minuut kijk in m'n mailbox. Patience uitspelen lukt ook niet... pfff! :rolleyes:

3. Female

Female Niet meer actief

Zo, ik heb mijn haren in de verf dus tijdens de inwerktijd mooi even reageren.
    Al heeft het niet veel zin, want als ik zwanger ben pakt de verf nooit goed, binnen no-time is het weer vaag. Door de hormonen :( . Hebben jullie dat ook?

@ Sanne
    Lekker dat je bijna verlof hebt he!
    Nee ik had nog niks verteld over het geslacht. Alleen Jurgen en ik weten het, ik moet 4 mnd mijn mond dicht houden tegen iedereen :) .
    Wat een leuk crea idee vd roze doeken! Laat je weten of het lukt? :)

@ Merle
    Die easybase is wel fantastisch hoor, wij hebben hem ook en ik ben absoluut niet van de onzinnige/ overdreven aanschaffen, maar dat ding is echt super. En het staat veel veiliger/ strakker op de stoel (onderstel heel strak vastzetten).
    Wij hebben nog nooit de maxicosi eruit gehaald ivm evt. inbraak. Zou het niet doen hoor, zo'n gesjouw.

@ Derona
    Ik had dus zo erge buikgriep vd week. En heb mijn moeder, vader , 2 broertjes én Kynan aangestoken. De HA zei al dat er een ontzettend heftig virus rondgaat :( Dat hebben we gemerkt ook.
    Beterschap nog bij jullie ;)

@ Libra
    Sterkte met de pijn. Gaat t nu beter?

@ Iloveandres
    Hoop dat het niet wéér een blaasontsteking wordt meid! :(

@ Mikmak
    Wauw, gelukkig dat het nu toch nog opschiet allemaal!

@ Goofychick
    Doe maar zo rustig mogelijk. Sterkte!

@ Mikki
    Grappig, surinaams gekookt. Lekker geworden?

@ Yvette
    Gelukkig dat je je vandaag beter voelt ;)
    Wat gok je dan, j/m? Ik heb toch niet versproken he :)
    Balen van je gewicht zeg. Maar misschien gaat het er na de bevalling net zo hard weer af, grote kans hoor. Zal toch allemaal vocht zijn lijkt me?

@ Journey
    Soms wel eens mensen die mijn buik aanraken, maar ik heb nog nooit iemand meegemaakt waarvan ik het vervelend vind. Juist wel schattig ;)

@ Nettie
    Thanks voor je lieve berichtje ;)
    Ja soms is het echt lastig zo vaak alleen.
    Heb wel regelmatig een dip, maar het is niet zo erg hoor. Over het algemeen red ik me prima en heb genoeg afleiding. En gelukkig ook de auto bij de deur dus als ik het zat ben sjees ik zo naar de veluwe voor een paar dagen ;)
    Gelukkig trouwens dat alles ok was bij de vk!

@ Tacha
    Beterschap meid!
    Kun je die afspr. bij het zh niet verzetten? Dat is toch niet in een groep ofzo? Ik moest gewoon een afspr. maken en toen liet iemand vh zh gewoon alles zien aan ons 2 + gesprekje.
    Gewoon even naar de kraamafdeling bellen en naar de vroedvrouw vragen, die konden het bij mij gewoon wijzigen ;)

@ Re
    Ow wat balen vd auto zeg... Je hebt ze nodig, maar soms zijn ht echt krengen :(

Oei ik ga nu echt eerst ff uitspoelen en douchen, zit al over de inwerktijd, kletsmiepen hier ook :)
    Tot zo

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ramona, aaaah wat zielig voor je mannetje :)
    haha sorry..suc6 natuurlijk voor morgen.

Mikmak, je hebt gelijk...ms maar eens doen. ;)
    Mannetje en ik bespreken wel alles..tenminste dat hebben we wel afgesproken :)

steken, die heb ik vandaag ook al geregeld gehad :(

5. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    @dames.. geen tijd om te reageren.. ga zo bedje in.. wou ff zeggen dat me fotos van de babykamer op me hyves staan.. je kan ze helaas alleen zien als je vriendjes bent met me! :)

Liefs mir

6. Female

Female Niet meer actief

@ Patrieske
    Is het gelukt met inrichten?
    Leuk werkje he ;)

@ Chantal
    Waarvoor zijn jullie naar die therapeut geweest met Luca?

@ Ramona
    Sterkte met je man morgen!
    PS Ik heb de laatste dagen pas steeds die babybelt gebruikt (ik had hem al even maar was hem kwijtgeraakt :oops: hoe suf) en ik ben er super blij mee.
    Ik heb écht veeel minder last van mn buik, zeker tijdens huishouden e.d.
    Dus danje voor de tip!

Vandaag lekker met zn drieen vrij geweest. Het was een vreselijke troep en heel vies geworden in huis, dus ben uren bezig geweest, maar het is weer super netjes en schoon. Ik voel me gelijk tig keer beter als gisteren! Jur is begonnen op de babykamer met de koof en het schiet erg op :whistle: .
    Ik kreeg namelijk ontzettend last van nesteldrang, niks op orde, babykamer niet af. Maar nu ben ik weer beter en mijn man wordt actief, dus voel me steeds een beetje rustiger worden.
    Net als met Kynan heb ik het nu weer, alles moet af zijn, alle kasten en keukenkastjes etc netjes... Pfff.... De laatste paar weken voor de bevalling zorgde ik iedere dag dat het huis keurig was want STEL dat ik naar het zh moest :) . Regeltypje. :)

Morgen zijn we nog lekker met z'n drieen vrij. We hebben ook nog Sinterklaasfeest op Jurgen zijn werk :) .
    Morgen gaat Jur weer verder op de babykamer.
    Nu ga ik met manlief relaxen, op de bank!

Liefs

7. Female

Female Niet meer actief

BUDDY NIEUWS:

IK KRIJG NET EEN SMS VAN TACHA:

LIG IN HET ZH MIJN VLIEZEN ZIJN GEBROKEN, BEN ZO BANG!

Kreeg zojuist een sms van haar! Dit is wel heel vroeg zeg.......
    Hard duimen dat alles goed gaat!

8. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Libra: Nee, ik denk het niet, voorweeën noemen ze ook wel eens oefenweeën…

@ Re: Oei, dat zijn geen leuke uitgaven, aan zo’n auto…

@ MamaMakka: Ja, dat is wel raar ja, dat ze perse nu betaald wilde hebben… Maar goed, gewoon voet bij stuk houden, dat heb je goed gedaan!
    Goed dat ze je zo goed in de gaten houden :D Dat geeft toch een geruster gevoel!
    Het bord is nog lang niet af hoor ;) Staat nu pas voor ¾ in de grondverf… Als ie af is, dan volgt een foto.
    Vervelend dat je zo op je kop hebt gekregen… heb je haar gevraagd wat je dan wel mag?

@ MikMak: Precies, jammer voor hun ;) Ik wil gewoon zelf dat bord maken en zij zullen daar inderdaad geen boterham minder om eten… We moeten een tientje betalen, maar dat vind ik niet zo erg…
    En ehm, die troela gewoon aanspreken op haar gedrag hoor! Ze kan ook gewoon eerst naar jou toe komen, in plaats van met een pruillip naar je baas toe te lopen….

@ Patricia: Vervelend he, die verrekte pijn Hier wordt het ook weer steeds erger, eigenlijk nogal logisch als je bedenkt wat voor een extra gewicht je meezeult. Het cranberrysap vind ik ook niet lekker, maar ik drink er wel één glas van per dag en heb sinds die tijd geen blaasontsteking meer gehad! Maar als er pilletjes zijn, is dat natuurlijk nog veel makkelijker :)

@ Sanne: Hehe ;) Leuk hoor, van die gekleurde hydrofiele luiers ;) En dat kleurtje gaat echt niet afgeven op de andere was hoor, dus je vriend moet niet zeuren ;)
    Balen van die fles, maar inderdaad gewoon mee teruggaan!
    Inderdaad, veel te veel keus! Wij hadden geen keuze, gewoon dat kaartje met bijbehorende enveloppe en klaar is kees. Voor deze zwangere in ieder geval een stuk makkelijker!
    Goh, alweer de laatste les, dat gaat snel he? Bij jullie zijn ze in ieder geval op tijd begonnen… Mijn laatste les is als ik 39 weken ben :(

@ Derona: Ik zit nu op nog 1 kilo erbij, dus dat is niet zoveel, maar ik dacht écht dat dat vocht nou eens weg zou trekken, na die Knoflox…
    Arm mannetje…. nogmaals beterschap!

@ Mikki: Ja, hij staat nu aan één kant voor de 2e keer in de grondverf, dus hij is nu voor ¾ gegrond… Morgen of woensdag de laatste laag grond aan de andere kant en dan kan ik beginnen met inkleuren :D
    Succes met het vinden van het perfecte geboortekaartje meid… lastig he, al die keuzes!
    Ik wil ook 2 weken verlof na mijn zw.verlof opnemen om zo die 12 weken bij mijn kindje te kunnen zijn. Het klopt inderdaad dat je als je in de zw zit, je 6 weken van tevoren verplicht moet stoppen en nog maar 10 weken over hebt… helaas :(

@ Patrieske: Ze zeggen als je weeën hebt, dat je het wel herkent… en één wee doet natuurlijk niets, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Maar als je je ergens wel zorgen om maakt, gewoon bellen meid, beter 10 keer te veel, dan 1 keer te weinig!
    Zo hee, wat goed van mart dat hij om die reden vertrokken is!
    Hehe, voor jou ook gefeliciteerd, want jij hebt die mijlpaal ook maar mooi bereikt ;) Ik weet niet of hij eerder gaat komen, mijn gevoel zeg of 14 december of pas 9 januari, dat is dus nog een heel verschil ;)
    En ja, mijn mannetje is inderdaad lief, ik hou ook super veel van hem!

@ Chantal: Hihi, heb je er hobby aan of zo? Hier is de strijk ook weg, maar het was gelukkig niet zoveel!
    Ik sta bewust zo vaak op die weegschaal omdat dat vocht niet goed is, ikheb het nu redelijk onder controle, maar als het nu echt weer de lucht in schiet, dan moet er toch iets gebeuren, vandaar ;)

@ Ramona: Dat is ook wel vervelend voor je mannetje, maar wat je zegt, ze kunnen niet eens zwanger zijn, want ze kunnen het niet laten om hun pilsje en sigaretje (als ze roken) te laten staan… :(
    Ik hoop dat het allemaal meevalt, dat herstel, ik ben benieuwd! Ik heb mijn broer vandaag eindelijk weer gesproken, maar ben het nu vergeten te vragen, sorry!
    En dat van die toiletgang, dat moet ik ook hoor…. sinds het indalen inderdaad!

@ Female: Was de verf er hier maar snel uit! Ik heb laatst een spoeling gedaan en hij zit er nog steeds in :cry: dat was niet de bedoeling :(
    Hoe is het bij jou geworden nu?
    Ik gok op een meisje ;) Maar dat is een pure gok, je hebt je niet versproken… Ik wacht geduldig af hoor!
    Ja, ik denk dat het allemaal vocht is inderdaad, als ik op mijn been duw, blijft die plek zeker 5 tot 10 seconden wit en dat is een teken van vocht…. Dus dan is het er straks ook snel weer af, gelukkig!
    Hihi, regelmiepje ;) Maar goed, nu is er wel weer lekker een deel af en schoon en dat is gewoon lekker, geniet maar van die nesteldrang ;)
    Heel veel plezier morgen!

9. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg

Oh wat erg zeg! Dan wordt toch binnen 72 uur haar kindje geboren? Ze hebben mij gezegd dat als de vliezen breken, het kindje geboren wordt binnen 72 uur en als dat niet zo is, ze de bevalling na die 72 uur inleiden... Arm ding....
    Eerst al zo uitgebuit op het werk en nu dan met gebroken vliezen in het ziekenhuis....
    Wens haar maar heel erg veel sterkte!

10. Female

Female Niet meer actief

@ Yvette
    Ja dat denk ik wel, een kindje kan natuurlijk nooit langer zonder vruchtwater...
    Maar wat ik me wel afvraag....
    De baby lag toch in stuit?!
    Dan zal het waarschijnlijk een keizerssnede worden denk ik?!

11. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Ach jee... ik voel zo mee met Tacha!
    Lijkt mijn verhaal van de vorige keer wel (was toen 34w5d, dus maar 2 daagjes verder dan Tacha nu)...
    Mij werd toendertijd gezegd dat ik binnen 12 uur moest zijn bevallen en dat ik anders een ks zou krijgen, maar weet niet of dat aan de vroeggeboorte lag of aan het land. :-k
    In Nederland houden ze geloof ik in principe idd iets van 72 uur aan.

Maar Female, misschien kun je Tacha een beetje geruststellen: 34 weken is nog steeds erg vroeg, maar zeker als het kindje een geboortegewicht van 2kg of meer heeft, heeft het hele goede kansen er zonder al te veel toeters en bellen door te komen en al heel gauw mee naar huis te mogen! :)

12. Female

Female Niet meer actief

@ Iuno
    Ik heb haar ook gesmst dat alles goed zou komen, en idd dat ze gelukkig al wel bijna 35 weken is... En sterkte gewenst enzo natuurlijk...
    Hoop dat ik snel wat hoor, dan laat ik het natuurlijk zsm weten hier!

13. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Vruchtwater wordt in principe steeds nieuw aangemaakt. Het hangt er dus vanaf hoeveel vruchtwater je verliest, hoe veel/weinig het kind 'overhoudt'.
    Hoeft geen ks te worden, hoor! Vergeet niet dat het kindje natuurlijk een flink stukje kleiner is dan 'de gemiddelde baby'...

Maar misschien helpt het als we hier allemaal flink [-o< [-o< [-o< voor een voorspoedige bevalling en een beebje dat snel naar huis mag!

14. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    @anoniempje: oh nee, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Ik wens je heel veel sterkte en probeer niet te wanhopen.
    @Mikki77: wat zeg je dat erg leuk. Maar ik ben blij voor je dat het slapen goed gelukt is. :)
    @mamamakka: dat klinkt wel een beetje raar. Ik had vandaag een berichtje van het kraamzorgbureau op de voicemail staan.
    Dus ze zullen binnenkort nog wel een keer bellen voor de intake.
    @patrieske16: wat leuk dat je man dat zegt, over het weggooien van die relaties. Dat geeft wel aan hoe hij er over denkt en jou dus ook niet zou inruilen voor zo'n grietje.
    @Tacha: heeel veel sterkte/succes!

Ik had vanavond een bijeenkomst over borstvoeding. Was erg interessant, over hoe je het beste kan aanleggen en zo (dat had ik zelf nooit zo bedacht). Op de terugweg naar huis kreeg ik steeds meer last van een kramperig gevoel net boven mijn schaamstreek. Volgens mij is guppie daar wat meer plaats aan het maken.
    Nu is het weer over, maar ik zou het eigenlijk wel leuk vinden als dit het indalen is. :)

15. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ohjee, Tacha! We duimen met zijn allen voor je meid!

wat een toestand zeg! Ik vroeg me net vandaag af wie de eerste zou worden, maar nu hoeft ook nog niet hoor!

16. winter15

winter15 Niet meer actief

Ik denk nog even snel bijlezen van gisteravond, zie ik het bericht over Tacha!

Jeeminee! Heel veel sterkte meid, knuf* wat spannend!

@Yvette: met 39 weken pas je laatste les? kijken of je het volhoudt...is wel een goede reden voor hummeltje ;)

@Ramona: jij veel sterkte vandaag met manlief, het zal nu wel helemaal gezellig zijn bij jullie...hihi...chagerijnig omdat hij niet mag roken..

@Chantalk: ach gossie was Luca ook 10 wkn? ja, zijn nog zulke kleine wurmpjes..nog even volhouden voor jou! Ik vind het ook raar dat ze die hydrofiele luiers niet in meerdere kleuren hebben, in lime en aqua zie je ze nog wel eens en ik heb er een paar van de Hema met hartjes en stipjes met roze er in, maar daar houdt het wel mee op...

Nou, ik zal af en toe op mijn werk gaan inloggen om te kijken of er al nieuws is over Tacha!

17. winter15

winter15 Niet meer actief

@Female: je haren weer netjes geverfd? Ohw wat lijkt me dat moeilijk om dat zo lang voor je te moeten houden, maar 1 troost, duurt gelukkig niet heel lang meer, maar ik laat je weten of het gelukt is met het verfen.. :)

@Lotus: ik ga vanmiddag even op je hyves spieken naar je foto's, ben benieuwd!

@gebroken vliezen: bij ons hier in de regio moet het beebje binnen 24 uur geboren worden dus dat is nogal een verschil...

18. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Nog geen nieuws van/over Tacha... Hoop dat beebje toch nog zoveel mogelijk uurtjes blijft zitten...

Ik heb voor m'n zoontje toendertijd een setje lime/aqua van m'n moeder gekregen (1 lime, 1 aqua en 1 wit met lime en aqua figuurtjes erop) èn een setje oranje/rood (1 rood, 1 oranje en 1 wit met oranje en rode figuurtjes erop). Kwamen volgens mij allebei bij de Hema vandaan. Meer setjes waren er toendertijd (ook) niet... :-k

Heb hier zelf toen nog een pak witte met allemaal beertjes in verschillende kleuren gekocht. Verder is er idd weinig variatie.

19. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Moet gaan werken, maar wil ff op Tacha reageren.
    Ben me rot geschrokken :cry:

Heel veel sterkte meid. Ik duim voor jullie dat ukkie nog blijft zitten.
    Ik denk aan julie.

Er was hier laatst een verhaal van iemand die wkn in het zh hefft gelegen met gebroken vliezen...uiteindelijk de 37 wkn (dacht ik) wel gehaald.
    Ligt er denk ik aan hoeveel vruchtwater je verliest.

20. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Jeetje, dat is schrikken! Heel veel sterkte Tacha!

Deel Deze Pagina